Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:55

LadyMadonna

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:13

Ik sla even 4 pagina's over... Wij zijn weer thuis

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:17

Net zoals Frankrijk en België ook heel lang geel was i.v.m. aanslagen.
Maar het gaat inderdaad niet alleen om Corona, maar ook het politieke spelletje van Europa.

En nee ik ben geen Erdogan fan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:54

Wij hebben vandaag onze reisorganisator gehoord. Hij verwacht dat Nepal inderdaad in oktober groen licht gaat geven voor toeristen. Echter meldt hij ook dat van locals waarmee hij samenwerkt en expats ginds, dat de toeristische sector vooral de kop in het zand steekt/wil steken en toeristen wil toelaten voor de economie, ongeacht de gezondheidsrisico's. Dus zelfs al knalt Corona daar nog alle kanten op, ze zouden toch "open" gaan. Er kunnen nu immers ook nog vrolijk trekkings gedaan worden door bijvoorbeeld expats die er zitten voor werk.
Daarnaast betwijfelt hij wat onze overheid gaat zeggen.

Iig ziet hijzelf het somber in en ofwel krijgen we ons voorschot terug, ofwel kunnen we de vakantie verzetten. Wij neigen naar verzetten naar 2021 omdat we die reis absoluut wel willen maken.
Alleen even kijken wat Etihad gaat doen. We zijn Belg maar vliegen vanaf Frankrijk. Als Frankrijk de boel groen licht geeft zijn we wss wel onze tickets kwijt.

Dus als zelfs een reisorganisatie al aangeeft dat voorzichtigheid geboden is met de codes van landen, waarom zouden we er dan aan twijfelen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:03

Maar denk je een dergelijke reis in 2021 wel te kunnen maken? Ik vrees nog met grote vrezen voor reizen buiten Europa voorlopig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:07

Het is dan ruim een jaar verder. Denk wel dat we dan de clausule erin gaan laten zetten dat als het tegen dan nog steeds niet corona-proof is, dat we dan ons voorschot gaan terugvragen en annuleren.

Door het werk van mijn vriend moeten wij sowieso dat soort reizen bijna een jaar op voorhand plannen en vakantie ervoor aanvragen. Afwachten tot 6 maand op voorhand en dan boeken, daar gaat zijn werkgever niet vrolijk van worden. Voor een weekje skiën doen ze niet lastig, voor 2 weken of meer willen ze het graag ver op voorhand weten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:19

Booooo schreef:
Maar het gaat inderdaad niet alleen om Corona, maar ook het politieke spelletje van Europa.

Gut ja, aanslagen _O-
Die bestonden ook nog...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:04

Varekaj schreef:
Wij hebben vandaag onze reisorganisator gehoord. Hij verwacht dat Nepal inderdaad in oktober groen licht gaat geven voor toeristen. Echter meldt hij ook dat van locals waarmee hij samenwerkt en expats ginds, dat de toeristische sector vooral de kop in het zand steekt/wil steken en toeristen wil toelaten voor de economie, ongeacht de gezondheidsrisico's. Dus zelfs al knalt Corona daar nog alle kanten op, ze zouden toch "open" gaan. Er kunnen nu immers ook nog vrolijk trekkings gedaan worden door bijvoorbeeld expats die er zitten voor werk.
Daarnaast betwijfelt hij wat onze overheid gaat zeggen.

Iig ziet hijzelf het somber in en ofwel krijgen we ons voorschot terug, ofwel kunnen we de vakantie verzetten. Wij neigen naar verzetten naar 2021 omdat we die reis absoluut wel willen maken.
Alleen even kijken wat Etihad gaat doen. We zijn Belg maar vliegen vanaf Frankrijk. Als Frankrijk de boel groen licht geeft zijn we wss wel onze tickets kwijt.

Dus als zelfs een reisorganisatie al aangeeft dat voorzichtigheid geboden is met de codes van landen, waarom zouden we er dan aan twijfelen?

Ik denk dat de EU alles buiten Europa nooit op groen/geel gaat zetten dit jaar voor plezierreisjes.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:47

Sheran schreef:
Booooo schreef:

Gut ja, aanslagen _O-
Die bestonden ook nog...

Niet alleen in Turkije inderdaad, ook bij onze zuiderburen :)

We gaan nu wel heel erg off topic. Mijn standpunt lijkt me wel duidelijk, en mijn mening veranderd niet door een aantal bokkers.

Voor degene die wel op vakantie gaan, veel plezier! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:34

Voor Kroatie denk ik inderdaad ook dat er waarschijnlijk gewoon te weinig getest wordt, al kan ik dat niet bewijzen. De aantal mensen dat bij ons via Balkan landen besmet terug komen (gisteren weer een scholier die in Kroatie was geweeest) vind ik behoorlijk verdacht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:48

Sizzle schreef:
Voor Kroatie denk ik inderdaad ook dat er waarschijnlijk gewoon te weinig getest wordt, al kan ik dat niet bewijzen. De aantal mensen dat bij ons via Balkan landen besmet terug komen (gisteren weer een scholier die in Kroatie was geweeest) vind ik behoorlijk verdacht.

Dat is het lastige aan de openheid van landen maar ook aan de hoeveelheid mensen die bij jullie naar dat land gaat om op vakantie te gaan denk ik.
Hier in de provincie 3 besmettingen vanuit Zwitserland die hier kwamen voor studie, sport en vrijwilligers werk. Toch zie ik Zwitserland niet als gevaarlijk. Zie het wel als pech.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:15

Daar heb je ook gelijk in. Op vakantie is misschien ook niet iedereen even voorzichtig. Vooral met uitgaan en zo.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:24

Je kan ook niet uitgaan. Dat sloegen wij over. Ook uit eten hebben we niet gedaan een keer terras die ruim was en half leeg. Verder zelf maar gekookt en kabelbanen de berg op een keer gedaan. Was met prive kabelhok dat scheelt.

Snap wel dat een jongere vakantie vaak juist uitgaan is en drank voor 80 % . ik deed dat nooit.

O.a. de camping op texel is zon zuipvakantie dacht ik? En lol maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:33

Christiene schreef:
Je kan ook niet uitgaan. Dat sloegen wij over. Ook uit eten hebben we niet gedaan een keer terras die ruim was en half leeg. Verder zelf maar gekookt en kabelbanen de berg op een keer gedaan. Was met prive kabelhok dat scheelt.

Snap wel dat een jongere vakantie vaak juist uitgaan is en drank voor 80 % . ik deed dat nooit.

Terschelling is waar de uitbraak is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:42

Weinig testen of niet..
Ik zal in kroatie met minder mensen in contact zijn in 3 weken tijd, dan hier in 2 dagen... :wow:

Slovenië geeft aan een samenwerking te hebben met Kroatië.. En benoemen ook hun cijfers.. Uitgebreide informatie.

Wat ik vreemd vind.. En misschien weet iemand een antwoord :

Rivm geef al geen meldingen meer vam covid, wel van rhino.
Waar is Covid gebleven?
Want ze zeggen wel dat er weer zoveel besmettingen zijn, maar voeren dit niet in in de tabel.. Wel Rhino.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Afbeelding

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:50

lenaa_tje schreef:
Christiene schreef:

Terschelling is waar de uitbraak is.

Oja foutje de appelhof bedoel ik terschelling

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:14

Jolliegirl schreef:
Weinig testen of niet..
Ik zal in kroatie met minder mensen in contact zijn in 3 weken tijd, dan hier in 2 dagen... :wow:

Slovenië geeft aan een samenwerking te hebben met Kroatië.. En benoemen ook hun cijfers.. Uitgebreide informatie.

Wat ik vreemd vind.. En misschien weet iemand een antwoord :

Rivm geef al geen meldingen meer vam covid, wel van rhino.
Waar is Covid gebleven?
Want ze zeggen wel dat er weer zoveel besmettingen zijn, maar voeren dit niet in in de tabel.. Wel Rhino.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

[ [url=m/x9JqDb.jpg]Afbeelding[/url] ]

SARS-CoV-2 is ons coronavirus, staat er gewoon in. Zo heet het officieel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:33

Ja.. Maar bekijk die grafiek nou eens..
Staat ie daar de laatste weken in??
Nee. Enkel het rhinovirus.

Als het zoveel besmettingen zijn, moet dat grafiekje toch weer zichtbaar zijn met de bijbehorende kleur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:45

Jolliegirl schreef:
Ja.. Maar bekijk die grafiek nou eens..
Staat ie daar de laatste weken in??
Nee. Enkel het rhinovirus.

Als het zoveel besmettingen zijn, moet dat grafiekje toch weer zichtbaar zijn met de bijbehorende kleur?

Dit gaat over de peilstations waar een steekproef wordt gedaan en daar is dus in de 56 afgenomen monsters geen corona aangetroffen. Dit is geen staatje van heel Nederland.
Citaat:
In de periode van 22 juni t/m 26 juli 2020 (weken 26 t/m 30) werden 56 keel- en neusmonsters afgenomen bij patiënten met een acute luchtweginfectie. Deze monsters zijn getest op aanwezigheid van influenzavirus, RSV Respiratoir Syncytieel Virus , rhinovirus, enterovirus en SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2. In deze monsters werd geen influenzavirus, SARS-CoV-2 of enterovirus gevonden. Er werd in deze periode 15 maal rhinovirus en één maal RSV gevonden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:55

Oke, duidelijk.
Waar staat dat het steekproeven zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:01

Dat lees ik onder het door jouw geplaatste grafiekje in de link die je net zelf plaatste.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:05

Jolliegirl schreef:
Oke, duidelijk.

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:19

verootjoo schreef:
Jolliegirl schreef:
Oke, duidelijk.

[ [url=m/4jpxsJ.png]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:36

*zwaait vanuit Bad Bentheim, 15 km over de grens*

Prima te doen hier, best rustig ook voor een zomervakantie. En ik ben vooral Nederlanders tegengekomen. :))

Duitsland, dus mondkapjesplicht op bepaalde plekken. Eerlijk gezegd vind ik het een aanfluiting :o Ik heb niets tegen mondkapjes op zich, integendeel. Maar als je ziet hoe mensen ermee omgaan vraag ik me af wat voor nut het heeft als je er toch de hele tijd met je vingers aan zit. Of je hangt het ding om je nek, of je zet het op je voorhoofd, of je hangt het aan één oor (vooral de wat jongeren onder ons), of je vouwt het op en je houdt het in je hand...

Ik geef toe dat ik zelf ook de hele dag met één mondkapje heb gedaan, drie keer op en af, tussendoor twee keer terug in het plastic zakje en tijdens de rondleiding buiten om mijn nek gehangen (want daar hoefde het niet). Morgen pak ik een frisgewassen exemplaar, beloofd. :Y)