Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:45

Nope, de helft kende ik niet eens :') Ik wou eerst een goed excuus zoeken, maar Corona was me voor :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:48

Waar Corona al niet goed voor is. Ik ben in deze corona tijd ook al een paar keer de dans ontsprongen voor zulk soort ongein :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:06

Ik zal wel de ultieme gierigaard zijn, maar ik vind al dat soort voorfeestjes zonde van het geld. Als ik iets wil bijdragen aan blijde gebeurtenis geef ik zelf een kado of ik draag bij aan een algemeen kado. Verder is het al een kado dat ik er ben.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:11

Maflinger_S schreef:
Ik zal wel de ultieme gierigaard zijn, maar ik vind al dat soort voorfeestjes zonde van het geld. Als ik iets wil bijdragen aan blijde gebeurtenis geef ik zelf een kado of ik draag bij aan een algemeen kado. Verder is het al een kado dat ik er ben.

Vind ik ook, plus dat ik vaak vind dat het echt belachelijk veel geld mag kosten. Vooral omdat er bij de geboorte vaak ook nog een redelijk cadeau gegeven word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:20

Urona447 schreef:
Maflinger_S schreef:

Vind ik ook, plus dat ik vaak vind dat het echt belachelijk veel geld mag kosten. Vooral omdat er bij de geboorte vaak ook nog een redelijk cadeau gegeven word.

Klopt idd, ik heb er eens 1 voor een vriendin georganiseerd. High tea was iets van 25, was wel echt top voor elkaar. Maar dan neemt iedereen nog een eigen kleinigheidje mee. Vervolgens bij de geboorte weer een kado. Ik heb het dus wel echt bij 2 kleine kado's gehouden, het is wel een keer goed.. Ben je 50 euro verder voor 1 geboorte..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:26

Christiene schreef:
Apart was vanwege Corona meen ik gelezen te hebben.

Ik heb met het door mij georganiseerde vrijgezelleflnfeest gevraagd wat iedereen max wou besteden. Na die tijd waren er wel mensen die de andere gierige mensen noemden

2 die niet met activiteit mee deden maar wel mee gingen daar bij werd 2 glaasjes gedronken.2 anderen bleven helemaal weg en kwamen later.

Een was ziek en heeft alleen aan het cadeau mee betaald dat vond ook een gierig..(nou ik vond het juist netjes en de boel kon overal geannuleerd worden op de dag zelf dus koste de rest niks)

Ik kond dus alles apart gaan uitrekenen ook de 2 glazen drinken van de 2 die met het activiteit erbij keken. Dat werd ook als gierig gezien door de een.

Iedereen nam ook wat mee voor de high thee.. dat was van een pak cake , tros bananen tot zelf gebakken spul.of snoepjes.
Werd ook als gierig gezien door sommigen.

Op de dag zelf werd dat trouwens niet gezegd maar achteraf heb ik regelmatig gierig gehoord.

Ikzelf vond het wel mee vallen de glaasjes drinken ging dan om 5 euro. Het activiteit was rond de 20.

De heren vonden ons weer gierig.. die hadden busje erbij gehuurd 2 keer uit eten geweest (ook de lunch dat hadden wij zelf gedaan in high thee vorm) en ook nog hele avond stappen .

Wacht even.

Je gaat naar een High Tea en je neemt een tros bananen mee? _O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:36

Maflinger_S schreef:

Inderdaad! Ik voel mij altijd zo verplicht om van die vreemde voorfeestjes. Ik neem gewoon graag leuke dingen mee achteraf. En leuk betekend ook niet altijd veel geld! Een tros banen is nu wel wat vreemd haha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:41

700 euro voor een weekendje? :wow:
Dan wil ik op z’n minst een week weg :=

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:13

Misschien gingen ze met een privéjet er heen :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:18

Privejet nu niet, maar er was sprake om inderdaad naar Ibiza te vliegen en een villa te huren met privé chauffeur. En de Bride to be mocht niets betalen dus die moesten we dan mee bekostigen. Maar daar zat dan de drank nog niet bij.. vond het heel duur allemaal :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:27

Dat is toch niet normaal! als ik de bruid zou zijn zou ik me enorm bezwaard voelen.
(ik zou het overigens niet eens leuk vinden als bruid zijnde)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:28

The_Cat schreef:
Privejet nu niet, maar er was sprake om inderdaad naar Ibiza te vliegen en een villa te huren met privé chauffeur. En de Bride to be mocht niets betalen dus die moesten we dan mee bekostigen. Maar daar zat dan de drank nog niet bij.. vond het heel duur allemaal :')

O my, in wat voor kringen begeef jij je :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:30

Marjo schreef:
Christiene schreef:
Apart was vanwege Corona meen ik gelezen te hebben.

Ik heb met het door mij georganiseerde vrijgezelleflnfeest gevraagd wat iedereen max wou besteden. Na die tijd waren er wel mensen die de andere gierige mensen noemden

2 die niet met activiteit mee deden maar wel mee gingen daar bij werd 2 glaasjes gedronken.2 anderen bleven helemaal weg en kwamen later.

Een was ziek en heeft alleen aan het cadeau mee betaald dat vond ook een gierig..(nou ik vond het juist netjes en de boel kon overal geannuleerd worden op de dag zelf dus koste de rest niks)

Ik kond dus alles apart gaan uitrekenen ook de 2 glazen drinken van de 2 die met het activiteit erbij keken. Dat werd ook als gierig gezien door de een.

Iedereen nam ook wat mee voor de high thee.. dat was van een pak cake , tros bananen tot zelf gebakken spul.of snoepjes.
Werd ook als gierig gezien door sommigen.

Op de dag zelf werd dat trouwens niet gezegd maar achteraf heb ik regelmatig gierig gehoord.

Ikzelf vond het wel mee vallen de glaasjes drinken ging dan om 5 euro. Het activiteit was rond de 20.

De heren vonden ons weer gierig.. die hadden busje erbij gehuurd 2 keer uit eten geweest (ook de lunch dat hadden wij zelf gedaan in high thee vorm) en ook nog hele avond stappen .

Wacht even.

Je gaat naar een High Tea en je neemt een tros bananen mee? _O-
ja iemand deed dat

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:32

verootjoo schreef:
The_Cat schreef:

O my, in wat voor kringen begeef jij je :P

In diegene die zo naar die Amerikaanse films kijken en fan zijn van Sex & The City :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:32

ingvdh schreef:
Dat is toch niet normaal! als ik de bruid zou zijn zou ik me enorm bezwaard voelen.
(ik zou het overigens niet eens leuk vinden als bruid zijnde)

Precies dat, ik zou me als bruid het hele weekend ongemakkelijk voelen denk ik :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:33

Selina schreef:
700 euro voor een weekendje? :wow:
Dan wil ik op z’n minst een week weg :=

Gok dat een deel waarschijnlijk rijk is of goed loon heeft. De gemiddelde gaat dat niet uitgeven voor een feestje..lijkt mij ook al is het ern weekend weg

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:45

Maflinger_S schreef:

Ik kan alleen maar akkoord gaan :+
Des te meer omdat ik zelf absoluut geen kinderen wil. Ik bezie het een beetje als een niet-wederkerende investering - als je ziet wat ik al allemaal heb gespendeerd aan cadeautjes voor ongeboren kinderen, wetende dat ik zelf nooit geen kinderen wil, voelt dat vooral als heel veel geven en nooit nemen haha.

Het is niet zo dat het altijd "voor wat, hoort wat" moet zijn, maar in het geval van babyshowers weet ik dus dat ik er zelf nooit eentje zal geven.

Als er iemand in mijn familie moeder/vader wordt, of één van de naaste vrienden, leg ik wel bij hoor, of regel ik zelf een cadeau. Maar bij "kennissen" (stalgenoten, collega's, ..) doe ik daar niet meer aan mee. Bel maar als je bevallen bent, dan zal ik wel een week gratis en voor niks voor je paard zorgen :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:48

Ik vind vooral die ongeboren kind-feestjes een beetje het lot tarten, ofzo. Gender reveals, baby showers, wacht eerst maar eens tot het kind eruit is en iedereen gezond is, en ga dan feest vieren :=

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:59

ik las hier ook iets over iemand die steeds te horen kreeg dat anderen bep dingen gierig vonden.
Dat vind ik eigenlijk ook best gierig... als het te weinig is, leg dan zelf bij zou ik zeggen.
Alleen daarom heb ik al niks met dat soort dingen... schijnheilig gedoe allemaal

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:19

Feestjes voor de geboorte doe ik niet aan.1 keer gehad dat er een feestje was geweest en er bij de bevalling iets mis ging.Ik koop daarom ook nooit een kado al voor de baby geboren is.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:25

Als ik dit allemaal zo lees, ben ik toch blij dat ik gewoon een paar goede vrienden heb en die zulke dingen niet doen. Sowieso heb ik niets met al die feestjes, maar wat een onzin allemaal alles wat je moet kopen. Als iemand zwanger is, krijgt die een cadeau als het monster geboren is en dat is het wel. Van die babyshower onzin doe ik niet aan mee. :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:37

Wow, 700 euro voor een weekend !

Voor €50 euro kun je half Europa bereiken met trein of vliegtuig. (RA had laatst deals voor €29 retour) Dan heb je nog zat geld over Voor de rest om die CO2 te compenseren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:52

Relaxed schreef:
Babyshowers en vrijgezellenfeesten zijn volgens mij de momenten voor gierige acties :n

Ja. Ik heb nog buikpijn van de eerste en direct laatste baby shower die ik organiseerde voor mijn beste vriendin.

2 vriendinnen wilden redelijk duur kado doen. Ik wist dat mijn vriendin dat apparaat wat hun wilden kopen niet zou gebruiken. Zegt er een tegen mij heb je dat bedrag niet over voor x?

:roll:

Ik zou mijn hand geven voor haar.

Ik had geen zin in gezeik dus ben maar meegegaan in hun idee. Achteraf vertelde X wel dat ze dat nooit gebruikt had en het eigenlijk zonde geld vond.

Daarnaast had ik allerlei versiering en drinken enz gehaald. Moet nog van 3 personen geld hebben. Kind is ondertussen 5 jaar. :=

oliebol: bedenk mij net dat ze volgend jaar gaat trouwen! Dan moet ik natuurlijk weer een feestje regelen. Oh God. Kan ik niet gewoon haar vriendinnen ditchen en haar een weekend citytrip naar Barcelona ofzo meenemen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:38

daantjuhhh schreef:
Relaxed schreef:
Babyshowers en vrijgezellenfeesten zijn volgens mij de momenten voor gierige acties :n

Ja. Ik heb nog buikpijn van de eerste en direct laatste baby shower die ik organiseerde voor mijn beste vriendin.

2 vriendinnen wilden redelijk duur kado doen. Ik wist dat mijn vriendin dat apparaat wat hun wilden kopen niet zou gebruiken. Zegt er een tegen mij heb je dat bedrag niet over voor x?

:roll:

Ik zou mijn hand geven voor haar.

Ik had geen zin in gezeik dus ben maar meegegaan in hun idee. Achteraf vertelde X wel dat ze dat nooit gebruikt had en het eigenlijk zonde geld vond.

Daarnaast had ik allerlei versiering en drinken enz gehaald. Moet nog van 3 personen geld hebben. Kind is ondertussen 5 jaar. :=

oliebol: bedenk mij net dat ze volgend jaar gaat trouwen! Dan moet ik natuurlijk weer een feestje regelen. Oh God. Kan ik niet gewoon haar vriendinnen ditchen en haar een weekend citytrip naar Barcelona ofzo meenemen?

Ik zou het doen haha. Dan moeten haar andere vriendinnen zelf maar iets organiseren voor haar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:42

Nou daantjuh lekker samen met haar iets leuks gaan doen dan :D