Emmaa_ schreef:Ik heb sowieso heel erg mijn eigen mening over vrouwen die het leuk vinden om andere vrouwen 'lelijk', 'dik', of 'te dun' te noemen. Natuurlijk mag je een mening hebben over een andere vrouw, maar ik snap gewoon totaal niet waar het voor nodig is om andere vrouwen naar beneden te halen en er dan bij te vermelden dat jij wel het einde van de wereld bent. Dit is geen persoonlijke aanval naar iemand in dit topic hoor, ik merk het in mijn omgeving ook heel erg.
Dan loop ik met een vriendin over straat en dan vliegen de opmerkingen als 'gelukkig zie ik er in ieder geval niet zó uit' en dan denk ik jezus meid... Waar is je zelfvertrouwen dat een complimentje aan jezelf altijd maar verpakt moet gaan in een sneer naar iemand anders? Ik vind dat hetzelfde als vrouwen die immer zeiken over de kledingkeuzes van andere vrouwen. Zij weegt meer dan 20 kilo dus zij mag geen croptop dragen, of dat een legging als broek echt niet kan. Ik ben een 'vollere dame' en ik loop met liefde in croptops rond. Ik heb genoeg zelfvertrouwen om me prettig te voelen in een crop top, dus waarom dan niet? Ik snap echt niet waarom andere vrouwen er zo veel moeite mee hebben om een keertje de andere kant op te kijken als je een outfitkeuze ziet die je niet bevalt, of je opmerkingen een keer voor je te houden als je iemand ziet lopen in een outfit die volgens jou niet passend is bij het figuur van diegene. Ja, ik heb maatje 42, en ja, ik loop in een leren rokje rond. Als het je niet aanstaat kijk je maar de andere kant op.
Mijn confession wat dit betreft is dan ook dat ik me echt kan schamen voor de houding die vriendinnen van me hebben naar anderen. Daar komt ook een onzekerheid bij kijken, ik vraag me erg vaak af of sommige meiden alleen vrienden met mij zijn omdat ik een maatje meer heb en enorm lang ben, en ze daarom knapper lijken ofzo.
Mag ik even zeggen dat ik je blog geweldig vind, de manier van schrijven en alles! Maar je laatste post raakte mij toch wel een beetje, heel veel sterkte nog
Confession: Ik ben die persoon in groepsopdrachten, die alles op anderen laat overkomen en dan zegt ja de volgende keer doe ik het wel! maar uiteindelijk alsnog niets doet, te slecht dit