Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diertjec schreef:![]()
![]()
Wat is haar reden om zo over jou te praten? Zij was toch degene die het uit had gemaakt of wilde maken?
MarcoBorsato schreef:Flirten met een ex vind ik tamelijk grensoverschrijdend gedrag. Met zo iemand zou ik niks hoeven. Maar als je bang bent voor overspel en denkt dat te kunnen beïnvloeden door te verbieden zit er ook iets scheef.
lor1_1984 schreef:Ik moet zeggen dat ik 1x een partner zo ongeveer heb 'verboden' (eerder sterk afgeraden) met een bepaalde persoon om te gaan.
Maar die dame zat zo ongeveer soppend tegenover me te kirren dat partnerlief zo sexy was en liet duidelijk merken niet te rusten voor onze relatie kapot zou zijn en zij mijn plek ingenomen zou hebben.![]()
Dame in kwestie heb ik ook heel duidelijk laten weten dat als ze onze relatie kapot zou maken ik niet voor mezelf in zou staan.
Nu jaren later kan ik er alleen maar heel hard om lachen dat ze zo deed en dat ik er zo onzeker over was en achteraf gezien had ze me geen groter cadeau kunnen doen als ze had doorgezet.
Danique_G schreef:Jullie communiceren op een andere manier. En dat is oke maar je moet wel dat besef hebben van elkaar. Vaak willen mensen hetzelfde maar zeggen ze dit op een andere manier. Maar wil jij nog wel hetzelfde? Dit hoeft geen probleem te zijn zolang jullie er volwassen over kunnen praten. Kan dit niet zou ik twijfels hebben in de toekomst.
CalipsoLover schreef:Danique_G schreef:Jullie communiceren op een andere manier. En dat is oke maar je moet wel dat besef hebben van elkaar. Vaak willen mensen hetzelfde maar zeggen ze dit op een andere manier. Maar wil jij nog wel hetzelfde? Dit hoeft geen probleem te zijn zolang jullie er volwassen over kunnen praten. Kan dit niet zou ik twijfels hebben in de toekomst.
Ik denk niet echt dat daar het probleem ligt, heb meerdere keren duidelijk naar hem gecommuniceerd wat ik niet leuk vind en hoe ik me voel, duidelijker dan dat kan ik niet zijn. Ik draai ook niet rond de pot. Op dat moment zegt hij ook dat hij het begrijpt, maar doet de dag erna gewoon weer door alsof er geen gesprek geweest is. Via berichtjes leek dit beter door te dringen, maar dit heeft ook maar een week geduurd... We spreken beide dezelfde taal, snap niet wat daar dan niet duidelijk aan is.
CalipsoLover schreef:Ga het hier toch openbaar zetten want weet niet goed wat ik er nog mee moet. Mijn vriend en ik zijn 8 maanden samen en een jaar aan het daten. We hebben het altijd heel leuk samen maar we hebben vooral op 1 vlak altijd een beetje gebotst. Hij is veel aanhankelijker dan mij. De afgelopen periode heb ik een paar hele poedersuiker dingentjes meegemaakt waardoor ik emotioneel even van de kaart ben en ik ben ook nogal wispelturig ben. Hierdoor had ik echt nood aan even alleen zijn en ruimte. Hij accepteerde dit maar moeilijk, en in plaats van mij die ruimte te geven is hij zichzelf enorm beginnen opdringen, vaak ook zonder respect. Hij praatte mij dan (uit onzekerheid en onbewust) een schuldgevoel aan. Hij gaat zichzelf dan juist meer opdringen omdat ik afstand neem. Hij heeft vaak ook de neiging om de grond te kussen waar ik op loop, echt op de foute manier. Ik heb er ondertussen al 3x met hem over gepraat. De eerste twee keer is dit bij hem totaal niet doorgedrongen en heeft hij quasi niets veranderd aan zijn gedrag. De derde keer (op advies van een vriendin) heb ik dit via sms gedaan en leek dit wel al iets beter te zijn. Maar toch dringde hij zichzelf gisteren weer enorm bij me op terwijl ik hem die middag nog gezien had en gezegd had dat ik de avond liefst alleen doorbracht met mijn vader die ik al lang niet meer gezien had. Vandaag was het dan weer iets beter omdat ik dan ook beter gezind was, als ik me emotioneel wel oke voel dan kan ik er ook beter mee om. Maar toch kust hij nog steeds de grond waar ik op loop, om de 5 minuten krijg ik wel te horen hoe verliefd hij op me is en hoe leuk hij me vind. Ja oke, dat mag gerust gezegd worden en is heel leuk, maar zo gaat het wel al 8 maanden en lijkt mij ook niet bepaald gezond, zeker niet als ik niet eens mijn tanden kan poetsen terwijl hij me knuffelt. Hij lijkt soms geobsedeerd. Op de momenten dat ik dan een dip heb erger ik me dood aan hem. De fysieke aantrekkingskracht is langst mijn kant ook enorm afgenomen... Wat denken jullie?