Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 22:18

Voor het geval dat, er bestaan medicijnen tegen FIP maar wel erg prijzig. Plus hoe eerder je erbij bent hoe beter.

Sterre98

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:49

Heb ik weer, ik hoorde wat vallen, dus ik loop naar beneden om te kijken. Is mijn mooie ovenschaal naar de getver. Dus ik pak m op, snijd ik mezelf in mijn vinger. Flink diep ook. Bloeden als een gek, stopte ook niet.

Hoop dat t nu gestopt is, want wat is dat pijnlijk zeg jeetje.

Hele vinger voelt nu ook alsof ie slaapt :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:55

cissy schreef:
Voor het geval dat, er bestaan medicijnen tegen FIP maar wel erg prijzig. Plus hoe eerder je erbij bent hoe beter.

Ja, we waren met Taco in het proces om daar aan te beginnen. Er was alleen nog een definitieve diagnose nodig, omdat het volgens de DA ook lymfoom kon zijn. Helaas ging het dus te snel over. Maar dankjewel dat je het nog even aangeeft, erg fijn dat je het zegt!
Dus mócht Nacho het ook hebben (ik duim sowieso van niet), dan gaan we dat met hem zeker ook aan.

Oei Sterre!! :oo Met het risico dat ik klink als een overbezorgde buurvrouw: is het niet waard om even een tripje huisartsenpost te doen? Klinkt wel heftig zoals je het beschrijft!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:42

Manlief weer last van zn galblaas. Zelfs na een maaltijd met aardappeltjes, gehaktbal en spruitjes.... Gister ook al last (na een pannekoek)... Ellende.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:17

Nyaleti schreef:
Je weet magnesium hydroxide niks doet kwa ontspanning maar enkel een laxeermiddel (en maagzuurremmer) is?

Klopt ben in de war met wat anders.

Is ook tegen maagzuur.

Tot nu toe ieder uur gezien. Dekens af gegooid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:56

Mijn prednison 5mg is op. Sjit. Nu maar een 20mg door de helft gedaan en straks maar de apotheek bellen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:30

Misselijk wakker worden. Ik ben zo toe aan weekend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:36

Hoe is het met de snee in je vinger, Sterre? Voortaan echt naar de huisarts of huisartsenpost gaan als het zo heftig is hoor. Je kunt gemakkelijk pezen enzo doorsnijden in je vingers met scherven.
Beterschap en sterkte ermee in ieder geval :knuffel:

Hier weer een pittige dag voor de boeg. Het liefst kom ik mijn bed niet uit -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:04

Heb je een foto van je vinder Sterre?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:04

Bellatrix schreef:
Mijn prednison 5mg is op. Sjit. Nu maar een 20mg door de helft gedaan en straks maar de apotheek bellen.

Zit er een breekstreep op??
Anders mag je ze niet halveren he.. hopelijk weet je dat.

Gauw de apotheek contacten zodra ze open zijn. Succes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:06

Ja, die zit er toevallig. :=
Vanaf morgen mag ik naar de 10mg. Vandaag eigenlijk nog 15 maar ja dat ging dus even niet. :+ Die ene dag eerder maakt niet zoveel uit denk ik..hoop ik. :+

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:24

Onderweg naar het werk met de trein. Keurig op tijd de wekker gezet (5.25 uur). Om 3 uur wakker geworden, naar de wc en niet meer kunnen slapen (partner lag wat te blazen en snurken en ik had het bloedheet). Uiteindelijk gaat de wekker, na een onrustige slaap. Met mijn domme hoofd doe ik hem uit ipv snooze. Word ik, na een paniekerige droom over te laat komen, files en treinen die de verkeerde kant uitrijden, wakker om 6.10 uur. En dat terwijl ik om 6.15 uur in de auto had willen zitten, zodat ik ruim de tijd had om de trein te halen (moet eerst 40 km rijden voor de meest snelle en makkelijke treinverbinding). Paniek dus :x Record gevestigd qua aankleden (gelukkig alles al klaargelegd gisteravond), spullen pakken (vers gebakken appeltaart niet vergeten, ontbijt, boek, laptop enz) en hup in de auto, slechts 8 minuten later dan gepland. Vervolgens op tijd bij het station (jippie, geen file op de A7 richting Heerenveen , in tegenstelling tot dinsdag, toen stond ik er meteen in toen ik de snelweg opdraaide richting Assen), maar dan uiteraard weer het gekloot bij de parkeerautomaat die daar in het donker staat en heel langzaam is. Wil ik inchecken, ov chipkaart foetsie -O- Gelukkig kun je tegenwoordig inchecken met bankpas, dus dat was geen probleem. Trein gehaald! Maar waar is die ov kaart gebleven? Gister zat ie nog in mijn telefoonhoesje. Dus die kaart maar geblokkeerd, abonnement beëindigd en zo eerst maar even de ogen dicht. Gelukkig hoef ik er pas over ruim 1,5 uur weer uit. Zo blij dat ik morgen vrij ben _O-

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:37

Marcella schreef:
Klopt maar kan ook in beperkte mate ook ontspanning geven.

Nee, dat is magnesium citraat waar jij het over hebt. Dus je hebt jezelf een placebo effect gegeven .

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Lag ik een keer "op tijd" in bed, waardoor ik een keer meer dan 6 uur slaap kon pakken, word ik alsnog wakkker om 6 uur i.p.v. 7.
Zodra ik met m'n oog knipper komt mijn kat meteen kroelen... Zucht.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

We hebben nog wel warm water, maar het was vanochtend 14 graden in huis, dus ergens gaat iets mis

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Polarize schreef:
We hebben nog wel warm water, maar het was vanochtend 14 graden in huis, dus ergens gaat iets mis

Dat is niet fijn wakker worden inderdaad.

Vannacht belabberd geslapen. Ben al half jaar zeker flink bezig mijn knie te versterken ivm meniscus, maar vannacht liet hij weten dat het er nog zat. Ik kon maar geen houding vinden wat lekker lag. Gelukkig vandaag weer fysio.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Ineke2 schreef:
Hoe is het met de snee in je vinger, Sterre? Voortaan echt naar de huisarts of huisartsenpost gaan als het zo heftig is hoor. Je kunt gemakkelijk pezen enzo doorsnijden in je vingers met scherven.
Beterschap en sterkte ermee in ieder geval :knuffel:

Hier weer een pittige dag voor de boeg. Het liefst kom ik mijn bed niet uit -O-

Geen idee, pleister zit erom en durf er m niet af te halen :')

Maar kan je daar de spoedpost voor bellen? T gebeurde gisteren laat

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:28

Je kunt zeker bellen en aangeven hoe diep en lang de snee is, dan zeggen zij wel of je langs moet komen of niet :j

Mijn ergernis: fabrikanten die hun producten moeten aanpassen. Nu zit er opeens een of ander stinkend mannenparfum in de haar styling die ik altijd had -O-

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:31

Oh ja, ja hij lijkt wel mee te vallen, maar bloedde wel flink even.

Doet nog steeds pijn overigens

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

Vingers hebben heel veel bloedvaatjes en bloeden daardoor heel heftig, ervaring mee! Het geneest daardoor gelukkig ook wel weer goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Absolem schreef:
Marcella schreef:
Klopt maar kan ook in beperkte mate ook ontspanning geven.

Nee, dat is magnesium citraat waar jij het over hebt. Dus je hebt jezelf een placebo effect gegeven .

Ik geloof dat ik hierboven aangegeven al heb dat ik in de war met wat anders was. :+

Gok een beetje erg last van slaapgebrek. :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:39

Nestosyl Wondgel met een pleister erop werkt als een malle.

Ik had mijn halve pink weg geschaafd, wond van 1,5 x 1,5 cm bloeden als een rund.
Nestosyl met een pleister iedere dag verschonen en binnen een week was hij een eind dicht.

juvalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

hier is het erg koud, de kachel geeft storing, dus ook geen warm water. brrr

ik ga maar stofzuigen om op te warmen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Voor een snee kun je inderdaad gewoon bellen. Mijn zusje had vorig weekend een fikse snee opgelopen op werk en moest ook langskomen op de eerste hulp.

--

Gisteren de borstspieren laten los masseren. Heb echt een bak spierpijn nu :+ het was ook wel nodig het deed zeer.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:52

Gisteravond na de laatste voerbeurt vond ik dat Sjors een beetje vreemd deed, hij ging wat sneu in een hoekje staan buiten. Dus ik ga hem nog ff knuffelen, en hij had een pain face ineens. Toen ging hij liggen (ik heb dat paard in de 4 jaar dat ik hem heb nog nooit 'live' zien liggen. En ik mocht hem gewoon aaien terwijl hij lag. Dus snel mijn man geroepen, dit is niet goed. Paard in de benen en lopen. Binnen 30 minuten was de dierenarts er en inderdaad koliek.
Gelukkig reageerde hij goed op de medicatie. Rond 3:00 mijn bed ingekropen met een wekker om 4:00 en een om 5:45. Sjors stond er verder gelukkig alert bij. Nu weer rustig aan wat eten.

Maar pffff dat is echt schrikken.

En het bizarre is dat ik 1,5 week geleden ons flesje colosan aan een buurvrouw had gegeven toen haar paard koliek had (die heeft het helaas niet gered, dus dat beeld had ik de hele nacht voor ogen).