Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:04

Mijn idee!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:05

Needje schreef:
baudyh schreef:
wat een onzin. Ik leef heerlijk. Net lekker terug van Griekenland. Als dat geen leven is! Ben juist blij gevaccineerd te zijn. En vind het juist goed als ik naar een restaurant ga dat ik weet dat mensen daar ook gevaccineerd zijn of getest.

Ik vind dat laatste zo bijzonder.
Er zijn al jaren allemaal virussen die overdraagbaar zijn en nog nooit heeft er ook maar 1 haan naar gekraaid als ze uit gingen. En nu ineens is het een veilig gevoel dat iemand geënt is. :Y)

ten eerste wist je het toen niet en het waren toen wel andere virussen. Ja het geeft wel een veiliger gevoel al hoe wel ik gewoon nog wel zelf test doe hoor.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:05

baudyh schreef:
wat een onzin. Ik leef heerlijk. Net lekker terug van Griekenland. Als dat geen leven is! Ben juist blij gevaccineerd te zijn. En vind het juist goed als ik naar een restaurant ga dat ik weet dat mensen daar ook gevaccineerd zijn of getest.

Waarom dan? Als het vaccin goed werkt zal je er niet of nauwelijks ziek van worden. Daarvoor heb je toch dat vaccin gehaald mag ik aannemen.

De kans dat ik wat krijg is blijkbaar groter dus zou ik mij juist onveilig moeten voelen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:07

Electra63 schreef:
Ik verzin eerder een excuus om te gaan eten buiten de deur.
Lekkerder en ik hoef zelf niet in de keuken te staan. :D

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik niet leef ?
Maar dat heeft alles te maken met in het juiste perspectief plaatsen. :+

Ik mag graag zelf koken met alles erop en eraan. Maar dat terzijde. Het was met een knipoog bedoelt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:09

Ik heb het vaccin gehaald omdat ik denk dat dat de oplossing voor het probleem is uiteindelijk. Maar helaas zijn er om mij heen veel mensen niet gevaccineerd. Ik zal dan zelf misschien niet meer zo ziek worden maar kan nog wel andere mensen heel ziek maken. Ik denk niet alleen aan mezelf maar ook aan anderen. En dat zouden er meer moeten doen imo.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:10

Needje schreef:
baudyh schreef:

Er zijn al jaren allemaal virussen die overdraagbaar zijn en nog nooit heeft er ook maar 1 haan naar gekraaid als ze uit gingen. En nu ineens is het een veilig gevoel dat iemand geënt is. :Y)

Hier ben ik het mee eens. Ja, ik heb mijn prikjes. Nee, ik maak mij geen zorgen om de mensen die niet geënt zijn. Het is hun eigen verantwoordelijkheid. Ik heb aan anderen gedacht door mij wél te laten prikken.

Als het goed is word ik met een besmetting minder tot niet ziek. Daarmee heb ik mijn eigen lijf 'veiliggesteld'. Daarnaast kun je met vaccinatie nog steeds anderen besmetten.

edit: ik bedoel hiermee te zeggen dat de niet-gevaccineerden wat mij betreft ook prima naar een restaurant kunnen zonder alle rompslomp.
Laatst bijgewerkt door Winged op 15-09-21 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:10

baudyh schreef:
ten eerste wist je het toen niet en het waren toen wel andere virussen. Ja het geeft wel een veiliger gevoel al hoe wel ik gewoon nog wel zelf test doe hoor.

Andere virussen (of bacteriën) kunnen ook heel eng zijn. En een hele hoop niet eng, maar juist goed om mee in contact te komen. Goed voor je immuunsysteem :j

Ik weet niet of je de naam legionella iets zegt? Zijn toen ook onschuldige beursbezoekers aan dood gegaan. Die stonden er ook niet bij stil dat er iets in de lucht kon zitten. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Dus het enige dat overblijft is dus dat je er nooit bij stil stond en nu wel. Hmmm :o Maar als je iedere dag je moet gaan afvragen of je omgeving wel veilig is.... dan heb je best veel stress.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:14

baudyh schreef:
Ik heb het vaccin gehaald omdat ik denk dat dat de oplossing voor het probleem is uiteindelijk. Maar helaas zijn er om mij heen veel mensen niet gevaccineerd. Ik zal dan zelf misschien niet meer zo ziek worden maar kan nog wel andere mensen heel ziek maken. Ik denk niet alleen aan mezelf maar ook aan anderen. En dat zouden er meer moeten doen imo.

Precies dit!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:14

Esperanza schreef:
baudyh schreef:

Andere virussen (of bacteriën) kunnen ook heel eng zijn. En een hele hoop niet eng, maar juist goed om mee in contact te komen. Goed voor je immuunsysteem :j

Ik weet niet of je de naam legionella iets zegt? Zijn toen ook onschuldige beursbezoekers aan dood gegaan. Die stonden er ook niet bij stil dat er iets in de lucht kon zitten. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Dus het enige dat overblijft is dus dat je er nooit bij stil stond en nu wel. Hmmm :o Maar als je iedere dag je moet gaan afvragen of je omgeving wel veilig is.... dan heb je best veel stress.

Legionella, ja, daar hebben we met z'n allen die bizarre controles aan overgehouden. Niet zo'n handig voorbeeld misschien?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:16

Esperanza schreef:
Needje schreef:

Het is een soort 'geloof' bijna. Ik vind dat pas eng :')

Inclusief de aangenomen hoger moraal erbij.

Het wonderlijke is dat gevaccineerden minder risico lopen; op besmetting, op besmetten en op gevolgen. Waar maken ze zich dan druk over?! Het zijn wel de rechten van ánderen waar ze wat over menen te kunnen vinden.

Het is imo ook on-be-grij-pe-lijk dat ze niet (willen) inzien dat vaccineren geen duurzame oplossing voor de wereldbevolking is dus ook niet voor welk land dan ook. Dat in onze wereld nu iedereen die dat wil gevaccineerd kan zijn hét moment is om natuurlijke weerstand op te bouwen.
Kijk, dat de industrie, ook de ziekenhuizen, daar geen belang bij hebben is evident. Wíj, de kudde, echter wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:17

Nou ja, dat weet ik dan weer niet.. vaccins hebben in het verleden toch ook best wel geholpen (ok, soms ook niet, maar meestal wel toch)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:22

Er zit daar wel een flink verschil in tussen een pandemie of de jaren daarvoor imo. Iets met kansberekening?

Uiteindelijk denk ik dat voor het gros van de gevaccineerden alles gewoon los mag, zo lang de IC bedden maar niet bezet blijven worden door ongevaccineerden. Daar zit nu de oorzaak waarom er toch nog beperkingen zijn. Een x aantal ziekenhuisbedden voor ongevaccineerden en vol is vol lijkt mij de enige oplossing nu om alles weer open te gooien, zeker ook omdat die het meest schreeuwen nu. Misschien niet heel humaan en ook de uitvaartbranche loopt dan kans met koelcontainers te moeten gaan werken, maar ik vraag me echt af hoe de mensen die geen enkele beperkingen willen dat zelf zien?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:22

nee hoor daar heb ik geen stress van. Uiteindelijk is het ieder zijn eigen keuze. Ja dat weet ik nog wel van die legionella besmetting op die beurs. Ja dat is pech. niet voorspelbaar, zo iets gebeurd helaas.
Ik vind als je je medemens en jezelf kan helpen moet je dat doen. Op welke manier dan ook.
Persoonlijk vind ik mensen die zich niet laten vaccineren heel egoistisch. (tenzij er een medische reden voor is) En van de uitdrukking als je je niet laat testen heb je ook geen corona daar gaan me haren helemaal van omhoog.
Dus daarom vind ik de nieuwe regels goed en ben ik er blij mee.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:23

Olympia schreef:
ruitje schreef:
Ik post het maar even hier want in het viruswaanzintopic ging mijn post verloren in 3 pagina's persoonlijke aanvallen :')

Ik vind het vreemd dat het gele boekje/de print die je kan krijgen na je vaccinatie niet geldig is.

Nu moet je verplicht de QR code downloaden en daarvoor koppelen ze je vaccinatiegegevens aan je persoonlijke gegevens.

Ik vind dat niemand bij mijn medische gegevens hoeft namelijk :o

Alleen niemand ziet dat. Diegene die jouw QR code scant ziet alleen de volgende zaken : voorletter van voornaam of achternaam. Geboortedag of geboortenmaand. Verder ziet diegene geen naam niet met welk vaccin je bent gevaccineerd. Heel minimaal.

Je moet je ID laten zien, dus er is wel degelijk een link met je persoonlijke gegevens. En volgens mij als je een test hebt gehad, staat er een beperkte datum bij, dus dat is dan ook meteen duidelijk?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:25

Moet je je ID laten zien, ook als je de app laat zien? Nee toch?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:27

Normaal wel, anders kan ik toch de buurman z'n telefoon laten zien?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:29

Cer schreef:
Moet je je ID laten zien, ook als je de app laat zien? Nee toch?

de ene keer wel en de andere keer niet. Toen ik aankwam in griekenland daar scannen ze de app niet maar drukken ze op het ? rechtsboven en dan kijken ze alles na. Daar staat dus als je gevaccineerd bent of getest. Jonge mensen die getest waren werden er vaak uitgepikt voor een extra test.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:30

Hm, ja dat is waar... :j
Maar dat begreep ik niet van de mensen die aangaven (in het buitenland bijvoorbeeld) het is een kwestie van even scannen en doorlopen..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:30

Ja je moet je ID laten zien maar als je 20.000 voetbalsupporters voor je neus hebt heb je echt geen tijd om daarop te letten op andere informatie. En bovendien. Dan zou je ook nooit meer je ID laten zien bij de supermarkt of post NL afhaalpunten als ke daar bang voor bent. :+

En nee je ziet geen datum van het testen. De QR code is na 24 uur gewoon niet meer geldig dus dan geeft de scanner een foutmelding aan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:35

Olympia schreef:
Ja je moet je ID laten zien maar als je 20.000 voetbalsupporters voor je neus hebt heb je echt geen tijd om daarop te letten op andere informatie. En bovendien. Dan zou je ook nooit meer je ID laten zien bij de supermarkt of post NL afhaalpunten als ke daar bang voor bent. :+

En nee je ziet geen datum van het testen. De QR code is na 24 uur gewoon niet meer geldig dus dan geeft de scanner een foutmelding aan.

Ik heb helaas geen screenshot gemaakt, maar dacht echt dat de datum erbij stond. Dat vond ik al zo raar toen. Maar misschien heeft iemand wel een screenshot gemaakt of een recente test gehad?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:36

Ik had echt nog nooit op dat "?" gedrukt... :') nu net dus wel
is dat wat de scanner ook ziet? En wat ze met je ID moeten vergelijken?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:39

Het enige wat diegene met de scanner ziet is een voorletter van een voor en/of achternaam een geboorte dag of maand.

Dus bijv je heet Greetje Pieters en je bent geboren op 15 sept 1960. Dan zie je dus bijv G / 15/ 09 of G / P 09.

Je ziet verder niks van welk vaccin of wanneer of dat het een testbewijs is. Dat is ook allemaal niet relevant.

Iedereen kan die scanapp op je mobiel downloaden dan kan je het zien.

Als de app weigert en rood blijft aangeven dan vraag ik aan diegene of ik even het internationale bewijs mag kijken bij het vraagtekentje. Hier zie je vaccinatie datum en je gegevens enz. Meeste supporters vinden dst prima. Die willen gewoon naar binnen :+

En ja je hebt sommige mensen die met een geel boekje aankomen en weigeren de app te openen. Tsja dan mag je ook niet naar binnen.
Laatst bijgewerkt door Olympia op 15-09-21 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:41

Cer schreef:
Nou ja, dat weet ik dan weer niet.. vaccins hebben in het verleden toch ook best wel geholpen (ok, soms ook niet, maar meestal wel toch)

Sleutelwoord ´geholpen´.
Zijn een blijvertje voor de risicogroepen.
Het punt is; niet voor de hele bevolking; zie het als de griepprik. En ja, het is vergelijkbaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:45

Hoezo niet voor de hele bevolking? Ik meen dat pest en mazelen en andere dingen ook voorkomen kunnen worden met een vaccin? Maar ik zit niet supergoed in mijn medische geschiedenis hoor..

Bedankt voor de info Olympia :j :)

ik vraag me wel af wat ze langzaamaan allemaal aan elkaar aan het koppelen zijn.. Want ondertussen hangt er denk ik van alles aan je digid?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:46

Maar aan de andere kant stel het moet met ID kaart worden gecheckt zie ik toch weer een mogelijkheid voor veel banen. Zijn natuurlijk best wat mensen werkeloos geworden dus het zou ook wat op kunnen leveren. Alleen moet je dan wel goed in staat zijn discussies in goede banen te leiden.

@hc

Volgens mij bestaan er al heel wat ziektes niet meer door vaccineren.