Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:34

Imaudy schreef:
Tijdens dat onderzoek hielden die mensen die kapjes op en zaten en niet aan, en ze hingen ze ook niet onder hun neus enzo.Wat zegt het onderzoek nog dan?

Dat dat het eigen risico is van diegenen die de mondkapjes niet goed gebruiken. Degene die het wel goed gebruiken zijn altijd beter beschermd.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 30-09-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:35

Firelight schreef:
Bloodymary schreef:
Tijdens dat onderzoek hielden die mensen die kapjes op en zaten en niet aan, en ze hingen ze ook niet onder hun neus enzo.Wat zegt het onderzoek nog dan?

Dat dat het eigen risico is van diegenen die de mondkapjes niet goed gebruiken. Degene die het wel goed gebruiken zijn altijd beter beschermd.

Je quote verkeerd, maar denk dat Bloodymary dit ook vindt hihi

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:36

Haha, inderdaad.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:38

Zolang we nog mogen kiezen voor niet, doe ik het ook niet. Ik liep langs supermarkt vanmiddag zag eigenlijk niemand met kapje op. Vrijdag moet ik op de boot naar Terschelling voor werk. Dus dan moet ik er wel een op zetten geloof ik. Neem ze in ieder geval mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:42

Afbeelding
Antwoord op de vraag waar je een mondkapje op zou moeten doen.
Ik ben blij dat ik in de luxe positie zit dat ik in feite nooit de deur meer uit hoef. We hebben ons dagelijks rondje fietsen/wandelen ook geskipt nu. Ik hoef zo’n ding dus nooit op (ik heb ze wel in huis hoor voor het geval dat...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:47

Morrie schreef:
[ [url=m/0uHDsd.png]Afbeelding[/url] ]
Ik ben blij dat ik in de luxe positie zit dat ik in feite nooit de deur meer uit hoef. We hebben ons dagelijks rondje fietsen/wandelen ook geskipt nu. Ik hoef zo’n ding dus nooit op (ik heb ze wel in huis hoor voor het geval dat...)

Vind je dat luxe, niet de deur uit? En niet meer wandelen en fietsen? Voor mijn mentale en fysieke gezondheid vind ik dat echt noodzakelijk hoor. Ik ga niet binnen 4 muren zitten vervetten en verpieteren.
Hoe blijf jij gezond dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:48

Je mag zonder kapje wandelen of fietsen Morrie, overal waar je de hemel niet kunt zien een kapje op zei Rutte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:49

Idd, ik zou me niet in huis opsluiten :n

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:50

Huh in de buitenlucht en met een rondje wandelen of fietsen hoef je toch geen mondkapje op? Ik denk je weerstand eerder omlaag gaat van dat niet meer doen dan wel :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:50

Iemand die trouwens weet of het ook voor kinderen geldt? Of soweiso niet omdat die al geen afstand onderling hoeven te houden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:52

Niet naar buiten... nou een reden om binnen te blijven zie ik nou niet echt ...

Vwb mondkapjes ... ik meende gelezen te hebben dat de kleine druppels waar COVID in zit door de meeste materialen heen gaat (het hoe precies weet ik niet), terwijl ik zelf ook zoiets heb van “iets is altijd beter dan niets” en als ik niet ziek ben mag ik met mn mondkapje rommelen wat ik wil denk? Alsnog dan iemand tegenkom die met mondkapje in mijn richting hoest (god forbid) dan zit er iig een dubbele barrière tussen (en dan is het ook zaak met je vingers overal vanaf te blijven)

Maar goed, hoestende mensen moeten eigenlijk thuis blijven dus gaat t alleen om t ademen.. zoiets ..
Ben benieuwd of ze nu ook de cluster besmettingen (kroegen, thuis etc) gaan voorkomen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:54

SusanH schreef:
Iemand die trouwens weet of het ook voor kinderen geldt? Of soweiso niet omdat die al geen afstand onderling hoeven te houden?

Ik ben vooral benieuwd wanneer ze hier nuances in gaan aanbrengen en dan heb ik het vooral over de groep 12-18.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:56

Morrie schreef:

Wat een saai leven. Overdrijven is ook een kunst. Zet mondkapje op, ga lekker wandelen en fietsen zodat je weerstand hoog blijft , is belangrijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:57

SusanH schreef:

Kinderen blijken amper of niet te besmetten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:58

Het maakt mij niet veel uit. Dat half uurtje per dag dat ik afgelopen half jaar buiten kwam, kan ik wel missen. We leven erg teruggetrokken, altijd al. We krijgen nooit bezoek en gaan ook bijna nooit op bezoek.
Ik hoest altijd, copd, dus theoretisch zou ik nu gewoon altijd binnen moeten blijven, lees ik hierboven. Ik heb 5 minuten een mondkapje op gehad om te proberen en kreeg het meteen stikbenauwd. Laat maar dus.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:00

pien_2010 schreef:
Morrie schreef:

Wat een saai leven. Overdrijven is ook een kunst. Zet mondkapje op, ga lekker wandelen en fietsen zodat je weerstand hoog blijft , is belangrijk.

Mijn weerstand is al jaren waardeloos en wandelen en fietsen is met een versleten knie geen pretje. Ik deed het om er even uit te zijn, maar het wordt steeds minder aantrekkelijk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:05

friezenfan2 schreef:
Hoeveel delen nog voordat we van corona af zijn?
Gelukkig gaan we minder snel dan in het begin.

Dit virus blijft deel van onze toekomst en de huidige ´nieuwe normaliteit´ blijft een noodzakelijk balanceren tussen volksgezondheid, sociaal welzijn en economie tot de hele bevolking een basisweerstand heeft.
Dat wordt ook als een vaccin snel komt, zeg zomer volgend jaar, eind 2021 en mogelijk langer.

We kunnen ons dus maar beter aanpassen bij handen desinfecteren, mondkapje op doen, afstand houden en verder met gezond verstand blijven doorleven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:07

pien_2010 schreef:
SusanH schreef:

Dat weet ik. Maar er is nu niet specifiek iets over kinderen onder de 12 gezegd. En ik moet echt met mijn dochter schoenen en kleding kopen. Iets met een groeispurt :=

Edit: al zal er niet meteen super streng op gelet worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:13

Huertecilla schreef:
friezenfan2 schreef:

Dit virus blijft deel van onze toekomst en de huidige ´nieuwe normaliteit´ blijft een noodzakelijk balanceren tussen volksgezondheid, sociaal welzijn en economie tot de hele bevolking een basisweerstand heeft.
Dat wordt ook als een vaccin snel komt, zeg zomer volgend jaar, eind 2021 en mogelijk langer.

We kunnen ons dus maar beter aanpassen bij handen desinfecteren, mondkapje op doen, afstand houden en verder met gezond verstand blijven doorleven.

Huertecilla ! Dat is ook best lang geleden :D
Iemand vroeg in een ander topic een tijd geleden al waar je was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:17

Er komen trouwens steeds meer aanwijzingen dat kinderen het ook doorgeven aan anderen, alleen komt dat in Nederland niet makkelijk uit de cijfers omdat daar niet op gelet wordt. (En jonge kinderen ook terecht niet zomaar een test opgedrongen krijgen.)

Ik denk dat het zou moeten gelden in situaties waar kinderen geen anderhalve meter kunnen houden tot volwassenen die ze niet kennen, dat het dan wel goed is om het wel te doen. En ik kan me dan goed voorstellen dat dit echt iets is wat per situatie verschilt en in hoeverre die volwassenen daar ook een keuze in hebben. Als je in een bekend gezelschap bent vind ik dat dus bv al anders dan in winkels of OV.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:38

Morrie schreef:

Ik vind dat geen luxe positie hoor.
Als ik wil, kan Ik ook mijn boodschappen laten bezorgen, maar ik ga altijd zelf nasr de winkels.
Ik ga ook nog uit eten en zie mijn kinderen en vader regelmatig.
Wel op 1,5 m afstand, voor zover mogelijk.
Ook fietsen en wandelen doen wij nog.
Op stal mogen wij maar met 1 pp paard. Dus mijn dochters gaan alleen en ik ga als zij niet kunnen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:40

Huertecilla schreef:
friezenfan2 schreef:

Gast, weet je dat ik en anderen ons zorgen om je hebben gemaakt? Of anders gezegd, blij dat je terug bent en hopelijk gaat het je goed! Je post vind ik fijn gewoon om te lezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:42

Huertacilla, je bent er weer , mooi. We dachten al dat je in je eentje zat weg te kwijnen op de berg. Spanje zat nogal op slot.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:57

bigone schreef:
Huertacilla, je bent er weer , mooi. We dachten al dat je in je eentje zat weg te kwijnen op de berg. Spanje zat nogal op slot.

Of erger.
Pfffff

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:59

pien_2010 schreef:
SusanH schreef:

Inmiddels 55 klanten kinderen en 8 docenten besmet op de school van m'n zoon. Lessen weer vanuit huis komende week dan herfstvakantie en hopelijk daarna weer met schone lei beginnen.