Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:12

Gisteren was ik onderweg naar huis toen er een melding van een spookrijder kwam, maak ik me niet druk om, is toch nooit hier in de buurt op de A12. Sjips, het is wel hier en precies op het stuk weg waar ik reed.
Het advies is om rechts te blijven rijden, meer dan de helft had het niet gehoord, die reden links, pfff, je wilt ze wel toeschreeuwen dat ze rechts moeten blijven. Maar geen spookrijder gezien gelukkig. Vond het toch best spannend, spannender dan ik van mezelf had verwacht.
Even later melding spookrijder op de A18, die aansluit op de A12, kennelijk was iemand flink van het padje.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:40

Oh brrrr een spookrijder is zo bizar om tegen te komen. Denk dat ik dat echt nooit meer vergeet. Ben maar blij dat je hem niet tegen bent gekomen!

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:44

Zie dit topic en moet dan toch even denken aan mijn ergernis/bijna dood ervaring van vorige week. Toen ging er voor me een compleet waanzinnige volledig stilstaan in de bocht op de snelweg, omdat ie de afslag had gemist. Gevolg een mooie kettingbotsing en de veroorzaker peerde ‘m over de puntstrook naar de andere afslag. Gelukkig konden alle betrokken auto’s snel de vluchtstrook opduiken en zijn er geen andere ernstige ongelukken gebeurd. Er is daar veel cameratoezicht, dus het zal me ook niet verbazen als de signalering gelijk aansprong om het achterop komende verkeer te waarschuwen. Kenteken is iig genoteerd en doorgegeven aan de politie. Mag hopen dat die bestuurder flink vervolgd wordt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:30

Phoe dat is gevaarlijk.
Gewoon doorrijden en de volgende afslag nemen is tegen gevraagd zeker.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:18

Spookrijder lijkt mij eng om tegen te komen.

En stilstaan op de snelweg. Dan ben je dom.
Hopelijk pakt de politie deze bestuurder op.

Ik heb net bijna 3x een orgaandonor geregeld.
Fietser1 zonder licht in het zwarten zonder voorrang schoot voor mijn bus langs.
Kon op tijd remmen.
Fietser 2 en 3 hadden voorrang maar waren slecht zichtbaar zonder verlichting en in het zwart.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:28

Jaaaaren geleden een spookrijder meegemaakt in Amsterdam West..
We staan braaf bij een stoplicht te wachten tot dat we een spookrijder tegenover ons zagen staan tijdens de les,
je zag een jong kind achter in zitten..
Je zit wel even goed geschokt achter het stuur,
en gelukkig stonden zij ook stil en je zag ook dat ze zelf verkeerd stonden en dat ze bang waren.
(Het was ook niet met slechte bedoelingen)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:45

@3heathclifff, wauw dat zal wel echt heel heftig geweest zijn! Gelukkig levend er vanaf gekomen maar dit zal je nog wel even bij blijven

Ik heb een keer een spookrijder tegengehouden op de afrit van de snelweg, ze waren er al op, reden recht op mij af. Een ouder stel die de (overduidelijk) verkeerde afslag hadden genomen… heb staan schreeuwen en seinen, ze begrepen niet wat er aan de hand was. Uiteindelijk leken ze het te snappen en gingen achteruit. M’n hart zat wel even in m’n keel.

Verder dan die ene die met sneeuw was gaan slingeren met neus mijn kant op op de linker rijbaan, nou was dit niet echt spookrijden maar wel scary als je 110/120 rijd op de linkerbaan en koplampen op je af ziet komen :+

heb het op dashcam, niemand ziet in 1 x wat er aan de hand is, ze zien pas de tweede keer nadat ik zeg dat ze goed op de linkerbaan moeten letten de auto :+ ik week ook (bewust) maar een heel klein beetje uit om niet in de slip te raken of tegen de auto te komen die ik inhaalde.
De sneeuw was echt net en heel lokaal gevallen, we reden er net in. Daarvoor was er dus geen sneeuw en kon je gewoon doorrijden, je mocht 130 en ik was al op de motor aan het afremmen vanwege de sneeuw toen ik deze koplampen zag opdoemen.

Dit filmpje btw. Weet niet op ik die al eerder heb geplaatst

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:06

Op t zelfde stukje als laatst sochtends vroeg.
Dit keer een geel busje van de Deutsche post....
Die dame met der kol aan t schudden dat ik niet de berm in ga... Hallo op t akker ernaast staat water.
Ik ben niet gek dat ik extreem de berm in ga.
Een klein stukje ben ik gegaan wat links op de foto zichtbaar is
Afbeelding

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:52

Ah Hagelslag, niet zo flauw doen. Lekker aan de kant gaan, wegzakken en zo de boel even goed blokkeren. Heeft wel het leukste effect als het dan een doodlopende weg is.
"Sarcasme".

Zelf zet ik hem stil als ik zoiets inschat. Mochten ze dan schade rijden aan hun spiegel of zijkant, niet mijn probleem.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:48

Ik was ook stil gaan staan.
Dan gaat zo iemand echt wel aan de kant.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:00

Heel klein ergernisje: die bult blad middenop het fietspad... Ik kwam van de rotonde af, en stond vrijwel direct met mijn fiets tot aan de naaf in het blad... Terwijl er een scooter in mijn nek aan het hijgen was. Vraag me wel af waarom ze die bult niet even op de stoeprand ofzo gelegd hebben.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:58

Grote ergernis: vandaag in de file (in de stad) wisselde ik van rijbaan om geen gezeik met voorsorteren te krijgen. Ik had mijn auto tussen twee rijbanen staan en moest remmen. Daardoor kon de scooter achter me niet verder tussen de auto's door rijden. Die begon als een bezetene op mijn zijraam te slaan, aan de kant waar mijn 8 jarige zoon zat. Die schrok zich kapot. Werd vervolgens verrot gescholden in het Frans. Ik stak heel deëscalerend mijn middelvinger op en schold hem uit. Daarna reed hij om de auto heen en stompte een paar keer keihard tegen mijn eigen raam aan. Gelukkig kunnen autoramen tegen een stootje en heb ik geen schade. Normaal negeer ik dit soort gedrag, maar ik woon in een grote stad en mijn geduld met dit soort hufters is echt op. Ik ga een bus haarlak in mijn deurvak leggen, de volgende keer spuit ik zo'n aso gewoon vol in zijn bakkes. Jammer dat pepperspray niet mag hier.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 00:37

Muppett schreef:
Grote ergernis: vandaag in de file (in de stad) wisselde ik van rijbaan om geen gezeik met voorsorteren te krijgen. Ik had mijn auto tussen twee rijbanen staan en moest remmen. Daardoor kon de scooter achter me niet verder tussen de auto's door rijden. Die begon als een bezetene op mijn zijraam te slaan, aan de kant waar mijn 8 jarige zoon zat. Die schrok zich kapot. Werd vervolgens verrot gescholden in het Frans. Ik stak heel deëscalerend mijn middelvinger op en schold hem uit. Daarna reed hij om de auto heen en stompte een paar keer keihard tegen mijn eigen raam aan. Gelukkig kunnen autoramen tegen een stootje en heb ik geen schade. Normaal negeer ik dit soort gedrag, maar ik woon in een grote stad en mijn geduld met dit soort hufters is echt op. Ik ga een bus haarlak in mijn deurvak leggen, de volgende keer spuit ik zo'n aso gewoon vol in zijn bakkes. Jammer dat pepperspray niet mag hier.

Vreselijk dit soort types! Deo of haarlak werkt bijna net zo goed :P

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 00:39

Hier vandaag een motorrijder met een doodswens. Was druk op de A2 (tegen vieren), hij vond het nodig om op volle snelheid overal tussendoor te schieten, vol gas over de rechterbaan (van vier) inhalen enzo :x

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 00:47

Afgelopen week een mafklapper op de A4 tussen Leiden en Leidschendam. Ging op de 3e baan rijden (4 baans) met 85/90 km/u. Rond uurtje of 11 in de ochtend, dus na de spits, het was er niet druk en er zit trajectcontrole op dat stuk. Ruimte zat. En zodra iemand hem links of rechts wilde inhalen gooide hij z'n wagen meteen die kant op zodat niemand er langs kon. Dat was best wel behoorlijk irritant eigenlijk.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:07

Oooh! Een topic naar mijn hart! *\o/* Mag ik alsjeblieft meeranten? :))

Hoe niemand anders over die spookrijder hoorde had ik van de week nog met een vluchtstrook.. :\ Ik rij met Waze aan en had al twee keer (kloppende) meldingen van stilstaande auto's, beide gestrandde vrachtwagens. Vervolgens een enorm matrixbord rechts dat zegt dat het komende stuk de borden voor sluiten van stroken defect zijn, dus hebben ze de vluchtstrook gesloten. Wat denk je.. Iedereen gewoon doorrijden hé. Alle vrachtwagens op die gesloten vluchtstrook, kleine schattige aygootjes ertussen.. Hadden ze echt allemaal dat bord niet gezien?? Ik wilde wel schreeuwen.. Ik heb die hele tijd gehoopt geen nieuwe melding van Waze te krijgen.. -O- je rijdt dan plotseling héél anders in je auot.

Mijn grootste ergernis op dit moment is de hoeveelheid volk dat hun lampen te hoog heeft afgesteld en mijn halve interieur weet te verlichten als ze achter mij rijden of mij moeten passeren.. _-:(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:12

LoveBodin schreef:
Walkure schreef:
Ook kleine ergernis: mensen die bij filerijdend verkeer niet de oversteekplekken vrijhouden. Zag gister een arme fietser die in de harde regen moest wachten omdat we gewoon stilstonden met zn alle en iemand dus over de oversteekplek stond. Mensen zijn echt blind maar dit is hier bij de rotonde elke dag hetzelfde liedje. Ik snap t niet

Ooh daar kan ik ook zo niet tegen...
Net zoals bij een zebrapad staan (klaar om over te steken, maar hoef nog niet dood) en dan eerst wachten op een aantal auto's die snoeihard langsrijden en vooral niet denken aan stoppen. En dan staan we echt klaar om over te steken, in het licht en in het donker met hesjes etc. aan

Tijdens mijn vakantie in Marokko vertelde de reisleider ons dat zebrapaden ter decoratie zijn. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat dat hier ook het geval is.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:27

Soms ook ter vermaak, ik heb eens over willen steken bij het zebrapad, automobilist ziet mij redelijk laat, maar remt nog netjes op tijd.

De auto daarachter remde echter te laat.

Eerste automobilist stapt uit en roept naar degene die er achter op reed:"waar doe jij nou, ik heb deze auto met twee weken..."

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:35

Ik heb nu ook voor het weekend een leenauto. En ik heb me al groen en geel zitten ergeren aan het verkeer.
Heb ik mijn auto op de parkeerplaats bij de supermarkt geparkeerd staat er even later een grote auto naast. Waardoor ik gewoon niet normaal meer in mijn auto kon komen.
Gelukkig ging hij net weg toen ik de kar terug had gezet.

Mensen houden geen rekening meer met elkaar.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:18

Dat is inderdaad denk ik het grootste probleem purny: dat men geen rekening meer met elkaar houdt. Het is allemaal ikke, ikke, ikke en de rest kan .... Precies, dat ja. Als we nou eens iets verdraagzamer zouden zijn, zou dat het leven zoveel mooier maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:20

Mijn eigen ergernis. Niet kunnen inparkeren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 23:43

purny schreef:
Mijn eigen ergernis. Niet kunnen inparkeren.

Dat is vervelend… Wil je oefenen? Ik kan je eventueel een keertje komen helpen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 00:37

Haha, hou op, fileparkeren aan de verkeerde kant van de straat... ik doe het gewoon niet. Achteruit wegzetten, of aan de rechterkant fileparkeren geen probleem. Maar links ga ik hannesen. Dat lukt nooit in 1x. Best sneu want achteruit wegzetten lukt me zelfs prima met een gelede bus... :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 05:59

Anne_GTI schreef:
Haha, hou op, fileparkeren aan de verkeerde kant van de straat... ik doe het gewoon niet. Achteruit wegzetten, of aan de rechterkant fileparkeren geen probleem. Maar links ga ik hannesen. Dat lukt nooit in 1x. Best sneu want achteruit wegzetten lukt me zelfs prima met een gelede bus... :')

Ik ben gezegend met een dorp met rotondes, anders zou ik het niet eens proberen. Nu doe ik gewoon rondje rotonde om aan de andere kant te parkeren :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:48

Anne_GTI schreef:

Ik kan enkel links file parkeren. Ik krijg mijn station overal tussen. Maar rechts.... wat een ramp.