Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:47

Het is wat he, dat er nu een poltite eenheid voor de deur van Hugo staat om te kijken of hij niet meer dan 4 bezoekers met kerst krijgt..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:55

Shadow0 schreef:
Achterom schreef:
Nee, want je creëert daarmee schijnveiligheid.

Dat is niet zo.

Citaat:
En hoe kom je erbij dat andere thuiszorgorganisaties dat niet doen? Alleen omdat ze minder camerageil zijn dan Jos de Blok?

Er zijn in elk geval een aantal thuiszorgorganisaties die het nadrukkelijk niet doen en geen FFP2 verstrekken of adviseren aan hun medewerkers en ook niet altijd even meewerkend reageren op een vraag.

Citaat:
Inmiddels zijn overal ruim voldoende FFP2 maskers voorradig en moeten deze verstrekt worden als medewerkers daarom vragen.

Wat ik op zich nog steeds raar vind, waarom niet gewoon verstrekken en adviseren. Maar bovendien wordt er lang niet in iedere organisatie even begripvol gereageerd op die vraag.

Citaat:
Ook genoeg organisaties die standaard FFP2 verstrekken.
Misschien moet je eens een keer in de praktijk kijken, in plaats van alleen achter je pc

Gelukkig maar dat meerdere organisaties het ook wel doen. Maar bedenk even dat deze discussie begon omdat iemand in de zorg zich zorgen maakte omdat ze niet veilig toegang heeft tot beschermingsmiddelen (die pas in de gang liggen waar ze moet zijn), en FFP2 geen standaard advies is. In de praktijk dus.

Dat was ik. Vandaag gewerkt, de pbm lagen in de gangkast, ik heb zelf ffp2 maskers gekocht, dus die had ik al op. Standaard worden inderdaad medische mondkapjes gebruikt, ffp2 kun je wel krijgen maar moet je dan van kantoor halen, helaas waren ze op, dus zelf maar gekocht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:58

imaudy schreef:
Het is wat he, dat er nu een poltite eenheid voor de deur van Hugo staat om te kijken of hij niet meer dan 4 bezoekers met kerst krijgt..

Wat een lol :r

De man heeft een gezin met o.a. 2 kinderen.

Ik hoop dat dit soort bedreigingen snel zwaar bestraft gaan worden. En mensen die dit grappig vinden ook. :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:05

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

Wat een lol :r

De man heeft een gezin met o.a. 2 kinderen.

Ik hoop dat dit soort bedreigingen snel zwaar bestraft gaan worden. En mensen die dit grappig vinden ook. :+

Helemaal mee eens. Lijkt mij doodeng dat je beveiligd moet worden terwijl je alleen je werk doet.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:07

Ik vermoed dat de bedreigen opzich niks met het corona beleid te maken hebben. De bedreigingen aan het adres van Rutte kwamen ook uit een andere hoek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:35

imaudy schreef:
Ik vermoed dat de bedreigen opzich niks met het corona beleid te maken hebben. De bedreigingen aan het adres van Rutte kwamen ook uit een andere hoek.

Feit is dat veel politici, maar ook artsen en virologen bedreigd worden.
De reden maakt niet eens uit.
Het feit dat je bedreigd wordt en dat sommigen dat ook nog leuk vinden, is triest.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:42

Voor de duidelijkheid, ik vind die bedreigingen ook heel erg hoor!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:42

Beetje raar om er dan zo’n flauwe grap over te maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:44

imaudy schreef:

Ja maak er maar een grapje over. Is natuurlijk ontzettend triest dat dit nodig is. En alleen omdat je je werk gewoon maar doet. Bah, daar privé zo op aangekeken worden. Je mag vanalles vinden van zo’n man uit oogpunt van zijn functie. Maar laat hem privé gewoon met rust.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:03

Ik vind het ook een misplaatste grap. Te triest voor woorden dat dit nodig is.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:14

Er worden anders door cabaretiers altijd zat misplaatste grappen gemaakt en dan ligt de hele zaal dubbel. Beetje overdreven om Imaudy daar nu zo op aan te vallen.
Hugo heeft meerdere malen fors en onsympathiek uitgegehaald naar ongevaccineerden, hij heeft zich daar niet populair mee gemaakt. Dat had hij best anders aan kunnen pakken. Is dat een vrijbrief om bedreigd te worden? Natuurlijk niet! Maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:20

Ik vindt bedreigen op welke manier dan ook echt het laagste wat je kunt doen. En helemaal vanachter je scherm. Maar vaak zijn het gewoon mensen die enorm hard lopen te schreeuwen maar in het echt niks durven ( als voorbeeld mijn buurman).

Hoe erg je het ook niet eens bent met iemand , dreigen is niet de manier om je gelijk te krijgen. Ik vindt mensen die anderen bedreigen eigenlijk een beetje sneu volk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:21

Anna79 schreef:
Er worden anders door cabaretiers altijd zat misplaatste grappen gemaakt en dan ligt de hele zaal dubbel.

Ja, context is alles. In de context van een theatershow kan er iets meer. (Maar zelfs dan bieden de meeste goede cabaretiers een bredere context bij zoiets.)

Citaat:
Dat had hij best anders aan kunnen pakken. Is dat een vrijbrief om bedreigd te worden? Natuurlijk niet! Maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Dat is helemaal niet 'nou eenmaal' zo. Een probleem is dat mensen dit steeds meer als een vrijbrief nemen, dat geweld en bedreigingen steeds openlijker normaal wordt.
En met kritiek heeft het niets te maken. De bedreigingen gaan niet om kritiek maar om intimidatie. De inhoud doet er niet zoveel toe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:25

De Jonge heeft al zo’n mafklapper aan de deur gehad en dat is gewoon bedreigend, het is wel zijn stukje privé samen met zijn gezin.
Vandaag op Twitter iemand die iemand anders uitnodigde om samen eens even op de IC te buurten om te kijken of het nu zo erg was. Die had binnen een half uur de wijkagent aan de deur wat de plannen waren, ze heeft het meteen verwijderd en ook nog excuses aangeboden. Dat zeggen die wappen nu elke keer, was niet zo bedoeld .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:31

Anna79 schreef:
Er worden anders door cabaretiers altijd zat misplaatste grappen gemaakt en dan ligt de hele zaal dubbel. Beetje overdreven om Imaudy daar nu zo op aan te vallen.
Hugo heeft meerdere malen fors en onsympathiek uitgegehaald naar ongevaccineerden, hij heeft zich daar niet populair mee gemaakt. Dat had hij best anders aan kunnen pakken. Is dat een vrijbrief om bedreigd te worden? Natuurlijk niet! Maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Ik ben dol op cabaretiers.

Maar ik vind bedreigingen gewoon onacceptabel.
Geen enkel excuus, het is een glijdende schaal.
Marjan Koopmans werd bedreigd, Ernst Kuipers, Van Dissel.
Maar ook GGD-medewerkers, zorgpersoneel en politie.
Allemaal omdat ze hun werk doen.

Van de week stond er een gemaskeerde man bij De Jonge voor zijn deur.
Wat denk je dat dit doet voor zijn vrouw en kinderen?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:48

Anna79 schreef:

Hoewel ik enorm voor vrijheid van meningsuiting ben, heb ik sommige uithalen van Hugo naar ongevaccineerden wel met verbazing gelezen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:52

Anna79 schreef:

Wind, in de vorm van tegengas, een stevige discussie of stevig bevraagd worden over de gemaakte keuzes is alleen maar goed en houdt elkaar scherp.

Maar bedreigingen zijn nooit acceptabel en horen ook niet ‘nu eenmaal’ bij het vak.

Een cabaretier doet het voor zijn werk, legt de grap op een bedje van humor en plaatst het geheel in een context waardoor je de wat hardere grappen kan maken. En die humor kan je passen of niet.

Dit was gewoon een echte hele misplaatste ‘grap’ en de enige context was dat imaudy al niet heel veel op heeft net de Jonge en dan schieten zulke dingen snel verkeerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:13

Wat een politiek correcte verontwaardiging weer. Was wel gewoon grappig.

Ondertussen twee vooraanstaande virologen van Mount Sinai Hospital in New York openlijk gesteld dat zíj in de omicron variant een uitweg uit de pandemie zien.
Dat deveel hogere besmettelijkheid delta verdrijft met een ziekteverloop dat veel, veel lichter is; in overgrote meerderheid heel, heel licht.
Bron Tweeter.

Klinkt goed, ik wacht dat graag af :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:19

Nl-virologen zijn ook best positief, nou ga ik die boosterafspraak maar eens heroverwegen. Of is dat weer té lichtzinnig?
Laatst bijgewerkt door mysa op 24-12-21 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:20

Toch altijd weer apart welke bokkers de bedreigingen grappig/terrecht vinden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:21

bigone schreef:
De Jonge heeft al zo’n mafklapper aan de deur gehad en dat is gewoon bedreigend, het is wel zijn stukje privé samen met zijn gezin.
Vandaag op Twitter iemand die iemand anders uitnodigde om samen eens even op de IC te buurten om te kijken of het nu zo erg was. Die had binnen een half uur de wijkagent aan de deur wat de plannen waren, ze heeft het meteen verwijderd en ook nog excuses aangeboden. Dat zeggen die wappen nu elke keer, was niet zo bedoeld .

Dat las ik ja, wat een idioot!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:22

verootjoo schreef:
Anna79 schreef:
Hugo heeft meerdere malen fors en onsympathiek uitgegehaald naar ongevaccineerden, hij heeft zich daar niet populair mee gemaakt. Dat had hij best anders aan kunnen pakken. Is dat een vrijbrief om bedreigd te word :+ en? Natuurlijk niet! Maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Wind, in de vorm van tegengas, een stevige discussie of stevig bevraagd worden over de gemaakte keuzes is alleen maar goed en houdt elkaar scherp.

Maar bedreigingen zijn nooit acceptabel en horen ook niet ‘nu eenmaal’ bij het vak.

Een cabaretier doet het voor zijn werk, legt de grap op een bedje van humor en plaatst het geheel in een context waardoor je de wat hardere grappen kan maken. En die humor kan je passen of niet.

Dit was gewoon een echte hele misplaatste ‘grap’ en de enige context was dat imaudy al niet heel veel op heeft net de Jonge en dan schieten zulke dingen snel verkeerd.

Niet teveel gewicht aan mijn "grapje" hangen hoor! :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:34

Electra63 schreef:

_/-\o_ indrukwekkend hoe je er een negatieve invulling aangeeft die er niet aanhing. Plaatsvervangend óók al lange tenen?

Ik ben zélf echt bíjna overleden aan papegaaienziekte en toch kan ik om de grap lachen.

@Mysa; dat is wat voorbarig. Verder is de booster ook tegen omiron enigzins werkzaam. Mócht er in april een vaccin tegen ook omicron zijn ga ik die ook halen tenzij ik dan al besmet en hersteld ben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:42

Ik hoop daar ook op dat de nieuwe variant echt minder ziekmakend is , al zegt elk onderzoek dagelijks zoals gewoonlijk weer wat anders. In ieder geval de hoop dat het virus 'moe' gaat worden en muteert naar een mindere variant.

Dat kan natuurlijk ook zijn omdat de mensen in Afrika niet tot nauwelijks gevaccineerd zijn , veel in aanraking zijn geweest met de delta of de eerste variant , en de nieuwe variant nu zwakker daardoor is geworden.

Als vindt ik de hogere besmettingsgraad wel een ding. Maar studies waar uit blijkt dat een kans op ziekenhuisopname 40 tot 45 procent minder ligt is wel echt een hoopvol iets.

Alleen is het onderzoek blijkbaar wel alleen gehouden onder jongeren. Dus ik ben er nog niet te hoop vol over voor het straks weer tegen gaat vallen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:48

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

_/-\o_ indrukwekkend hoe je er een negatieve invulling aangeeft die er niet aanhing. Plaatsvervangend óók al lange tenen?

Ik ben zélf echt bíjna overleden aan papegaaienziekte en toch kan ik om de grap lachen.

@Mysa; dat is wat voorbarig. Verder is de booster ook tegen omiron enigzins werkzaam. Mócht er in april een vaccin tegen ook omicron zijn ga ik die ook halen tenzij ik dan al besmet en hersteld ben.

Ik kan niet lachen om bedreigingen.
En natuurlijk wordt er gezegd dat het een grapje is.
Maar een andere bokker suggereerde toch wel, dat het een beetje zijn eigen schuld is.
Om over de reacties op SM maar te zwijgen.

Je kind zal de deur open doen en er staat een gemaskerde idioot voor de deur.
Omdat een stel idioten boos zijn op papa, die zijn werk doet. Idioten die boos zijn op zorgpersoneel, omdat ze een mondkapje in het ziekenhuis op moeten.
Idioten die boos zijn op Marian Koopmans, die een hoog aangeschreven wetenschapper is.
En zo kan ik nog een aantal voorbeelden noemen.