Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:36

Jemig, wat een bezoekersaantallen! Ik ben al blij met mijn volgers aantal van 21 en die bezoeken mijn site echt niet dagelijks. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd ook niet echt geïnspireerd ben en weinig aandacht aan mijn blog besteed, maar hoe doen jullie dat toch?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:43

Wow Chanen ik had al een tijdje niet meer op je blog gekeken, maar wat heb jij een gave lay-out zeg! <3

Bij mij is de inspiratie ook heel wisselvallig. Ik schrijf ideeën op in een schriftje, en typ ze dan uit in Word. Daarna lees ik ze (vaak een dag of paar dagen later) nog eens na en verbeter ik tekstueel nog wat. En daarna plaats ik het gewoon. Ben wat minder streng voor mezelf geworden. Niet de héle tekst hoeft super leuk beschreven te worden. Als ik in een formele bui ben, dan is mijn post ook wat formeler.. Dat mag nu van mezelf :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:43

Sabini schreef:
Tazzey schreef:
Gaaf is dat! Ik ik zit de laatste weken op minimaal 350 bezoekers per dag. Dat gaat eigenlijk best hard.
Netjes! Hoe doe je dat eigenlijk? Ik post mijn blog posts altijd op facebook en twitter, maar het hoogst gehaalde is iets van 100 bezoekers per dag (en dat was dan wel een erg hoge uitschieter :+ ).

Ik doe niet veel bijzonders om eerlijk te zijn. Ik deel mijn posts hier en op een ander forum en ik ben aangesloten bij Bloglovin.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:45

even een grote gigantische tip: reageer veel op andere blogs, en dan vooral de bekendere! mensen die dan de reacties daar lezen, kijken dan vaak ook op jouw blog! bij de meeste kun je namelijk je bog toevoegen! :)

en zo kom je ook nog eens hoger in google!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:50

Het belangrijkste is om regelmatig te blijven posten dat zorgt er voor een hogere ranking op de zoekmachines.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:52

Tazzey schreef:
Het belangrijkste is om regelmatig te blijven posten dat zorgt er voor een hogere ranking op de zoekmachines.

ja, en je blog verpreiden over het internet. kortom zoveel mogelijk posten.
maar jij hebt meer bezoekers dan mij dus nu stop ik :')

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:54

Sabini schreef:
Wow Chanen ik had al een tijdje niet meer op je blog gekeken, maar wat heb jij een gave lay-out zeg! <3

Bij mij is de inspiratie ook heel wisselvallig. Ik schrijf ideeën op in een schriftje, en typ ze dan uit in Word. Daarna lees ik ze (vaak een dag of paar dagen later) nog eens na en verbeter ik tekstueel nog wat. En daarna plaats ik het gewoon. Ben wat minder streng voor mezelf geworden. Niet de héle tekst hoeft super leuk beschreven te worden. Als ik in een formele bui ben, dan is mijn post ook wat formeler.. Dat mag nu van mezelf :o

Thanks for the compliment, dat vind ik erg leuk om te horen. Zelf ben ik er nog steeds niet helemaal tevreden over, maar dat zal ik waarschijnlijk ook nooit worden. Wat mij betreft is er altijd ruimte voor verbetering. :) Ik wil nog steeds een header maken, maar weet niet zo goed wat ik daarmee wil, dus dat is er nog niet van gekomen.
Ik plaats trouwens lang niet altijd een link als ik een nieuw bericht geschreven heb. Wie weet dat je daarom al een tijdje niet op mijn blog langs bent geweest. ;)

Ik heb tig concepten in mijn dashboard staan, maar de meeste werk ik nooit verder uit. Onder andere omdat ik er geen foto bij heb. En ik ben niet zo assertief dat ik, wanneer ik een leuke winkel of café binnenloop, mijn camera tevoorschijn haal en lukraak foto's ga schieten. :o

elinevandijk schreef:
even een grote gigantische tip: reageer veel op andere blogs, en dan vooral de bekendere! mensen die dan de reacties daar lezen, kijken dan vaak ook op jouw blog! bij de meeste kun je namelijk je bog toevoegen! :)

en zo kom je ook nog eens hoger in google!

Check! Zover was ik al gekomen. Ik reageer regelmatig op andere blogs en link van daaruit ook vaak daar nog blogs die ik nog niet ken om daar te reageren.
Laatst bijgewerkt door Chanen op 18-04-14 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:54

Die bezoekers komen vanzelf als je maar actief blijft posten. Post ook op vaste dagen dat scheelt ook. Ik post nu op woensdag, vrijdag en zondag.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:38

Tazzey en Elinevandijk: Dat zijn goede tips! :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:22

Mijn nieuwste blog: WINACTIE - dual time horloge
Omdat ik er van hou om mensen blij te maken en wanneer kun je dat beter dan op je verjaardag? :)

Zo even reageren op jullie.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:41

Goede tips komen er voorbij.

Ik hou inmiddels niet meer zo vast aan aantallen bezoekers. Ik heb ook een aantal keer duizenden bezoekers per dag gehad, maar dat is vaak maar van korte duur.
Ik vind het belangrijker dat wanneer er een bezoeker op mijn site komt hij niet alleen kijkt en dan weer weggaat, maar langer blijft hangen en doorklikt. De gemiddelde tijd dat een bezoeker op mijn blog doorbrengt is vrij aardig. Ik heb de afgelopen maand een gemiddelde tijd van bijna 2,5e minuut. Met op sommige dagen echt uitschieters van nog langer. Belangrijk hierbij is dat Google Analytics blijkbaar die tijd pas meet vanaf de tweede pageview. Dus pas wanneer er een tweede pagina bekeken wordt. Kans is dus dat de gemiddelde tijd vanaf de eerste pageview nog hoger ligt.

Ook is mijn bounce rate heel laag. Gemiddeld in de afgelopen maand 4%. Dat betekent dus dat maar 4% van mijn bezoekers op mijn site terecht is gekomen, slechts 1 pagina heeft bekeken en vervolgens geen vervolg actie binnen de site heeft uitgevoerd.

Verder vind ik het altijd heel interessant om te zien vanaf welke social media mijn bezoekers mijn blog bezoeken. Het grootste aandeel heeft Facebook in het 'aanleveren' van bezoekers. Twitter daarna en dan nog wat kleinere bronnen, zoals Wordpress, LinkedIn en andere pagina's.

Ik heb veel trouwe bezoekers en ik heb de niche waar mijn blog in past vraagt ook niet zo om gemiddeld elke dag honderden bezoekers te ontvangen. Dat is anders bij bijvoorbeeld beautyblogs.

Het enige lastige wat ik vooral nog vind is het krijgen van reacties.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:53

Gefeliciteerd Polivy!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:55

Hoge bezoekersaantallen zeg! Ik zit op 80 bezoekers per dag gemiddeld meestal. Views wel wat hoger, rond 150/200 per dag. Heel veel nieuwe bezoekers nog elke dag. Wil ze hoger krijgen maar weet niet goed hoe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:23

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:47

Hard Bitten and the Others heb ik al heel veel toffe berichten over gehoord, zó jammer dat het niet bij mij in de buurt zit...

Mijn nieuwste post: LEOPARD

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:54

how the blind see beauty, mijn nieuwe post --> http://dazzlingdots.weebly.com

vind het altijd jammer dat ik maar weinig reacties op mijn artikelen altijd krijg, gister waren er 120 bezoekers en 2reacties was dan ook echt een uitschieter :')

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:00

Haha Eline, dat valt nog mee. Eergisteren had ik iets van 500 bezoekers, 700 nogwat views en geen enkele reactie xD

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:40

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:12

Ik moet zeggen dat ik me soms juist groen en geel kan ergeren aan reacties, van die mensen die alleen "leuk." reageren bijvoorbeeld. _-:(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:35

Maar reacties zijn reacties en Google loooooves social interaction!

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:36

ik kom er niet uit met google analytics, hoe hebben jullie het op je site gezet? en zie je het op je site?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:56

elinevandijk schreef:
ik kom er niet uit met google analytics, hoe hebben jullie het op je site gezet? en zie je het op je site?

Je moet de tracking code kopiëren en vervolgens naar de HTML van je blog lay-out gaan.
Dan moet je die trackingcode plakken vóór het </head> stukje. :)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:59

Ik krijg Google Analytics ook niet voor elkaar maar dat schijnt te liggen aan mijn site die ik heb op wordpress.com. Het schijnt dat je dat dus alleen kan gebruiken met wordpress.org. Weet iemand of dit klopt? Zoja is het dan makkelijk om over te stappen zonder heel grote veranderingen?

ik ben trouwens wel jaloers op jullie bezoekersaantallen. Ik ben nog niet zo lang bezig dus ik hoop die getallen in de toekomst ook te bereiken.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:12

xSaarSaar schreef:
elinevandijk schreef:

Je moet de tracking code kopiëren en vervolgens naar de HTML van je blog lay-out gaan.

bedankt, als het goed is heb ik dit gedaan. maar op google analytics staat nog steeds niet geïnstalleerd. of duurt dit nog even voor dit zichtbaar word?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:32

elinevandijk schreef:
xSaarSaar schreef:

bedankt, als het goed is heb ik dit gedaan. maar op google analytics staat nog steeds niet geïnstalleerd. of duurt dit nog even voor dit zichtbaar word?

Volgens mij kan het inderdaad even duren. :j Als het over 24 uur nog niet zichtbaar is kun je misschien een mailtje sturen naar de klantenservice?