Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:05

Kimmie25501 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Waarom bellen zo veel mensen met hun telefoon op luidspreker?
In het begin van de mobieltjes was dat helemaal niet zo voor mijn idee
Waarom is dat nu anders?

Ikzelf doe dat ook bijna altijd, omdat ik het niet zo fijn vindt bellen met zo’n ding tegen m’n oor. En soms druk ik met mijn oor per ongeluk knopjes in, ook niet zo handig :') Verder vind ik het ook fijn dat je met luidspreker tegelijkertijd dingen kunt opzoeken op je telefoon.

Same. Ik vind het gewoon fijner dan m’n telefoon bij m’n oor houden. In het openbaar bel ik nooit op luidspreker, alleen thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:20

Ik vind het ook praktischer, want zo hoef ik niet alles uit m'n handen te laten vallen als iemand belt en krijg ik ook geen zweterig gezicht als ik iemand langer dan een paar minuten aan de lijn heb.

Suzanne F.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:29

Ik bel thuis altijd op luidspreker. Dan kan ik bellen en typen/dingen opzoeken tegelijk. Daarbij krijg ik van lang bellen een warm gezicht/oor en ook vaak kramp in mijn hand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:59

openbaar bel ik niet.
Thuis op luidspreker of met bluetooth koptelefoon.
Eigenlijk nooit aan mijn oor.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:41

Ah, dus jullie zijn die soort mensen die zo verschrikkelijk slecht te verstaan zijn, omdat je langs de microfoon praat... (en ook nog eens met extra veel achtergrondlawaai/geruis)

-O-

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:57

APCIII schreef:
Ah, dus jullie zijn die soort mensen die zo verschrikkelijk slecht te verstaan zijn, omdat je langs de microfoon praat... (en ook nog eens met extra veel achtergrondlawaai/geruis)

-O-

Dat is alleen als ik voice notes naar Captain stuur. _O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:10

APCIII schreef:

-O-

:D
Ik ook van jou!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:21

Mkango schreef:
APCIII schreef:

-O-

Ja dan is het 95% wind en de rest is Mkango die klaagt over automobilisten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:23

Captain schreef:
Mkango schreef:

Ja dan is het 95% wind en de rest is Mkango die klaagt over automobilisten. :j
Niet waar, soms hoor je ook mijn stalhoudster op de achtergrond! _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:26

Ja, of ben je heel Engeland gedag aan het zeggen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:27

Afbeelding

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:53

Hopelijk zijn jullie dan ook niet de persoon die in de trein op de luidspreker zat te vertellen dat ze toch echt niet met X naar bed zou gaan voordat hij een test had gedaan. Ik wilde er eigenlijk wat van zeggen (bellen op luidspreker in een trein vind ik zo asociaal), maar ik hoopte op een interessant verhaal. Helaas werd het niet veel spannender dan dat.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:55

Bowo schreef:
Hopelijk zijn jullie dan ook niet de persoon die in de trein op de luidspreker zat te vertellen dat ze toch echt niet met X naar bed zou gaan voordat hij een test had gedaan. Ik wilde er eigenlijk wat van zeggen (bellen op luidspreker in een trein vind ik zo asociaal), maar ik hoopte op een interessant verhaal. Helaas werd het niet veel spannender dan dat.

Ah joh, beetje seksuele voorlichting kan nooit kwaad :)). Goed dat ze hem eerst getest wilde hebben. Maar inderdaad, op luidspreker bellen in de trein is asociaal. Sowieso vind ik bellende mensen in de trein vervelend. Of gewoon, mensen in de trein.
Ik wil gewoon een privé coupé.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:56

Beeld bij. En geluid :)) Dankjewel. Mijn hoofd gaat aan de haal met het scenario dat je er wel wat van had gezegd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:58

Bowo schreef:
In de trein sis ik zo zachtjes mogelijk tegen m'n moeder "ik zit in de trein, wat wil je?" :') Vind het OV ook geen plek om uitgebreid te telefoneren, nee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:18

In het openbaar bel ik sowieso niet op luidspreker. Alleen als ik alleen ben.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:25

Ik heb serieus eens gehad dat iemand op het station zat te bellen met de luidspreker aan. Ging over hoe de persoon aan de andere kant van de lijn in de bak was beland. Dat was ook erg bijzonder :oo

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:37

fleurtjeuh schreef:
Waarom bellen zo veel mensen met hun telefoon op luidspreker?
In het begin van de mobieltjes was dat helemaal niet zo voor mijn idee
Waarom is dat nu anders?

Omdat ik anders niet te verstaan ben aan de andere kant van de lijn. Mijn telefoon heeft daar wat kuren in.
Maar dat doe ik alleen thuis.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:17

Ik kom altijd bellers tegen in de stiltecoupé en bijvoorkeur in een taal die ik niet herken :') Op zich beter dan dat je het hele gesprek kan verstaan, maar waarom moeten die gesprekken zo lang duren altijd :')

En dan de vraag van vandaag: is stotteren erfelijk? Ik ken een moeder en dochter die dat beide doen. Toeval of niet?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:47

Enige voordeel van bellen op de luidspreker. Je hoort beide kanten van het verhaal en dan weet je zeker dat het nergens over ging.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:23

Wat is die hele hype om Wednesday???
Ik vind het zó slecht geacteerd. Totaal geen chemie, en het voelt echt alsof de acteurs gewoon hun lijnen voorlezen en that's it.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:25

Het is een stukje jeugd sentiment, het is heerlijk sarcastisch en even net weer wat anders dan de gemiddelde zooi. Het lijkt makkelijk weg en dat vind ik fijn. Ik vind het wel vermakelijk

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:34

Wie heeft de Nederlandse intro van Bambi ('liefde is als de zon') gezongen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:44

Afbeelding

Deze is hier wel toepasselijk! :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:57

Picopico schreef:
Ik kom altijd bellers tegen in de stiltecoupé en bijvoorkeur in een taal die ik niet herken :') Op zich beter dan dat je het hele gesprek kan verstaan, maar waarom moeten die gesprekken zo lang duren altijd :')

En dan de vraag van vandaag: is stotteren erfelijk? Ik ken een moeder en dochter die dat beide doen. Toeval of niet?

Ik denk niet erfelijk, maar meer aangeleerd. Een kind leert praten van de ouders, dus als 1 vd 2 dat doet... Net als dat de meeste kinderen die linkshandig zijn, vaak een linkshandige ouder hebben.