Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:30

Ik werk nu nog thuis- dus kan vaak tussendoor even bokt checken. Maar vanaf december ook niet. Op drukke dagen doe ik altijd even in bed voor ik ga slapen een kwartiertje alle topics checken die ij leuk vind en dan :Z

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:17

Als eerste, sterkte MDH :(:)
Neem je tijd, jij bent belangrijker dan dit topic! :))

Ik heb ook even gekeken en bedankt... ik voel me nu ook oud :+ al 17 jaar actief op bokt := in het begin beschamend _O- "in de bek trekken" uitspraken :=

Later alles delend in huiskamertopics naar actief in een sport topic, naar een konijnentopic naar meelezer, ach ja zo komt en gaat de tijd van bokt... maar toch zeker al 17!!! Jaar bijna elke dag wel even kijken... 17!!! Jaar, doe eeeeeeven normaal :oo

De bath bucket lijkt me niet fijn, de tubble is WEL een echte aanrader! Heb hem nu alweer 2? Jaar?

Zertab schreef:
Veel cadeautjes of een groot cadeautje maakt me niet uit. Zolang iemand maar zijn best gedaan heeft vind ik het helemaal geslaagd :D

Dit! Nog geen enkele editie teleurgesteld... ja santa ze hebben de lat hoog gelegd <<)

Jongens nog 1 week en dan ga ik Down under! Mn grootste avontuur ooit :oo

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:19

Ik vind het ook wel een uitdaging om goed bijgelezen te blijven maar doe zeker mijn best om aansluiting te houden!

Veel beterschap en sterkte voor alle zieken en verdrietige bokkers. :knuffel:

Betreft hoeveelheid kadootjes vind ik alles leuk. Ik vind het aan de SS doos wel altijd zo leuk dat er verschillende meerdere kadootjes in zitten. Maar ook 1 mooi groter kan ik ook blij van worden. Ben betreft dat al gauw dankbaar dat er iemand zijn best doet iets leuks voor mij te maken.

Ik probeer op mijn beurt wel altijd elk jaar mij goed te verdiepen in mijn lootje en een leuk pakket samen te stellen met kadootjes die passen bij de interesse vN mijn lootje. Ik vind het inpakken Vd doos en mooie pakjes maken ook altijd leuk.

Qua vulling Vd doos :+ ben ik makkelijk, ik vind veel goed als het maar geen viezigheid is.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:49

Ach wat een hoop zieken en verdrietige dingen.heel veel sterkte allemaal.

Veel kleine of grots? Het maakt me helemaal niet uit, ik vind het hele concept zo ontzettend leuk, dat iemand de moeite en tijd in wil steken om iemand anders wat te geven. :+: Ik vind dat heel erg leuk en mooi, dus mijn santa mag zelf weten hoe en wat.

Oh die hondenslee,tjes.. ja hier ook, vreselijk. Maar ook elk kussen gaat er aan en vorige week is een van mijn schatjes aan een stoelbegonnen. _-:( kon ik niet waarderen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:54

Ik lees Bokt gewoon even bij tijdens het kolven :+

Horen egeltjes trouwens niet ondertussen in de winterslaap te zijn?
We hadden hier een hele familie in de tuin, toen opeens een poosje niet meer gezien en nu net kwam deze weer tevoorschijn.

Afbeelding

Ik weet dat ze een nest hadden/hebben in onze composthoop in ieder geval.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:06

Oooh <3 leuk om egeltjes op je erg te hebben,ze lijken zo schattig.

1 cadeau of meerdere kleintjes?

Denk dat je er bijna niet onderuit komt om met dit soort Santa evenementen meerdere cadeautjes te doen.

Het is vaak toch een "onbekend" persoon die je alleen via internet kent en op die manier een bepaald beeld over vormt.

Dus kom je bijna altijd uit op meerdere kleinere cadeautjes,al was het maar om de kansen te spreiden op succes bij je lootje :+

Vanochtend had ik wel succes bij de paarden _O-
Ze krijgen momenteel op de nuchtere maag een flinke partij wortels... Goed tegen de wormen :o
Onze nieuwe moest er even aan wennen maar nu komt ze al bijna door de hooi opening heen als ik met de wortel kruiwagen aan kom rijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:48

Egeltjes gaan rond deze tijd in winterslaap, de jongen van dit jaar later. Het is ook enigszins weer afhankelijk, als het al eerder vriest in de nacht beginnen ze eerder. Met het zachte weer gaan ze wat later in winterslaap. Hier scharrelen ze ook nog rond.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:54

Je kan altijd water voor de egeltjes neerzetten.
Het is steeds lang droog.
Al komt er wel herfst weer aan hoorde ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:36

Wat leuk zo'n egeltje in de tuin! <3

Eén of meerdere cadeautjes vind ik ook een beetje een dooddoener. Ik ben blij met alles en heb tot nu toe ontzettend leuke pakketten gekregen waarvan ik uit elke editie nog iets gebruik/ heb staan als decoratie. En heb er alle vertrouwen in dat dit jaar net zo'n succes gaat zijn. <3

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:48

Veel cadeaus of weinig cadeaus maakt mij niet uit, dat iemand de moeite heeft gedaan om passende dingen voor mij te zoeken, dat vind ik al ontzettend leuk. Heb volgens mij in 3 edities secret santa pas 1 cadeautje gekregen dat ik echt niet leuk vond en meerdere dingen die ik nog steeds wekelijks zo ongeveer gebruik.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:00

De vraag; veel kleine cadeautjes of een groot cadeau?
Tijdens Secret Santa vind ik het toch wel leuk als er meerdere cadeautjes zijn. Maar uiteindelijk draait het voor mij niet om de hoeveelheid of de cadeaus überhaupt, ik vind vooral het maken van mijn eigen pakket enorm leuk. Zo leuk dat ik soms bijna vergeet dat ik zelf ook iets mag ontvangen.

Die stapele koekjes zien er lekker uit, doen mij denken aan het recept van rolo-koekjes die ik in het verleden vaak maakte.

@Linnie050: Wat tof dat je een bathbucket hebt gekocht! Zou voor mij met mijn krakkemikkige lijf niks zijn, maar ik heb jaren geleden wel een Tubble gekocht. Nu ik bij mijn vriend woon, is de badkamer daarvoor helaas te klein. Gelukkig hebben we wel een hottub, dus daar maak ik af en toe gebruik van (helaas niet zo vaak als van het bad).

@MDH: Dikke knuffel :knuffel: :(:) Sterkte en beterschap.

Matheno schreef:
Ik lees Bokt gewoon even bij tijdens het kolven :+

Horen egeltjes trouwens niet ondertussen in de winterslaap te zijn?
We hadden hier een hele familie in de tuin, toen opeens een poosje niet meer gezien en nu net kwam deze weer tevoorschijn.

[ [url=m/MxXeJr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet dat ze een nest hadden/hebben in onze composthoop in ieder geval.

Door het hele zachte najaar dat we tot nu toe hebben, zijn ze nog vooral hard aan het bunkeren/eten.
Wij hebben nog elke avond egeltjes die komen eten bij ons.
We laten nu ook door een dagbesteding hier in de buurt een edelhuis maken, misschien voor dit jaar te laat, maar dan wel supertof voor volgend jaar.
We hebben er sowieso 2 die elke avond komen eten, maar het zouden er zomaar meer kunnen zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:04

Och dat egeltje, wat een schatje <3

Daan13, altijd leuk om je dier zich zo te zien ontwikkelen.

Kimberley, ohja Nieuw Zeeland toch? Heel tof. Stuur je af en toe een update? We willen natuurlijk wel meegenieten van je trip :D

Lelies vind ik ook zo mooi maar de geur is vaak zo overheersend.

Ik heb ook een bath bucket, de opvouwbare variant. Ik leg er altijd een handdoek onder zodat de vloertegels niet zo hard en koud voelen aan mijn billen. O:)
En we hebben een constructie gemaakt met een slang en pvc-buis zodat we het water direct naar buiten laten lopen want we hebben een hoge douchebak, dus daar kan het water niet heen.

Ik ben inmiddels al 16 jaar actief op bokt. Eerst als puberende manegepenny maar gelukkig sloeg de volwassenheid uiteindelijk aan. :=
Nu zit ik nauwelijks nog in het paardendeel, hoewel ik de jaarlijkse fok- en veulentopics altijd erg interessant vind.
En natuurlijk Secret Santa en de topics op Prettige Feestdagen{:)
Verder vermaak ik me vooral in allerhande kletstopics.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:23

Ik heb vanochtend in 10 min 3 pagina's globaal bij gelezen, het hoeft echt niet veel tijd te kosten :) Niemand verw8 een bijleespost, maar een lootje die niet echt mee kletst is best wel lastig. Ik heb dit jaar ook getwijfeld of ik mee zou doen omdat ik me vorig jaar beetje schuldig voelde omdat ik weinig had gezegd. Maar dit jaar gaat het me beter af :D

Ik mmoet wel eerlijk zeggen dat ik de rest van bokt niet meer zo actief ben, ik lees vooral mee. Maar ik ben er wel van overtuigd dat er genoeg over mij te vinden moet zijn. En daarbij, vind ik alle moeite die iemand erin steekt leuk :D

Ze gaan mijn huisje renoveren (ik huur) begin volgend jaar en ze zouden dus vandaag komen voor de opname, om te kijken voor de badkamer enzo... om 10.00, nu belde ze net aan dat ze niet komen -O- Bijkomstigheid: ik het hele huis zowat gepoetst want ik ben echt niet goed in poetsen enzo. Voordeel: ik heb meer tijd om het echt helemaal te poetsen _O-

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:34

Yonker wil je hiermee zeggen dat je nog wat schoonmaak producten in je pakket wil? O:) :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:54

Lelies in huis of tuin nee, maar ze zijn zooooo mooi om onder water te fotograferen.
Ik heb deze zomer echt een enorm gave foto gemaakt van een lelie, met een spiegeling in het water waardoor dezelfde bloem er heel apart 2 keer op staat. Na 26 november mag ik de foto publiceren omdat dan de uitslag van het ONK bekend is.
Ik mag wel de link naar de foto voor de publieksprijs al delen, maar geloof niet dat dat zo in een topic mag en alleen in het onderschrift. Dat kan ik wel even doen dan. Dus kijk maar in m'n onderschrift als je de foto wilt zien. :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:15

Ik zit ook alweer 11 jaar op bokt. Toen was ik 13 and living my penny-fantasy op de manege. :+
Inmiddels 24 en helaas geen paarden in mijn leven omdat er echt de tijd niet voor is. Een eigen Fjord is echt wel een droom van me, en ik hoop dat ooit wel te kunnen realiseren als mijn leven zich in wat rustiger vaarwater begeeft.

Net als Jolien begeef ik me eigenlijk niet op het paardengedeelte van Bokt, wel lees ik graag mee in de fokkerij- en hengstenkeuzetopics want dat vind ik enorm interessant!
Ik ben vooral actief op LZP en STW en in het F1 topic :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:22

germie schreef:
Lelies in huis of tuin nee, maar ze zijn zooooo mooi om onder water te fotograferen.
Ik heb deze zomer echt een enorm gave foto gemaakt van een lelie, met een spiegeling in het water waardoor dezelfde bloem er heel apart 2 keer op staat. Na 26 november mag ik de foto publiceren omdat dan de uitslag van het ONK bekend is.
Ik mag wel de link naar de foto voor de publieksprijs al delen, maar geloof niet dat dat zo in een topic mag en alleen in het onderschrift. Dat kan ik wel even doen dan. Dus kijk maar in m'n onderschrift als je de foto wilt zien. :D

Mooie foto! Heb meteen maar even gestemd op je haha

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:27

Ik heb ook even gekeken en gestemd Germie! Mooie foto <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:29

Bedankt.

Wat doen er hier veel 'oude' bokkers mee zeg. Ik zit ook al weer heel wat jaren op bokt, denk ook al wel meer dan 15. Zou eens moeten kijken, haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:32

germie schreef:
Bedankt.

Wat doen er hier veel 'oude' bokkers mee zeg. Ik zit ook al weer heel wat jaren op bokt, denk ook al wel meer dan 15. Zou eens moeten kijken, haha

Je registratiedatum staat links onder je avatar. Zo te zien zit je al wel wat langer dan 15 jaar op bokt. :)

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:41

Wauw Germie, dat is een mooie foto zeg. Zo gaaf als je dat kunt.
Denk alleen niet dat dit de lelie is die zo stinkt. Ik kan ook echt niet tegen de lucht. Wordt er misselijk van. Jammer, want ook ik vind ze prachtig.

Hiee idd ook geen hele actieve bokker, maar probeer hier wel mee te doen. Onderwerpen die al vaker behandeld zijn, waar ik al antwoord op gegeven heb, die sla ik ook over. Maar verder is reageren geen uren werk gelukkig.

MDH en Jolien, veel sterkte. En rustig aan. Gelukkkig kunnen we zelf ook vragen stellen.

Op de laatste vraag: Veel kleine cadeautjes die passend zijn, zijn zeker leuk, maar 1 grotere ook. Sommige hobby's maken wel dat veel kleinere cadeautjes makkelijker te verzamelen zijn. Maar uiteindelijk past dan alles wel bij elkaar. Ik vind het maken van het pakket zeker zo leuk als het ontvangen. Er wordt aan je gedacht en iemand doet er zijn best voor. Al zijn het missers, dan komen ze altijd wel weer ergens goed terecht.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:51

Gave foto Germie, heel bijzonder.

Zag een leuk egeltje voorbij komen. Ik schrik er wel eens van als ik met de hond aan de wandel ben en er dan ineens z'n bolletje voorbij komt. Ze gaan bijna in winterrust inderdaad, het warme weer heeft het ritme een beetje in de war gebracht.

Kleine of grote cadeaus, ik word overal blij van als het met goede bedoelingen gegeven word. Heb op een gegeven moment wel tegen de oma van mijn vriend gezegd dat ik geen gevulde chocolade lust. Want dat vind ik dan sneu, dat iemand denkt dat je dat heel erg lekker vind maar het nooit opeet of weg geeft.

Veel lang geregistreerde bokkkers inderdaad. Ik heb ook de cyclus doorlopen van actief met gekke berichten naar huiskamer topics tot meelezen. De behoefte om alles te delen op een openbaar forum is ook minder geworden merk ik. Waar ik vroeger elke poep en scheet wilde delen met een nieuw dekje, of een nieuwe mijlpaal heb ik dat minder.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:05

Egeltjes in de tuin zijn leuk, ikh eb eens een koppeltje gehad, ze maken alleen wel herrie. Dit jaar helaas niets, ik heb speciaal een plant niet opgeruimd zodat ze onder de dode bladeren konden gaan zitten zoals vorig jaar, maar helaas.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:23

Sorry dat dat ik slecht bijlees en reageer!
Maar ik hoop dat je wel wat hebt aan de dingen die ik wel post!
Erg druk met onze kleine man...

Ik las iets over egeltjes, super schattig vind ik die!

Ook ik ben niet veel meer op het paardengedeelte van bokt. Maar ik doe hier al wel voor de 6e keer mee!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:24

Justdiesel, Tancreda (en eventueel nog iemand die ik gemist heb), gewoon op een chocotoff bijten, dag tand ! Maar is gelukkig weer redelijk gerepareerd.