Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Wij hebben vandaag onze reisorganisator gehoord. Hij verwacht dat Nepal inderdaad in oktober groen licht gaat geven voor toeristen. Echter meldt hij ook dat van locals waarmee hij samenwerkt en expats ginds, dat de toeristische sector vooral de kop in het zand steekt/wil steken en toeristen wil toelaten voor de economie, ongeacht de gezondheidsrisico's. Dus zelfs al knalt Corona daar nog alle kanten op, ze zouden toch "open" gaan. Er kunnen nu immers ook nog vrolijk trekkings gedaan worden door bijvoorbeeld expats die er zitten voor werk.
Daarnaast betwijfelt hij wat onze overheid gaat zeggen.
Iig ziet hijzelf het somber in en ofwel krijgen we ons voorschot terug, ofwel kunnen we de vakantie verzetten. Wij neigen naar verzetten naar 2021 omdat we die reis absoluut wel willen maken.
Alleen even kijken wat Etihad gaat doen. We zijn Belg maar vliegen vanaf Frankrijk. Als Frankrijk de boel groen licht geeft zijn we wss wel onze tickets kwijt.
Dus als zelfs een reisorganisatie al aangeeft dat voorzichtigheid geboden is met de codes van landen, waarom zouden we er dan aan twijfelen?
Sheran schreef:Booooo schreef:Net zoals Frankrijk en België ook heel lang geel was i.v.m. aanslagen.
Maar het gaat inderdaad niet alleen om Corona, maar ook het politieke spelletje van Europa.
En nee ik ben geen Erdogan fan
Gut ja, aanslagen
Die bestonden ook nog...
Sizzle schreef:Voor Kroatie denk ik inderdaad ook dat er waarschijnlijk gewoon te weinig getest wordt, al kan ik dat niet bewijzen. De aantal mensen dat bij ons via Balkan landen besmet terug komen (gisteren weer een scholier die in Kroatie was geweeest) vind ik behoorlijk verdacht.
Christiene schreef:Je kan ook niet uitgaan. Dat sloegen wij over. Ook uit eten hebben we niet gedaan een keer terras die ruim was en half leeg. Verder zelf maar gekookt en kabelbanen de berg op een keer gedaan. Was met prive kabelhok dat scheelt.
Snap wel dat een jongere vakantie vaak juist uitgaan is en drank voor 80 % . ik deed dat nooit.
O.a. de camping op texel is zon zuipvakantie dacht ik? En lol maken.
lenaa_tje schreef:Christiene schreef:Je kan ook niet uitgaan. Dat sloegen wij over. Ook uit eten hebben we niet gedaan een keer terras die ruim was en half leeg. Verder zelf maar gekookt en kabelbanen de berg op een keer gedaan. Was met prive kabelhok dat scheelt.
Snap wel dat een jongere vakantie vaak juist uitgaan is en drank voor 80 % . ik deed dat nooit.
O.a. de camping op texel is zon zuipvakantie dacht ik? En lol maken.
Terschelling is waar de uitbraak is.
Jolliegirl schreef:Weinig testen of niet..
Ik zal in kroatie met minder mensen in contact zijn in 3 weken tijd, dan hier in 2 dagen...
Slovenië geeft aan een samenwerking te hebben met Kroatië.. En benoemen ook hun cijfers.. Uitgebreide informatie.
Wat ik vreemd vind.. En misschien weet iemand een antwoord :
Rivm geef al geen meldingen meer vam covid, wel van rhino.
Waar is Covid gebleven?
Want ze zeggen wel dat er weer zoveel besmettingen zijn, maar voeren dit niet in in de tabel.. Wel Rhino.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
[ [url=m/x9JqDb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jolliegirl schreef:Ja.. Maar bekijk die grafiek nou eens..
Staat ie daar de laatste weken in??
Nee. Enkel het rhinovirus.
Als het zoveel besmettingen zijn, moet dat grafiekje toch weer zichtbaar zijn met de bijbehorende kleur?
Citaat:In de periode van 22 juni t/m 26 juli 2020 (weken 26 t/m 30) werden 56 keel- en neusmonsters afgenomen bij patiënten met een acute luchtweginfectie. Deze monsters zijn getest op aanwezigheid van influenzavirus, RSV Respiratoir Syncytieel Virus , rhinovirus, enterovirus en SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2. In deze monsters werd geen influenzavirus, SARS-CoV-2 of enterovirus gevonden. Er werd in deze periode 15 maal rhinovirus en één maal RSV gevonden.