Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:45

LadyMadonna schreef:
Amado7 schreef:
Fijn voor je LadyMadonna, dat je weer open mag gaan per 1 juni! Als ik het goed begrepen heb!

Per 11 mei, dat is aanstaande maandag *\o/* *\o/* *\o/*
Mijn telefoon staat rood gloeiend :')

Wat fijn voor je *\o/* *\o/* !

Ik ben zelf ook blij :D , mag weer paardrijden *\o/* .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:47

LadyMadonna schreef:
Amado7 schreef:
Fijn voor je LadyMadonna, dat je weer open mag gaan per 1 juni! Als ik het goed begrepen heb!

Blij voor jou! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-20 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:48

Tsja, ik ben benieuwd... Ik hoop vooral dat mensen zich er een beetje aan houden, hun verstand gebruiken en idd drukke plekken mijden... Terwijl ik eigenlijk wel vrees voor volle winkelstraten en terassen op 1 juni, zeker bij mooi weer. .

En dat terwijl hier de rek er echt wel een beetje uit is momenteel... Vandaag nog een pittig gesprek gehad met zijn allen en leidinggevende. Ik hoop dus vooral dat er niet weer veel meer druk op de zorg komt..

Wat fijn LadyMadonna!

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:49

Ik heb wel hoop voor deze aanpak! Goed uitgelegd ook!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:55

Mijn online boekings systeem is overbelast :')

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:01

Weet iemand ook of dagbesteding weer open mag?

Justme_Lisaa

Ik heb gelukkig nog 10 herbruikbare mondkapjes kunnen fiksen voor een normale prijs :)

Danielleeee_

Ik heb de persconferentie geluisterd, maar ik heb misschien iets over het hoofd gehoord. Mondkapjes voor in het OV, mag je die ook zelf maken of moet je echt mondkapjes kopen die aan bepaalde eisen voldoen?

Mijn vriend moet met het OV naar zijn werk en hij kan helaas echt niet thuiswerken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:02

Die mag je ook zelf maken

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:02

Niets van gehoord net als dierentuinen hoorde ik niets over

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:03

Fijn LadyMadonna dat jij weer mag. Hier ook blij, ik mag weer naar de manege <3. Nu nog hopen op duidelijkheid uit België over de grenzen, examens, en dergelijke. Maar ik ben op het moment echt heel blij met de extra ruimte. En nu maar hopen dat iedereen zich toch nog een beetje netjes kunnen beheersen

@Danielleee Rutte heeft gezegd dat je hem ook zelf mag maken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:03

Er komt op de website een patroon hoe je die mondmaskers kunt maken.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:04

LadyMadonna schreef:
Amado7 schreef:

Super fijn voor je dat je weer open mag!! *\o/* *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:05

Fijn dat je weer aan de slag kan LM!
Ze hadden beter de horeca gefaseerd open laten gaan... Alleen met reserveringen werken. Ik zie echt niet in hoe dit het besmettingsgevaar gaat minderen

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:05

nynke55 & _Cathalijne, bedankt! Dat is fijn om te weten :)

En LadyMadonna, ik ben blij voor je! :D Super fijn ook dat je meteen weer zoveel klanten hebt!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:12

Ik heb niet bijgelezen maar ik had dus gelijk over dat er ook bij ons een datum plan komt en ik word er echt vrolijk van!

En mijn kapster heeft me 15 mei al ingeland samen met mijn nagels dus ik ben echt helemaal blij. Ik hoop dat het zo blijft!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:14

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:15

friezenfan2 schreef:
Er komt op de website een patroon hoe je die mondmaskers kunt maken.

dat wordt dan voorlopig niet met het OV #ikbeniezohandig :')
En ik ga ze denk echt pas dragen als ik een masker met een kek printje in elkaar kan freubelen :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:17

[url]https://www.mondkapjesmakennederland.nl/?fbclid=IwAR20WlJ5XwE20Bzt8dPHRYQD-feSWPNLC986QaL2Drejj4dejRMQ0ISZlLU
[/url]

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:18

Niwla schreef:
Fijn voor iedereen die weer aan het werk kan!
Ik vind het wel veel in één keer ofzo, ik ben heel benieuwd naar de effecten.

Zalando verkoopt mondkapjes trouwens:
https://www.zalando.nl/catalogus/?q=Mondkapjes

Vind ik ook. Vooral omdat er nog niks meer open gegaan is na de laatste versoepeling.
Nu gaan basisscholen en contactberoepen als nog tegelijkertijd.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:24

Blacky94 schreef:
Tsja, ik ben benieuwd... Ik hoop vooral dat mensen zich er een beetje aan houden, hun verstand gebruiken en idd drukke plekken mijden... Terwijl ik eigenlijk wel vrees voor volle winkelstraten en terassen op 1 juni, zeker bij mooi weer. .

En dat terwijl hier de rek er echt wel een beetje uit is momenteel... Vandaag nog een pittig gesprek gehad met zijn allen en leidinggevende. Ik hoop dus vooral dat er niet weer veel meer druk op de zorg komt..

Wat fijn LadyMadonna!

Dat hoop ik oprecht met je mee!
Er is voor mensen in de zorg nog niet echt een moment geweest om echt terug op adem te komen he?

Ik vind het ook nogal veel wat men in een keer "los" gaat laten, je weet idd nog niet eens wat de effecten gaan zijn van de laatste beslissingen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:26

Maar het zijn richtdata hè. Het idee is nu vanaf maandag een aantal dingen, dan vanaf 1 juni. maar blijkt nu dat over twee weken het toch de verkeerde kant op gaat, dan gaan de versoepelingen die vanaf 1 juni gepland staan, ook niet door. zo wordt er elke keer gekeken....dus de data zijn echt met een flinke slag om de arm!

overigens wel blij dat ik volgende week waarschijnlijk weer kan paardrijden op de manege *\o/* !

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:27

Best blij!

Camping "helaas" pas vanaf 1 juli terwijl ik wel een beetje op 1 juni gehoopt had.

Maar alsnog blij! Morgen camping boeken.

Nu ook heel hard hopen dat de grens met België en de massieven daar 8 juni daadwerkelijk weer open gaan.

Verder net een mondkapje op Ali besteld. Volgens de verkoper tussen de 9-18 dagen levertijd. Als dat zou kloppen, dan heb ik het mondkapje voordat het ov weer normaal gaat rijden.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:28

purny schreef:
Fijn dat je weer aan de slag kan LM!
Ze hadden beter de horeca gefaseerd open laten gaan... Alleen met reserveringen werken. Ik zie echt niet in hoe dit het besmettingsgevaar gaat minderen

Maar ze gaan ook gefaseerd open. Eerst 30 mensen, inclusief personeel. En de anderhalve meter moet nog altijd gegarandeerd worden heb ik begrepen (althans bij de vragen zij Rutte over kerken dat de 1,5 meter absoluut non-negotiable was). Doordat mensen van te voren reserveren kun je makkelijk je aantallen beheersen, en heb je niet het probleem dat mensen opeens massaal op het restaurant afkomen. Tegelijk heb je van te voren een gesprek waarbij duidelijk moet zijn dat mensen niet met klachten naar het restaurant mogen komen. Dus in totaal tackle je toch 2 best wel belangrijke issues

(nu er is nog altijd de discussie gaande of verspreiding nu via ademen/praten/hoesten/niezen/of op welke andere manier dan ook plaatsvindt), maar ik denk dat ze in de scenario's uit zijn gegaan dat de hoofdbesmetting via hoesten/niezen plaats vindt, en dan is het principe bij klachten blijf je thuis een grote bijdrager aan het niet verspreiden van corona).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:30

Lastig, over mbo is nog niks bekend gemaakt, zorgt voor best wel veel onzekerheid.