Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:46

De dames in de trein die het hebben over de paardensport. Want jaahh, die manege achter, daar kun je je pony kwijt voor €50. €50?! Per maand? Jahh, per maand. Oh, das nie veel! Maaar, de paardensport he... Das wel een vak apart!

En "glamping"... :roll:

Een heeft haar lippen daadwerkelijk :* zo gestift en is volledig gekleed in wit

Warboel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:47

Ik zat met een meisje in de trein die zei "erg hè, van die aanslag in Vancouver vanochtend!" :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:49

Pfff zou trein naar adam vandaag vermijden .. zijn nu al dronken bij mij in de trejn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:29

Bedelaar in de tram

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:22

Grrr al een trein eerder genomen en toch de aansluiting missen waardoor ik 2u op de bus mag wachten! Hemelvaart wordt natuurlijk gezien als zondag en dan gaat de bus maar 1x per 2u..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:33

Vandaag een dagje op pad geweest met de trein. Maar wat zijn die wc's vies zeg... als je echt nodig moet dan moet het maar.
Op de terugweg zaten we ook in een smerige trein... en die moest gelijk weer vertrekken. Dus die kon niet worden schoongemaakt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:21

Ik heb eigenlijk bijna nooit ergernissen, maar van de week had ik twee ochtenden achter elkaar dat m'n trein niet reed en de twee bijbehorende middagen een trein met halve tractie die niet het hele traject afreed, maar op het op twee na laatste station kopmaakte omdat de vertraging te ver opgelopen was.
Balen hoor, neem je ook eens een trein eerder naar huis. :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:32

Misschien een stomme vraag hoor, maar er zitten hier meer met een studentenov dus waarom niet. Ik wil vrijdag reizen en dat kan gratis vanaf 12.00. Nu gaat er een trein om 11.55 en die wil ik graag nemen. Zou ik dan, omdat ik incheck voor 12.00 de hele reis moeten betalen of hoe werkt dat?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:33

PeerAppel schreef:
Misschien een stomme vraag hoor, maar er zitten hier meer met een studentenov dus waarom niet. Ik wil vrijdag reizen en dat kan gratis vanaf 12.00. Nu gaat er een trein om 11.55 en die wil ik graag nemen. Zou ik dan, omdat ik incheck voor 12.00 de hele reis moeten betalen of hoe werkt dat?

Ja, volgens mij wel.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:36

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:56

He verdorie, die 5 minuutjes. Dan ga ik het anders doen :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:58

Superfijn, de trein vertrok 2 minuten te vroeg, nu ben ik een half uur later thuis -O- (En nee, ik kon niet eerder daar zijn ivm een overstap).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:47

So... spanning en sensatie in de bus vanavond.

Een jongeman had blijkbaar te weinig geld om een volledig kaartje tot Utrecht Centraal kopen, en nam er daarom een met minder zones. Toen werd 'ie er bij de zonegrens op aangesproken. Grote mond en 'kom me maar halen' en hij had het recht dit, en hij wilde een boete dat... En hij bleef zitten, ook toen hij er door de passagiers op aangesproken werd. Want hij wilde wel dat er een team kwam om hem te halen.

Vervolgens riep de buschauffeur inderdaad een team op om hem dan op te vangen bij het CS, terwijl de bus dus de route vervolgde - en toen ging hij er toen er een andere passagier uit moest gauw vandoor, zeggend dat hij helemaal niet naar CS moest.

(De lafaard.)

Echt onzettend frustrerend en onbevredigend dat hij er dus redelijk mee wegkwam - al moest hij nog wel een stukje lopen naar het station.

Maar tegelijkertijd: ik ben echt heel blij dat de buschauffeur hem wel aansprak, daarin ook heel moedig was, maar tegelijkertijd ook netjes bleef, en ook daarna dat hij de route vervolgde. En dat de andere passagiers dat uiteindelijk ook lieten. Dit was echt op het randje van een vechtpartij, en hoezeer het ook onrechtvaardig was, dit was echt voor iedereen de veiligste optie. Iemand die zo openlijk agressief is, en ook zo ongelofelijk schaamteloos kan liegen zal denk ik niet zomaar op andere gedachten worden gebracht door een boete. En een vechtpartij betekent schade, politie, zorg, vertraging... (en stress!)

Laten gaan was de beste keuze, maar wow...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:36

Pff zonet zag ik weer iets opmerkelijks. Meisje zat in de trein en hield de stoel bezet voor vriendinnetje dat instapte. Voor haar liep een vrouw die zei: 'Ik wil hier zitten.'
Meisje zei: 'Deze is bezet voor mijn vriendin.'
Vrouw: 'Helemaal boos, je kunt je tas toch weghalen, ik wil hier zitten.'

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:46

Maandag begint al weer goed... Eerst 4 min vertraging, opgelopen naar 6... :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:51

Flying_Angel schreef:
Pff zonet zag ik weer iets opmerkelijks. Meisje zat in de trein en hield de stoel bezet voor vriendinnetje dat instapte. Voor haar liep een vrouw die zei: 'Ik wil hier zitten.'

'Zonet' betekent neem ik aan 'midden in de maandagochtendspits'?
Dan houd je geen stoelen bezet voor wie dan ook. Óf er zit al iemand, óf hij is vrij en dan kan er dus iemand gaan zitten.
Als je vriendinnetje op een ander station instapt, dan mag ze net als haar mede-instappers achteraan sluiten in de lange rij wachtenden voor de vrijkomende stoelen.
Wil je graag samen afspreken, dan is een spitstrein daar gewoon niet de geschikte plek voor.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:54

Hier begon de maandag ook weer fantastisch, heb normaal met m'n bus 5 minuten overstaptijd op de trein... bus was helaas 4 minuten vertraagd. Nieuwe chauffeur (nog met begeleider) en een route die op sommige punten wat krap is voor zo'n grote bus... heb de trein nog net aan gehaald gelukkig, want die was 1 minuut vertraagd :+ anders moest ik een half uur wachten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:57

Flying_Angel schreef:

Die vrouw was waarschijnlijk allang blij dat ze überhaupt een vrij plekje had gevonden. In de spits mag je, je rijk rekenen met een zitplaats, ongeacht naast wie dat is. Vrijhouden van plekken vind ik dan ook not done.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:59

Mensen die per se als eerste moeten instappen, dan een dagkaartje willen, de chaffeur ze probeert uit te leggen dat dat pas kan na 9 uur, maar meneer verstaat geen Nederlands en mag dus gewoon gaan zitten... :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:03

Jolien87 schreef:
Flying_Angel schreef:

Die vrouw was waarschijnlijk allang blij dat ze überhaupt een vrij plekje had gevonden. In de spits mag je, je rijk rekenen met een zitplaats, ongeacht naast wie dat is. Vrijhouden van plekken vind ik dan ook not done.

Misschien is die vriendin gewoon even naar het toilet gegaan oid?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:44

Zit ik een bijna lege trein, komt er iemand naast me zitten _-:( Ben maar opgestaan en ergens anders gaan zitten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:33

spookyskippy schreef:
Zit ik een bijna lege trein, komt er iemand naast me zitten _-:( Ben maar opgestaan en ergens anders gaan zitten.

Hè bah, andere mensen! In het openbaar vervoer nota bene. -O-

Emaychoja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:52

Tja, in een vrijwel lege trein is het heerlijk dat je even 'alleen' kan zitten. En als er dan iemand bijkomt... _-:( :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:17

Met dit weer al helemaal :+ dan plakt iedereen al zo lekker. Als er dan voldoende ruimte is dan idd liever daar en niet naast mij :)) in de spits / als het drukker is vind ik dan weer niet zo erg.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:41

Jans schreef:
Met dit weer al helemaal :+ dan plakt iedereen al zo lekker. Als er dan voldoende ruimte is dan idd liever daar en niet naast mij :)) in de spits / als het drukker is vind ik dan weer niet zo erg.

Ik had dat een keer op een overvolle veerboot naar Terschelling. Het was snikheet dus het hele bovendek zat vol en daar zat dus een man lekker met zijn armhaar tegen mij aan te kriebelen. :roll: