Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:55

Dat ik twee nieuwe kentucky dekjes heb en die schuiven naar achteren onder m'n zadel. Ben dus bang dat ik ze moet verkopen maar ze zijn zo mooi :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:03

xxxmh schreef:
Dat ik twee nieuwe kentucky dekjes heb en die schuiven naar achteren onder m'n zadel. Ben dus bang dat ik ze moet verkopen maar ze zijn zo mooi :(

Denk wel dat je dit al hebt gedaan , maar zitten alle klittebandjes goed vast ? Al heb ik ook een dekje die bij 1 van mijn 2 paarden schuift en bij de ander blijft dat dekje perfect liggen ( is wel een ander merk)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:06

Heb je het daar al over gehad met je manager of eigenlijk het team samen?
Is daar ook iets van genoteerd?

Zo niet zou ik dat gaan doen als in: vergadering en dit noteren in de notulen. Op die manier kan er niet gezegd worden “ wist ik niet “ of “ waarom hebben jullie dit niet eerder gemeld? “

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:09

Zebrastreep schreef:
xxxmh schreef:

Denk wel dat je dit al hebt gedaan , maar zitten alle klittebandjes goed vast ? Al heb ik ook een dekje die bij 1 van mijn 2 paarden schuift en bij de ander blijft dat dekje perfect liggen ( is wel een ander merk)

Kentucky heeft geen lusjes. Gebruik normaal lemieux en die doe ik vast en niks aan de hand.
Afgelopen donderdag is de zadelmaker geweest en zadel ligt goed. Moest beetje opgevuld worden.
Zag trouwens ook dat gisteren m'n longeerdekje ook wat naar achter schuift onder de longeersingel. Denk dat mijn paard het naar achter duwt met haar schouders ofzom

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:13

Ineke2 schreef:
Heb je het daar al over gehad met je manager of eigenlijk het team samen?
Is daar ook iets van genoteerd?

Zo niet zou ik dat gaan doen als in: vergadering en dit noteren in de notulen. Op die manier kan er niet gezegd worden “ wist ik niet “ of “ waarom hebben jullie dit niet eerder gemeld? “

Ik spreek mijn manager wel aan , manager geeft ook aan dat we dat mogen doen. Althans tijd geleden heb ik ook gezegd tegen de manager dat het fijn zou zijn dat diegene het gezicht meer laat zien en dat ik meer gemopper hoor in de wandelgangen van meerdere en dat de manager daar wat mee moet. In de praktijk blijkt nu dat dat maar een korte periode werkt en het dus blijkbaar nog weer gezegd moet worden.

Op persoonlijk vlak vindt ik de manager een prima / aardig mens die het goed bedoeld. Maar op werkgebied irriteer ik mij. Manager heeft wel mega veel werk op nog een ander team wat ik ook begrijp.

We vinden als team het in de vergadering lastig om met iedereen over de manager heen te vallen en vanalles te benoemen wat de manager niet goed doet. Maar anderzijds als ik niet goed functioneer zit ik ook heel snel op een gesprek.

Ik was al van plan om morgen een bericht te sturen dat ik graag een gesprek wil om dit te benoemen maar ook om mijn eigen grens meer aan te geven. En uiteraard om mijn cliënten maar ook collega's te beschermen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:23

iirrssjjee schreef:
Dit...
[ [url=m/PqlN9q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom zou je je veel te grote werkbus bij iemand voor zn raam zetten met kerstweekend? Genoeg andere parkeervakken vrij. Ik zag m parkeren en uitstappen, was te laat om m aan te spreken.... Vind dit toch wel asociaal.... Ik word vaak door mn man uitgelachen dat ik vlak voor t weekend onze auto Verplaats naar deze parkeerplek, maar dit is dus de exacte reden.... :+

Sowieso echt een schurfthekel aan werkbussen in een woonwijk parkeren. Ze nemen zoveel ruimte in, en altijd in t zicht. Ik blij dat m'n buurman met pensioen is en zijn werkbus niet meer terugkomt.... komt er een nieuwe met werkbus in de straat wonen. The Joy :=

En dan staan ze bij mij nog aardig eind van t huis af. Ik zou me in jou geval echt dood ergeren :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:25

Oh en eigenlijk een vrijdag ergenis had een mailtje van vrijwilligers werk. Ze hadden geen werk voor mij dus ze zagen af van verdere procedure.

Beter gezegd had getekend voor vrijwilligers werk, maar uiteindelijk heb ik niks. 8)7

En daar hebben ze ook een aantal weken over na moeten denken.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 07:52

Zebrastreep, plannen jullie zelf het rooster of hebben jullie een planner? En ik zou het ècht goed aan gaan geven met het hele team dat het niet langer zo kan. Want wat ik de laatste tijd lees van je maken ze er een zooitje van en leggen ze de verantwoordelijkheid bij jullie neer.

Gisteren heb ik de ambulance gebeld voor een cliënt met vermoeden tot een cva. Vandaag werd ik al voor werktijd gebeld door een collega dat ik het helemaal verkeerd had aangepakt. Zo, die heeft toch ècht even de wind van voren gekregen. Dat is de collega die totaal niet collegiaal is als er hulp nodig is. Ik ben gisteren pas om half 6 weggegaan omdat ik alles nog moest regelen van administratieve zaken.
En dan nog voor werktijd bellen, nou dan heb je aan mij de verkeerde. Vooral als ik nog geen koffie op heb. :D _O-

imaudy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:05

Denk dat je het goed gedaan hebt Cupcakes_

Die regen pff.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:28

CupCakes_ schreef:
Zebrastreep, plannen jullie zelf het rooster of hebben jullie een planner? En ik zou het ècht goed aan gaan geven met het hele team dat het niet langer zo kan. Want wat ik de laatste tijd lees van je maken ze er een zooitje van en leggen ze de verantwoordelijkheid bij jullie neer.

Gisteren heb ik de ambulance gebeld voor een cliënt met vermoeden tot een cva. Vandaag werd ik al voor werktijd gebeld door een collega dat ik het helemaal verkeerd had aangepakt. Zo, die heeft toch ècht even de wind van voren gekregen. Dat is de collega die totaal niet collegiaal is als er hulp nodig is. Ik ben gisteren pas om half 6 weggegaan omdat ik alles nog moest regelen van administratieve zaken.
En dan nog voor werktijd bellen, nou dan heb je aan mij de verkeerde. Vooral als ik nog geen koffie op heb. :D _O-

Zo te lezen gaat het in de zorg op veel plekken hetzelfde, pff.. ik zie dingen in de planning van volgende week waar ik niet content van wordt, hoop dat er nog wat bij komt..

Ik ben wel benieuwd wat je daar fout aan kan doen volgens collega. Zolang de cliënt een instuur- en behandelbeleid heeft en er signalen zijn voor een CVA... anders had de ambu toch niet gekomen. Was collega gaan wachten tot de huisarts vandaag tijd had? :')
Maar sowieso collega's bellen voor werktijd is een nogo voor mij, ik heb laatst 1x iemand geappt die al klaar was, maar dat was een korte, belangrijke vraag die ik daarna verder kon oppakken. Maar verder los ik het eigenlijk altijd zelf op

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:29

Vergeten thermolegging aan te trekken -O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:59

Kairos schreef:
CupCakes_ schreef:

Zo te lezen gaat het in de zorg op veel plekken hetzelfde, pff.. ik zie dingen in de planning van volgende week waar ik niet content van wordt, hoop dat er nog wat bij komt..

Ik ben wel benieuwd wat je daar fout aan kan doen volgens collega. Zolang de cliënt een instuur- en behandelbeleid heeft en er signalen zijn voor een CVA... anders had de ambu toch niet gekomen. Was collega gaan wachten tot de huisarts vandaag tijd had? :')
Maar sowieso collega's bellen voor werktijd is een nogo voor mij, ik heb laatst 1x iemand geappt die al klaar was, maar dat was een korte, belangrijke vraag die ik daarna verder kon oppakken. Maar verder los ik het eigenlijk altijd zelf op

Ik heb inderdaad goed gehandeld, ook volgens onze wijkverpleegkundige en teammanager. Maar die collega heeft altijd wat te meuten. Dus die komt in het werkoverleg wel. Ik heb nog wat punten over haar. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 09:00

Vandaag werken. :z

En moet eigenlijk over 20 min al weg maar ben net uit bed.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 09:09

imaudy schreef:
Die regen pff.

Ja, dit. Had zo gehoopt dat het vandaag iets droger zou zijn. :')

En ik ga 15 km fietsen naar een trailrun, om daar voor de leuk 13 kilometer door het bos te rennen en uiteindelijk moet ik weer 15 km terug fietsen. Waarom vond ik dit zaterdag zo’n fantastisch idee? _O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 09:16

Net da gebeld, kan gelukkig al om 9 uur terecht met kat die opeens blind is.
Maar ik moet ook om 9 uur beginnen met werken, maar kan nu mijn baas niet bereiken. Huis nummer al gebeld, mobiel, en mobiel van zijn vrouw. Al een appje gestuurd ook. Zo nog maar een keer bellen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:06

:')

Livegang afvalwijzer 2024.... We hebben een vrij grote gemeente met heel wat adressen en dus heel veel ophaaldata. Krijg je een bericht 'de afvalwijzer klopt niet'.
Wat is het adres? Wat klopt er volgens u niet? Heeft u uberhaupt wel op '2024' geklikt????

MENSEN!!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:37

Siers83hoe gaat het met je kat?
Je hebt je best gedaan om je baas te contacten. Kat gaat even voor in dit geval.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:41

Herkenbaar zebrastreep.

Hier plannen ze mensen op 90 procent in, en dan gek vinden dat het rooster niet rond krijgen en er paniek ontstaat op de werkvloer als er ziekte is.
Planners snappen nog steeds niet, dat je sommige diensten niet binnen 24 uur kan oplossen omdat je vrije personeel soms ook gewoon verplichtingen heeft.

Eerder stond ik ook op de kop om diensten op te lossen.
Nu denk ik. "Er zijn meer collega's. Ik blijf niet springen en rennen!"

Laatst had ik al 46 uur in één week gewerkt, kreeg ik ook bericht; "zou jij morgen ochtend..."

Ik teruggestuurd.
"Gezien ik net een week van 46 uur heb gedraaid met alleen maar ochtenden, ga ik deze dienst niet vervullen. Sterkte met oplossen van deze dienst."

Maar in de winkel was niet veel beter hoor.
Waar normaal vier man personeel hoort te lopen, in een fatsoenlijke Welkoop, waren er wel eens ziekmelders waardoor we met 2 man stonden.
En dan op een drukke dag met 120 klanten. :')
En natuurlijk hadden heel veel klanten heel veel vragen die dagen. Altijd zo.

Ik ervaar in deze sector minder stress, maar misschien laat ik die stress ook niet meer tot me komen en denk ik. "Zolang er niemand dood gaat, gaat het prima!"

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:44

luuntje schreef:
Je hebt je best gedaan om je baas te contacten. Kat gaat even voor in dit geval.

Baas contacten was gelukt. Hij reageerde op het appje

Kat is weer mee naar huis. Netvliesloslating, is niks aan te doen. Komt door hoge bloeddruk en hoge hartslag. Maar zolang ze zich nog kan redden hoeven we nog niet in te slapen. Dus hoop dat ze zo blijft, iig tot na oud en nieuw en dan zien we wel weer

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:46

Siers83 schreef:
Net da gebeld, kan gelukkig al om 9 uur terecht met kat die opeens blind is.
Maar ik moet ook om 9 uur beginnen met werken, maar kan nu mijn baas niet bereiken. Huis nummer al gebeld, mobiel, en mobiel van zijn vrouw. Al een appje gestuurd ook. Zo nog maar een keer bellen

Wat erg voor je kat.
Mijn bazen zouden nooit akkoord gegaan zijn als het ging over spoed met een dier.
Dus die ene keer dat het echt dringend was,heb ik gelogen en gezegd dat er wat gebeurd was met mijn zoontje.

Ik heb net een afspraak vastgelegd bij de HA voor deze avond.
Ik ga aandringen op een volledige check-up dus ik heb me maar als laatste patiënt aangemeld zodat ik weer niet na 10 min buiten sta.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:45

Siers83 schreef:
luuntje schreef:

Baas contacten was gelukt. Hij reageerde op het appje

Kat is weer mee naar huis. Netvliesloslating, is niks aan te doen. Komt door hoge bloeddruk en hoge hartslag. Maar zolang ze zich nog kan redden hoeven we nog niet in te slapen. Dus hoop dat ze zo blijft, iig tot na oud en nieuw en dan zien we wel weer

Sterkte met je kat! Ons oudje heeft precies hetzelfde, maar die heeft wel pillen tegen de hoge bloeddruk. Daardoor kwam zijn zicht tijdelijk weer wat terug. Inmiddels is hij al bijna 2 jaar volledig blind, maar gaat nog steeds de trap op/af en springt de bank op :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:57

Winged schreef:

Livegang afvalwijzer 2024.... We hebben een vrij grote gemeente met heel wat adressen en dus heel veel ophaaldata. Krijg je een bericht 'de afvalwijzer klopt niet'.
Wat is het adres? Wat klopt er volgens u niet? Heeft u uberhaupt wel op '2024' geklikt????

MENSEN!!!

Afval bedrijven en automatisering, het is geen goede combinatie*sprak zij uit ervaring * :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 12:15

sterkte met de kat Siers83

goed dat je een afspraak hebt Merlen! veel succes.

wat een ellende met de roosters in de zorg, veel sterkte voor iedereen die hier last van heeft. Krijgen jullie tijdens de feestdagen niet meer hulp van familie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:27

Ik denk dat de manager mij heeft gehoord, opeens gaat de manager achter het rooster aan.

Misschien omdat de planner mij vanmorgen belde in de spits en ik zei bel de manager maar die moet dat gaan regelen ik weet niet meer hoe ik het op moet lossen en vindt het mijn taak ook niet. Planner ging manager bellen en nu wordt het wel opgepakt.

Alleen jammer dat ik de manager net buiten zag lopen en die weer niet even binnenstapt op locatie , kost weinig moeite maar ik heb het idee dat de manager daar geen zin in heeft. Tevens zal ik wel mij gal even spuwen als ze nu nog binnenkomt. Heb de manager net even geappt of die nog van plan is om even langs te komen.

Rooster lijkt weer rustig , maar ook hier willen ze ons niet 100% inplannen zodat je altijd extra ingezet kunt worden. Dus je bouwt standaard min uren op. Maar goed ik zit nu zo op mijn uren dat ik extra werken mag weigeren en daar zijn ze dus ook bang voor. Maar als iedereen nu volledig ingezet kon worden dan heb je al zoveel problemen opgelost. Ik wil prima werken , ik vindt werken oprecht ook heel leuk en ik krijg er energie van , maar het kost nu energie.

En mijn manager heeft zojuist besloten om deze kant op de komen dus ik ga zo even lekker mijn gal spuien :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:44

prompter schreef:
Winged schreef:

MENSEN!!!

Afval bedrijven en automatisering, het is geen goede combinatie*sprak zij uit ervaring * :D

Hhaha volgens mij werk jij in dezelfde sector of niet? :))

Maar soms zijn inwoners ook niet altijd even applicatietechnisch handig. Ik heb de .pdf maar meegestuurd, eens zien of ik nog een reactie krijg :')