Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:19

Mayling27 schreef:
Oh wauw Die winter- foto's..... Ik heb zin in sneeuw :D :D

Maar goed, wat ik mij afvraag....

Waarom zijn er sterrenbeelden, wie heeft ze verzonnen en waarom juist deze tekens, en waar zijn ze voor bedoelt? Zo zinvol zijn ze toch niet, behalve dan voor mensen die geloven in horoscopen :') :') _/-\o_

Iemand? :') :o

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:53

JudArthos schreef:
Nu we toch op het onderwerp katten zitten he...
Waarom beginnen katten soms met je mee te krabben als je ze op een bepaald plekje kriebelt?

Mijn moeder zei een keer dat dat komt omdat katten als kittens zo in hun moeders buik klauwen als ze aan het drinken zijn, dus dat ze een positieve associatie hebben met dat klauwen en het dus gaan doen als ze zich prettig voelen. Maar ik weet niet of dat echt waar is.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:33

Felicxa schreef:
JudArthos schreef:
Waarom beginnen katten soms met je mee te krabben als je ze op een bepaald plekje kriebelt?

Mijn moeder zei een keer dat dat komt omdat katten als kittens zo in hun moeders buik klauwen als ze aan het drinken zijn, dus dat ze een positieve associatie hebben met dat klauwen en het dus gaan doen als ze zich prettig voelen. Maar ik weet niet of dat echt waar is.

Bedoel je niet melktrappelen? (heet dat zo?) ik bedoel echt dat hij zichzelf gaat krabben op de plek waar ik kriebel :)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:37

Even doorgaande op die baby in het vliegtuig, als er een bevalling begint tijdens de vlucht en het vliegtuig moet een tussenlanding maken om de moeder zsm in het ziekenhuis te krijgen.. Wie betaalt dan alle kosten die aan zo'n tussenlanding vast zitten?

Free2

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:48

Ohja en dan nog een: Waarom smijten opticiens altijd zo met gratis dingen of enorme kortingen? Tenminste, voor mijn gevoel is dat zo. Iedere week kom ik wel reclame tegen. 2e bril gratis, gratis merkmontuur, dubbele leeftijdskorting, als je één montuur koopt krijg je er 2 gratis bij, gratis glazen en ga zo maar door. Valt het anderen ook op en waarom is dit zo?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:10

Omdat mensen daar gevoelig voor zijn.
Kijk maar eens bij de bouwmarkt; flexa dubbeldek muurverf is eigenlijk het hele jaar rond voor 50% korting. Je genotscentrum in je hersenen wordt gestimuleerd als je (denkt) dat je een koopje scoort. Ook al weet je ergens wel dat het helemaal geen koopje is

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:31

JudArthos schreef:

Mijn moeder zei een keer dat dat komt omdat katten als kittens zo in hun moeders buik klauwen als ze aan het drinken zijn, dus dat ze een positieve associatie hebben met dat klauwen en het dus gaan doen als ze zich prettig voelen. Maar ik weet niet of dat echt waar is.[/quote]

Bedoel je niet melktrappelen? (heet dat zo?) ik bedoel echt dat hij zichzelf gaat krabben op de plek waar ik kriebel :)[/quote]

Dan veroorzaak je dus jeuk met wat je aan het doen bent :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:40

Waarom is de Aarde eigenlijk ROND? :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:46

HorseyDude schreef:
Waarom is de Aarde eigenlijk ROND? :)

Zwaartekracht. Rond is de meest handige vorm om zwaartekracht te weerstaan.......denk ik :D

PS: Cowkid is het met me eens, dus dat moet wel kloppen :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:43

Hoe kan het dat [dubbele beglazing] ramen beslaan aan de Buitenkant? ongeacht of er zon op staat of heel erg koud is buiten/binnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:47

aarde is trouwens niet helemaal rond, hoor. :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:15

gohya schreef:
Hoe kan het dat [dubbele beglazing] ramen beslaan aan de Buitenkant? ongeacht of er zon op staat of heel erg koud is buiten/binnen.

Mij is dan geleerd dat het dubbelglas stuk/lek is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:16

Dan beslaat de binnenkant. :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:13

Sammie schreef:
aarde is trouwens niet helemaal rond, hoor. :)

Verrek, je hebt gelijk! Dit blijft 1 van de leukste topics wat mij betreft......

Aarde is niet rond…

http://weetjes.digiden.net/nl/aarde-is-niet-rond/

De Aarde heeft bij de evenaar een omtrek van 40.075 km. de omtrek om de polen is 40.007 km. Dit omtrek verschil komt doordat de Aarde rond draait. Bij de Evenaar heeft de Aarde een snelheid van ongeveer 1675 km/uur. Deze snelheid zorgt voor centrifugaal kracht die weer als gevolg heeft dat de Aarde rond de Evenaar vervormt en dus een afgeplatte bol is. Dit houdt in dat de aarde officieel niet rond is, omdat een rond object overal dezelfde omtrek heeft.

Met zo’n sterke cetrifugaalkracht bij de Evenaar zou je normaal gesproken van de Aarde worden geslingerd, ware het niet dat de zwaartekracht deze centrifugaalkrach opheft. De zwaartekracht is honderden malen sterker dan de centrifugaalkracht bij de Evenaar, waardoor we gewoon op Aarde blijven staan

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:17

Als de evenaar verser van het middelpunt van de aarde af ligt dan de polen, ben je dan ook op de evenaar minder zwaar als op de polen omdat de zwaartekracht minder is?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:20

Ik hoorde vanmiddag een verhaal van iemand die bij een ongeluk overleden was.

Een verpleegkundige die toevallig het eerst bij het ongeluk was zei dat het slachtoffer overleden was.
5 minuten later kwam de ambulance en nam het slachtoffer mee.
Het ambulancepersoneel zei dat het slachtoffer in de ambulance overleden was.

Dat vond ik raar. Toen vertelde me iemand dat de ambulance geen dode mensen mag meenemen en dat het slachtoffer daarom 'in de ambulance overleden was'....terwijl hij al dood was.

Ik vraag me af: klopt dit? Herkent iemand dit? Mag een ambulance geen dode mensen meenemen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:22

Ja dat klopt een ambulance mag officieel geen overleden mensen meenemen. Zo is het mij altijd verteld. Buurman als amburijder gehad. Maar er kan meer aan de hand zijn. Als je vijftien minuten gereanimeerd wordt en dat is niet succesvol is het tijdstip van overlijden ná die vijftien minuten. Dus dat men stopt met reanimeren en niet op het moment dat men begonnen is met reanimeren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:23

Steeph schreef:
Als de evenaar verser van het middelpunt van de aarde af ligt dan de polen, ben je dan ook op de evenaar minder zwaar als op de polen omdat de zwaartekracht minder is?

Logisch redenerend....ja. Als de aarde niet rond maar een heel klein beetje elipsvormig is dan sta je op de eveneaar een heel klein beetje verder van het middelpunt van de aarde. Maar vraag me niet om het uit te rekenen!

Cowboy55

Sammie schreef:
Ja dat klopt een ambulance mag officieel geen overleden mensen meenemen. Zo is het mij altijd verteld. Buurman als amburijder gehad. Maar er kan meer aan de hand zijn. Als je vijftien minuten gereanimeerd wordt en dat is niet succesvol is het tijdstip van overlijden ná die vijftien minuten. Dus dat men stopt met reanimeren en niet op het moment dat men begonnen is met reanimeren.

Dat was snel. Thanks!

Liselot

Bij mijn weten MOET een ambulance juist mensen meenemen die al overleden zijn aangezien het ambulancepersoneel niet mag doodverklaren. Maar dat kan ik mis hebben

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:27

Dan moet er eigenlijk een lijkwagen komen. Maar goed hier wordt echt mee gesjoemeld of de politie zegt neem maar mee ofzo. Zie het verhaal van Cowboy alleen al.

En hier wordt het ook bevestigd:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index ... pic=1401.0

Ik vind op google wel weer lekker tegenstrijdige antwoorden. :+ Schiet niet op zo. :=
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-10-15 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:28

Het heet op z'n Engels/Amerikaans toch ook "Dead on arrival"? Dus : dood bij aankomst en dan inderdaad ook omdat het vervoeren van doden alleen mag gebeuren door lijkwagens.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:48

Maar een bestuurer van een lijkwagen schouwt toch niet? dat doet de arts toch :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:50

Officieel is het volgens mij: een overledene op een locatie, de huisarts of lijkschouwer schouwt en dan moet er een lijkwagen komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:50

Daar is een ambu-broeder dus voor. :)