Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:29

Ik heb ook weer wat..
Heb iets via mp gekocht, hij stuurde eerst dat het verzenden €6,75 zou worden, ik gevraagd of het ook per brievenbus kon en dat kon al had het postkantoor hem gewaarschuwd dat het niet heel veilig zou zijn.
Ik heb gezegd als je het goed verpakt is het geen probleem voor mij en neem ik het risico wel, dat vond hij prima.
Nu heeft hij het vandaag op de post gedaan en wilden ze het alleen als pakketpost verzenden.
Hij heeft nu dus €6,75 betaald voor het verzenden en het wel meteen na mijn betaling op de post gedaan.
Ik heb dan ook de neiging om die €3 alsnog over te maken. Wat zouden jullie doen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:30

:j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:32

Zou het ook overmaken idd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:13

Zou ik ook doen :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:20

Ik ook..

Hier kwamen ze uiteindelijk dik 3 kwartier te laat aanzetten -_-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:23

Heb hem al gemaild dat ik het morgen naar hem over maak.

Balen dat ze 3 kwartier te laat kwamen, maar mooi dat ze in ieder geval kwamen toch?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:30

Ik ben gisteren ook bijna drie kwartier te laat geweest om een singel op te halen en ik had geen nummer om te verwittigen. Oorzaak: thuis 10 minuten te laat vertrokken, onderweg een opstopping gehad wegens ongeval en dan ter plaatse de weg moeten vragen omdat we verdwaald zaten in een veld. Ik heb mij uitgebreid geëxcuseerd en heb ter compensatie de singel gewoon voor de vraagprijs van 20 euro meegenomen in plaats van voor de 17 euro die ik geboden had.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:30

Nou, ik had ook weer wat bijzonders :')

Ik heb een jurk in middeleeuwse stijl op MP staan. Krijg ik van het weekeind een e-mail of ik interesse heb om geld te verdienen.

Euh ja, door mijn jurk te verkopen! :D

Krijg ik een link, ik kijken, is het een website waarin multi level marketing wordt toegepast. Forever Living Products, maar onder een andere naam ( de oude naam krijg je bergen negatieve hits op google )

Aangezien ik hier ooit producten van heb gekocht die niet werkten en stervensduur waren, heb ik een e-mail verzonden dat ik geen interesse heb, aangezien dit MLM betreft en er maar een paar mensen geld mee verdienen, de mensen bovenin de pyramide! ;)

Krijg ik de hondsbrutale vraag terug of ik haar dan even aan namen van mensen kan helpen die misschien wel geïnteresseerd zijn! Alsof je je vrienden naar die oplichtingsbende door gaat sturen.

Nog wel een e-mail terug gestuurd waarin ik het oplichting noem, aangeef dat mijn eigen ervaring niet goed is en ik mijn vrienden hier niet in zou laten storten. Ook geef ik aan dat ik het niet netjes vind om op een jurk te reageren en geen intentie te hebben om ook maar een bod te doen. Moedwillig mensen hun tijd verdoen. Toch jammer.

Krijg ik een vreselijk defensief mailtje terug. Ik heb het nu maar met rust gelaten. :') Die MLM bedrijven zijn net sektes. Zodra je kritisch wordt, gaan ze grandioos in de verdediging. :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:40

Wat is dat dan?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:54

Ben ik ook wel benieuwd naar!
(En ook naar de maat en kleur van je jurk! :D )

Ik heb er weer een waar ik 6.75 verzendkosten naar heb overgemaakt maar die verstuurt met DHL... :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:56

Multi level marketing is verkoop in een pyramide vorm. De mensen die het bedrijf starten, trekken mensen aan, die kopen spullen, trekken ook mensen aan, die kopen nog meer spullen en van alles wat er verkocht word, vangt degene bovenin de pyramide geld. Voor ieder product wat jij dus koopt, gaat het grootste deel naar de bovenste laag en degene die jou heeft aangebracht.

En je moet wel even een startpakket van 500 pleuries kopen. Wat je aan de straatstenen niet kwijt raakt omdat de verkoopprijs erg hoog ligt. Een tube tandpasta kost al een tientje, verder is alles duurder dan dat.

Ik ben destijds gelukkig niet de boot in gegaan, heb maar een paar dingen besteld. Maar het erg duur en het werkt dus niet.

Google maar eens op forever living products ;)

En wat betreft de jurk, is verstelbaar vanaf maat 44 tot 52 door linten aan de voor en achterzijde en gemaakt van velours en zijde. En hij is gebroken wit met goudkleurig zijde. In het zijde zit een patroon van roosjes, echt heel mooi :D zoek maar op middeleeuwse jurk maat 44-52 :D

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:09

Taillie1979, is dat een bedrijf die Aloë vera producten verkoopt? Allerlei tubes zalf, tandpasta, aftershave etc?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:11

Yep. :) dat zijn ze inderdaad :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:22

Hier geen negatieve ervaringen mee. Mijn stiefmoeder heeft een tijdje producten verkocht. Nu besteld ze nog alleen voor het gezin en voor een paar familieleden. Die zalfjes zijn echt heel erg fijn. Inderdaad wel aan de dure kant.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:30

Net mijn eerste aankoop op MP gedaan!
Ben een serie aan het lezen die heel leuk blijkt te zijn dus ben nu steeds het volgende deel aan het opsporen. Deel 5 net gekocht dus, zal via Post.nl worden verzonden. Heel prettig mailcontact, snelle en vriendelijke reactie. Nu benieuwd of het snel en goed binnenkomt....
In elk geval dus geen raar mens getroffen.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:50

Net ook binnen een kwartier ongeveer 2 rijbroeken verkocht, geld binnen en morgen meteen op de post doen! Dat is altijd fijn :D :D

Ook nog peesbeschermers te koop staan (zondag bericht gehad, wil geld overmaken en ik opsturen) rekeningnummer opgestuurd, niks meer van gehoord en nu heb ik nog een koper, degene weer een mailtje gestuurd met de vraag of ze voor donderdag wil reageren zo niet dan verkoop ik ze aan de andere persoon (Zelfde woonplaats geen verzendkosten) lastig vind ik dat hoor...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:48

Gini schreef:
Ik ben gisteren ook bijna drie kwartier te laat geweest om een singel op te halen en ik had geen nummer om te verwittigen. Oorzaak: thuis 10 minuten te laat vertrokken, onderweg een opstopping gehad wegens ongeval en dan ter plaatse de weg moeten vragen omdat we verdwaald zaten in een veld. Ik heb mij uitgebreid geëxcuseerd en heb ter compensatie de singel gewoon voor de vraagprijs van 20 euro meegenomen in plaats van voor de 17 euro die ik geboden had.

ah dat vind ik dan wel netjes. Deze hadden wel een nummer, geen excuses of wat dan ook aangeboden.

nou ja, maakt ook niet uit ben iig blij dat ze nog zijn geweest.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:51

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh word ff gek.
Heb diverse dingen te koop gezet op fb.
Echt waar heel veel onzin biedingen............1001 vragen die er gewoon bij vermeld staan.......
Afhaken als je iets niet voor € 6.50 incl verzenden wilt verkopen (lees is pakketpost) 8)7

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:18

Dat vind ik idd ook het zware nadeel van fb mensen willen gewoon niet lezen....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:36

Nee het is echt erg.
En dan iedereen die je gaat toevoegen om een pb te kunnen sturen, kan zo ook haha
Nee maar voor nieuwe artikelen die bv 75.- kosten dan 5.- gaan bieden.
Nou in mijn ogen leef je dan in een fantasie wereld.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:11

Had van de week iets op marktplaats gezet, kreeg 26 april dit mailtje:
bied 4.50
Verder stond er niks bij, geen groetjes, punten, hoofdletters, zinnen niks.
Kreeg de mail om 23:32, volgende ochtend om 10:27 direct terug gemaild dat ik akkoord ben en graag zijn adres ontvang. Ook mn rekeningnummer erbij en verder gewoon een hele nette mail.
Tot op heden niks meer terug gehoord, maar meneer heeft wel mn volledige naam en rekeningnummer...
Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan denken moet, ikzelf check mn mail vrij vaak als ik mail (terug) verwacht.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:36

Ik mail altijd eerst dat ik akkoord ga met hun bod (prijs erbij)
Dan vraag ik of ze het willen ophalen of dat het verzonden moet worden (kosten koper).

Als ze daar op terug reageren, dan pas geef ik mijn gegevens door. Eerder niet hoor

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:55

margreet4 schreef:
Net ook binnen een kwartier ongeveer 2 rijbroeken verkocht, geld binnen en morgen meteen op de post doen! Dat is altijd fijn :D :D

Erg fijn dat het zo snel kon, ik hoop dat de post er niet zo lang over doet en dat ze donderdag binnen zijn :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:01

Mijn schoonmoeder heeft tegels te koop staan (grote rechthoekige buitentegels in antraciet grijs). Is een eetje een restantje van toen ze de tuin gingen verbouwen. Het zijn zo'n 68 tegels, die nieuw 2,50 ps kostten. Is een bedrag van 70,- wat ze ervoor vraagt een mooi bedrag? (Ik weet niet hoeveel m2 het is, maar wel aardig wat, zijn flinke tegels, denk dat t ongeveer goed is voor 10/15m2.)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:05

Ik vind dat niet duur! Misschien dat het verkopen iets langer duurt, want het moet iemand zijn die het kan komen halen en dus uit de omgeving komt.

Hier loopt het verkopen echt voor geen meter -O- Bijna geen reacties en als je dan iets hebt, gaat het uiteindelijk niet door/hoor je niets meer :P Ben je over en weer aan het mailen over de prijs. Akkoord. Geef je je adres. O, maar dan zie ik er vanaf want dat is me te ver.... }:0 (adres is toch dezelfde woonplaats als dat ik bij m'n advertenties heb staan :+ )