Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 06:48

Wat zal ik toch graag terug in bed willen al heb ik vreselijk geslapen mede doordat ik niet thuis slaap.

Maar nee ik heb zonodig een ochtenddienst en aansluitend dagbesteding van 7:30 tot 16:30 wat overigens een ontzettend lange dag is.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:35

Waarom had ik ook alweer ja gezegd om vandaag extra te werken?? Ik wil terug mijn bed in.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:04

Valerie93 schreef:
Waarom had ik ook alweer ja gezegd om vandaag extra te werken?? Ik wil terug mijn bed in.

Dat lijkt altijd een heel goed idee, tot die extra dag is aangebroken :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:32

Ik heb me geërgerd aan mijn wekker :+
Ik had nog helemaal geen zin om eruit te gaan -O- Want ik was nog zo moe.
Nu zit ik op mijn werk, slaperig naar mijn scherm te staren :') Want mijn hersens zijn duidelijk nog niet wakker. :z :z :z

iirrssjjee

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:45

Een hond een stukje verderop.... Die loopt al ruim een half uur te blaffen.... Beest is ook nog eens buiten en alle ramen staan open.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:48

oomens schreef:
fjord_brucht schreef:
Dat mijn kat zeer waarschijnlijk allergisch is voor mijn edelpapagaai

Hè, dat is naar. Heeft hij dat ook bij ander gevogelte of eet hij dat wel zonder problemen?

Sorry, ik ging helemaal stuk om deze reactie. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:57

AmyII schreef:
Ahh balen! Wat vindt J van je nieuwste aanwinst?

Haha, die kwam vanmorgen beneden of ik wist dat er een hangmat in de tuin stond :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:03

Urbanus schreef:
AmyII schreef:
Ahh balen! Wat vindt J van je nieuwste aanwinst?

Haha, die kwam vanmorgen beneden of ik wist dat er een hangmat in de tuin stond :')

Dit vind ik echt te grappig :') wat antwoordde je daarop?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:05

Heel casual 'hmm hmm, mooi hè'?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:08

Oh I love it _O-
Als hij er straks een keer in heeft gelegen dan vind hij hem vast ook top!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:18

Poelie van de waterpomp versleten :'). Leuk joh, een boot :7.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:50

Dat mijn Ieniemienie schaafwondje op elleboog zo n grote wond is geworden dat heel mijn elleboog stuk is.

En gisterenavond opeens buikpijn en gevoel te moeten plassen.. yep blaasontsteking

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:10

Ik ben weer mijn grootste ergernis... trailer zo lekker stevig aangekoppeld en zo grondig gecontroleerd dat die binnen 30 seconden ff los zat :') en daar gingen mijn kabels en mijn les van vandaag :\

Ik ben blij dat ik geen kinderen heb, zo lekker bewust bezig als ik ben zou ik die zo'n beetje om de dag in de auto vergeten := :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:15

Dat de Pil voortaan moet betalen bij de apotheek en het dan daarna thuis moet gaan declareren ipv dat het automatisch gaat zoals voorheen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:34

Vreselijke pijn in mijn hoofd die niet zakt. En gewoon geen kans om even rust te nemen voorlopig.

De thuis hulp organisatie bewijst maar weer hoe slecht het geregeld is. Vorige week laatste keer vaste hulp gehad en ik krijg gewoon niks te horen of er deze week nog iemand komt of volgende week. Ze weten al 4 maanden dat hij stopte en vorige maand waren ze nog niet eens begonnen met vervanging zoeken... (zeiden ze tegen hem, want ik krijg niks te horen) Laatste keer dat ik iets van hen gehoord heb is paar weken geleden toen ik aangaf dat zij contact op moesten nemen met gemeente. Zouden ze doen, maar niet gehoord of ze dat gedaan hebben en of het nu geregeld is. Daarvoor echt al jaren niks gehoord en ook niet dat vaste hulp dus zou stoppen en bijvoorbeeld vraag welke dagen ik hulp nodig heb / kan ontvangen...

Laatste keer dat er andere hulp moest komen hebben ze me maanden laten stikken met heel soms 1 keer iemand voor de helft van de tijd en dan weken niet. En mijn familie kan niet helpen door alle operaties :(

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:05

Sims 4 spelen en heel mijn laptop loopt vast

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:08

Dat ik dacht dat mijn conditie wel oké was.Nou,na een wandeling een berg af en weer omhoog toch niet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:25

Dat ik schijnbaar een niercyste heb...
En ik maar denken dat ik ivm niergruis elke 4 maand op controle moest... Nee dus
En geen wonder dat er dus bloed in mijn urine zit.... En ja de arts weet van het bloed in de urine.
Hij weet ook dat ik dus laatst flinke blaasontsteking etc had...

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:23

Naast dat ik mij in een ander topic een giga waterverbruikster vind, voel ik mij ook een dure boodschapster. 100 euro per maand voor eten, hoe dan? Is 3,33 per dag. 3 maaltijden en tussendoor en drinken, hoe? Neem aan dat persoonlijke verzorging, schoonmaakmiddelen e.d. daar niet bij inzitten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:41

Bullebeest schreef:
Naast dat ik mij in een ander topic een giga waterverbruikster vind, voel ik mij ook een dure boodschapster. 100 euro per maand voor eten, hoe dan? Is 3,33 per dag. 3 maaltijden en tussendoor en drinken, hoe? Neem aan dat persoonlijke verzorging, schoonmaakmiddelen e.d. daar niet bij inzitten.

Water, gas dat gaat hier goed.
Maar ik verbaas me ook echt over wat mensen maar uitgeven aan eten.
Terwijl wij hier volgens briefje boodschappen doen. Dus niets extra's erbij gooien. Het meesten eigen merk is. Dan halen wij die lage bedragen ook niet.
Nu is het wel echt voor 7 dagen omdat we zelden buiten de deur eten.
Geen idee hoe dat bij andere zit.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:48

Welnee dat gaat toch ook helemaal niet, iemand die zo'n bewering maakt die vergeet imo dingen mee te rekenen die er nog bij horen, of diegene heeft een ongezond eetpatroon. Als ik kijk naar wat ik eet dan zijn dat echt wel de budget merken en keuzes, en dan kom je net wel net niet aan een euro voor je ontbijt, een euro of net daarboven voor de lunch... Maar je hebt in de tussentijd ook nog dingen als koffie/thee, je wilt ook graag nog fruit en dergelijke. Dan is het budget voor de dag al op en dan heb je nog geen avondmaaltijd. Ik geloof het gewoon niet, dat dat voor zulke lage bedragen kan, en dan ook nog gezond is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:50

Met een eigen tuin kan het misschien wel.
En dan alles invriezen/maken voor de winter.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:03

Bullebeest schreef:

Je moet gewoon richting oorlogdieet uitwijken: brood met margarine, blikbonen, orgaanvlees, aardappelen, wortels, uien etc vreten totdat je er niet meer naar kunt kijken :P

Misschien zijn die mensen gewoon erg klein en kunnen het met 1200 kcal op een dag redden ofzo? :? Het is nog best een verschil of je 1000 of 3000 (gezonde) kcal in die 3 maaltijden stopt. Of eten ze 1 gezonde maaltijd en voor de rest wit brood met huismerk hagelslag oid?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:06

Bullebeest schreef:

Hier om en bij de 120 euro, maar ik ben alleen. Dat scheelt natuurlijk :D
Heb vlees en groenten recht van de boer. Maak alles vers, niks uit pakjes, zakjes of bakjes.
Fruit hangt hier aan de bomen en de rest komt van lokale fruittelers en via Crowdfarming.
Schoonmaakmiddelen zijn de grote kostenpost ook niet. Met een pot bruine zeep voor de vloer doe je al bijna een jaar. Make-up niet nodig. Geen frisdrank. Geen koffie. Geen charcuterie.
Brood bak ik zelf en snoep of gebak eet ik niet.
Ik ben best een zuinig mens :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:07

Bullebeest schreef:

Jawel, maar ik drink dus meestal water, thee of melk.
Ik kook grotere maaltijden en vries daarvan in en heb ook standaard een kliekjesdag per week.
Ik koop zeer weinig A merk producten en mijn groenten koop ik veelal bij de groenteboer, tenzij de supermarkt een goede aanbieding heeft.
De groenteboer zit net zover als de supermarkt voor mij, dus kost het niet veel tijd extra om daar heen te gaan. Zo koop ik daar mijn groenten en fruit meestal en dan in de hoeveelheden die ik op krijg.
Ik maak regelmatig ovenschotels, curry, pasta, of nasi e.d. gezond en makkelijk in grotere hoeveelheden te maken.

Bij de AH is er ook een lekkere tomaat mozzarella diepvries pizza van ik dacht 1,10 euro. ( Niet dat ik die nou elke week eet, maar als snelle avond maaltijd met een beetje left over sla echt prima )

Met kliekjes maak ik vaak soep of iets met rijst.
Ik kan ook lunchen met avondeten van de vorige dag.

Onbijt is Griekse yoghurt met diepvries fruit, een handje noten en honing. Of havermout met melk.

Tussendoor fruit. Appels, mandarijnen, peren of bananen.
Soms maak ik bananenbrood. Ook lekker als tussendoortje en goed in te vriezen.

Lunch is brood, krackers, de avondmaaltijd van de vorige dag, soep of een vullende salade. Nogal wisselend dus.

Ik heb dit een beetje overgehouden van mijn tijd dat ik heel erg zuinig aan moest doen een jaar lang, omdat ik toen heel weinig te besteden had. Eerst begon het als challenge, want ik liep stage bij een bewindvoerder en een alleenstaande cliënt krijgt 40 euro per week ( voor alles he, dus ook de kapper bijvb ). Ik heb het gemiddelde van het afgelopen half jaar dan uitgerekend en kom op 116,17 euro per maand uit.

Ik doe dit zelf al zo strak budgetteren al hoeft dat niet voor noodzaak. Voor heel wat mensen is dit wél noodzaak. Daarmee zeg ik niet dat iemand verplicht is om dit ook te gaan doen ofzo, helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 02-08-22 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt