tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:51

Blijven negeren, hoe poedersuiker het ook is.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:54

Diertjec schreef:
:wow: :wow:
Wat is haar reden om zo over jou te praten? Zij was toch degene die het uit had gemaakt of wilde maken?

Nee ik heb het uitgemaakt, omdat zij door haar gedrag mij erg tegen hield in mijn "ontwikkeling als persoon". We hebben dus ook geen ruzie gehad ofzo, gewoon netjes uit elkaar gegaan. Ik snap dit dus ook helemaal niet.

xClaudiaaL

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:55

Brrr, blij zijn dat je van d'r af bent. En zoals MB zegt, negeren. Haar bereik is groot, maar de mensen die jou kennen zullen haar niet geloven.
Wel echt heel klote dit :(:) :*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:55

Ik denk dat het misschien niet eens persoonlijk is, maar om de aandacht.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:40

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat het misschien niet eens persoonlijk is, maar om de aandacht.

Inderdaad.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:56

MarcoBorsato schreef:
Flirten met een ex vind ik tamelijk grensoverschrijdend gedrag. Met zo iemand zou ik niks hoeven. Maar als je bang bent voor overspel en denkt dat te kunnen beïnvloeden door te verbieden zit er ook iets scheef.

Dat ben ik met je eens.
Vandaar dat ik ook vind dat je als partners gewoon rekening hebt te houden met elkaars gevoelens. Iedereen kent jaloerzie. De een meer dan de ander.
Als je van iemand houd dan hou je rekening met diens gevoelens en maak je dingen bespreekbaar.
Het is ieders keuze waar de grenzen liggen binnen een relatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 01:14

Dat is zo, maar als je elkaar nog leert kennen en het houden van moet nog groeien en je bent nog geen partners en het exenverhaal komt boven en zo'n scharrel/date protesteert, dan kun je vanaf daar de keuze maken om het af te laten ketsen of niet.

Want je bent niet ineens 4 jaar in een relatie als je ex op de stoep staat voor een bak koffie. En mijn man zegt ook niet ineens na 4 jaar "oh ik voel me hier niet prettig bij". Daar is het ook de man niet naar, voor mij komt jaloezie voort uit onzekerheid en daar knap ik op af. En ik denk dat dat wederzijds is. En voor een deel kun je in een relatie die onzekerheid sturen, door op verschillende manieren je liefde te bevestigen.

Maar een ander iets forceren te doen is voor mij niet zo'n manier. En nee, jaloerse gevoelens in een relatie ken ik niet.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 01:33

Ik moet zeggen dat ik 1x een partner zo ongeveer heb 'verboden' (eerder sterk afgeraden) met een bepaalde persoon om te gaan.
Maar die dame zat zo ongeveer soppend tegenover me te kirren dat partnerlief zo sexy was en liet duidelijk merken niet te rusten voor onze relatie kapot zou zijn en zij mijn plek ingenomen zou hebben. _-:(
Dame in kwestie heb ik ook heel duidelijk laten weten dat als ze onze relatie kapot zou maken ik niet voor mezelf in zou staan. :o
Nu jaren later kan ik er alleen maar heel hard om lachen dat ze zo deed en dat ik er zo onzeker over was en achteraf gezien had ze me geen groter cadeau kunnen doen als ze had doorgezet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 01:38

lor1_1984 schreef:
Ik moet zeggen dat ik 1x een partner zo ongeveer heb 'verboden' (eerder sterk afgeraden) met een bepaalde persoon om te gaan.
Maar die dame zat zo ongeveer soppend tegenover me te kirren dat partnerlief zo sexy was en liet duidelijk merken niet te rusten voor onze relatie kapot zou zijn en zij mijn plek ingenomen zou hebben. _-:(
Dame in kwestie heb ik ook heel duidelijk laten weten dat als ze onze relatie kapot zou maken ik niet voor mezelf in zou staan. :o
Nu jaren later kan ik er alleen maar heel hard om lachen dat ze zo deed en dat ik er zo onzeker over was en achteraf gezien had ze me geen groter cadeau kunnen doen als ze had doorgezet.

Wij waren net een paar maanden samen en met onze beide vriendengroepen op een meerdaags festival toen 1 van zijn beste vriendinnen hem daar besloot de liefde te verklaren. Echt zo bizar.

Natuurlijk werd ik kwaad want ik voelde me niet bepaald gerespecteerd maar ik vond het aan hem om iets te doen. En hij heeft op de terugweg naar huis de vriendschap beëindigd en die deur dichtgedaan.

Mocht mijn ex of wie dan ook hetzelfde doen, dan doe ik dat ook. Uiteraard.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 02:05

Maar dat vind ik ook niet meer dan logisch omdat er dan overduidelijk gevoelens zijn bij iig 1 'partij'. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 02:43

Dat is zo. En we dwalen af ook want de oorspronkelijke kwestie is een ex met een jaloerse vriendin en hoe je daar mee omgaat.

Ik zou een beetje afstand nemen. Niet de vriendschap verbreken maar gewoon even wat afstand tot de relatie stuk is want een relatie met zoveel dwang en controle is geen lang leven beschoren en als hij het wel allemaal slikt dan heeft hij misschien niet echt een ruggengraat en in dat geval kun je sowieso beter voor jezelf kiezen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:52

Ga het hier toch openbaar zetten want weet niet goed wat ik er nog mee moet. Mijn vriend en ik zijn 8 maanden samen en een jaar aan het daten. We hebben het altijd heel leuk samen maar we hebben vooral op 1 vlak altijd een beetje gebotst. Hij is veel aanhankelijker dan mij. De afgelopen periode heb ik een paar hele poedersuiker dingentjes meegemaakt waardoor ik emotioneel even van de kaart ben en ik ben ook nogal wispelturig ben. Hierdoor had ik echt nood aan even alleen zijn en ruimte. Hij accepteerde dit maar moeilijk, en in plaats van mij die ruimte te geven is hij zichzelf enorm beginnen opdringen, vaak ook zonder respect. Hij praatte mij dan (uit onzekerheid en onbewust) een schuldgevoel aan. Hij gaat zichzelf dan juist meer opdringen omdat ik afstand neem. Hij heeft vaak ook de neiging om de grond te kussen waar ik op loop, echt op de foute manier. Ik heb er ondertussen al 3x met hem over gepraat. De eerste twee keer is dit bij hem totaal niet doorgedrongen en heeft hij quasi niets veranderd aan zijn gedrag. De derde keer (op advies van een vriendin) heb ik dit via sms gedaan en leek dit wel al iets beter te zijn. Maar toch dringde hij zichzelf gisteren weer enorm bij me op terwijl ik hem die middag nog gezien had en gezegd had dat ik de avond liefst alleen doorbracht met mijn vader die ik al lang niet meer gezien had. Vandaag was het dan weer iets beter omdat ik dan ook beter gezind was, als ik me emotioneel wel oke voel dan kan ik er ook beter mee om. Maar toch kust hij nog steeds de grond waar ik op loop, om de 5 minuten krijg ik wel te horen hoe verliefd hij op me is en hoe leuk hij me vind. Ja oke, dat mag gerust gezegd worden en is heel leuk, maar zo gaat het wel al 8 maanden en lijkt mij ook niet bepaald gezond, zeker niet als ik niet eens mijn tanden kan poetsen terwijl hij me knuffelt. Hij lijkt soms geobsedeerd. Op de momenten dat ik dan een dip heb erger ik me dood aan hem. De fysieke aantrekkingskracht is langst mijn kant ook enorm afgenomen... Wat denken jullie?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:01

Jullie communiceren op een andere manier. En dat is oke maar je moet wel dat besef hebben van elkaar. Vaak willen mensen hetzelfde maar zeggen ze dit op een andere manier. Maar wil jij nog wel hetzelfde? Dit hoeft geen probleem te zijn zolang jullie er volwassen over kunnen praten. Kan dit niet zou ik twijfels hebben in de toekomst.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:04

Danique_G schreef:
Jullie communiceren op een andere manier. En dat is oke maar je moet wel dat besef hebben van elkaar. Vaak willen mensen hetzelfde maar zeggen ze dit op een andere manier. Maar wil jij nog wel hetzelfde? Dit hoeft geen probleem te zijn zolang jullie er volwassen over kunnen praten. Kan dit niet zou ik twijfels hebben in de toekomst.

Ik denk niet echt dat daar het probleem ligt, heb meerdere keren duidelijk naar hem gecommuniceerd wat ik niet leuk vind en hoe ik me voel, duidelijker dan dat kan ik niet zijn. Ik draai ook niet rond de pot. Op dat moment zegt hij ook dat hij het begrijpt, maar doet de dag erna gewoon weer door alsof er geen gesprek geweest is. Via berichtjes leek dit beter door te dringen, maar dit heeft ook maar een week geduurd... We spreken beide dezelfde taal, snap niet wat daar dan niet duidelijk aan is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:05

Rennen!

Nee even serieus.
Jaloers gedrag in een relatie kan ik nog inkomen maar dit onderdanige gedrag heb ik dus helenaal niks mee. Dit is voor mij een recept voor een relatie die faalt.
Ik ben zo'n persoon die als een bulldozer over zo'n gozer heen tankt.
Ik krijg dan ook echt last van diva gedrag en ga me echt onuitstaanbaar gedragen.

Overigens denk ik dat je iemand moet hebben doe net zo is als jij maar dan met vaardigheden of karakter eigenschappen die jouw zwaktes opvullen en andersom.
Maar da tidee van opposites attract geloof ik niet zo in.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:13

CalipsoLover schreef:
Danique_G schreef:

Ik denk niet echt dat daar het probleem ligt, heb meerdere keren duidelijk naar hem gecommuniceerd wat ik niet leuk vind en hoe ik me voel, duidelijker dan dat kan ik niet zijn. Ik draai ook niet rond de pot. Op dat moment zegt hij ook dat hij het begrijpt, maar doet de dag erna gewoon weer door alsof er geen gesprek geweest is. Via berichtjes leek dit beter door te dringen, maar dit heeft ook maar een week geduurd... We spreken beide dezelfde taal, snap niet wat daar dan niet duidelijk aan is.

Jullie uiten je anders, jullie communiceren niet op dezelfde manier. Dat is heel normaal. Daarom dringt het niet door, jullie begrijpen elkaars manier niet van communiceren.

Denk dat deze jongen ook verblind is door liefde en jaloezie, en dat is niet goed. Jij kan dat niet rechtzetten 123. Moet je ook niet verwachten, soms komt dat met de jaren goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:17

CalipsoLover schreef:
Ga het hier toch openbaar zetten want weet niet goed wat ik er nog mee moet. Mijn vriend en ik zijn 8 maanden samen en een jaar aan het daten. We hebben het altijd heel leuk samen maar we hebben vooral op 1 vlak altijd een beetje gebotst. Hij is veel aanhankelijker dan mij. De afgelopen periode heb ik een paar hele poedersuiker dingentjes meegemaakt waardoor ik emotioneel even van de kaart ben en ik ben ook nogal wispelturig ben. Hierdoor had ik echt nood aan even alleen zijn en ruimte. Hij accepteerde dit maar moeilijk, en in plaats van mij die ruimte te geven is hij zichzelf enorm beginnen opdringen, vaak ook zonder respect. Hij praatte mij dan (uit onzekerheid en onbewust) een schuldgevoel aan. Hij gaat zichzelf dan juist meer opdringen omdat ik afstand neem. Hij heeft vaak ook de neiging om de grond te kussen waar ik op loop, echt op de foute manier. Ik heb er ondertussen al 3x met hem over gepraat. De eerste twee keer is dit bij hem totaal niet doorgedrongen en heeft hij quasi niets veranderd aan zijn gedrag. De derde keer (op advies van een vriendin) heb ik dit via sms gedaan en leek dit wel al iets beter te zijn. Maar toch dringde hij zichzelf gisteren weer enorm bij me op terwijl ik hem die middag nog gezien had en gezegd had dat ik de avond liefst alleen doorbracht met mijn vader die ik al lang niet meer gezien had. Vandaag was het dan weer iets beter omdat ik dan ook beter gezind was, als ik me emotioneel wel oke voel dan kan ik er ook beter mee om. Maar toch kust hij nog steeds de grond waar ik op loop, om de 5 minuten krijg ik wel te horen hoe verliefd hij op me is en hoe leuk hij me vind. Ja oke, dat mag gerust gezegd worden en is heel leuk, maar zo gaat het wel al 8 maanden en lijkt mij ook niet bepaald gezond, zeker niet als ik niet eens mijn tanden kan poetsen terwijl hij me knuffelt. Hij lijkt soms geobsedeerd. Op de momenten dat ik dan een dip heb erger ik me dood aan hem. De fysieke aantrekkingskracht is langst mijn kant ook enorm afgenomen... Wat denken jullie?

Wat ik denk? Ik zou er woest om worden en ook nadenken of dit een toekomst heeft . Ben niet zo van die personen die anderen op een voetstuk zetten en dan ook nog eens claimen als een gek. Ik zou er zeker geen toekomst in zien , iedereen op bokt heeft het er altijd over dat een paard je persoonlijke space moet respecteren, dat werkt ook zo met mensen. Wanneer je na ettelijke keren netjes vragen je wens gewoon genegeerd word en er over je heen word gedaverd dan was het einde verhaal.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:29

Snap dan gewoon niet hoe ik dit verder kan duidelijk maken, heb wel al overwogen om er een pauze van te maken maar vrees dat dit de dingen alleen erger gaan maken en hem juist nog onzekerder als we dan besluiten om verder te gaan. Dat is ook niet de bedoeling. Ik heb ook in ons vorige gesprek gezegd dat als hij zoveel aandacht en liefde nodig heeft, ik niet de juiste persoon voor hem ben. Hij ontkende dat.

Ik ben ook zijn eerste serieuze relatie, dus veel ervaring heeft hij niet. Het 'rare' is dat hij ook niet echt jaloers jaloers is, hij is gezond jaloers maar zeker niet overdreven. Hij claimt me wel graag, maar zou mij niets lopen verbieden of zeggen dat ik dingen niet mag doen. Ik twijfel dus ook enorm of dit een toekomst heeft, terwijl ik er een maand geleden nog helemaal anders over dacht; en dat is een reden voor mij om geen overhaaste beslissingen te nemen. Maar ook de fysieke aantrekkingskracht die ik niet echt heb is wel een dingetje dat al langer speelt, ik kan hier ook nog steeds geen oorzaak op plakken. Soms twijfel ik of ik hem meer als een vriend zie dan mij geliefde, onze relatie is ook voort gekomen uit een vriendschap die ik toen der tijd heel graag wou behouden, het heeft dan ook bijna een half jaar geduurd voor hij uit die 'friendzone' was.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:01

Die laatste zinnen zijn mss wel de reden waarom hij het er moeilijk mee heeft. Fysieke aantrekkingskracht die er niet is en twijfel of het liefde of vriendschap is. Afstand nemen omdat het met jou minder gaat. Als partner wordt je daar niet happy van als je zelf niet twijfelt. Claimen is niet goed maar waarom moet hij opzij omdat jij je slecht voelt? Hij voelt dat je twijfelt aan de relatie en eigenlijk zeg je dat het ook wel een terecht gevoel is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:13

Wanneer je zegt dat er weinig fysieke aantrekkingskracht is, hij claimt en zeker wel jaloers is en het verdomd om gewoon even te doen wat jiij vraagt dan zit er geen enkele bodem meer in deze relatie. Vrienden blijven zal heel moeilijk worden, zeker de eerste periode maar imo is dat geen reden om dan maar bij iemand te blijven. Maar eigen keus, bekijk het even hoe je zou reageren wanneer je zus of vriendin zo iets zou vertellen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 00:39

Normaal gesproken is je partner ook je steun en toeverlaat in je relatie als jij je even niet goed voelt.
Dat merkte ik pas echt toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend en we ook heel veel bij elkaar waren. We deelden alles, dus ook de zorgen, rotperiodes etc.
Juist als je je niet goed voelt hoor je dit te kunnen delen met je partner.

Als de fysieke aantrekkingskracht er niet is ga je uiteindelijk uit elkaar groeien vrees ik.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 00:59

Wat ik vooral zorgelijk vind is dat hij je grenzen niet respecteert in die dingen. Dat is voor mij wel een deal breaker, evenals het claimen. Het kan zijn dat je verschillende behoeftes hebt, en mannen zijn vaker wat aanhankelijker en knuffeliger dan vrouwen en dat is oke , maar je moet elkaar daarin wel respecteren en de ruimte geven imo.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 06:48

Dat is bij iedereen wel anders denk ik, als ik me slecht voel zonder ik me af. Dat maakt niet uit of het mijn vriend, mijn zus of mijn beste vriendin is. Maar dat hij er weinig begrip voor toonde speelt natuurlijk ergens wel een rol. En het plakkerig en claimerig zijn is er ook altijd geweest, ik kon er gewoon beter mee om gaan en het is nu juist een tikkeltje erger. Zit ook een beetje in zijn karakter, was iets waarvoor ik gewaarschuwd werd voor ik in een relatie met hem startte...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:46

Realiseer je wel dat het voor de meeste mensen waarschijnlijk erg lastig zal zijn dat jij je afsluit en afzondert wanneer je je slecht voelt. Juist een partner wil je helpen en er voor je zijn wanneer je je slecht voelt. Ik zou het ook echt heel lastig vinden om maar op afstand te moeten wachten tot het weer beter gaat.

Verder klinkt het niet alsof jullie een 'match made in heaven' zijn. En als je na zo'n korte periode in een relatie al zo twijfelt denk ik niet dat je hier te lang mee moet blijven lopen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:48

verandert natuurlijk nog niks in het stukje van weinig fysieke aantrekkingskracht. Dat lijkt me sowieso een no go voor een relatie.