Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wiwabalia schreef:De hoeveelheid aan kerst adeaus die mijn nog geeneens 2 jarige zoontje heeft gekregen van mijn eigen ouders…
Het is zo’n onzin om hem ZO VRESELIJK te overladen met cadeaus en ik geef zovaak aan dat ze minder moeten kopen, dat ik snap dat ze het leuk vinden maar dat het veelste veel is. Ik wil niet ondankbaar zijn maar hier word nu wel een hartig woordje over gesproken want ik krijg het maar niet aan hun verstand, mijn huis puilt uit en hij moet nog 2 worden…. ben er helemaal klaar mee.
Roosch schreef:Oh daar zou ik ook niet goed van worden.
Zou ze voorstellen: 2 cadeautjes per gebeurtenis en de rest op een spaarrekening zodat ie er later wat aan heeft. Zie het in de familie ook: je huis barst straks uit z'n voegen. (en bij mijn omgeving bijkomend nadeel; kind waardeert niets meer want is zo vanzelfsprekend allemaal)
Wiwabalia schreef:Roosch schreef:Oh daar zou ik ook niet goed van worden.
Zou ze voorstellen: 2 cadeautjes per gebeurtenis en de rest op een spaarrekening zodat ie er later wat aan heeft. Zie het in de familie ook: je huis barst straks uit z'n voegen. (en bij mijn omgeving bijkomend nadeel; kind waardeert niets meer want is zo vanzelfsprekend allemaal)
Al gedaan, en als ze er dan 3 of 4 kopen dan sta ik echt niet op mijn achterste te steigeren.. maar het zijn er 12. Dan krijgt ie ook van de andere opa’s & oma’s iets, en van zijn tante en oom..
Door een scheiding aan mans zijde ook 3 paar opa’s en oma’s.. het moet wel leuk blijven.
Lief voor het meedenken over zolder maar daar ga ik niet aan beginnen, dan ligt de zoldwr straks vol want OF hij is weer jarig, OF straks sinterklaas, OF weer kerst.. zo kun je blijven wegleggen.
Ik wil ook dat hij de waarde inziet van een cadeautje, en dat hij geen verwende snotneus word (gelukkig heeft hij het nu niet zo door nog en hoop ik het enigzinds te kunnen beperken).