Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:19

Lautje ik herken het wel heb ook zulke familie, tante van mij is ook zo en alles is zoo zwaarmoedig. Mijn ouders zijn wat kleding misschien ieeets minder streng. Maar m'n pa loopt ook altijd in zwart pak. En m'n moeder draagt lange zwarte rokken. Ohja en kom uit gezin van 13 kinderen. Ik vind 2 een mooi aantal. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:25

Smallheal schreef:
Bizar toch dat dat anno 2019 én in Nederland nog gebeurd -O-

Tja... ik herken het wel van hier. De lieve heer heeft gekke kostgangers, en zij denken werkelijk het goede te doen.
Persoonlijk denk ik gewoon dat ze de bijbel zelf niet lezen (of alleen de vertaling van 1600 die voor niemand meer te begrijpen is)

In die kerken kan je je ook niet zomaar uitschrijven. Dat moet via de kerkenraad en die gaat dan vergaderen of je je kan uitschrijven en laten vervolgens niks meer van zich horen :+
En als je er dan nog naar vraagt krijg je een streng exitgesprek en dan durf je je sowieso niet meer uit te schrijven :\

@emoe: kinderyoga? Hoe moet ik dat voor me zien? Allemaal peuters op een matje de zonnegroet doen? :P

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:37

Ja precies dat dus Vero. Je moet ook bizar veel geld afdragen aan de kerk. Minimaal 10% van je jaarinkomen en het liefste ieder jaar meer.

Hier heeft een grapjas (ex) mij ooit dus ingeschreven bij zo’n kerk. Had dus iedere week de dominee aan de deur en die man spuugt zo vreselijk tijdens het praten (met huwelijken en begrafenissen wilde ik echt niet op de voorste rij zitten als hij preekte :)) ). Heeft mij een jaar gekost voor ik uitgeschreven wAs. En dan ben ik nog agnost ook. Je zou denken dat ze mij wel kwijt wilde :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:38

dromertje2 schreef:
Xander had al veel haar, op 7 maanden is hij al voor de 1ste keer naar kapper geweest.
Bij Finn is het juist andersom, had niet veel haar, begint nu juist wat te groeien, maar nug niet zo lang dat je het moet knippen, ook niet dik. Terwijl xander veel en dik haar heeft, denk dat hij dat van mij heeft. Alle, had want ik heb zoveel haaruitval, dat dat bij mij al niet meer t geval is :roll:

Hier ook flinke haarverandering.
Ik had krullen. Helemaal weg!

Leuk setje Tita!!!

Jemig Lautje... dat dat inderdaad nu nog bestaat.
Weet je hoe het met dat meisje gaat? Dat verkracht is?

Liti: past helemaal bij jullie hè! Ik vind het wel gek.. dus een vrije school is zo vrij niet? Heb dat verkeerd begrepen geloof ik :D

Hier Jena. Is niet perse voor gekozen. Uiteraard wel in verdiept voor ze ging en ik kon me er in vinden, er zijn nog 4 reguliere scholen maar na een bezoek sprak dit ons toch het meest aan. Ze doet het gelukkig tot nog toe heel erg goed.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:56

Ik ben zelf niet zo erg van de antroposofische stroming maar ik vind het wel heel mooi om te lezen hoe jij bewuste keuzes maakt Liti en die ook echt nastreeft. Niet dat anderen dat niet doen natuurlijk! Maar bepaalde onderdelen spreken mij ook wel aan, ook qua keuze voor een school, duurzaam en vega eten, duurzame kleding en speelgoed ed maar dan weerhoudt een stukje gemakzucht (en de mening van m’n man, die zoiets heeft van normaal is al gek genoeg) me ervan om er echt werk van te maken. De school waar ik het liefst voor zou kiezen bv zit in een ander dorp, en vind het wel waardevol als kind straks naar school kan lopen en vriendjes uit de straat daar tegenkomt, i.p.v. in de auto te moeten steeds. Maar zou dan ook liefst voor iets richting Montessori zijn gegaan. Qua opvang zitten we wel zo ‘vrij’ als hier in de buurt mogelijk is, op een agrarische opvang.

Hier beide jongens gezegend met een klein bosje wat wel blijft, bij de oudste is het echt een volle bos inmiddels. Wel heel leuk voor een meisje vind ik toch, zo’n bos haar Laura. En die setjes, wat een gekke maten dan weer!

Speaking of, m’n lovebirds blijkt geen sweater maar een sweater dress -O- Zo stond ie toch echt niet op Vente maar hij valt echt lang, ook met boord omvouwen geen gezicht want hij zakt vanzelf weer uit. Dus nu bericht naar Vente gestuurd, want hij stond er echt als sweater op, niet als jurk, dan had ik hem niet besteld...

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:02

Jeetje die christelijke verhalen ik schrik ervan wist niet dat het zo erg was, ik heb zelf een tijdje in elspeet gewoond juist in mijn periode dat ik ik alles deed wat goed verboden had.

En imj, nee de vrije school is staatsvrij. Maar de kinderen heb juist weinig vrijheid. Enkele voorbeelden die ik persoonlijk heb meegemaakt in mijn omgeving:

Kind van 7 kon makkelijk al lezen deed het thuis ook veel, maar mocht op school niet lezen omdat ze nog niet al haar tanden gewisseld had.

Kinderen moeten verplicht (van die woorden word ik al recalcitrant) opdrachten doen zoals de juffie het uitlegt als ze met een andere manier hetzelfde resultaat bereikte werd de opdracht als niet uitgevoerd beschouwd en kind in de hoek gezet. Ze zijn nogal van het straffen en belonen en dat is totaal het tegenovergestelde van wat wij willen. Ook moeten ze alles op hetzelfde tempo als de rest van klas, terwijl ik juist voor eigen tempo en talenten ben.

Er zitten ook goede kanten aan de vrije school begrijp me niet verkeerd, ze zijn veel bezig met zingeving, ontwikkeling op meerdere creatieve vakken veel muziekles, en kinderen krijgen veel sociale vaardigheden als functioneren in een groep, groepsdynamica, en sociale vaardigheden mee. Maar onze school is het niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:08

Oh dat klinkt niet echt als een vrije school :P
Hier hebben we al dat soort scholen niet. Wij hebben maar 2 scholen in het dorp en die zijn ‘gewoon’. Wel christelijk natuurlijk :P

Valt mingo altijd zo groot? Heb een mingo trui maat newborn binnen, maar heb nog nooit zo’n grote newborn gezien en mag toch hopen dat ik niet zo’n mega newborn ga baren :')
Of hoort het zo oversized te zijn? Ben echt benieuwd hoe het staat en wanneer ie het aan kan, vind de kleur en de stof wel heel erg mooi :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:40

Mingo valt ruim ja.

Hier zijn ook geen speciale scholen. Alleen protestants, katholiek en openbaar. Wij gaan voor de katholieke school. Die spreekt ons meeste aan.

IMJ ze is nog steeds met hem getrouwd. Hebben nu 7 kinderen geloof ik

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:41

Ik heb hier openbaar, christelijk, katholiek en montessori en heb nog geen enkel idee. Ik weet ook niet wanneer ik moet gaan kijken/beslissen/opgeven. 3 zitten er naast elkaar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:46

Toen wij 4 jaar geleden in dit dorp kwamen wonen, dachten we: 3 basisscholen, wel handig mochten er ooit kinderen komen.
Maar zoals ik hier lees heb ik er nog nooit over nagedacht.
Heb zelf op een rooms katholieke basisschool gezeten en dat vond ik prima.
Kan hier in het dorp kiezen uit 2x openbaar en 1x christelijk.
Meisjes zijn nu 1.5 dus moet ik me er nu al in verdiepen?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:49

Wat hebben jullie weer een boel gekletst! Dit topic is echt niet goed voor mijn portemonnee!

Ik werd vandaag heel blij van de postbode:
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:59

Gaaf!

Hier alleen openbare scholen :) dus ze gaan naar die in de wijk. Kunnen ze zelf naar school lopen en vriendjes in de buurt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:59

Kijk das een kleurrijke score Liesje!

Qua scholen hangt het heel erg van de regio af of je snel moet zijn. Meestal vinden ze het prettig als je inschrijft voor ze 3 jaar zijn, omdat ze dan alvast rekening kunnen houden met leerlingenaantal voor het schooljaar erop met de formatie van leerkrachten. Maar in de Randstad zijn er, zeker voor de meer speciale scholen, wel eens wachtlijsten.

Vanuit mijn persoonlijke visie op onderwijs heb ik best een sterke mening op wat ik belangrijk vind, maar uiteindelijk doen sfeer en gevoel, net als op een opvang, ook een heleboel. Een school kan er op papier heel goed uitzien maar het staat of valt met de mensen die het draaien. Sfeer gaan proeven is dus vooral belangrijk, eens langsgaan als ze een open dag hebben, kennismakingsgesprek aanvragen. Christelijk is wel iets waar je vanuit je eigen overtuiging achter moet staan, sommige vakken worden daar meer door vormgegeven. Katholiek stelt in de regel niet veel meer voor. Openbaar is vrijwel hetzelfde, allemaal regulier. Jenaplan, Vrije School, Dalton, Freinet, Montessori, Ontwikkelingsgericht zijn allemaal stromingen die wel op een andere manier onderwijs vormgeven en waar je je wel in zou moeten verdiepen om te zien wat bij jou en je kind past.

Tot zover mijn stokpaardje :+ Meer mag altijd via pb :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:07

Ik heb er echt een complete studie van gemaakt al die scholen, we zijn ook op meerdere plekken gaan kijken. En nu hebben we een huis gekocht tegenover onze favo montessorischool dus de keuze was snel duidelijk.

Mooi die maillots met rib!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:19

Liti bedankt voor je uitgebreide toevoeging.

Ik denk dat jullie echt geen notie hebben hoe achterlijk een kerk kan zijn.
Bepaalde stromingen hebben eigen basisschool in mijn dorp , daar wordt hun visie ingepeperd.
U zult uw kind godvrezend opvoeden.

Na de basis gaan ze naar de middelbare meestal in Rotterdam.
Ze hebben hun eigen regels, mijn dorp heeft 18 kerken en ze gaan niet allemaal goed samen.

Kerken waarbij inenten en verzekeringen verboden zijn.
Dat soort sektes mogen van mij dicht..... :D leukste komt nog, er brandde een monumentaal boerderij af, de kerk dokte een nieuwe.
Duurde ruim 2 jaar en de mensen haddenweer hun boerderij, binnen half jaar weer afgebrand——> de kerk bestaat ook niet meer.
Hoe bekrompen kun je zijn..... geen verzekering.

Tegenover mijn ex woonde vrouw 13 kinderen, moeder en dochter tegelijk zwanger.
Een van de kinderen was een doownie—-> woonde in de schuur.

Mijn overburen hadden hun beperkt verstandelijk kind binnen zitten aan de ketting.
Nu gebeurt dit ook in de merwebolder instelling voormensen met beperking maar instelling vind ik anders dan thuis.

Mijn vriendinnetje (Lau jij kent haar misschien wel woonde in de boomgaard waar nu plas water is, boomgaard was ooit van ex schoonfamilie )
zij werd verkracht door der broertje, vader zag het en ging er ook overheen ..... had toestemming van God.
Zij moest praten want ze had der broertje verleid.
Ik mocht daar niet meer spelen.

Mijn kind gaat naar gewone school wel katholiek want dit is Brabant.
Maar vrije school zien we niet zitten, zie veel bekenden die niet kunnen aarden in het dagelijks echte leven waarbij je MOET.

Dus structuur en verplichtingen vind ik belangrijk, daar leren onze kinderen maar mee dealen.
Leven is niet alleen maar tekenen. :D

Newborn was 62/68 van mingo
6-12 maanden is 68/74/80

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 23:41

Eigenlijk komen we uit een gestoorde omgeving hè Tita :x
Heb het mij nooit zo gerealiseerd als kind. Wij waren het Sodom en Gomorra van het dorp (import, ouders gaven veel feestjes en gingen niet naar de kerk).
Maar nu ik in andere omgeving woon en wat meer afstand heb realiseer ik mij meer en meer waar ik vandaan kom.
Wij mochten nooit de koetjes aaien bij de achterbuurman, maar wel bij de buurman rechts. Ja achteraf omdat het hele dorp wist dat als zijn vrouw middagdutje deed hij zijn oudste dochter pakte. Dat wist iedereen ook.
Is bijna 30 jaar geleden, maar toch.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 03:28

Liesje waar heb je de maillots vandaan als ik vragen mag?
R wil altijd op blote voeten lopen met dit weer en zonder vloerverwarming...Ze is weer toe aan een aantal nieuwe.

Dat niemand daar ook melding van maakte. Zieke wereld Lautje.

Hier zit ze ook op een christelijke boederij opvang.
Geen schermpjes volgens mij tenminste nooit gezien.
De kinderen zijn inderdaad veel buiten.
Ik maak me niet zo druk over schermpjes. Als ze thuis niet mogen zien kijken ze wel ergens anders.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 07:36

Ze zijn van het merk Condor. Ik heb ze besteld via http://www.condor.se

Tita en lau wat een vreselijke verhalen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:31

Little hedonist op limango. Ik dacht leuk een tuinbroek maar helaas niet in de maat van meneer

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:33

Op limango is nu little hedonist voor de liefhebbers.
Fayen gaat straks naar christelijk peuterspeelzaal, gastouder is niet christelijk maar bid wel met Fayen voor het eten.
Wat een verhalen tita en Lautje. Kinderen zo strak opvoeden zou niet mijn ding zijn, ik ben ook christelijk, mijn vader is dominee maar wij zijn niet zo streng opgevoed, zijn ook niet gereformeerd en van de zwarte kousen :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:41

SuperLiesje schreef:
Ze zijn van het merk Condor. Ik heb ze besteld via http://www.condor.se

Tita en lau wat een vreselijke verhalen!

Klopt je link wel?

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:54

Condor.es

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:14

Wat een bizarre verhalen hier, kan me echt niet voorstellen dat je als ouders je kinderen zulke vreselijke dingen wil (laten) aandoen :\.

Lau wat een bizar grote romperpakjes :oo. Dan heb je er dubbel profijt van moet je maar denken voor J&S. En wat heeft Sophie toch een bos haar! Hopelijk valt het niet uit over een tijdje, is hier niet gebeurd overigens gelukkig :P.

SuperLiesje wat een leuke maillots en wat veel verschillende kleurtjes! Hoe voelt de stof?

Tita superleuk setje zo!

Liti ook weer goed geslaagd, leuk kleurtje van Mingo ook!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:24

Iemand al eens iets gekocht bij het insta account by mev? Ik heb deze linnen strikjes op het oog ze vraagt 55 cent meer per strikje dan su&jill, maar was gisteren in de winkel en ze hebben geen linnen strikjes meer omdat hun atelier even stil ligt.

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:25

Cruz draagt niet zo vaak strikjes dus kan je niet helpen :D

Vreselijk die verhalen inderdaad, ik kom wel uit een Christelijke gemeente maar niet van die zware heavy oliebol gelukkig.