Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:50

Afbeelding

Gespot op Eindhoven eindelijk :D
Helaas ook al aan de binnenkant beklad met stift

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:02

Nieuwe VIRM :D die rijdt echt vaak langs mijn huis

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:25

Er is er ook al eentje beklad met graffiti... zo zonde -O-
Ik vind dat de ns het ook echt niet slecht doet, Arriva daarentegen heeft echt de meest klote aansluitingen ooit. Hadden die ook maar nooit het regionale vervoer hier overgenomen, ik wil de ns terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:28

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:31

Gloa schreef:
MarlindeRooz schreef:
Is daarbij ook gelet op hoe schoon de treinen zijn? :')

Dooddoener ik weet het........maar treinen maken zichzelf niet vies. Als iedereen het fatsoen zou hebben om met de trein om te gaan alsof het hun woonkamer is dan zou het er veel netter uit zien.

Lekke WC's, vieze vloeren... Dan maar niet meer in de trein gaan? Dan worden ze ook niet meer vies! :D
Toiletten op mijn hogeschool etc worden ook vies, kwestie van elke dag goed bijhouden. Denk niet dat alle treinen elke dag schoongemaakt worden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:33

Ik vind hem voor Eindhoven - Heerlen wel lekker zitten hoor! Helaas had ik vorige week e pech dat ik elke keer die lelijke paarse stoelen had :roll:

Marlinderooz, schoonmaak van de trein is uitbesteed aan een schoonmaakbedrijf, in ieder geval hier in de regio toch. En als ik zie dat zelfs de gerenoveerde ic's, die oas rondrijden, nu al beklad zijn. Dan vind ik dat toch echt wel de schuld van die reizigers, niet van ns :n

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:37

Zat vanochtend in een trein die was zo verschrikkelijk goor aan de buitenkant, kon amper naar buiten kijken :+
Er reizen tussen Leiden en Rotterdam wel regelmatig schoonmakers mee :j
Overigens zat ik laatst in een trein die rook naar rotte afvalbak, alsof die al weken niet meer schoongemaakt was en in de hitte buiten gestaan had.. Zaten ook veel beestjes in. Dat had ik even naar de NS getwittert, treinstelnummer erbij enzo en zij hebben dat toen weer geretweet naar dat schoonmaakbedrijf. Geen idee of er ook daadwerkelijk wat mee gebeurd is (zal uiteindelijk wel) maar had iig het idee dat er wel serieus wat mee gedaan werd :)

Die graffiti is gewoon belachelijk, zo zonde -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:41

Vaak wel, behalvde die ene trein die ze hadden omgetoverd tot een minion hier in belgië, vond ik wel grappig. Of heb ook eens gezien dat iemand er een soort tuin/landschap van gemaakt had. Was eigenlijk ook wel zeer mooi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:10

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:23

Gloa schreef:
MarlindeRooz schreef:
Is daarbij ook gelet op hoe schoon de treinen zijn? :')

Dooddoener ik weet het........maar treinen maken zichzelf niet vies. Als iedereen het fatsoen zou hebben om met de trein om te gaan alsof het hun woonkamer is dan zou het er veel netter uit zien.

Dan ben ik vast een azijnseiker maar die prullenbakken zijn wel erg klein. Een flesje en dat ding zit gelijk 3/4 vol...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:24

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:30

eclair98 schreef:
Dan ben ik vast een azijnseiker maar die prullenbakken zijn wel erg klein. Een flesje en dat ding zit gelijk 3/4 vol...

De prullenbakken zijn ook niet bedoelt voor grote dingen zoals lege flesjes, koffiebekers of soms zelfs restanten van de burger king maaltijd. Eigenlijk is het de bedoeling dat dat op het station weg word gegooid

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:31

:= := := :=
Die minion is dan wel weer lievvvv!

Wat een lelijke treinen trouwens zeg :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:31

Gloa schreef:

[/quote] Eclair98
Dan ben ik vast een azijnseiker maar die prullenbakken zijn wel erg klein. Een flesje en dat ding zit gelijk 3/4 vol...[/quote]

Maar hoevel moeite is het om je afval mee te nemen naar het perron en nhet daar in de grotere prullenbakken te gooien? Ik zie zovaak dat de prullenbakken uitpuilen en dat men dan maar hun afval op het tafeltje laten staan. En als die vol is laten ze het maar op de grond liggen. Onder het mom vän" Ja, maar de prullenbak zat vol dus ik kan er niets aan doen..." Ja, dat kun je wel, er zijn ook prullenbakken op het station waar je langs komt. Ook als je haast hebt om je aansluiting te halen.

Ook ik erger me aan gore treinen, maar het scheelt al een hoop zoals Goa zegt als mensen eens wat meer meehelpen om hun eigen troep op te ruimen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:33

Er zat trouwens gisteren iemand bij mij in de trein met een skeelerhelm op (en hij liep op z'n erg gore blote voeten maar dat even terzijde) en ik vond het echt een geniaal plan, ik ben afgelopen vrijdag 3x keihard met m'n kop tegen het raam geknald omdat ik in slaap gevallen was :') 1x vol op m'n voorhoofd, hele rode plek :+ een helm zou dat maar mooi voorkomen :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:36

_O- warboel

Ik kieper ook bijna alles op het perron weg. Flesjes gooi vaak gewoon weer in mijn tas als die nog niet uitpuilt. Anders zet ik m'n flesje/koffiebeker op het tafeltje en gaat het op het perron in de prullenbak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:47

Om zoveel mogelijk ruimte voor de passagiers en bagage te hebben zijn de prullenbakjes klein. Maak je ze groter dan stoten mensen zich en is het ook weer niet goed. Als je kijkt wat mensen erin proberen te proppen 8)7 . Perron staat vol met prullenbakken dus gooi daar je flesjes, bekers en bakken van de maaltijdsalade weg.

Hier wordt 's avonds goed gepoetst met dweilen en al maar zo lang mensen in de zomer fruitafval of andere etenwaren in de prullenbak stoppen en gemorste koffie/thee/bier/fris enz enz niet opvegen dan valt daar niet tegenop te poetsen. Maar mensen (zowel reizigers als collega's) zijn op dat punt zo verschrikkelijk gemakzuchtig........en maar klagen op de ns :roll:

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:00

Dat doe ik dan ook maar maar die zitten ook vaak vol :=

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:08

Warboel schreef:
:= := := :=
Die minion is dan wel weer lievvvv!

Wat een lelijke treinen trouwens zeg :=

Yup.. Dat zijn onze geweldige fantastische opgeknapte versies van 'de jaren stilletjes', samen met nog een model dat ze varkensneus noemen. Ze sturen die vaak uit op mijn lijn, de kempen is blijkbaar een godvergeten plek. Ik heb ook al de 'eer' gehad om de minion trein in het echt te zien; maar ik denk dat ze hem ondertussen al weer opgepoetst hebben want vandalisme blijft het inderdaad.

Ik vind dat het enige wat we mooi hebben zijn de locomotieven; ik vind persoonlijk de Type 18 locs nog wel goed staan voor de dubbeldekkers van bombardier die we hebben rijden. De rest is maar een beetje meh.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:09

Die Belgische trein vind ik in Maastricht ook altijd zo middeleeuws als ie tussen de nieuwere Nederlandse staat :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:11

Ik ben trouwens zo een kneus die dan in een dubbeldekker met die gladde paarse stoelen gaat zitten die geen prullenbakjes hebben bij de plekken achter elkaar, en dan 5 minuten na vertrek lekker een appeltje eet... En vervolgens nog een half uur met het klokhuis op schoot zit :')

Laat nooit afval achter in de trein, thuis flikker je je klokhuis toch ook niet onder de bank.
Soms is het wel onhandig in het geval van dus een klokhuis of bananenschil, maar veel andere dingen mik ik gewoon in m'n tas terug en dan gooi ik het later wel weer een keer weg.

Oja die locs even opgezocht, die kunnen er nog wel mee door idd! Varkensneus, klinkt bijna lief :D M'n vriend noemt me soms zo, zal 'm eens een foto van een trein terugsturen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:50

Qua vuilnis moeten we hier eigenlijk een voorbeeld nemen aan Japan. Daar zijn de prullenbakken op straat / trein op 1 hand te tellen. Iedereen neemt zijn afval keurig mee naar huis en scheidt het daar.

Ik zorg dat ik dan altijd wat lege boterhamzakjes mee heb voor bijvoorbeeld de schil van de banaan van mn dochtertje of een lege koffiebeker die nog wat kan nalekken. Dan mik ik het thuis wel weg :D

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:18

Ik zit nu voor het eerst in de nieuwe IC! Mijn uniform vloekt met de stoelen. -O- Verder wel ontzettend mooi zeg.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:22

Santigo_ schreef:
Die Belgische trein vind ik in Maastricht ook altijd zo middeleeuws als ie tussen de nieuwere Nederlandse staat :=

Ja ongelooflijk (al helemaal als hij naast de flirtjes van Arriva staat). Alsof de tijd bij de Belgische vervoerder al 30 jaar stilstaat. Die bussen van De Lijn die hier rijden vind ik er overigens ook echt niet uitzien.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:31

Wat een ellende #RotterdamHillegom lopers op spoor