Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:35

marleen_88 schreef:
Gemeentelijke belasting, rioolheffing en oliebol. €1404,- -O-

Hier dezelfde ergenis.. 995 is het voor mij alleen. Komt nog van het waterschap bij en die is 370.
Ik ga even in een hoekje huilen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:44

Aan het feit dat mijn moeder uren in de keuken heeft gestaan maar zich ergens vergist heeft en vlees bij mijn veggie schotel heeft gedaan. En mijn man heeft alles opgegeten (geen vegetariër). Ik heb dus niets gegeten en hij ligt op de bank tv te kijken met een te dikke buik :roll:

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:55

Valerie93 schreef:
marleen_88 schreef:

Hier dezelfde ergenis.. 995 is het voor mij alleen. Komt nog van het waterschap bij en die is 370.

In je eentje??? Dat is echt heel veel geld, wij zijn met zijn tweeën.

cursebreaker

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:09

Wij kregen die brief ook vandaag: €1577 := (3 persoons huishouden, eigen huis & hond)

Was €7 duurder tov vorig jaar dus dat valt me dan wel mee. Gelukkig betalen we het in 10 delen, doet het wat minder pijn. _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:11

Hier is het in 2-en. De ozb, riool en afvalstoffen op de ene. Wegenheffing en waterschapsheffing op de andere. Met 2 personen was de eerste al 1000 euro. Tweede moet ik nog krijgen maar zal ook zeker 400-500 euro zijn.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:17

MarlindeRooz schreef:
Ja ik ga ook wel het juridisch loket bellen morgen. Als zij denken dat ik met een stevige mail wel het geld eerder krijg ga ik dat doen. Er is zelfs een kans dat ze mij rente moeten gaan betalen omdat ze te laat zijn.

Als ze bij het juridisch loket denken dat het toch niet gaat lukken ga ik het laten. Heb al erg weinig energie dus dit kan ik er niet bij hebben eigenlijk.

Is het een eindafrekening? Die moet binnen 1 maand na afloop van je dienstverband betaald zijn.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:18

marleen_88 schreef:

Yup, helemaal voor mij alleen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:32

Eindelijk (bijna) geen pijn meer. Net zo lekker gegeten en ik voel mij gelijk een stuk beter.

De rest van de dag was ik zo moe en futloos.
Straks hoop ik wel eindelijk weer goed te kunnen slapen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:32

cursebreaker schreef:
Wij kregen die brief ook vandaag: €1577 := (3 persoons huishouden, eigen huis & hond)

Was €7 duurder tov vorig jaar dus dat valt me dan wel mee. Gelukkig betalen we het in 10 delen, doet het wat minder pijn. _O-

Ook een hoop geld, weinig verhoging ja. Wij zijn ruim €100,- omhoog.
Kom ik bij de volgende ergernis: afval scheiden zou lonen, we zouden minder gaan betalen.... Nou, dat is ook een wassen neus.

Valerie93 schreef:
marleen_88 schreef:

Yup, helemaal voor mij alleen.

Pffff

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:33

Ineke2 schreef:
Eindelijk (bijna) geen pijn meer. Net zo lekker gegeten en ik voel mij gelijk een stuk beter.

De rest van de dag was ik zo moe en futloos.
Straks hoop ik wel eindelijk weer goed te kunnen slapen.

Wat fijn!

Slaap lekker alvast

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:46

fokfanaat schreef:
Polarize schreef:
Mensen die even met de speaker gaan zitten bellen in de trein. Zo geneigd om er iets van te zeggen

moet verboden worden, bellen op speaker, echt! Puur om aandacht te trekken en laten zien dat je scheit hebt aan alles en iedereen

Een vriendin van mij doet dit dus kwam ik achter. Leuk als je net wat persoonlijks verteld en zij blijkt in de winkel te staan. Sowieso mega irritant, dat openbaar speaker bellen of in een winkel bellen. Dat laatste vind ik in het algemeen asociaal.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:51

Valerie93 schreef:
marleen_88 schreef:

Jeetje wat veel!! Zo'n groot huis of dure gemeente dan??

Hier gelukkig maar 2 tientjes duurder dan vorig jaar. 450 max voor 1 persoonshuishouden. Wel huur, wellicht dat dat scheelt omdat je een eigenaar en huurdersdeel hebt ?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:00

melanie0906 schreef:
Van de week mijn 1e sollicitatie verstuurd sinds ik thuis zot. Super spannend maar super enthousiast!

Wil voor de zekerheid meerder sollicitaties doen alleen kan dus letterlijk geen andere vacatures vinden voor persoonlijk begeleider maatschappelijke zorg… Wil zo graag verder en heb een mogelijkheid gevonden om in april te gaan starten en dan kan ik niks vinden…

Iemand nog suggesties in midden brabant omgeving Tilburg? Ben bij RIBW geweest en die legde de nadruk heel erg op geweld dus werd er niet erg enthousiast van. Of iemand die er voor open staat om er wat meer over te vertellen?

Ik weet misschien wat maar ik weet niet of dat je regio en doelgroep is. Je mag me wel een PB doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:07

manonutjuh schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja ik ga ook wel het juridisch loket bellen morgen. Als zij denken dat ik met een stevige mail wel het geld eerder krijg ga ik dat doen. Er is zelfs een kans dat ze mij rente moeten gaan betalen omdat ze te laat zijn.

Als ze bij het juridisch loket denken dat het toch niet gaat lukken ga ik het laten. Heb al erg weinig energie dus dit kan ik er niet bij hebben eigenlijk.

Is het een eindafrekening? Die moet binnen 1 maand na afloop van je dienstverband betaald zijn.

Geldt dat ook als het een correctie is op de eindafrekening?

Maar goed, morgen 9:00 bel ik het juridisch loket haha.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:21

Ik voel 2 vreemde bobbeltjes onder mijn oren in mijn kaak *Net boven het kaakgewricht...
De een is iets dikker geworden sinds gisteren en de andere is er ineens...die was er gisteren nog niet. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:23

Oh ja ergernis van vanmiddag:

Ik zag 2 jonge meiden een fiets paard “uitlaten” aan zo’n flexilijn voor honden langs een 60km weg!!!! :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:02

Siggislief schreef:
Ik voel 2 vreemde bobbeltjes onder mijn oren in mijn kaak *Net boven het kaakgewricht...
De een is iets dikker geworden sinds gisteren en de andere is er ineens...die was er gisteren nog niet. -O-

Zere keel toevallig? Dat zijn lymfeklieren en die reageren op ontstekingen, ik heb het ook wel eens. Gaat normaal vrij vlot weer weg, als het langer dan een week of 2 aanhoudt zou ik wel even aan de bel trekken bij de HA, maar kan meestal geen kwaad.

MarlindeRooz schreef:
Oh ja ergernis van vanmiddag:

Ik zag 2 jonge meiden een fiets paard “uitlaten” aan zo’n flexilijn voor honden langs een 60km weg!!!! :+

:oo :oo

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:18

black_kelpie schreef:
Siggislief schreef:

Zere keel toevallig? Dat zijn lymfeklieren en die reageren op ontstekingen, ik heb het ook wel eens. Gaat normaal vrij vlot weer weg, als het langer dan een week of 2 aanhoudt zou ik wel even aan de bel trekken bij de HA, maar kan meestal geen kwaad.

Nee heb totaal geen zere keel, had vorige week wel een vreemd plekje in de mond op de gehemelte
die was de week er voor open en die is sinds vorige week wel dicht aan het groeien.

De TA heeft er nog naar gekeken, maar kon mij niet vertellen wat het precies was.
(Komt er wel op terug zei hij)

Tis dat ik die 2 bobbeltjes (Lymfeklieren) pas gisteren voelde was wel omdat ik een vreemde huid
heb een tijdje en sowieso al bultjes in het gezicht heb dus dit viel ineens op.

Kan het Maandag 3 maart altijd nog voorleggen bij de HA ben der dan toch voor mijn gezicht,
en vreemde plekken voor de rest op het lichaam.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 00:19

We hadden bezwaar ingediend op het verstrekken van omgevingsvergunning voor een project van de overheid op ons perceel. Echt een gedegen bezwaar, alles uiteengezet en echt serieuze punten. Er leven op dat perceel beschermde diersoorten (op foto!), het is beschermd erfgoed (inclusief een document waarin dit vastligt), de erfdienstbaarheid is niet correct geregeld. En eigenlijk gaat de overheid alleen in op de punten 'overlast' want dat zal slechts tijdelijk zijn (terwijl ze 300 dagen voor de werken hebben vastgelegd, exclusief de dagen dat ze niet kunnen werken omdat de grond te nat is - zeg maar 250 dagen per jaar - en vakantiedagen. Project kan dus makkelijk 3-4 jaar duren.

En aangezien de organisaties die gaan over natuur en milieu en erfgoed hebben aangegeven dat ze akkoord zijn met het project, dus moeten we niet klagen. Wss hebben die organisaties akkoord gegeven omdat ze wellicht anders gezeik krijgen met de overheid.

Toch maar beroep aantekenen en stukje van erfdienstbaarheid regelen bij de rechter.

En ik heb al zoveel tijd enzo...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 00:58

Een fietspaard :o?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 01:14

Dat ik vandaag niet opgelet hoe ik een tas bij het zaaigoed gezet heb. Schade viel gelukkig mee.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 06:43

Wakker sinds 4 uur. -O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 07:02

Tancreda4 schreef:
Valerie93 schreef:

Jeetje wat veel!! Zo'n groot huis of dure gemeente dan??

Hier gelukkig maar 2 tientjes duurder dan vorig jaar. 450 max voor 1 persoonshuishouden. Wel huur, wellicht dat dat scheelt omdat je een eigenaar en huurdersdeel hebt ?

Eigenaar, huis is gewoon rijtjes woning alleen in dure gemeente en de huizen die zijn verkocht in de straat/buurt zijn allemaal met minimaal 45k overboden. Dus ging mijn woz ook lekker omhoog, heb al 2 jaar op rij bezwaar gemaakt maar dat heeft geen enkele zin. Kost mij een hoop tijd om een nette brief inclusief bewijs aan te leveren en de gemeente veegt het binnen 5 minuten van tafel.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 07:06

Er draait al 20 min een motor van iets. Ik kan van uit slaapkamer niet zie waar of wat. Maar had graag nog wat geslapen.

Buiten gaan kijken. Ze zijn met een heftruck een vrachtwagen aan het leeg maken. Achterlijk tijdstip om daar om 5:45 mee te beginnen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 07:36

Ik ben zo toe aan vakantie. Nog twee dagen, nog twee dagen, nog twee dagen :Z