Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:42

oomens schreef:
fjord_brucht schreef:
Dat mijn kat zeer waarschijnlijk allergisch is voor mijn edelpapagaai

Hè, dat is naar. Heeft hij dat ook bij ander gevogelte of eet hij dat wel zonder problemen?

Sta jij altijd aan? _O-

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:53

Overal gezeik en overal genegeerd worden. Heb het gehad.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 22:06

AmyII schreef:
Dat ik een su-pervet appartement hebt gezien, direct beschikbaar… Maar toch twijfel of ik de huur kan ophoesten, ik zou toch ook graag nog steeds blijven sparen.

Wat ben je als alleenstaande (zonder tuin/ moestuingelegenheid) per maand kwijt aan boodschappen ongeveer, heeft iemand daar een indruk van?

Wij zijn per week 75 euro per week kwijt. Dus ik zou zeggen 150 euro per maand als je alleen bent? Maar ik kook wel altijd aparte dingen, wij eten nooit echt AGV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:06

xPabloBokt schreef:
AmyII schreef:
Dat ik een su-pervet appartement hebt gezien, direct beschikbaar… Maar toch twijfel of ik de huur kan ophoesten, ik zou toch ook graag nog steeds blijven sparen.

Wat ben je als alleenstaande (zonder tuin/ moestuingelegenheid) per maand kwijt aan boodschappen ongeveer, heeft iemand daar een indruk van?

Wij zijn per week 75 euro per week kwijt. Dus ik zou zeggen 150 euro per maand als je alleen bent?

Ik ben alleen en daar red ik het echt niet mee. Ik zit op zeker €200.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:09

[***] schreef:
xPabloBokt schreef:
Wij zijn per week 75 euro per week kwijt. Dus ik zou zeggen 150 euro per maand als je alleen bent?

Ik ben alleen en daar red ik het echt niet mee. Ik zit op zeker €200.

Oh gelukkig. Ik heb in de begroting rekening gehouden met €380, dus dan heb ik wat slag om de arm (voor evt. sparen).

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:09

AmyII schreef:

Wij zijn met zijn tweeën tussen de 80 en 100 euro per week kwijt. Dus in jouw geval zou ik zeker uitgaan van €250,- per maand. Hopelijk kun je dit appartement betrekken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:12

marleen_88 schreef:
AmyII schreef:

Wij zijn met zijn tweeën tussen de 80 en 100 euro per week kwijt. Dus in jouw geval zou ik zeker uitgaan van €250,- per maand. Hopelijk kun je dit appartement betrekken.

Het zou echt een wonder zijn als het in één keer lukt hoor en het is ook wel een spannende stap… Het gaat niet om een klein beetje geld zegmaar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:17

Huren is verschrikkelijk duur. Kopen overigens ook.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:19

AmyII schreef:

Die vraag is bijna niet te beantwoorden. Hoeveel ‘soep met brood’ wil je eten als avondmaaltijd? Ik zou ook uitgaan van Euro 250/maand en dan moet je geen voorliefde hebben voor wijn, etc….tenzij je dicht in de buurt van een grens woont.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:46

300 euro per maand redde ik als vega makkelijk zonder op te letten.

Nu letten we wel wat meer op en geven we zo’n 60-70 euro uit met 2 personen.

Maar dus bijna geen: vlees, fris, koekjes, snoep, chips en drank. En we eten best wel simpel.

Ergernis over dit onderwerp; de stijgende prijzen in de supermarkt -O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:49

Ja met die stijgende prijzen in het achterhoofd ben ik ook wat voorzichtig met particuliere huur… Maarja, ik moet toch ergens heen :roll:

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:52

Ik bedenk ook nog eens om op vakantie te gaan met de kinderen. Eerst krijgt dochter vorige week koorts Incl 2 koortsstuipen. Vervolgens lijkt ze beter tot we vandaag uit het zwembad komen. Ze begon met spugen en stopte niet meer en was heel sloom/afwezig ineens. Dus nu liggen we (zoon, dochter en ik) een nacht in een Frans ziekenhuis. Dochter aan het infuus, toch weer verdenking van epilepsie (heeft zoon maar dochter toonde 5 maanden geleden niks op de eeg) omdat ze zo afwezig was en geen koorts heeft. Ze heeft nu iets gekregen tegen het spugen en ze lijkt nu beter te gaan.
Morgen zouden de kinderen naar mijn ex gaan, die zit op 3 uur rijden van hier en we zouden beide de helft rijden. Dus ik vraag aan hem of hij dan zoon hier op kan halen. Zegt hij: dat zien we morgen wel even, want als ik hem meeneem maakt hij zich toch alleen maar druk om zijn zusje. Maar ondertussen breekt hij hier de kamer af (iets met zijn eigen uitdagingen zeg maar) echt soms kan ik hem wel wat. _-:(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:55

AmyII schreef:
Ja met die stijgende prijzen in het achterhoofd ben ik ook wat voorzichtig met particuliere huur… Maarja, ik moet toch ergens heen :roll:

Hey, als je dat appartement echt geweldig vindt en je zit in de buurt van de genoemde bedragen qua levensonderhoud: doen. Probeer vooral niet tegen de stijgende huizenprijzen aan te sparen. Dat redde je 30 jaar geleden al niet en dat kun je nu helemaal schudden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:07

Dat waar ik ook kijk, krijg ik foto’s van teennagels met allerlei soorten schimmel te zien en wat je daarvoor kunt gebruiken. Bleh :r
Ik heb daar echt nergens op internet op gezocht, grrrrr

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:09

Hi ik ben Schimpie!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:11

Urbanus schreef:
Hi ik ben Schimpie!

En zo is je volgende bokt naam geboren :')

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:13

friendly schreef:
Urbanus schreef:
Hi ik ben Schimpie!

_O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:14

Urbanus schreef:
Hi ik ben Schimpie!

NEE NEE NEE! Gewoon Nee.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:17

Urbanus schreef:
Hi ik ben Schimpie!

De engste rol ooit van Tygo, die toch al best goed eng kan zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:18

Urbanus schreef:
Sta jij altijd aan? _O-

Tegenwoordig nog iets vaker dan vroeger. Vooral tijdens de nachten merk ik verschil.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:32

AmyII schreef:

Ik was afgelopen maand 107,49 euro kwijt aan boodschappen. Als alleenstaande.
Ik haal geen thuisbezorgd oid, kook gewoon zelf.
Oja 1x uit eten geweest en dat niet meegerekend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:45

Cowboy55 schreef:
Urbanus schreef:
Hi ik ben Schimpie!

NEE NEE NEE! Gewoon Nee.

Ja nu zit het de rest van de avond in je hoofd!

oomens schreef:
Urbanus schreef:
Sta jij altijd aan? _O-

Tegenwoordig nog iets vaker dan vroeger. Vooral tijdens de nachten merk ik verschil.

Ouderschap man :')

Tygo is mijn hallpass btw.

Ik wil lekker in m'n hangmat liggen buiten maar de muggen zijn echt bizar aanwezig ;(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:49

Cowboy55 schreef:
AmyII schreef:

Hey, als je dat appartement echt geweldig vindt en je zit in de buurt van de genoemde bedragen qua levensonderhoud: doen. Probeer vooral niet tegen de stijgende huizenprijzen aan te sparen. Dat redde je 30 jaar geleden al niet en dat kun je nu helemaal schudden.

Klopt hoor.., kopen gaat sowieso niet lukken… Maar de huurprijs is wel zo dat ik, vrees ik, net niet comfortabel zit qua onverwachte kosten :=. Nu ben ik flinke bestedings(spaar)ruimte gewend, dus ik wandel wat zorgeloos door de kosten maar dat verandert wel wanneer ik voor een nieuw (eigen) appartement kies.

friendly schreef:
Urbanus schreef:
Hi ik ben Schimpie!

:')

Ineke2 schreef:
AmyII schreef:

Ik was afgelopen maand 107,49 euro kwijt aan boodschappen. Als alleenstaande.
Ik haal geen thuisbezorgd oid, kook gewoon zelf.
Oja 1x uit eten geweest en dat niet meegerekend.

Oh dat is wel heel netjes!

Urbanus schreef:
Ik wil lekker in m'n hangmat liggen buiten maar de muggen zijn echt bizar aanwezig ;(

Ahh balen! Wat vindt J van je nieuwste aanwinst?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 02:01

Dit slaapbank hier is net een plank, hoofdkussen is afwezig, ze hadden ook geen kussens meer. Maar goed, dan slaap je een soort van, draait dochter zich om, begint dat infuus te piepen. Ik hoor ook steeds andere kindjes huilen, dus ik ben ook weer klaar wakker.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 06:46

Gisteren bij training wat te moeilijke opdracht gekregen voor de hond. Over water in een stromende rivier met hoge kanten. Hond is wel aan de overkant geraakt maar nog niet ervaren genoeg om te weten dat ze even stroomafwaarts moest gaan om wel een toegankelijke plek te vinden. Helaas ging ze daarna ook in ander water niet meer over.
Terug naar start en het is nu met de blauwalg en viezigheid moeilijk om geschikt klein water te vinden om weer te beginnen.