Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:59

Echt heel dat programma is fake, die guy hebben ze gewoon geld gegeven om zo te acteren zodat ze er een mooi plaatje van kunnen maken maar echt, alles is geacteerd. Het enige wat imo niet geacteerd is zijn de onzekerheden van de meisjes die gemake-overed worden. :P

IsaCalixa schreef:
Iets wat ik mij altijd al afvraag..
voor diegenen die dat programma "Plain Jane" ook kennen:

Dat stukje waarbij ze de jongen gaan 'bespioneren' vind ik altijd raar, die jongens worden namelijk altijd super duidelijk gefilmd met professionele camera's, en die Louise en het meisje staan soms achter een boom of zoiets, wat ook echt super obvious is :') Het lijkt me haast dan onmogelijk dat die jongen echt niet door heeft dat hij gefilmd/bespioneerd wordt. Bovendien weten ze ook heel 'toevallig' opeens dat hij ergens gaat voetballen/frisbeeen, dat is ook vreemd :')

Zouden ze dat stukje gewoon pas na de date opnemen? Dat lijkt mij de meest logische verklaring, dat ze dat gewoon acteren/opzetten etc. en die jongen om toestemming vragen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:14

Lieshorses schreef:
Echt heel dat programma is fake, die guy hebben ze gewoon geld gegeven om zo te acteren zodat ze er een mooi plaatje van kunnen maken maar echt, alles is geacteerd. Het enige wat imo niet geacteerd is zijn de onzekerheden van de meisjes die gemake-overed worden. :P

Maar is die hele date dan ook geacteerd? Dat lijkt me toch wel heel flauw? :') Bovendien gaat dat ook niet altijd goed, er is ook wel eens een jongen geweest die zei dat hij alleen vrienden wilde zijn.

Maar ja, het meeste in dat programma is wel allemaal iets te mooi om waar te zijn. Ik vind die Louise ook best nep, zij geeft die meiden bij het kleren passen bijvoorbeeld altijd complimentjes maar ik zou dat dan helemaal niet meer geloofwaardig vinden, omdat zij dat toch bij ieder meisje zegt (ze zal nooit iets negatiefs benoemen) :')

Shaggy09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:24

Nee precies.
Ja, die date is ook semi-geacteerd. Want het zal mij echt niet verbazen als ze weleens enorm in de lach schieten of dat er iets anders fout gaat en dan moeten ze weer helemaal opnieuw een gesprekje beginnen. Niks ervan is puur of echt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:35

Je mag iemand sowieso niet filmen zonder zijn/haar toestemming, daar zit gewoon portretrecht overheen. Daarnaast is het inderdaad niet mogelijk om iemand 'stiekem' te filmen met een professionele filmploeg, dus er wordt gewoon van tevoren besproken wat ze gaan doen. Er zal wel een waarheidselement in zitten maar het grootste deel is gewoon afgesproken.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:49

Emmaa_ schreef:
Je mag iemand sowieso niet filmen zonder zijn/haar toestemming, daar zit gewoon portretrecht overheen. Daarnaast is het inderdaad niet mogelijk om iemand 'stiekem' te filmen met een professionele filmploeg, dus er wordt gewoon van tevoren besproken wat ze gaan doen. Er zal wel een waarheidselement in zitten maar het grootste deel is gewoon afgesproken.

Wat dit betreft.
Van de zomer kwam mijn broer in een beeldfragment van het acht uur journaal.
Hij was zonder hij het wist gefilmd vanaf de weg, terwijl hij bij een boer op het terrein de vrachtwagen aan het laden was.
Gezicht was herkenbaar én logo op vrachtwagen was zichtbaar.

Mag dat eigenlijk wel zomaar gebruikt worden?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:12

Waarom vinden we het niet zielig een paard heel de dag in zn stal op te sluiten (in de wintertijd staan ze bij ons 24/7 op stal mits je ze zelf in de paddock zet) maar andere dieren wel?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:27

Ik denk (hoop) dat veel andere dieren veel meer ruimte hebben. Mijn ratten hadden bv qua ruimte echt een paleis, met meerdere slaapplekken, een plek om te eten, behoefte te doen en daar nog tussenin genoeg ruimte om te spelen.
Momenteel heb ik een fret en die heeft zelfs nog meer ruimte (een eigen kamer).
Die dieren kunnen dus hun kont keren, gek doen, zich helemaal lam rennen/spelen en dan uitgebreid en uitgerekt gaan liggen slapen. Voor een paard in een stal is er gewoon veel minder ruimte en kan al helemaal zijn benen niet strekken. :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:30

Nou, ik vind het anders ook behoorlijk zielig om een paard 24/7 op te sluiten := maar denk dat het voor vele mensen gemakzucht/gebrek aan beter is.

oomens

SavannahNx schreef:
Waarom vinden we het niet zielig een paard heel de dag in zn stal op te sluiten (in de wintertijd staan ze bij ons 24/7 op stal mits je ze zelf in de paddock zet) maar andere dieren wel?

Volgens mij snap ik je niet. Als je je paard zelf in de paddock zet dan staat het de hele dag op stal?

En waarom zou dat zieliger moeten zijn dan bijvoorbeeld (gangbare) legkippen waarvan het min of meer geaccepteerd is dat die binnen leven?

bruintje123

Ik vind het heel zielig een paard 24/7 op te sluiten en dat gebeurt dus ook niet.
En in de 40 jaar eigen paarden die ik heb heeft ook geen 1 paard van mij zo gestaan.
En zou dat wel moeten stopte ik vandaag nog met het houden van paarden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:37

De vraag is toch niet zo lastig? Waarom vinden we heg bvb WEL zielig om een konijn in een te klein hok te doen, maar waarom is het NIET zielig een paard de hele dag in zn stal op te sluiten waar hij ook niet kan lopen alleen liggen of staan. Altijd als ik deze vraag op stal stel blijven mensen stil..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:39

bruintje123 schreef:
Ik vind het heel zielig een paard 24/7 op te sluiten en dat gebeurt dus ook niet.
En in de 40 jaar eigen paarden die ik heb heeft ook geen 1 paard van mij zo gestaan.
En zou dat wel moeten stopte ik vandaag nog met het houden van paarden.

Ze staan de hele dag binnen en mogen zolang er niemand na jou vraagt in de paddock te mogen de tijd buiten staan tot iemand het vraagt. Maar is er dus iemand na jou staan ze 30 min buiten over een hele dag. We hebben maar twee paddocks en als je je paard de tijd wilt geven dan moet je komen wanneer iedereen werkt en jij vrij bent ofzo..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:40

oomens schreef:
SavannahNx schreef:

Volgens mij snap ik je niet. Als je je paard zelf in de paddock zet dan staat het de hele dag op stal?

En waarom zou dat zieliger moeten zijn dan bijvoorbeeld (gangbare) legkippen waarvan het min of meer geaccepteerd is dat die binnen leven?

Je mag hem max 30 min buiten zetten omdat er maar 2 paddocks zijn en iedereen zn paard buiten wilt hebben. Als er niemand na jou is, omdat er verder niemand op stal is dan mag je zelf weten hoelang ie buiten staat.

Nou dat is mn vraag dus ook. Waarom vinden we kippen zielig en paarden niet?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:41

Nee de vraag is niet lastig.
Gewoon zorgen dat je op een fatsoenlijk stal staat met je paard waar ze wel de hele dag buiten staan.
Dat er mensen zijn die het goedkeuren begrijp ik ook niet en zal ik ook nooit gaan begrijpen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:42

Omdat het wél best 'zielig' is, en vaak komen mensen met kul argumenten om zichzelf weer op een voetstukje te zetten. 'hij krijgt blessures in het land', 'er is geen andere stalling' 'hij vindt het gewoon fijn op stal' etc etc. Vind het niet kunnen dat er vandaag de dag met al onze kennis nog steeds mensen zijn die hun paarden 24/7 binnen laten staan :r

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:48

SavannahNx schreef:
Eske_B schreef:
Minimumloon ligt rond de 3.44 op jouw leeftijd, dus zou minimaal 165 invullen als ik jou was :)
(12×4weken×3.44=165.12)

Oh mijn minimum uurloon is volgens mij 4,40 dacht ik. Maar mn vriend zei dat 100,- al teveel gevraagd was dus vandaar. Dus 150,- is gewoon safe?

Werkgever is verplicht je minimumloon te geven.
Dus ga er zelf ook niet onder zitten.

Niet voor niets bedacht en ja... je verdient het!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:51

SavannahNx schreef:

Wat ík me afvraag is, wie zijn "we"?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:56

oomens schreef:
SavannahNx schreef:

Is dit een slimme manier om iemand erop te wijzen dat niet 'mits' maar 'tenzij' gebruikt had moeten worden? :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:58

Ik geloof dat die hint inderdaad niet werd opgepakt :P

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:28

Nissima schreef:
Is dit een slimme manier om iemand erop te wijzen dat niet 'mits' maar 'tenzij' gebruikt had moeten worden? :D

Mits hij ook opgepakt zou worden wel. Helaas is dat niet het geval, dus tenzij dat alsnog gebeurt, was het paarlen voor de zwijnen gooien.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:31

oomens schreef:
Nissima schreef:

Mits hij ook opgepakt zou worden wel. Helaas is dat niet het geval, dus tenzij dat alsnog gebeurt, was het paarlen voor de zwijnen gooien.

_O- _/-\o_

Mooi samengevat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:44

Kuggur schreef:
SavannahNx schreef:

Wat ík me afvraag is, wie zijn "we"?

Dat..

Als jij er voor kiest om je paard zo te houden dan kan je de vraag ook aan jezelf stellen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:49

Nou idd. Ja dat vind ik zielig, net als een goudvis, kip, slang, rund of olifant die te klein of niet naar behoefte wordt gehuisvest. Dus niet zomaar "we" zeggen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:58

dees_daan schreef:
Dat..

Als jij er voor kiest om je paard zo te houden dan kan je de vraag ook aan jezelf stellen.

Waarom paard? Je kunt ook de vraag stellen of 'we' die kippen wel zo zielig vinden als SavannahNx veronderstelt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:13

Ik dacht dat elk weldenkend mens er al over uit was dat je geen enkel dier constant in een hokje moet opsluiten? :?