Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miran schreef:Er zit daar wel een flink verschil in tussen een pandemie of de jaren daarvoor imo. Iets met kansberekening?
Uiteindelijk denk ik dat voor het gros van de gevaccineerden alles gewoon los mag, zo lang de IC bedden maar niet bezet blijven worden door ongevaccineerden. Daar zit nu de oorzaak waarom er toch nog beperkingen zijn. Een x aantal ziekenhuisbedden voor ongevaccineerden en vol is vol lijkt mij de enige oplossing nu om alles weer open te gooien, zeker ook omdat die het meest schreeuwen nu. Misschien niet heel humaan en ook de uitvaartbranche loopt dan kans met koelcontainers te moeten gaan werken, maar ik vraag me echt af hoe de mensen die geen enkele beperkingen willen dat zelf zien?
Zebrastreep schreef:@hc
Volgens mij bestaan er al heel wat ziektes niet meer door vaccineren.
Huertecilla schreef:Miran schreef:Er zit daar wel een flink verschil in tussen een pandemie of de jaren daarvoor imo. Iets met kansberekening?
Uiteindelijk denk ik dat voor het gros van de gevaccineerden alles gewoon los mag, zo lang de IC bedden maar niet bezet blijven worden door ongevaccineerden. Daar zit nu de oorzaak waarom er toch nog beperkingen zijn. Een x aantal ziekenhuisbedden voor ongevaccineerden en vol is vol lijkt mij de enige oplossing nu om alles weer open te gooien, zeker ook omdat die het meest schreeuwen nu. Misschien niet heel humaan en ook de uitvaartbranche loopt dan kans met koelcontainers te moeten gaan werken, maar ik vraag me echt af hoe de mensen die geen enkele beperkingen willen dat zelf zien?
Mooi voorbeeld van het trauma van maart 2020 wat NIET MEER RELEVANT IS.
Toen was niemand gevaccineerd, waren er geen maskers, noem het op.
Nu is de overgrote meerderheid gevaccineerd, is er beter begrip van de hygiëne, is de behandeling sterk verbeterd.
De risico analyse is volstrekt anders.
Als maart 2020 het risico geweest zou zijn als nu, dan was het helemaal geen punt geweest allemaal. Dat moet het nu ook niet meer zijn.
De enige reden dat het nog wel zo is, zijn de economische belangen daarbij.
purny schreef:In bepaalde landen speelt dat scenario nog steeds hoor, dat er koelcontainers voor de overledenen zijn.
Huertecilla schreef:purny schreef:In bepaalde landen speelt dat scenario nog steeds hoor, dat er koelcontainers voor de overledenen zijn.
En in China....
Ik heb het over de EU![]()
Voor óns hier is de situatie, het risiso, onvergelijkbaar met maart 2020.
Laten we de huidige situatie svp behandelen zoals die nu is en niet met gebruik van de angstknop voor de economische belangen van het model wat ook overgewicht faciliteert.
Miran schreef:Het is nu niet relevant, maar als je het los laat gaan en er geen plek is voor niet gevaccineerden zou dat best eens heel relevant kunnen worden.
Focussed schreef:Er is wél een andere korte termijn oplossing om potentieel kwetsbaren te beschermen tegen ziekenhuisopname.
- Vaccineren
- R laag houden door transmissie van het virus te bemoeilijken
Huertecilla schreef:Miran schreef:Het is nu niet relevant, maar als je het los laat gaan en er geen plek is voor niet gevaccineerden zou dat best eens heel relevant kunnen worden.
![]()
![]()
In Denemarken is alles al sinds vrijdag helemaal van de baan.
Hier in Andalucía feitelijk ook; alleen nog wat politieke schijn ophouden voor de angstbasis.
ruitje schreef:Ik post het maar even hier want in het viruswaanzintopic ging mijn post verloren in 3 pagina's persoonlijke aanvallen
Ik vind het vreemd dat het gele boekje/de print die je kan krijgen na je vaccinatie niet geldig is.
Nu moet je verplicht de QR code downloaden en daarvoor koppelen ze je vaccinatiegegevens aan je persoonlijke gegevens.
Ik vind dat niemand bij mijn medische gegevens hoeft namelijk
Electra63 schreef:loriene schreef:Ik zou zeggen meld je aan als verpleegkundige of doe een opleiding en solliciteer in een ziekenhuis en ga helpen. Je kan wel 10.000 nieuwe bedden plaatsen, maar als daar geen personeel voor is kun je die bedden wel vullen maar wie gaat er dan voor die mensen zorgen? En voordat de opmerking komt ga het zelf maar doen ik werk al in de zorg dus draag mijn steentje al bij.
Ik ga geen onderbetaalt werk doen.
Heb in de zorg gewerkt maar nu niet meer.
Focussed schreef:Dat je nog steeds niet begrijpt dat je landen met verschillende COVID-strategieën, verschillende zorgstelsels en verschillende culturen (en daarmee bereidbaarheid tot coöperatie) en daarmee verschillende uitkomsten niet kunt vergelijken. Snap je het dan echt niet of wil je het gewoon niet snappen?
Cer schreef:Maar denk je niet, HC, dat het aantal gevaccineerden (en de lagere bevolkingsdichtheid) en de algehele burgergehoorzaamheid in Denermarken meegeholpen heeft? (iets wat we hier niet hebben, zeg maar) .
Cer schreef:En zit er achter die app, in de code ofzo, dan geen plek waar al die informatie staat?
net als je medisch digitale dossier (waar als het goed is ook niemand bij kan, maar helemaal zeker weten doe je het niet natuurlijk)
Huertecilla schreef:Focussed schreef:Er is wél een andere korte termijn oplossing om potentieel kwetsbaren te beschermen tegen ziekenhuisopname.
- Vaccineren
- R laag houden door transmissie van het virus te bemoeilijken
Prima; vaccineer de kwestbaren en hou die wat meer apart![]()
Opgeliost.
Kan de rest verder leven, zelf kiezen en de bevolking een basisniveau van natuurlijke resitentie opbouwen wat óók in het belang van de kwetsbaren is.
bigone schreef:Maar indien het moet wil jij wel testen Esperanza en dat is het verschil. Er is een grote groep ongevaccineerden die zich zo goed mogelijk aan de regels houd, gewoon gaat testen indien het moet. En er is een kleine groep schreeuwers die niks wil .
996981 schreef:Focussed schreef:Dat je nog steeds niet begrijpt dat je landen met verschillende COVID-strategieën, verschillende zorgstelsels en verschillende culturen (en daarmee bereidbaarheid tot coöperatie) en daarmee verschillende uitkomsten niet kunt vergelijken. Snap je het dan echt niet of wil je het gewoon niet snappen?
Dat vergelijken met andere landen is anders precies wat de pro maatregelen en pro vaccinatie mensen ook veelal aanhalenwe zouden moeten kijken naar IJsland, Frankrijk, Ierland en Denemarken. Stuk voor stuk landen die niet te vergelijken zijn met Nederland