Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:06

Ik heb een echte bontjas, ook een beetje in de categorie fout maar oh zo lekker warm en ik vind hem zelf echt prachtig :o

Afbeelding

Voordat de discussie losbarst (heb er met veel vriendinnen ook al ruzie over gehad), het is schapenbont en geen nerts oid. En ja, voor mij zit hier wel degelijk een verschil in aangezien schapen bij het slachten nog andere doelen hebben (vlees etc) dan alleen hun bont.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:08

Hij staat je iig mooi Emma, ik heb ook een echte bontjas. Wel een van nertsen bont. Deze is echter een familie stuk en draag hem niet omdat ik te bang ben voor de reacties.
Stoer dat je hem gewoon draagt.

Daarbij draagt iedereen Uggs en dat zijn schapen binnenstebuiten en daar doen weinig mensen moeilijk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:09

Ik vind het als het een familiestuk of tweedehands gekocht is idd ook niet zo'n probleem, maar een nieuwe nerts-jas kopen vind ik een beetje bijdragen aan het probleem zeg maar. Qua reacties zal het wel meevallen hoor, bij mijn jas kan je niet echt zien dat het schaap is en op een paar scheve blikken na heb ik nog nooit iets raars meegemaakt. Ze moeten eens proberen verf over mijn jas heen te gooien, ik maak ze af :')

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:18

haha, wie weet ga ik het deze winter eens proberen, juist omdat het inderdaad een familiestuk is vind ik het eng omdat ik bang ben dat er verf oid overheen gegooid wordt haha. Al zou dat hier wss wel iets mee vallen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:24

Ik al vegetariër, en ik ben niet tegen vlees eten, draag ook gewoon leer. :+
Bont is gewoon leer met vacht er aan. _O-

Alleen met een jas doe je 10 jaar, met schoenen 2/3 jaar en met een stukje vlees 5 minuten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:25

Ik woon in een grote stad en denk dat mensen echt wel twee keer denken voordat ze zomaar verf over je heen smijten ofzo hoor. Als je nou in een volledige bont-outfit loopt oké, maar Uggs zijn van hetzelfde materiaal als mijn jas _O-

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:26

Haha, je hebt gelijk. Dat van Uggs... Is hartstikke erg gewoon, heb er een filmpje over gezien! En wauw, heel veel van jullie dragen hem gewoon dus dat bevordert me wel hoor :D Deze winter misschien? Ik vind zo'n jas eerlijk gezegd juist een mode statement, helemaal als je hem een beetje 'diva' achtig combineert. Niet truttig, maar juist prachtig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:27

Hier gaan ze hooguit naar je mekkeren denk ik zo, dat doen ze op de boerderie namelijk ook. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:38

Ik ben heel blij met die van mij, hij zit vooral gewoon heel erg lekker en hij is super warm :j

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:00

Ik reageer ook weer eens in dit topic! (heb het de laatste paar weken superdruk met werken, omdat ik mijn bazin haar agenda er bij heb gekregen.)

Ik draag ook bont en het kan me echt niks schelen wat een ander daar van vind.
Ik vind het echt prachtig! (Nu krijg ik het vast met heel bokt aan de stok :+ )

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:57

adecuada schreef:
Ik reageer ook weer eens in dit topic! (heb het de laatste paar weken superdruk met werken, omdat ik mijn bazin haar agenda er bij heb gekregen.)

Ik draag ook bont en het kan me echt niks schelen wat een ander daar van vind.
Ik vind het echt prachtig! (Nu krijg ik het vast met heel bokt aan de stok :+ )

Nee hoor :D

Ook ik vind bont prachtig. Draag ook bont, nouja, een bonte kraag van echte dieren ipv dat neppe spul. Gewoon veel mooier en als het aan mij lag, had ik allang een bonte sjaalding gekocht. Heerlijk :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:16

Tegenwoordig zijn er zulke prachtige nep bontjassen en bontkragen verkrijgbaar dat het zonder aan te raken niet te onderscheiden is van echt bont. :) (je ziet het pas als je de haartjes uit elkaar duwt). Dus tenzij Bont Voor Dieren je jas onder de loep neemt denk ik niet dat iemand het zal zien of er wat van zal zeggen.

Ik zelf draag absoluut geen bont, ik weet dat het al dood is, maar als ik het koop moet de voorraad aangevuld worden en zo blijft de walgelijke bont industrie in stand. Daar draag ik liever niet aan bij. En zoals ik al zei is er tegenwoordig prachtig nep bont verkrijgbaar :j Daar wil ik best een prijs voor betalen, want mooi nep bont is flink duur.. Maar als daardoor geen beestjes levend binnenstebuiten gekeerd worden, dan heb ik dat er wel voor over :')

Rachel Zoe heeft volgens mij een prachtige fake fur lijn :j

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:24

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:37

Sluit mij bij Frummels aan.. Ik vind de meeste bontjassen echt prachtig. Maar ik zou het zelf niet snel dragen, ik wil gewoon zeker weten dat het beestje een fijn leventje heeft gehad, pijnloos is overleden (ik bedoel, niet levend gevild) en dat zoals het schapenvoorbeeld hierboven, alles van het beestje geconsumeerd word/gebruikt word. Als het beestje toch al geslacht zou worden voor het vlees zou ik minder problemen hebben met het bont. Helaas is dit voor de meeste producten van bont not the case..

Niettemin vind ik het echt prachtig staan! Zelf heb ik een jas met nep bont aan de binnenkant (yes, heb het getest, het is 'echt nep' :Y) ). Zit zo fijn, en het nep bont is echt van een goede kwaliteit.

Emmaa_ jouw schoenen zijn leuk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:36

Ik zou zelf ook niet zo snel voor een nerts jas gaan oid, vind het heel mooi maar ik vind de manier van slachten gewoon not done. Laat dat ook ff heel duidelijk zijn :D Ben absoluut geen voorstander van de industrie ofzo. Maar ik denk dat zo lang je het tweedehands koopt of het een familie erfstuk is.. Ik weet niet. Je draagt dan imo niet direct bij aan de vraag. Maar dat kan ook persoonlijk zijn hoor!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:54

Schapenbont heb ik niks op tegen, maar nerts enz, nee daar zou ik nooit aan mee doen.
Als het dan al bont is, is het nepbont en hooguit aan de kraag van mijn jas.
Zo een jas zoals Emma hierboven heeft ( Sorry emma :D ) zal je mij nooit in zien lopen, gewoon omdat het niet mijn smaak/stijl is maar ik zal nooit iemand aanvallen omdat ie bont draagt.
Al moet je wel oppassen met die gaia-freaks en dergelijke die durven je nog op straat uit te kleden omdat je zo een jas aan hebt!
Vind je jas trouwens wel leuk gecombineerd!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:27

Bont vind ik heeel mooi, vooral konijntjes ( }> ) maar ik draag het niet.
Vorig jaar wel vriendlief een muts met konijnenbont gegeven, maar mijn moeder overtuigd dat het hele goede nep was. Had ook wel gekund voor de prijs van dat ding :')

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:54

Toch nig leuke dingen gevonden bij de primark, een mooie bordeauxrode skaterskirt. Vond het tijd voor wat kleur ipv alleen zwart.
Ik wil ook docter martens, maar dan wel die met nepvacht vanbinnen, schijnen ook stukken makkelijker in te lopen zijn. :)
En overknees wil ik heel graag, maar ben bang dat het nogal 'slutty' gaat staan bij me.

Bont heb ik denk ik niet, had wel een sjaal die van angora bleek te zijn, nooit meer gedragen.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:20

Verveling is vreselijk voor mijn portemonnee :') net even een bestelling geplaatst. Sjaal en schoenen van de Zara, de rest van de H&M. En er is nog meer onderweg en er wacht nog een pakketje op mij op het postkantoor. Jeetje :+

http://i61.tinypic.com/14bni92.jpg

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:35

Leuke dingetjes!

Maar waar haal je al dat geld vandaan? :')

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:55

Heb het getroffen met het ultieme bijbaantje haha :')

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:40

Pff ik heb mn loon binnen, en ben opzoek naar lange gebreide vesten of truien, en een winterjas. Kan op internet echt niks vinden. ;( Morgen maar de stad in!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:41

Pull&bear heeft gave winterjassen!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:41

Nu al loon? :')
Ik krijg maandag pas, zo jaloers!

Met dit weer wordt het inderdaad tijd om de wintergarderobe weer aan te vullen :))

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:46

Pfff ik ga deze avond naar een festival/feest hier in het dorp. Ze hebben me al gewaarschuwd dat het bij een bepaalde groep altijd "begaaid" is en dat je beter niet je paasbeste kleding aan kan doen.
Eumh ja maar wat dan wel! En het is zoooo koud dus ik wil graag wel iets wat lekker warm is maar wat ik in de tent eventueel kan uitdoen.
En toch nog wel een beetje in stijl :p Niet zo een boerenslons haha pff
Ik was aan het denken aan een zwarte broek met een kakikleurige oversized trui maar die is niet zooo dik.
Eigenlijk wil ik mijn rode houthakkersblouse aan maar die is denk ik te koud, dus wou ik die maar dan nog iets erover maar durf mijn blazertje niet aandoen, zelfs niet mijn oude blazertje.

Help :p Iemand die ook ooit zo een feest heeft gehad en tips heeft? :D