Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:46

Fair schreef:
Mijn vader krijgt van een verkoper een linkje van Tikkie me. Beetje raar, is dit betrouwbaar? Er staat het over te maken bedrag en een link naar je rabo app, daar moet je vervolgens inloggen. Nergens komt het rekeningnummer te pas van de verkoper. Ik vertrouw er niets van :/

Tikkie kan je vertrouwen hoor. Gebruik ik zelf ook. Download de app maar, en dan zelf even proberen met 1 cent naar jezelf ofzo. Ideale app

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:48

Tikkie is gewoon een betaalverzoek, is niets engs aan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:19

Maar wr staar toch ook gewoon een icoontje bij marktplaats met bericht sturen? Dus neem aan dat het dan niet fake is?

Edit: zie dat dat weg is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:35

Tikkie wordt ook reclame voor gemaakt (snel de rekening plitsen met een vriendengroep oid)

Maar voor marktplaats vind ik het toch wel een ongewone manier van betalen.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:13

Diegene wat had gereageerd op mijn gezocht advertentie was inderdaad een nep account. Kreeg net een mailtje van marktplaats dat het account is verwijderd.

Urbanus

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:14

Ik kreeg toevallig allemaal waarschuwingen voor dat 1 cent overmaken in mijn inbox. Ik zou het dus ook niet doen. En er stond op fb een bericht over dat tikkie terug icm marktplaats, dat het nogal fout kan gaan.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:22

Ik heb weer een nieuwe. Weer voor de Jimmy choos :=
Koper ging vorige week al akkoord met de koop. Zou eind vd week storten. Ok akkoord gegaan. Eind vd week nagevraagd. Zegt hij: mijn bewindvoerder (? Dan koop je toch geen dure schoenen) probeerde het geld over te maken, maar hij zegt dat hij een 5-cijferige inlogcode nodig heeft. Wil je die even doorgeven?

Dikke vinger :7

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:33

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:38

Ik heb nu voor het eerst iets waarbij ik bang ben dat ik mijn ding niet krijgen.
Had geboden op een wedstrijdshirtje, bod was akkoord en geld overgemaakt. Op 12 juni had ze het geld ontvangen en zou ze het shirt op de post doen. Op 13 juni kreeg ik een berichtje dat haar moeder die dag we zou brengen ivm persoonlijke omstandigheden. Ik haar sterkte gewenst en bedankt voor de nette oplossing. Maar je raadt het al tot nu toe geen shirt.
Een aantal berichtjes gestuurd en geen reactie tot 22 juni. Ze had ineens een vakantie cadeau gekregen. Daarom was ze weg en zou haar moeder het wegbrengen. Ze zou navraag doen bij haar moeder.
Tot op heden niets ontvangen en ook geen verdere reacties meer.
Wat vinden jullie? Zal ik een melding maken bij marktplaats?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:54

Niet op marktplaats maar via FB.
Ik had een Kingsland broek gekocht voor 45 euro. (ik heb niets van de prijs afgedaan).
Hij zou in zeer goede staat zijn en maximum 10 keer gedragen zijn.
Er hangen veel pluisjes aan, de naden zien er niet meer helemaal goed uit en bij de knieën is die flink verkleurd (zwart geworden). Was me echt aan het verheugen om hem te dragen. heel jammer want ik heb er 6 uur hard voor moeten werken.
Heb gezegd tegen de verkoopster dat ik jammer vond dat het er uit zag of hij meerwas gebruikt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:58

Volgens mij ben ik nu de rare koper :+
Zag een zadel voorbij komen, zelfde model en inchmaat als het zadel dat ik hier nog heb liggen, maar dat valt bijna uit elkaar dus ik dacht he leuk!

Even een mailtje met de boommaat. Geen idee maar hij past op veel verschillende paarden.

Dus daar ging ik }:0
Gevraagd of hij misschien de breedte van het ene uiteinde van het kopijzer naar het andere kopijzer wil meten, inclusief een fotootje waarop wordt uitgebeeld wat ik bedoel.
Daarna nog de vraag of ik misschien het serienummer van het zadel mocht, staat normaal op plaats X of Y want dan kan ik het opzoeken op de website van het zadel. Daar vindt ik dan terug hoe oud, welk model en dus ook de boommaat.

Ik denk dat hij me een beetje obsessief vindt...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:05

Zuchini schreef:
Koper ging vorige week al akkoord met de koop. Zou eind vd week storten. Ok akkoord gegaan. Eind vd week nagevraagd. Zegt hij: mijn bewindvoerder (? Dan koop je toch geen dure schoenen) probeerde het geld over te maken, maar hij zegt dat hij een 5-cijferige inlogcode nodig heeft. Wil je die even doorgeven?

Ze kunnen het altijd proberen :+

Jij stuurt ze toch geen foto van je bankpas met pasnummer ofzo?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:32

Zuchini schreef:

Mag ik hier even heel hard om lachen _O- . Maar laten we eerlijk zijn, er zullen toch mensen tussen zitten die het echt geven.

Edit, niet via marktplaats maar via bol. Mijn studieboeken erop gegooid, weinig hoop, maar toch de eerste werkdag direct al 4 verkocht. Prima zakzcentje voor op vakantie :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:34

Justme_Lisaa schreef:
Zuchini schreef:

Mag ik hier even heel hard om lachen _O- . Maar laten we eerlijk zijn, er zullen toch mensen tussen zitten die het echt geven.

Edit, niet via marktplaats maar via bol. Mijn studieboeken erop gegooid, weinig hoop, maar toch de eerste werkdag direct al 4 verkocht. Prima zakzcentje voor op vakantie :)

Nu pas snap ik hem -O-

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:26

Ik snap hem nog steeds niet, 5 cijferige code? Je pincode bestaat uit 4 :+

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:35

Druppie7711 schreef:
Ik snap hem nog steeds niet, 5 cijferige code? Je pincode bestaat uit 4 :+

ING app heeft een toegangscode van 5 cijfers en zodra je die hebt kan je bij degene zijn rekeningen ;-). Alhoewel je dacht ik nog steeds toestemming moet geven op een anders apparaat, maar dat terzijde.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:38

Ooohja das waar ook (heb m zelf ook) maar wat heeft hij daar aan? Alleen als ie jou telefoon heeft kan hij er wat mee toch?

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:13

Abercrombie schreef:
Zuchini schreef:

Ze kunnen het altijd proberen :+

Jij stuurt ze toch geen foto van je bankpas met pasnummer ofzo?

Nee zeker niet, maar wel mijn rekeningnummer omdat ze zogenaamd mijn schoenen hadden gekocht. Ben er wel een beetje klaar mee zo eigenlijk

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:25

Vandaag een hele fijne koper via marktplaats gehad, een man van weinig woorden.
Had al een half jaar mijn camera-lens te koop staan, kreeg telkens onzinbiedingen. Gisteren bood dan eindelijk iemand de prijs die ik ervoor wilde hebben, afspraak gemaakt voor vanochtend. Meneer was perfect op tijd. Kwam binnen, zette de lens op zijn camera, klikte 1 foto, zei dat de lens goed was en gaf mij het geld. Stond binnen 1 minuut weer buiten :')

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:42

Super Colien :D

Zuchini waar woon je? Toevallig in de buurt van Eindhoven?
Ik wil best eens passen (zoek een paar pumps voor een bruiloft) maar ik ga geen schoenen kopen voor dat geld zonder te passen namelijk :o

HiFive5Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:08

Heb een bruin stubben zadel te koop. Het hangt écht in de weg dus mag weg voor een appel en ei. Kreeg een bod van 30€. Kan er best mee leven, dus contacteer deze persoon, niet te bereiken. -O-
Tsja, dan niet he...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:31

geen marktplaats, maar facebook frustratie.
Ik had een uniek ding te koop.
Meer dan 400 reacties erop. ja ongelooflijk..
ik had gezegd bieden vanaf 150 euro, de biedingen liepen snel op. Om het netjes te houden had ik er een eindtijd in gezet. Uiteindelijk meer dan 300 geboden.
Deze bieder zag er toch vanaf.
daarna alle onderbieders geappt. Niemand had meer interesse. Wel kreeg ik een hoop dreigpb's. Mensen die beweerde dat het ergens goedkoper was etc etc. Dat ik een oplichter was, want dit was niet in NL te krijgen..

Advertentie er weer opgezet.
Nu over de 100 reacties. weer dreig pb's etc.
Iemand had wel serieuze interesse en had hem gereserveerd voor haar.
Zou zaterdag bellen. niet gebeurd, toen zouden ze zondag bellen.. weer niets.
Maandag wilde iemand anders hem kopen. Toegezegd. belt die vrouw van eerst. Ja sorry, maar helaas..
Wel verkocht voor veel minder, maar maak er liever iemand blij mee en was de dreigingen nogal beu.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:49

HiFive5 schreef:
Heb een bruin stubben zadel te koop. Het hangt écht in de weg dus mag weg voor een appel en ei. Kreeg een bod van 30€. Kan er best mee leven, dus contacteer deze persoon, niet te bereiken. -O-
Tsja, dan niet he...

Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik wel interesse :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:49

Wat was dat voor unieks? :D

Ben verder niet nieuwsgierig hoor! :')

Wat bizar dat mensen gaan lopen dreigen, hoe zielig ben je dan? :n

HiFive5Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:59

Kan hem wel opsturen hoor Koekeroekus :D