tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:55

Andersom zou ik nooit een relatie beginnen met iemand die nog attached is aan zn ex partner.
Ook ik voel absoluut niks meer voor mijn exen, maar we hebben wel een geschiedenis en we hebben ooit veel gevoelens voor elkaar gehad en herinneringen. Daar ga je anders mee om dan herinneringen met 'gewoon' vrienden.
Nee mij niet gezien. Gelukkig is er van niets van dit sprake bij ons en het werkt voor ons prima. Ieder z'n ding.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:08

Klinkt zo zwaar, attached aan mijn ex. Ik was toen 18, nu 32, houd op joh := mag jouw partner wel vriendinnen hebben?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:11

Waar ben je bang voor als hij bevriend is met zijn ex? Dat hij vreemd gaat?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:28

Snap eigenlijk waarom er nog zo lang op dit onderwerp door wordt gegaan? Laat ieders lekker in hun waarde en als bepaalde dingen voor hun relatie wel of niet werkt, prima toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:45

Goh ik vind het anders best interessant.

Ik weet zelf nog niet goed wat ik moet doen. Ik vind het doodirritant dat zij zo jaloers doet maar ik weet niet of het me mijn vriendschap met hem moet gaan kosten.

Over die ervaring die iemand heeft met vrienden waar je van alles voor doet en die je laten zitten: dat heb ik met partners :). Ik ben erg zuinig op goede vrienden.

En iemand vroeg waarom ik zei dat mijn ex best veel voor me deed. Door met mij om te gaan, al is het 2x per jaar of appen, moet hij best wel tegen zijn partner in gaan.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 23-03-19 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:47

Ik zou de bal bij hem laten liggen. Hij moet het maar met zijn vriendin regelen.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:49

Wat capopjekop zegt dus. :)
Niet jouw relatie en daardoor ook niet jouw probleem aangezien het om niet meer dan vriendschappelijk contact gaat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:54

Inderdaad, zijn probleem...lekker bij hem laten.

Wbt exen, zolang er 100% geen gevoelens meer zijn kan er best mee omgegaan worden vind ik, mits het in alle openheid gebeurd. Eventueel met de huidige partner erbij (een keer, niet altijd)

Als een van de twee nog wel gevoelens heeft dan is het een No-Go vind ik, ik heb zelf nooit de behoefte om contact te houden met mijn exen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:57

En dan dus zeggen: of ik heb geen last meer van je vriendin of contact verbreken? Lijkt me een nare keus om hem te geven...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:05

Ehm nee, dat lijkt me niet de bedoeling..ik bedoel meer. Kaart het aan bij hem dat je het vervelend vind dat zij zo doet en laat hem er met haar over praten en een oplossing vinden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:07

Kan je het niet gewoon negeren? Ik heb een beste vriend en zijn vriendin is stik jaloers op ons. Niet mijn probleem denk ik dan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:09

Oh, dat hebben we al lang gedaan. Zij zou het dus proberen te veranderen. Maar dat lijkt niet te lukken.

@Neverland: ze belt steeds als we afspreken en legt allerlei restricties op aan de tijd (bv maar 3 uurtjes, terwijl we een heel eind uit elkaar wonen). Of ze vraagt halverwege of mijn vriend terug wil komen omdat ze samen boodschappen wil doen etc.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:32

Sheran schreef:
En dan dus zeggen: of ik heb geen last meer van je vriendin of contact verbreken? Lijkt me een nare keus om hem te geven...

Waarom zo drastisch? Probeer je liever een beetje in te leven in zijn vriendin.

Ik snap dat het vervelend is dat hij gebeld wordt en kort mag afspreken. Maar dat is zijn pakkie aan. Blijkbaar stoort het hem niet voldoende om er wat aan te doen. Vind je dat dusdanig vervelend dan kun je zelf bealissen om niet meer af te spreken. Maar ik zou de keus nooit zo bot bij hem neerleggen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:41

Er is kennelijk een reden waarom ze het niet kan veranderen en zolang die niet boven tafel is..het lijkt er op dat ze hem wil controleren en checken wat hij aan het doen is.

Is het duidelijk genoeg voor zijn vriendin dat hij geen gevoelens meer heeft voor jou? heb je haar weleens ontmoet?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:30

Neverland schreef:

Ik weet bij mezelf niet precies wat het is. Ik denk dat ik het vervelend zou vinden dat hij die behoefte dan blijkbaar nog heeft. Ik heb liever dat die 'periode' afgesloten is.

Is misschien ook afhankelijk van hoe het uit gegaan is. Ik heb een poos gedate met een jongen waarvan zijn ex het toen een jaar geleden uit gemaakt had maar volgens mij was dat voor hem echt de liefde van zijn leven. Die zou direct weer naar haar terug gaan als zij die mogelijkheid had geboden. Dat ontkende hij trouwens maar dat gevoel had ik heel sterk. Is tussen ons ook niks geworden en mede daardoor.

Toch zou ik met m'n vriend daar misschien ook bang voor zijn. Ooit was hij natuurlijk helemaal gek op z'n ex dus het is wel zijn type. Misschien angst dat dat terug komt als hij weer met haar af gaat spreken. Maar gelukkig is dat niet aan de orde. :D Wel interessant om er even over na te denken wat ik er precies erg aan zou vinden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:51

Jildau schreef:
Neverland schreef:

Ik weet bij mezelf niet precies wat het is. Ik denk dat ik het vervelend zou vinden dat hij die behoefte dan blijkbaar nog heeft. Ik heb liever dat die 'periode' afgesloten is.

Toch zou ik met m'n vriend daar misschien ook bang voor zijn. Ooit was hij natuurlijk helemaal gek op z'n ex dus het is wel zijn type. Misschien angst dat dat terug komt als hij weer met haar af gaat spreken. Maar gelukkig is dat niet aan de orde. :D Wel interessant om er even over na te denken wat ik er precies erg aan zou vinden.

Eens. En dat gevoel is niet iets waar ik blij mee ben, maar het is er nou eenmaal. Altijd al gehad. Een relatie met iemand die nog dikke mik met zn ex is zit er voor mij dan ook niet in. Gelukkig heb ik nu een hele leuke vriend die dat ook zo ziet.

Zal een stukje onzekerheid zijn. Onzekerheden hebben we allemaal wel op bepaalde gebieden. Dit is mijn gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:56

Ik vind het ook best een lastig vraagstuk. Aan de ene kant kan ik best jaloers zijn, en zou ik het mogelijk moeilijk vinden als m'n vriend nog met zijn ex omging. Maar dat vind ik helemaal geen redelijke gedachte van mezelf; hij heeft niet voor niets voor mij gekozen, en als er niets meer is, wat is het probleem dan? Ik probeer jaloerse gevoelens daarom ook zoveel mogelijk te onderdrukken. Ik zou het niet eerlijk tegenover hem vinden als hij om mij niet meer met iemand op mocht schieten.

Ik heb zelf ook een lieve ex die ik af en toe nog zie; we hebben een enorm hechte vriendengroep en daar zitten we toevallig allebei in. Het is werkelijk een schat, en onze relatie is ook nooit naar geweest. Nooit ruzie in de anderhalf jaar dat we samen waren. Echter was het gewoon over, en waren er geen romantische gevoelens meer. Hij heeft nu een nieuwe vriendin, en ik ben hartstikke blij voor hem.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:45

Jildau schreef:
Neverland schreef:

Is misschien ook afhankelijk van hoe het uit gegaan is. Ik heb een poos gedate met een jongen waarvan zijn ex het toen een jaar geleden uit gemaakt had maar volgens mij was dat voor hem echt de liefde van zijn leven. Die zou direct weer naar haar terug gaan als zij die mogelijkheid had geboden. Dat ontkende hij trouwens maar dat gevoel had ik heel sterk. Is tussen ons ook niks geworden en mede daardoor.

En dan nog even los van het feit dat jouw partner wellicht niet doorheeft dat zijn ex nog wel gevoelens heeft voor hem. Dus dat ze misschien met hem flirt en hij niet doorheeft dat het flirten is, of het wel doorheeft maar de aandacht wel leuk vind. Is wellicht geen vreemdgaan, maar breekt wel je hart als partner zijnde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:52

Flirten met een ex vind ik tamelijk grensoverschrijdend gedrag. Met zo iemand zou ik niks hoeven. Maar als je bang bent voor overspel en denkt dat te kunnen beïnvloeden door te verbieden zit er ook iets scheef.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:01

Elkaar dingen verbieden is idd not done. Of dat nou exen zien, roken, drugs, of zwarte schoenen met witte sokken dragen is. Je kunt elkaar niks verbieden. Je kan wel je gevoelens uitspreken, je onzekerheden met elkaar bespreken, rekening met elkaar houden, etc. De één staat nou eenmaal anders in situaties dan de ander. Communicatie is hierin het belangrijkst imo.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:01

Nou drugs verbood ik wel.
Ik heb altijd vanaf dag 1 gezegd dat als hij drugs wil gebruiken dat hij dat zelf moet weten. Maar dan moet hij geen relatie met mij beginnen.

Ik ben echt anti drugs. Maar vind het prima als mensen het willen gebruiken. Maar wil er geen relatie mee.

De keus is dan aan hem.
Drugs of ik. Is het drugs? Prima dan ga ik verder.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:43

daantjuhhh schreef:
Nou drugs verbood ik wel.
Ik heb altijd vanaf dag 1 gezegd dat als hij drugs wil gebruiken dat hij dat zelf moet weten. Maar dan moet hij geen relatie met mij beginnen.

Ik ben echt anti drugs. Maar vind het prima als mensen het willen gebruiken. Maar wil er geen relatie mee.

De keus is dan aan hem.
Drugs of ik. Is het drugs? Prima dan ga ik verder.

Eens, al vind ik ook dat degene die je een ultimatum stelt altijd degene is die fout is. Behalve in dit soort situaties, want dit is ook voor de gezondheid van beide een risico.

Over het hele vriendschap met exen verhaal, houd ik me buiten. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan vindt :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:47

Ja. Daarbij vertel ik dat ook in het begin.
De ander weet dan waar hij aan begint.

Ik vind dat hij vrij is om zelf te weten of hij drugs gebruikt. Maar ik ben ook vrij om te bepalen of ik daar een relatie mee wil.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:48

Weet iemand wat je moet doen wanneer je ex verhalen deelt over dat je "abusive" en "trash" bent? Terwijl je nooit iets anders dan respectvol bent geweest?

Je zou kunnen zeggen "oh blokkeer haar gewoon", maar mijn ex heeft meer dan 20.000 volgers dus als zij iets "deelt" over mij dan heeft dat een behoorlijk bereik wat mij heel veel pijn doet. Ik heb niks over haar gedeelt sinds de break up, maar zij doet het steeds meer en meer.en door haar grote bereik word ik er door haar volgers ook mee lastig gevallen, wat mij super veel pijn doet.

Ik probeer altijd de meest verandwoordelijke keuzes te maken. Nooit te uiten wat ik voel, me nooit te verlagen tot dat niveau. Ik ben eerlijk en zal nooit iemand manipuleren, als ik iemand pijn doe met mijn daden komt dat meestal door mijn autisme (ik kan soms hard zijn omdat ik niet zo bijster veel empathie heb, waardoor ik even vergeet dat iemand verdrietig van kan worden van mijn woorden. Maar als daar iets van gezegd wordt dan zeg ik altijd sorry. Ik ben me er niet van bewust maar doe het dus ook nooit uit gemeenheid). Er van beschuldig worden dat ik abusive ben is voor mij een heel gevoelig punt, omdat ik door mijn eigen vader beschuldigt bent van een psychopaat zijn en wel meer dingen. Waardoor ik mezelf heel snel als een slecht persoon zie. Ik laat haar met rust, ik wou dat zij ook ophield..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:50

:wow: :wow:
Wat is haar reden om zo over jou te praten? Zij was toch degene die het uit had gemaakt of wilde maken?