Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:19

Safiera en Rena100 fijn dat jullie je al thuis voelen :) En wat fijn Rena dat de woningstichting een magnetron/oven heeft geregeld !

Sterkte Rebecca :(:)

Atilla beterschap met je gebroken rib ! Hoop dat 2016 meer jouw jaar wordt !

Mandy jouw huisje is zoo leuk <3

En allemaal al kerstbomen :D Ik vind het jammer dat ik er pas na kerst in ga, er zijn zoveel leuke kerstdingen te koop haha

O en om elke dag voor jezelf te koken zie ik nu ook al tegen op :P
Lor wat een goeie tips allemaal ! Daar kan ik zeker wat mee :D
Heb inmiddels ook al een vriezertje aangeschaft dus kan dingen invriezen :)

Leuk huisje hoor Saskia !

Gianti, vandaag verhuisd ? :D Spannend zeg !

Celien Welkom ! Ben benieuwd hoe je het huisje vindt :D

Zo ik heb even weer bijgelezen haha…
Ik heb inmiddels bijna alles al, moet alleen nog laminaat kopen maar dat doe ik de week voor dat ik het huurcontract ga tekenen, schuur en garage staan inmiddels vol met spullen dus geen idee waar ik nu het laminaat neer moet leggen haha :))

Ik heb ongeveer twee geleden mijn inkomsten doorgegeven via mijntoeslagen omdat dit lager is dan afgelopen jaar. Ik dacht ik probeer ook alvast huurtoeslag aan te vragen per 1 januari, merk wel of het lukt en ja hoor het is gelukt :D Vandaag bericht wat ik ga ontvangen aan zorg en huurtoeslag en de eerst betaling is eind december :D Hoef dus geen weken te wachten voordat ik het krijg haha.
Nog 28 dagen en dan ga ik eindelijk tekenen :D :D :D

Mandyy

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:15

Kerstspullen alvast in de aanleiding kopen straks voor volgend jaar een idee? ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:25

Aanbieding.. Leuk zon telefoon die alles wijzigt. :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:27

Ja dat ga ik zeker doen idd ! Veel te leuk om te laten liggen haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:58

Vannacht eerste nacht op eigen plekje gehad :):)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:54

ohh misschien moet ik toch een kerstboompje :')
Riep eerst keihard nee maar heb nog zo'n kleine neppe en dat is toch wel schattig he... misschien maar eens bij m'n ouders de zolder op duiken :P

Heb nu 1 bank hier, een 2,5 zits. Voor mij genoeg, maar geen idee of ik mijn 2e (een 2 zits) er nog bij wil/kan. Wordt dan gelijk heel vol... hmmmmmm Ding staat nu nog bij m'n ouders onder de trap haha.

Verder nog aan het sparen voor vrieskistje en magnetron. Zometeen gesprek met de gemeente over thuishulp, ben benieuwd.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:06

En hoe beviel dat Gianti ? :D

Hoe is je gesprek gegaan Safiera ?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:10

Ja, huisje aangeboden gekregen waar als eerste m'n oog was opgevallen :)) !

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:29

Super ! Gefeliciteerd. WAnneer kun je er in ?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:49

Ik moet nog gaan kijken en op intake :+ maar bedoelde meer van eerste vanuit woonnet :))

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:46

Spannend Celiien, leuk!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:18

Oww ik was iets te enthousiast haha :D Wel super spannend :))

Mijn gordijnen zijn klaar :D Kreeg net mailtje haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:28

Alvast een voorzichtige felicitatie Celiien. :)
Ik ga voor je duimen dat dit ook je huisje mag worden. :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:15

Ik heb even jullie hulp nodig.

Ik heb hier thuis mijn lieve kat van 10+, is het liefst binnen maar omdat we geen kattenbak hebben is ze soms ook wel eens buiten.
Deze kat is mijn grote vriendin, ligt altijd bij me enz maar het was de bedoeling dat ze hier zou blijven . Alleen begin ik nu te twijfelen.... Ik mis haar nu al haha

Maar bij mij kan ze niet naar buiten en krijgt ze een kattenbak. Is het verstandig om een kat van +- 12 jaar nog te verhuizen ?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:18

Gaat ze vooral naar buiten omdat ze moet of ook gewoon lekker zwerven?
In het eerste geval zou ik zeggen: meenemen en kijken of ze op de kattenbak gaat en kan wennen aan volledig binnen zijn.
Het tweede geval is kijken hoe haar karakter over het algemeen is, de ene kat schikt zich makkelijk in binnen blijven terwijl de andere het verschrikkelijk vind en gefrustreerd raakt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:25

Ze gaat alleen naar buiten als ze iets moet doen. daarna staat ze weer voor t raam omdat ze naar binnen wil en ze slaapt veel

Ben benieuwd hoe ze dan op een kattenbak reageert haha, die heeft ze alleen gebruikt toen ze kitten was.

K ga eens in overleg met mn ouders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:26

Ik heb kat van toen 9 jaar meegenomen, beste beslissing geweest :)

Lees zo nog even bij ^^

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:33

Ik heb er in de loop der tijd diverse meegenomen, de eerste was 17 en is tot haar dood 1,5 jaar later bij me gebleven, toen 1 van 11 maanden wat geen succes was en die is na 5 maanden naar een boerderij verhuist.
Toen Mowgli van toen 7 en nu bijna 11, daarna een kitten van 12 weken welke inmiddels in een bos woont en toen Porthos van 9, bijna 10.

De 2 die zijn uitgeplaatst hebben/hadden ook behoorlijk pittige karakters en typische vrijbuiterige boerderijkatten.
Tom is inmiddels overleden, Abby leeft nog en is dolgelukkig dat ze de hele dag in het bos mag rauzen en jagen.

Teig* had ook een pittig karakter maar was heel erg mensgericht en na een traumatische ervaring liever binnen, Porthos is ook behoorlijk pittig maar gewend om binnen te zijn en ook gewoon happy zolang je hem maar af en toe laat 'sloopkogelen' (lees: smijten met je spullen).
En Mowgli is gewoon een zacht zoet poesje, bijna saai braaf maar daardoor juist heel geschikt als binnenkat want sloopt niks, is voorzichtig en zolang je een kokosmatje en een kattenbak hebt is ze al blij.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:24

Ik zou absoluut de kat meenemen. Als hij al niet graag naar buiten gaat, is je enige zorg die kattenbak. Dat zal vast goedkomen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:05

Ik heb even overlegd met mn ouders en we hebben besloten haar toch daar te laten. Zij zijn natuurlijk ook gehecht aan haar en ze woont daar haar hele leven al. we weten niet zo goed of t verstandig zou zijn om haar nu nog te verhuizen. Dan moet ik maar wat vaker op visite komen :))

Vriendin van mij vangt katten op van het asiel, pleeggezin. En zij heeft nu een leuk katje zitten die dan waarschijnlijk bij me komt wonen :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:22

Hoi hoi,

Ik zie allemaal nieuwe mensen welkom!
De kerstboom staat hier ook al even. Maar een tip voor mensen die nog spullen willen kopen: na de feestdagen is alles vaak in de opruiming!!

Qua eten kook ik vrijwel elke avond. Soep maak ik in grote porties en gaan de vriezer in. Verder doe ik tegenwoordig veel groenten stomen met gekruide kip in de wok, groenten nog even mee wokken, cashewnoten er door en iets van rijst of noedels erbij. Super simpel en lekker.

Ik heb even niet gereageerd.. Mijn kitten van Kreta was namelijk naar Nederland gekomen maar wat ben ik geschrokken van hoe ze eruit zag. Nog steeds zo mager en klein. Het ging ook echt niet goed en ze bleek onwijs ziek te zijn. Ik heb moeten besluiten om haar in te laten slapen... :-( ben echt heel verdrietig en boos dat ze hebben besloten haar toch te laten vliegen enkel vanwege het geringe aanbod aan vluchten...

Ondertussen waren ik en m'n vriend wel wezen kijken voor een vriendinnetje voor haar. Lotte woont nu nog bij mij en is echt een doerak!

Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:54

Net afspraak gemaakt van zowel intake als bezichtiging. Maar de grote maar: als ik t doe, moet ik t binnen een dag laten weten vanaf t intake. En dan krijg ik de dag erna al sleutels en tekenen.

Gaat mij ietwat snel, vraag m ook af of ze dat ook zo mogen doen ..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:56

Geen idee of het mag. Maar voor jou 10 anderen...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:22

Ja helaas wel.. Maarja ik wil gewoon even goed kijken maandag en adh daarvan beslis ik wel verder..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:26

Ja dat lijkt me een goed idee! Zit even terug te denken, maar volgens mij moest ik toen bij de woningbouw ook mijn keuze zo snel aangeven. Maar ik wist bij binnenkomst van die woning al dat ik het niet wilde...