Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amber15 schreef:Niet echt een ergernis, maar moet het ff kwijt..
Ik zag een man en een vrouw lopen, buitenlands uiterlijk. De vrouw liep met een kinderwagen met een baby erin. Het begon al toen ze om de bocht kwamen. De vrouw werd door de man hardhandig tegen de muur aan geduwd. Vervolgens sleurde hij haar weer naar de kinderwagen. Een stukje verder pakte hij haar schreeuwend aan haar haren vast. Ze liepen verder. Niemand deed iets!
Vijf minuten later kwam ik de vrouw alleen tegen. De man was niet te zien, dus ik liep snel naar haar toe om te vragen of ze hulp nodig had. Ze keek steeds achterom, angst in haar ogen. Zo zielig! Even later kwam die man weer terug. Schreeuwen, niet normaal. En toen heb ik maar 112 gebeld. Voor het eerst van mijn leven.
Ik hoop zo dat ze hem vinden... Ze had een knalrode jas aan, dus viel wat dat betreft wel op. Maar ze liepen net weer de andere kant op na mijn telefoongesprek.
Ik zit hier bijna met tranen in mijn ogen. Die angst die ik bij haar zag, ik weet uit ervaring hoe ze zich moet voelen. Een baby in de wagen. En dan zo'n bullebak van een vent erbij...
Aroha schreef:Mensen die klagen over de corona maatregelen, terwijl die maatregelen genomen worden om de zwakkere onder ons te beschermen tegen een voor hun dodelijk virus. Doe niet zo egocentrisch.
cursebreaker schreef:Aroha schreef:Mensen die klagen over de corona maatregelen, terwijl die maatregelen genomen worden om de zwakkere onder ons te beschermen tegen een voor hun dodelijk virus. Doe niet zo egocentrisch.
Ik vind het ook echt rete irritant hoeveel mensen laconiek ermee omgaan, omdat ze zelf niet in de risico groep vallen, niemand persoonlijk kennen in de risico groep en ga zo maar door. Echt bizar. Mensen keken me vreemd aan omdat ik besloot met m'n zwangere zusje niet meer naar een concert te gaan volgend weekend - wat nu dus sowieso niet meer doorgaat. Keken me aan alsof ik 1 van de velen was die aan massahysterie deed. Nee, ik houd gewoon even rekening met dingen waar ik rekening mee kan houden om risico te verkleinen. Niet zozeer voor mezelf, maar wel voor m'n medemens. Maar dan ben je dus een massahysterie-persoon.
luuntje schreef:Lestrange01 kan je geen herhaalrecept bij de apotheek afgooien?
Ik kan online herhaalrecepten bestellen bij de apotheek.
Kan ook bellen naar een speciaal telefoonnummer van de apotheek.