Loretta schreef:MoniqueT schreef:Hier ook Spanje.
Daarom zijn wij ook echt panisch om het op te lopen en zitten we volledig in isolatie thuis. Boodschappen ga ik alleen doen, maar ik zie er echt heel erg tegenop. Heb echt voor twee weken in huis gehaald, maar die zijn bijna op. Ziek worden hier wil ik echt niet!
Vreselijk ik hoop niet dat het hier zover komt. Mensen beseffen hier nog steeds niet allemaal hoe gevaarlijk dit virus is. Kunnen jullie de boodschappen niet laten bezorgen? Of is dat in Spanje niet.
Het eerste wat de grootste supermarktketen hier in Spanje deed, was de thuisbezorging stilzetten omdat ze het niet aan zouden kunnen. Ik heb het geprobeerd bij twee andere ketens, niet de kleinsten, maar die bezorgen alleen rondom de grote steden. Ik heb het echt nooit als een groot probleem gezien om een half uur van fatsoenlijke winkels te wonen, maar nu dus wel.
Ons dorpswinkeltje is echt heel klein en daar hou je dus echt nooit 1,5 meter afstand van elkaar, tenzij ze echt maar 1 persoon gelijk binnen laten. Maar het assortiment is ook om te huilen, dus zou je dagelijks moeten gaan. Dan ga ik echt liever één keer per week flink met voorzorgsmaatregelen, want de grote ketens zijn wel heel zorgvuldig hoor. Je ziet echt foto's van rijen waar bewakers zorgen voor 2 meter afstand en handschoenen aanreiken en alle karretjes ontsmetten.
Helaas moet ik dus alleen, want je mag ook niet met 2 personen in één auto en mijn man waag ik er helemaal niet aan. Maar het zou fijn zijn als hij in elk geval de spullen even in de auto zou tillen.
Anderzijds: we zijn zelf nog maar 12 dagen terug uit Amerika en hebben daarna ook nog boodschappen gedaan en zijn echt heel voorzichtig geweest tijdens de reis. We hebben nog geen enkele klacht, dus ik denk wel dat afstand houden en goed opletten werkt.