paasei

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:26

Ik heb een Sony 1000XM5 en die filtert het geluid van de airco volledig weg. Mijn Apple Air Pods 2 pro doen het ook wel maar die halen wel iets minder weg.
Echt een aanrader als je niet tegen het geluid kunt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:53

Je zult maar gaan verhuizen deze week :+ := Hebben al extra frisdrank ingeslagen voor de verhuizers.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:54

Oeps. :=
Dat gaat zweten worden!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:09

Oef Berdien, sterkte met die hitte.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 12:10

Selina schreef:
Ik maak me ook wel zorgen over de temperatuur in m’n appartement. Ik zet normaal de airco aan als ik niet thuis ben want ik kan niet tegen dat geluid. Maar ik ben de hele week thuis -O-

Snachts alles goed open zetten, dan zal het ook nog wel goed afkoelen. Dan hoef je het miss maar even aan te zetten, miss als je bijv even boodschappen gaat doen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:36

Bedankt voor de tips!

Had ook de energierekening van juli binnen. Stroom is wat hoger uitgevallen door de airco’s :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:42

Ja het voordeel is dat het in de nacht nog redelijk afkoelt. Dus inderdaad, gooi alles op in de avond, dan komt het wel goed. :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:43

Jaa is nu al warm! En dan is het nog maar het inpakken en verzetten van spullen :=

Straks wél een veel koeler huis *\%/* Doeidoei warm appartement!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:44

Mijn stroom van juli was ook meer dan van juni, gewoon minder zon gehad. En ik heb mijn warmtepomp op koelen staan maar dat is mij die paar euro meer dan waard! Het is hier nu 21.7 binnen. :D

Nienke_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:50

Wanneer doen jullie het huishouden met dit weer? En slaan jullie dan ook dingen over?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:52

Om 07.00 in de ochtend. :D Heerlijk fris, dan sproei ik ook de tuin.

Net was ik 10 min in de tuin bezig, wat een hitte. Hierbinnen is het namelijk 21 graden. :+
En ik heb een portfolioshoot vanavond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:56

Nienke_20 schreef:
Wanneer doen jullie het huishouden met dit weer? En slaan jullie dan ook dingen over?

Gewoon zoals normaal. Ik pas niks aan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:02

Ik pas wel aan, want als ik met die temperaturen, de boven verdieping zou doen kan ik naar het ziekenhuis en aan de zuurstof denk ik met mijn long covid/long problemen :=. Op dit moment is het al ontzettend benauwd boven sinds een paar dagen en dan moeten de warmste dagen nog komen, dus dat is echt ontzettend lastig voor me. (mijn man helpt wel waar en wanneer hij kan dus die hulp heb ik wel ook nog gelukkig). Op dit moment kan ik eigenlijk boven al niet meer echt wat doen, dus dat neemt mijn man dan over nu sowieso.

Beneden hebben we een goed werkende airco, dus daar kan ik nu zonder problemen gewoon door de dag heen doen wat en wanneer ik wil. De bovenverdieping is dus helaas dan een ander verhaal. En het is een heel oud huis met nog enkel glas boven, dus warmte blijft ontzettend lang hangen in onze tussenwoning - en in de winter is het stervenskoud :'). Daar doe ik dus echt heel minimaal, en het meeste blijft dan wel liggen totdat het weer iets afgekoeld is. Beddengoed e.d. hoeft sowieso niet boven gedaan te worden, want tijdens de warmste periodes slapen wij beneden in de airco tegenwoordig :') Plan staat er wel om op de bovenverdieping binnenkort ook airco te laten plaatsen en vanaf dan is dat gelukkig ook boven allemaal geen probleem meer.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-08-25 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:03

Zo vroeg in de ochtend hoef ik echt niet te gaan stofzuigen.

Maar airco staat weer aan.

Nienke_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:04

Bellatrix schreef:
Om 07.00 in de ochtend. :D Heerlijk fris, dan sproei ik ook de tuin.

Net was ik 10 min in de tuin bezig, wat een hitte. Hierbinnen is het namelijk 21 graden. :+
En ik heb een portfolioshoot vanavond.

Phoeh dan lig ik nog lekker in bed, ik doe t vaak rond 10:00 in de ochtend…

Jah die hitte is bizar en dan word t nog warmer..
ik zat begin middag in de thuis gewoon te niksen toen droop t al me rug af, ik ging net even heen en weer naar de supermarkt op de fiets ik schaamde me kapot joh..

Nienke_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:10

cursebreaker schreef:
Ik pas wel aan, want als ik met die temperaturen, de boven verdieping zou doen kan ik naar het ziekenhuis en aan de zuurstof denk ik met mijn long covid/long problemen :=. Op dit moment is het al ontzettend benauwd boven sinds een paar dagen en dan moeten de warmste dagen nog komen, dus dat is echt ontzettend lastig voor me. (mijn man helpt wel waar en wanneer hij kan dus die hulp heb ik wel ook nog gelukkig). Op dit moment kan ik eigenlijk boven al niet meer echt wat doen, dus dat neemt mijn man dan over nu sowieso.

Beneden hebben we een goed werkende airco, dus daar kan ik nu zonder problemen gewoon door de dag heen doen wat en wanneer ik wil. De bovenverdieping is dus helaas dan een ander verhaal. En het is een heel oud huis met nog enkel glas boven, dus warmte blijft ontzettend lang hangen in onze tussenwoning - en in de winter is het stervenskoud :'). Daar doe ik dus echt heel minimaal, en het meeste blijft dan wel liggen totdat het weer iets afgekoeld is. Beddengoed e.d. hoeft sowieso niet boven gedaan te worden, want tijdens de warmste periodes slapen wij beneden in de airco tegenwoordig :') Plan staat er wel om op de bovenverdieping binnenkort ook airco te laten plaatsen en vanaf dan is dat gelukkig ook boven allemaal geen probleem meer.

Wij hebben helemaal geen airco op zolder die ik de was Enzo dat is echt afzien.. wel vervelend dat je z’n last hebt van de benauwdheid. Heb je daar buiten ook zoveel last van met dit weer?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:11

Nienke_20 schreef:

In de vroege ochtend. Ik ben altijd voor 7:00 op en dan doe ik, afhankelijk van mijn gezondheid die dag, even het huisje samen met mijn man. Handig dat we beide kantoor aan huis hebben. Stofzuigen en dweilen hebben we gelukkig een robot voor.
Ik kan op die heel warme dagen gewoon niets doen anders dan in de airco liggen en wachten op beter.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:23

Ik ben wel makkelijker als het bloedheet is hoor. De wc wacht maar een dagje of ik kook wel een andere dag :o Voor stofzuigen gelukkig een robot. Normaal doe ik het dan ook nog even grondig maar dan maar iets minder grondig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:26

Ik doe het ook wat minder, wil niet het huis extra gaan opwarmen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:34

Ik pas niets aan.
Vanmorgen van 15 kilo pruimen jam gemaakt. En morgen zijn de nectarines een aardbeien aan de beurt.
Het is hier ook ‘maar’. 26 graden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:43

Nienke_20 schreef:
cursebreaker schreef:

Wij hebben helemaal geen airco op zolder die ik de was Enzo dat is echt afzien.. wel vervelend dat je z’n last hebt van de benauwdheid. Heb je daar buiten ook zoveel last van met dit weer?

Jaa, maar ik merk het vooral als het benauwder is/hogere luchtvochtigheid. Ik ben in juli ook 10 dagen op Mallorca geweest en daar kon ik echt veel makkelijker omgaan ermee - maar wel ook aangepast dus geen hele dagen overdag dingen ondernemen, maar in de ochtenden en avonden dan eerder en overdag rustiger aan/water opzoeken en je hebt er natuurlijk geen verplichtingen zoals huishouden en andere to do's. Maar de warmte hier in Nederland vind ik echt heel naar, snel drukkend. Ik had er bv afgelopen vrijdag ochtend heel veel last van met boodschappen doen/rondje winkels, en toen was het maar 21 graden bv :').

Op zolder was moeten doen nu is idd wel een horror, ik heb medelijden. Wij hadden vroeger ook de was op zolder hangen, tegenwoordig heb ik gewoon het rek in het tussenstuk tussen woonkamer en keuken staan. Doorn in m'n oog, maar die zolder op altijd met de wasmachcine die beneden staat vond ik ook een hel - en zou ik nu idd helemaal niet meer overleven :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-08-25 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:45

Nationaal hitteplan is aangekondigd per morgen 10u. -O-

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:54

Bellatrix schreef:
Mijn stroom van juli was ook meer dan van juni, gewoon minder zon gehad. En ik heb mijn warmtepomp op koelen staan maar dat is mij die paar euro meer dan waard! Het is hier nu 21.7 binnen. :D

Deed mijn vloerkoeling het maar... -O- Leuk nieuwbouw. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:58

Ik heb nieuwbouw. :+
Mijn vloerkoeling doet het ook pas sinds 2 weken. :+ Ik miste al 2 jaar een kabel.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:02

Hier draait alles in huis gewoon door, dan maar zweten. :+ van de winter vervloek ik de tegels weer omdat ze zo koud aan mijn voeten zijn.