Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:baudyh schreef:wat een onzin. Ik leef heerlijk. Net lekker terug van Griekenland. Als dat geen leven is! Ben juist blij gevaccineerd te zijn. En vind het juist goed als ik naar een restaurant ga dat ik weet dat mensen daar ook gevaccineerd zijn of getest.
Ik vind dat laatste zo bijzonder.
Er zijn al jaren allemaal virussen die overdraagbaar zijn en nog nooit heeft er ook maar 1 haan naar gekraaid als ze uit gingen. En nu ineens is het een veilig gevoel dat iemand geënt is.
baudyh schreef:wat een onzin. Ik leef heerlijk. Net lekker terug van Griekenland. Als dat geen leven is! Ben juist blij gevaccineerd te zijn. En vind het juist goed als ik naar een restaurant ga dat ik weet dat mensen daar ook gevaccineerd zijn of getest.
Electra63 schreef:Ik verzin eerder een excuus om te gaan eten buiten de deur.
Lekkerder en ik hoef zelf niet in de keuken te staan.![]()
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik niet leef ?
Maar dat heeft alles te maken met in het juiste perspectief plaatsen.
Needje schreef:baudyh schreef:wat een onzin. Ik leef heerlijk. Net lekker terug van Griekenland. Als dat geen leven is! Ben juist blij gevaccineerd te zijn. En vind het juist goed als ik naar een restaurant ga dat ik weet dat mensen daar ook gevaccineerd zijn of getest.
Ik vind dat laatste zo bijzonder.
Er zijn al jaren allemaal virussen die overdraagbaar zijn en nog nooit heeft er ook maar 1 haan naar gekraaid als ze uit gingen. En nu ineens is het een veilig gevoel dat iemand geënt is.
baudyh schreef:ten eerste wist je het toen niet en het waren toen wel andere virussen. Ja het geeft wel een veiliger gevoel al hoe wel ik gewoon nog wel zelf test doe hoor.
baudyh schreef:Ik heb het vaccin gehaald omdat ik denk dat dat de oplossing voor het probleem is uiteindelijk. Maar helaas zijn er om mij heen veel mensen niet gevaccineerd. Ik zal dan zelf misschien niet meer zo ziek worden maar kan nog wel andere mensen heel ziek maken. Ik denk niet alleen aan mezelf maar ook aan anderen. En dat zouden er meer moeten doen imo.
Esperanza schreef:baudyh schreef:ten eerste wist je het toen niet en het waren toen wel andere virussen. Ja het geeft wel een veiliger gevoel al hoe wel ik gewoon nog wel zelf test doe hoor.
Andere virussen (of bacteriën) kunnen ook heel eng zijn. En een hele hoop niet eng, maar juist goed om mee in contact te komen. Goed voor je immuunsysteem![]()
Ik weet niet of je de naam legionella iets zegt? Zijn toen ook onschuldige beursbezoekers aan dood gegaan. Die stonden er ook niet bij stil dat er iets in de lucht kon zitten. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Dus het enige dat overblijft is dus dat je er nooit bij stil stond en nu wel. HmmmMaar als je iedere dag je moet gaan afvragen of je omgeving wel veilig is.... dan heb je best veel stress.
Esperanza schreef:Needje schreef:Ik vind dat laatste zo bijzonder.
Het is een soort 'geloof' bijna. Ik vind dat pas eng![]()
Olympia schreef:ruitje schreef:Ik post het maar even hier want in het viruswaanzintopic ging mijn post verloren in 3 pagina's persoonlijke aanvallen
Ik vind het vreemd dat het gele boekje/de print die je kan krijgen na je vaccinatie niet geldig is.
Nu moet je verplicht de QR code downloaden en daarvoor koppelen ze je vaccinatiegegevens aan je persoonlijke gegevens.
Ik vind dat niemand bij mijn medische gegevens hoeft namelijk
Alleen niemand ziet dat. Diegene die jouw QR code scant ziet alleen de volgende zaken : voorletter van voornaam of achternaam. Geboortedag of geboortenmaand. Verder ziet diegene geen naam niet met welk vaccin je bent gevaccineerd. Heel minimaal.
Cer schreef:Moet je je ID laten zien, ook als je de app laat zien? Nee toch?
Olympia schreef:Ja je moet je ID laten zien maar als je 20.000 voetbalsupporters voor je neus hebt heb je echt geen tijd om daarop te letten op andere informatie. En bovendien. Dan zou je ook nooit meer je ID laten zien bij de supermarkt of post NL afhaalpunten als ke daar bang voor bent.![]()
En nee je ziet geen datum van het testen. De QR code is na 24 uur gewoon niet meer geldig dus dan geeft de scanner een foutmelding aan.
Cer schreef:Nou ja, dat weet ik dan weer niet.. vaccins hebben in het verleden toch ook best wel geholpen (ok, soms ook niet, maar meestal wel toch)