Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:03

Nouja,

Gister m’n man contact gehad met iemand over een skelter voor peuters
Hij vroeg letterlijk wat vraag je ervoor?
€20 euro was het antwoord.

Adres gevraagd en gekregen. Prima

Ineens een bericht
Dat we contact met z’n moeder hebben gehad(?) en dat we 25 geboden hebben en dat we het mogen halen voor 25.
Wij gereageerd met gisteren was het nog 20? En nu ineens duurder?

Graag of niet was het antwoord :')

Joh dan niet hoor, dit zijn geen zaken doen :wave:

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:10

BopjeBo schreef:
Nou ben al een poos gestopt met verkopen via marktplaats, maar moet nu echt van mn trailer af dus deze er toch maar weer opgezet. Heel benieuwd, heb er nu al geen zin in maar zal wel moeten. Poosje geleden een andere gekocht, en aangezien ik afgelopen zaterdag een paard erbij gekocht heb moet het nu echt van mn vriend.

Nog een update voor diegene die willen weten hoe het met onze oplichter is afgelopen; misdaad loont echt -O- .
We hadden het adres te pakken gekregen via een nieuwe advertentie die de oplichter 1,5 jaar later had geplaatst. We zijn ermee naar onze rechtsbijstandverzekering gegaan, en moesten de oplichter een aangetekende brief sturen waarin we hem in gebreke stelden en melden dat we na 2 weken juridische stappen gingen doen. Uiteindelijk was het voor de rechtsbijstand verzekering niet interssant genoeg om de kosten daadwerkelijk te verhalen op de oplichter en keerde ze het bedrag toch aan ons uit omdat we daar verzekerd voor zijn. Hoe krom kan het zijn? Toch ons geld terug, maar de oplichter is niet aangepakt en heeft het geld ook gewoon kunnen houden. Hoogstens dat hij erg geschrokken is omdat we hem toch gevonden hadden en brief gestuurd hebben met de juridische stappen dreiging. Schandelijk gewoon, dat hij daar zomaar mee weg komt, was een best bedrag.

Wel aangifte gedaan hoop ik?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:29

Ja joh tuurlijk, direct nadat we opgelicht waren. Half jaar later melding van politie gekregen dat ze er niets aan gingen doen vanwege onderbezetting. Maar toen hadden we ook geen gegevens van de oplichter welke bruikbaar waren, hadden alleen een naam. Mensen zijn zo goed beschermd door privacywetgeving, komen er gewoon mee weg. Tot per toeval de oplichter 1,5 jaar later het weer eens waagde een adv op marktplaats te zetten en hij niet door had wie ik was en zo al zijn gegevens kreeg.
Door de aangifte, mailverkeer en betaalbewijs via betaalverzoek van marktplaats konden we bij verzekering bewijzen opgelicht te zijn door die persoon.

Beau_Myrthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:51

Soms vraag ik me echt af waarom mensen 2/3 euro boven de verzendkosten gaan bieden en dan dood leuk zeggen: dit bod is inclusief verzenden......

:evaw:

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:06

Ik probeer een losse Metod keukenkast (IKEA) te verkopen.

Mensen bieden steeds goed €100,- onder de vraagprijs. Eentje met het argument dat ze ver moet rijden en daarom niet meer wil bieden. Jouw benzine is niet mijn verantwoordelijkheid, vriendin :') oh en dan verkoopt ze zelf een boot, dan heb je echt wel genoeg geld voor brandstof.

En eentje die vroeg of ik hem kon helpen met vervoer, want hij had zelf geen auto. Ik woon 15km zuidelijk van Eindhoven en hij woont in Leiden :+ wat denk je zelf.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:40

Beau_Myrthe schreef:
Soms vraag ik me echt af waarom mensen 2/3 euro boven de verzendkosten gaan bieden en dan dood leuk zeggen: dit bod is inclusief verzenden......

Nou ik deed vandaag bij een vraagprijs van €15 een bod van €17,50 inclusief verzendkosten. Dat vind ik op zich nog niet eens gek. Ik had ook €12,50 kunnen bieden exclusief verzendkosten, dat is praktisch om het even.

Nouja, als iemand dan alleen zegt "daar stuur ik het niet voor op", dan ben ik er ook klaar mee. Doe dan gewoon een tegenbod :')

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:44

mavantos schreef:
Beau_Myrthe schreef:

Nou ik deed vandaag bij een vraagprijs van €15 een bod van €17,50 inclusief verzendkosten. Dat vind ik op zich nog niet eens gek. Ik had ook €12,50 kunnen bieden exclusief verzendkosten, dat is praktisch om het even.

Nouja, als iemand dan alleen zegt "daar stuur ik het niet voor op", dan ben ik er ook klaar mee. Doe dan gewoon een tegenbod :')

Dat vind ik iets anders wat dan dat er 2, max 3 euro over blijft. Een bod van 10 eu op iets dat verzonden moet worden per pakket.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:01

Beau_Myrthe schreef:
Dat vind ik iets anders wat dan dat er 2, max 3 euro over blijft. Een bod van 10 eu op iets dat verzonden moet worden per pakket.

Oh op die manier, ja dat is wel suf.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:19

Hier iets voor 25 euro te koop gezet. Iemand bood... 5. :')

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:00

Pff heb mijn auto te koop omdat morgen mijn lease komt.. vraagprijs 3250 bieden vanaf 2500. Krijg ik berichten 1000 euro kom ik hem nu halen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:04

Kimberley_ schreef:
Pff heb mijn auto te koop omdat morgen mijn lease komt.. vraagprijs 3250 bieden vanaf 2500. Krijg ik berichten 1000 euro kom ik hem nu halen

Voor 1000 mag je ermee op de foto, that's it. Groetjes thuis :wave:

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:06

Courses schreef:
Kimberley_ schreef:

Oh van mij mocht hij er wel een rondje in rijden voor 1000 euro

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:23

Kimberley_ schreef:

Kom hem dan morgen maar halen :wave:

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:32

Had ik laatst ook ja, iets wat voor €5 te koop stond en wat ze dan wel voor €5 inclusief verzenden wilde hebben, maar wat dus absoluut niet door de brievenbus paste 8)7 Uiteindelijk wel een deal voor €3 Exclusief verzenden met dhl.

Mijn pakketje is helaas kwijt, berichtte dhl. Wel heel netjes volledig bedrag teruggekregen van de verkoopster +:)+

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:45

Verkopers die zó kortaf reageren en niet eens laten weten of het geld binnen is, of wanneer ze het pakket hebben verzonden 8)7 Had een dekje gekocht, moest alles echt uit haar trekken om te weten te komen hoe of wat. Sorry hoor dat ik iets van je wil kopen :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:52

Huh, ik heb nu iemand die lager bied dan het hoogste bod. Is dat nieuw?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:59

xSCWx schreef:
Huh, ik heb nu iemand die lager bied dan het hoogste bod. Is dat nieuw?

Nog nooit gehoord dit.. vreemd

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:16

Ja ik dacht eerst dat het een bod via bericht was, maar schijnbaar echt via de bied-functie
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 01:15

x_ankieee schreef:
Verkopers die zó kortaf reageren en niet eens laten weten of het geld binnen is, of wanneer ze het pakket hebben verzonden 8)7 Had een dekje gekocht, moest alles echt uit haar trekken om te weten te komen hoe of wat. Sorry hoor dat ik iets van je wil kopen :+

Marktplaats betaalverzoek de volgende keer vragen, met verzend label, dan is het gelijk duidelijk dat er betaald is en je krijgt de track & trace in de chat, dus geen verwarring.

Ik heb ook gister iets verkocht na een totaal van 4 berichtjes over en weer, gewoon betaalverzoek via MP met postNL label. Hoef dan ook niet te melden dat het verstuurd is, want binnen een uur na het posten krijg je al de melding in de chat, even als de melding wanneer het bij de koper afgeleverd is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 07:52

xSCWx
Echt vreemd, nooit geweten dat dit kon.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 07:59

Ik heb het ook wel eens gehad maar in al die tijd dat ik op mp zat maar 1x dus ik dacht zal wel een foutje zijn en heb ook zonder pardon dat bod verwijderd.
Miss hebben ze dat gedaan omdat je anders potentiële kopers mis loopt?

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:04

Daphara schreef:
x_ankieee schreef:

Marktplaats betaalverzoek de volgende keer vragen, met verzend label, dan is het gelijk duidelijk dat er betaald is en je krijgt de track & trace in de chat, dus geen verwarring.

Ik heb ook gister iets verkocht na een totaal van 4 berichtjes over en weer, gewoon betaalverzoek via MP met postNL label. Hoef dan ook niet te melden dat het verstuurd is, want binnen een uur na het posten krijg je al de melding in de chat, even als de melding wanneer het bij de koper afgeleverd is.

Ze stuurde eerst een Tikkie, dus ik gaf aan enkel via MP verzoek te willen betalen ivm betrouwbaarheid. Dat “kon niet”, dus stuurde ze haar bankgegevens. Na controle niks raars gevonden en overgemaakt, dus vandaar dat het allemaal wat stroef ging. Maar dekje komt vandaag binnen volgens PostNL :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:59

Wij hadden hier weer ern fijne ervaring, voor het eerst zelf iets gekocht in plaats van verkocht.
We wilden een tweede bureau, liefst dezelfde als die we al hebben, maar die maakt Ikea niet meer. We zagen er een op een uur rijden van ons via Marktplaats. Berichtje gestuurd met een bod, was akkoord en een dag later mochten we het ophalen. Stond al keurig klaar in de hal (al uit elkaar gehaald) en er mankeert werkelijk niks aan. Fijne koop zo!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:36

Ik denk dat ik gisteren het rare mens van marktplaats was :+ . Ik had een ideetje waar ik een staande kapstok voor nodig had. Dus ik zoeken, en al vrij vlot een advertentie gevonden met precies wat ik zocht: een metalen kapstok, strak model, met nagenoeg horizontale buizen om jassen aan te hangen. Er stond bij dat het een design kapstok was en dat ze er lang naar gezocht hadden.

Wij een prijs afgesproken, en ik ernaartoe om hem op te halen. Nette buurt, mooie vrijstaande huizen; duidelijk mensen met geld. Dus ik aangebeld en die man weer een heel verhaal over dat het een èchte design kapstok was en dat hij er indertijd zo lang naar gezocht had. Hij zei dat hij blij was dat er nu iemand anders blij mee ging zijn, en vroeg of ik ook lang gezocht had...

}:) }:)

Dus ik heb hem eerlijk verteld wat het idee was: ik wilde met de kapstok buiten een vogelbuffet maken. Nou, hij keek alsof hij het in Keulen hoorde donderen :D :D .

Gelukkig had hij wel humor, dus na de eerste schok heeft hij me nog keurig geholpen het ding in mijn auto te laden :D

Overigens heeft mijn kat wel een ander idee bij 'vogelbuffet' dan ik.
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:38

Courses schreef:
Kimberley_ schreef:

Wat ben jij streng zeg! -O-

:')