[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:10

Nou idd.. dan weet je bij deze dat ze nooit meer wat doet :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:16

_San87_ schreef:
Sonja_vR schreef:
Maar ook die aanklaag cultuur word hier normaler
En al die merken etc zijn tegenwoordig internationaal

Ik vind daar wat van.

Ik ook... ik ben nogal pro zelfstandigheid en “gebruik die grijze massa potdorie eens”
Maar goed.... sbs6 tiert welig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:18

Hier verkopen ze waspods en die zitten in een plastic bakje. Iedere reclame wijzen ze er ook flink op dat er kinderssluiting op zit, buiten bereik houden etc. Dus dat is niet alleen in NL van toepassing.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:44

neu, is gewoon europawijd gok ik ,
maar ik gok ook dat alle west europese landen wel last van dezelfde makke hebben

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:18

sanso schreef:
Morgen is de dag !!
Gelukkig geen vertraging door corona en kan de operatie gewoon doorgaan.

Heb er veel zin in maar begin toch ook wel een beetje nerveus te worden, ben nog nooit geopereerd. Maar het resultaat is mij alles waard !

Spannend! Ik ben heel erg benieuwd hoe je het ervaart.
Heel veel succes en sterkte *\o/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:23

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd in verband met het bespreken van een ander topic. Dit is niet toegestaan binnen dit topic

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:25

Laatst hoorde ik een leuk verhaal over een kleuterlerares die dus heeel blij is met de covid maatregelen :')
De ouders mogen namelijk niet meer de school in. Super handig! Ze kan nu elke dag op tijd beginnen, en geen geneuzel meer aan haar hoofd van "Floris-Jan heeft eng gedroomd vannacht, misschien moet hij even rustig aan doen vandaag" (terwijl Floris-Jan al bezig is met klei te eten ofzoiets :') )
Erg komisch.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:35

_San87_ schreef:
Succes, Sanso :D.

Het valt me op dat in reclames over wasmiddelen gewaarschuwd wordt dat spul buiten bereik van kinderen te houden. Wordt wasmiddel collectief aan t broedsel gevoerd of zo :?.

Ja, dat vroeg ik me ook al een tijdje af. In elke reclame die ook maar iets met wassen te maken heeft wordt het gezegd.

Captain schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd in verband met het bespreken van een ander topic. Dit is niet toegestaan binnen dit topic

Is zo'n ding zo duur dan? Als ik iets vergeet koop ik gewoon een nieuwe :') Tenzij het een laptop is, dat gaat wat ver.

Succes Sanso!
Laatst bijgewerkt door ynskek op 20-10-20 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:37

Kinderen zijn duur hè, dan kan je zoiets niet zo maar meer kopen, dan moet je het lenen...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:43

Prairy schreef:
Kinderen zijn duur hè, dan kan je zoiets niet zo maar meer kopen, dan moet je het lenen...

Oh ja

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:24

Heerlijk met je kwarkzakken aan andermans melkpomp hangen jummie :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:52

Sonja_vR schreef:
Ik ook... ik ben nogal pro zelfstandigheid en “gebruik die grijze massa potdorie eens”
Maar goed.... sbs6 tiert welig
En: sommige risico's moet je gewoon voor lief nemen. Mensen hier zijn ook gewoon te verwend en te gewend aan de maakbaarheid van het leven, daar kan ik me ook zo aan ergeren. Als iets dan niet gaat zoals ze willen, zijn ze ook meteen het spoor bijster en moet er een schuldige-die-zij-niet-zelf-zijn aangewezen worden. :=

Mars schreef:
Heerlijk met je kwarkzakken aan andermans melkpomp hangen jummie :9

Ach, melkvee doet niet anders. O:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:59

Mensenmoeders zijn zo vies :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:00

Oh oh, weer een tik op de vingers. :') Lezen modjes hier mee of zit er een moeder te rapporteren? :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:02

Ik niet hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:04

Zonder topics te noemen: ik ben de laatste tijd een beetje aan het ramptoeristen in bepaalde topics, en mán wat ben ik blij dat mij dat gezeur bespaard blijft :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:07

Captain schreef:
Oh oh, weer een tik op de vingers. :') Lezen modjes hier mee of zit er een moeder te rapporteren? :+

Vast wel :+

Ik lees ook bepaalde topics.. en telkens denk ik waaaaarom! En dan is daar de fameuze zin: maar je krijgt er zoveel voor terug. Het leest alsof ze elkaar allemaal voor de gek houden. Er zijn vast ook mooie dingen aan hoor. Maar de nadelen overheersen toch echt _O-

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:16

Magrathea schreef:
Zonder topics te noemen: ik ben de laatste tijd een beetje aan het ramptoeristen in bepaalde topics, en mán wat ben ik blij dat mij dat gezeur bespaard blijft :=

Ik dus ook, wat een ellende en gezeur af en toe :')
Wat wel fijn is, is dat ik nu vanwege corona ook niet meer naar verplichte familiedingen hoef waar kinderen zijn *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:25

idinn schreef:
Captain schreef:

Vast wel :+

Ik lees ook bepaalde topics.. en telkens denk ik waaaaarom! En dan is daar de fameuze zin: maar je krijgt er zoveel voor terug. Het leest alsof ze elkaar allemaal voor de gek houden. Er zijn vast ook mooie dingen aan hoor. Maar de nadelen overheersen toch echt _O-
Beauty is in the eye of the beholder. 8-)
Las van de week in de Libelle over een oma die het zóóóóóó lief en mooi vond dat haar zesjarige kleindochter haar midden in de nacht kwam wekken om te vertellen hoe lief ze oma vindt, en dat ze bij oma wilde komen liggen en bla bla. Die had ik echt als de sodemieter weer naar d'r nest geschopt. :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:28

Mag ik, mede nav Sanso’s overwinning, een vraag hier in de groep gooien?

Mijn huisarts is akkoord met mijn niet-kinderwens. Vandaag is bekend geworden dat ik nogal heftig reageer op zowel oestrogeen als progesteron.

Mijn doel: geen babies en liever geen hormonen van buitenaf.

Het zkh hier doet lastig. De eerste gynaecoloog probeerde me er echt vanaf te praten. ‘ maar je wilt toch de meest veilige optie?’ Prikpil is veiliger verhaal.
Daarnaast beweerde ze dat dit ook hielp bij minder hormonen omdat mijn eigen lichaam er minder aan ging maken.
De tweede heeft de eerste gesproken vrees ik :') . Die gaf ook nog aan dat ze dit maar een handvol keer per jaar doen. Dan heb ik liever een plek waar ze dit 100x doen.

Hamvraag: tips voor gynaecoloog/ zkh met een moderner tijdsbeeld? Dan kan ik dat gericht aangeven bij de ha.

En omdat dit jaar waarschijnlijk niet gaat lukken: iemand tips voor een (aanvullende) zorgverzekering op dit gebied?

Antwoorden mogen ook per PB als je dat liever hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:40

Promovendum. Ik weet alleen niet hoe het zit als je nu afsluit voor komend jaar en direct met zo'n rekening op de proppen komt. Of dat uberhaupt een ding is?

Wat slecht trouwens van de gyn. Heb je eens een meewerkende huisarts, beginnen zij te zeiken. Ik zou dat dus gewoon naar hun hoofd slingeren. Rot toch op met je bemoeienis. Alsof je niet al andere opties bekeken hebt voor je deze stap neemt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:43

idinn schreef:
Promovendum. Ik weet alleen niet hoe het zit als je nu afsluit voor komend jaar en direct met zo'n rekening op de proppen komt. Of dat uberhaupt een ding is?

Wat slecht trouwens van de gyn. Heb je eens een meewerkende huisarts, beginnen zij te zeiken. Ik zou dat dus gewoon naar hun hoofd slingeren. Rot toch op met je bemoeienis. Alsof je niet al andere opties bekeken hebt voor je deze stap neemt.

Ik vraag me dan altijd af of ze ook zo lopen te bemoeien als je wél een kind wil. Vast niet. Aan wel een kind willen zitten veel grotere gevaren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:21

Ik zou voor de verzekering even afwachten tot half november, dan worden de nieuwe premies bekend gemaakt. Die ene maand maakt dan ook niet zoveel meer uit, toch?

Ik ben in België geweest, dus tenzij je daarheen wil, kan ik je niet helpen. Weet wel dat een aantal verzekeraars ook met bepaalde Belgische ziekenhuizen contracten hebben, dat zou je dan even na kunnen vragen mocht je dat toch willen.

Succes met de zoektocht, wat een gedoe toch allemaal.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:34

Captain schreef:

Ik helemaal blij omdat ik een PB had -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:36

Afbeelding

Ik heb er echt 10 minuten over gedaan om te realiseren dat dit geen lelijke inplantaten zijn _O-