Shadow0 schreef:Achterom schreef:Buurtzorg heeft Jos de Blok, en die is nogal handig met de media.
Was je dit dan even vergeten? https://www.skipr.nl/nieuws/buurtzorg-l ... keukenrol/
Ja, dat was ik even vergeten, maar bij teruglezen snap ik niet wat het probleem precies is. Op het moment dat er heel veel mensen ziek waren in de eerste golf, en voldoende beschermend materiaal niet voor handen was, koos hij ervoor om zijn medewerkers zich te laten beschermen zo goed als het ging. Dat lijkt me precies wat je wilt: kiezen voor het beste wat in de omstandigheden mogelijk is.
Nee, want je creëert daarmee schijnveiligheid.
Citaat:Inmiddels is dat niet nodig, want Buurtzorg heeft voldoende FFP2 voorradig, en hoeft niet meer te vertrouwen op keukenrol en ook niet op aanzienlijk minder nuttige chirurgische maskers. Nu de andere thuiszorgorganisaties nog.
En hoe kom je erbij dat andere thuiszorgorganisaties dat niet doen? Alleen omdat ze minder camerageil zijn dan Jos de Blok?
Inmiddels zijn overal ruim voldoende FFP2 maskers voorradig en moeten deze verstrekt worden als medewerkers daarom vragen. Ook genoeg organisaties die standaard FFP2 verstrekken.
Misschien moet je eens een keer in de praktijk kijken, in plaats van alleen achter je pc