Hier heten ze allemaal Billie met een grote b op hun rug, dan zijn ze makkelijk te herkennen. Momenteel hebben we 20 rammen tussen de 7 en 1,5 jaar oud. Volgende maand is er weer een rammen markt hier in de buurt, misschien kopen we er nog wel een bij voor wat vers bloed want de meeste die we nu hebben komen van onze eigen ooien.
Hoe oud is meneer Tom? Nadeel van Suffolk vindt ik vaak wel de grote kop, dat kan weer problemen geven bij de geboorte, net als grote poten. Vaak kom ik er dan niet meer met m'n handen bij als er geholpen moet worden. Soms moet ik dan toch Lisette uit bed bellen
Nog geprobeerd onze Suffolk op de foto te krijgen maar hij had geen zin hij bleef zich verstoppen onder de watertank en de trekker
Anoniem
Geplaatst: 12-08-20 19:37
Haha, ben wel benieuwd. Moest het eens lukken!
Ik sta, jawel, bij de dierenarts De kleinste hond is tussen de draad doorgevlogen achter het veulen op een onbewaakt moment (was net water aan het geven aan de paarden) en moeder heeft zich er mee bemoeid. Ze heeft een volle minuut niet bewogen dus ik dacht: Die is dood. Ze bloed uit haar muil dus momenteel zijn ze een foto aan het maken van haar hoofd.
Side note: Draad is fijnmazig en 1,20 hoog dus moet nog even zoeken waar ze er is door gegaan.
Anoniem
Geplaatst: 12-08-20 21:18
Gelukkig niets gebroken. Wel wat hechtingen rijker.
Heel veel geluk gehad dus, super! Dit soort ongelukjes kosten je jaren van schrik en dan in het kleinste hoekje. Hopelijk heb je ook het gat kunnen vinden (en heeft ze vanaf nu heilig respect voor de paarden).
Ja ik heb het gat gevonden inclusief remsporen van de paarden. Het heeft hier gisterennacht flink ongeweerd. Ik gok dat 1 van hun een slippertje heeft gemaakt en daardoor de draad heeft verduwd.
Gelukkig kan de hond het navertellen! Hadden jullie weer regen DMH?
Onze Kerel heeft ook een aardige zak hangen en loopt er ook naar. Als hij rent is hij zeer oncomfortabel
Anoniem
Geplaatst: 13-08-20 08:36
Ja wij hebben ondertussen bijna dagelijks onweer. Ik gok dat daarom de paarden ook zijn gaan schuiven. Ondergrond is nog steenhard maar de bovenlaag is modder geworden. Zij spelen vaak nogal ruw. Dus ik gok dat er 1 niet op tijd kon stoppen door de gladheid en daardoor de draad een duw heeft gehad. Net genoeg voor de hond om door te kunnen.
Ben allersinds heel blij dat het met een sisser is afgelopen. Dit is maand 5 met 1 of ander spoedgeval. Ik hoop dat september dierenartsloos wordt Zij is allersinds goed stijf vandaag en voelt zich heel erg zielig.
Anoniem
Geplaatst: 13-08-20 13:24
Iemand tips? Bij de tomaten heb ik last van sprinkhanen. Joekels van bijna 5 centimeter en die eten ze sneller op dan ik kan oogsten.
Bij de perenboom heb ik immense wespen zitten van 3-4 centimeter (hoornaars, kan dat?) en deze eten gewoon de peren op.