Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 07:59

Daarom de intense dankbaarheid toen in inhield voor een (krappe) bocht denk....... die vrachtwagen had die bocht niet kunnen maken als ik door had gereden, denk ik. De chauffeur was iig heel blij.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:51

hagelslag schreef:
Exitium schreef:
Ik had vanmiddag een idiote vrachtwagenchauffeur. :x Ik rij op de dijk, vrachtwagen staat bij een T-splitsing en draait terwijl ik (van rechts) aan kom rijden en er bijna ben doodleuk de dijk op. Kon flink op m'n rem :x Had ook geen knipperlicht aan ofzo, ik moest gewoon rechtdoor

Het kan best zijn dat de chauffeur je doodleuk niet heeft gezien.
Rechts zit een klein stukje wat we soms niet goed zien.

Ik heb het zelf een x op de linker kant gehad.
Ik reed op een rotonde af.
Zit echt de godganse tijd voortijd al goed te kijken of er wat aankomt...

Zit er een hermesbusje de godganse tijd achter mijn linker spiegel....
En ik schrok mij dus de paasei toen hij er achter vandaan kwam.. .

Hij stond stil en ik reed 60-70 ofzo, dus ik zou vrij vlot achter z'n spiegel of raamstijl vandaan gekomen moeten zijn. En anders op z'n minst de lichtstraal van m'n koplampen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:00

Ik erger me dood aan mensen die wel auto voor je gooien op doorgaande weg maar vervolgens niet optrekken naar de toegestane snelheid. Het gebeurt zo vaak. Gisteren nog vol op mijn rem gestaan, iemand draaide vanaf parkeerplaats van bedrijf de 60km weg op waar ik reed. Als hij meteen opgetrokken had naar de snelheid had ik wel moeten remmen (dus al niet netjes) maar hij bleef eerst 30 rijden en na paar honderd meter reden we 45... Uiteindelijk dan net aan 50 maar wel voor elke hobbel boven op de rem om er met nog geen 30 overheen te gaan. Die hobbels voel je niet eens.
Dan baal je ook dat er een inhaalverbod is.

Of paar dagen ervoor, ik moet langs een intratuin elke dag. Die zit aan die 60km weg en heeft voor linksaf een eigen voorsorteerstrook. Er reed iemand vanaf andere dorp al voor me, 55 op 80km weg. Kon er tussendoor niet langs. Op die 60km weg reden we 30, remden af naar 20 oid en vervolgens niet op die strook voor linksaf gaan staan, maar ineens vanaf rijbaan voor rechtdoor afslaan???

Sommige mensen mogen echt opnieuw gaan afrijden. Ook vooral het stuk dat je bij invoegen meteen vlot nee moet rijden met verkeer ipv anderen bovenop de rem te laten gaan. Je zakt voor minder al, als je te voorzichtig bent maar geen last :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:19

@exitium
Okay... Dan was ie gewoon scheel em poedersuiker bezig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:48

Oh zo irritant inderdaad mensen die niet door rijden,ik heb vaak het idee dat ze niet weten hoe hard ze daar mogen rijden. Dus rijden ze gewoon langzaam om geen boete te krijgen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:57

Mywish ik voel met je mee.
Zo herkenbaar.

Avalanche goed om vrachtwagens deruimte geven me draaien.
Probeer ik ook te doen.
En dan heb je een droeftoeter achter je die inhaalt en de boel klem zet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 00:18

luuntje schreef:
Mywish ik voel met je mee.
Zo herkenbaar.

Avalanche goed om vrachtwagens deruimte geven me draaien.
Probeer ik ook te doen.
En dan heb je een droeftoeter achter je die inhaalt en de boel klem zet.

Ik kon me daar ooit vreselijk over opwinden, nu denk ik...... je doet maar......

Ik doe mijn best en ben zo beleefd mogelijk, maar ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen. Het vervelende is dat als je ze de ruimte niet geeft om in te halen, de vrachtwagen ook niet kan draaien :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:19

Zo lang mogelijk door rijden om zo laat mogelijk te kunnen invoegen en dan 2 auto's eerder thuis zijn. Dat deed een man en die zet hem nog even snel tussen 2 vrachtauto's, de vrachtauto toeterde want die moest vol in de remmen. Sommige zien echt geen gevaren.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:06

Gisteren van stal naar huis, komen bij een gelijkwaardige (voldoende overzichtelijke) kruising, wij komen van rechts. Toch maar even gewacht. Wagen van links rijdt vol gas door.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:11

FrNo schreef:
Gisteren van stal naar huis, komen bij een gelijkwaardige (voldoende overzichtelijke) kruising, wij komen van rechts. Toch maar even gewacht. Wagen van links rijdt vol gas door.

Was je geschrokken? Ik had het een tijdje terug, en ik zag hem op het laatste moment, maar ik had het hart in mijn keel zitten.......

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:31

Nee, mijn man reed en zag hem al behoorlijk hard aankomen vanuit de verte.
En zei iets van "ik wacht wel even wat hij doet"

Die straat is wel iets beter en heeft suggestive fietsstroken.
Of hij dacht dat hij op een voorrangsweg zat dat weet ik niet.

Als je het niet aan ziet komen dan is het inderdaad schrikken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:34

marleen_usar schreef:
Oh zo irritant inderdaad mensen die niet door rijden,ik heb vaak het idee dat ze niet weten hoe hard ze daar mogen rijden. Dus rijden ze gewoon langzaam om geen boete te krijgen.

Als ze het op deze wegen niet weten mogen ze helemaal hun rijbewijs inleveren. Staat echt duidelijk aangegeven, op de ene op elk paaltje en de andere begin van de weg en na elke kruising geloof ik. Plus dat er ook van die snelheidsmeters staan waar je ziet hoe hard je rijdt.

(Plus dat er redelijk wat auto's bij bedrijven vandaan komen of daarvan zijn, dus dagelijks daar rijden)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:35

Bij sommige type auto’s heb ik al een vermoeden watvoor bestuurder er in zit met bijbehorende gedragingen.
Dat is makkelijker anticiperen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:09

Lesauto......

Ik ga niet snel te dicht op een les auto rijden.
Ik hou netjes afstand vooral omdat het best eng kan zijn als er zo'n groot ding achter je aankomt.
Ik had nog maar 2.5 ton aan voer in de auto.
Totaal gewicht van ca 14.5 a 15 ton.
Ik rij op een voorrangsweg 65 waar auto's 70 mogen.
Komt er een lesauto van rechts, "pleurt" hem in een slakkentempo voor mijn vrachtauto waardoor ik moest afremmen tot ca 35 kmh.
Ik had al zo'n gevoel dat het ging gebeuren dus had mijn voet al bij de rem.
Vervolgens duurt het eeuwigheid voordat de lesauto een beetje snelheid heeft. Dus ik tot op dat moment nog netjes voldoende afstand houden.
Want ja.... lesauto en grote boze vrachtauto erachter...

Toen kwam het stoplicht.... en daarna een stukje wegwerkzaamheden.....
Mijn god |o
Prima om iets rustiger door de wegwerkzaamheden te gaan. Ipv 50 met 40 vooral als ze dicht langs de weg bezig zijn.

Maar zodra als dat t bordje komt Dat je weer harder mag....
Dan riijjjjjjjjjjjjjj

Nee we reden nog 2 km 40 kmh per uur en toen ben ik op t laatste stukje dus wel even iets dichterbij gaan rijden.
Nog wel met 10 meter afstand ofzo. Maar de hint werd god zij dank wel begrepen.

Auto's achter mij zaten al de hele tijd te kijken of ze om mij heen konden omdat ik langzaam reed....

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:30

Klein ergernisje, vergeleken met andere ergernissen hier. Maar toch een ergernis: mensen die bij een bocht naar links of bij het linksaf slaan op een kruising/splitsing behoorlijk binnendoor komen. Yo, pipo... Mijn voorbumper en koplampen wil ik heel graag nog wat langer aan de auto houden aub. Pak ff wat meer de buitenbocht, dank u.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:41

Ook kleine ergernis: mensen die bij filerijdend verkeer niet de oversteekplekken vrijhouden. Zag gister een arme fietser die in de harde regen moest wachten omdat we gewoon stilstonden met zn alle en iemand dus over de oversteekplek stond. Mensen zijn echt blind maar dit is hier bij de rotonde elke dag hetzelfde liedje. Ik snap t niet

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:55

Walkure schreef:
Ook kleine ergernis: mensen die bij filerijdend verkeer niet de oversteekplekken vrijhouden. Zag gister een arme fietser die in de harde regen moest wachten omdat we gewoon stilstonden met zn alle en iemand dus over de oversteekplek stond. Mensen zijn echt blind maar dit is hier bij de rotonde elke dag hetzelfde liedje. Ik snap t niet

Ooh daar kan ik ook zo niet tegen...
Net zoals bij een zebrapad staan (klaar om over te steken, maar hoef nog niet dood) en dan eerst wachten op een aantal auto's die snoeihard langsrijden en vooral niet denken aan stoppen. En dan staan we echt klaar om over te steken, in het licht en in het donker met hesjes etc. aan

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:03

Deze ergernis snap ik volkomen Walkure en LoveBodin. Maar helaas een oversteek vrijhouden niet altijd mogelijk. Hier in mijn woonplaats zijn enkele plekken waarbij de oversteekplek echt heel dicht tegen kruising of rotonde aan ligt. Tussen haaientanden/stopstreep en oversteekplek past dan misschien nog een Smartje ofzo, maar meer toch echt niet. Andere modellen auto's blokkeren dan met de kont geheel of gedeeltelijk zo'n oversteekplek of zebrapad. Of ze moeten met de neus al half op de kruising/rotonde staan. Ik probeer dan echt om ruimte tussen mijn voorligger en mij te houden, dat er toch nog overgestoken kan worden, maar de weg is daar gewoon slecht ingedeeld.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:39

Walkure schreef:

Oh dit gebeurd in de spits altijd in Rhenen. Door het dorp heb je echt 80 zebrapaden en ik hou het altijd netjes vrij. Maar 99% van de mensen staat gewoon midden op dat zebrapad stil en al die overstekende mensen moeten dan echt slingerend oversteken. Zo stom!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:03

Mensen die stug 45 blijven rijden waar je 60 mag.
Of 50 waar je 70 mag. Het was nog licht, het regende niet, de weg was droog, er reed niets voor betreffende auto’s, de fietspaden liggen apart met verhoging er tussen. Geen enkele reden om te treuzelen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:20

Hier in de straat woont een dame die in haar auto stapt en wegrijdt. Ze heeft me al 2 x bijna van de fiets gereden. Nu weet ik het en stap ik af als ik haar zie.
Vanmorgen zag ik iemand die achteruit in een parkeerplaats wilde draaien, diezelfde dame die niet om zich heen kijkt komt eraan en glipte zo vooruit dat parkeervak in. Stond die ander mooi te kijken en kon een andere plek zoeken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:27

Morrie schreef:
Hier in de straat woont een dame die in haar auto stapt en wegrijdt. Ze heeft me al 2 x bijna van de fiets gereden. Nu weet ik het en stap ik af als ik haar zie.
Vanmorgen zag ik iemand die achteruit in een parkeerplaats wilde draaien, diezelfde dame die niet om zich heen kijkt komt eraan en glipte zo vooruit dat parkeervak in. Stond die ander mooi te kijken en kon een andere plek zoeken.

Klinkt meer als iemand die gewoon schijt heeft als ik eerlijk moet zijn :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:51

xPabloBokt schreef:
Morrie schreef:

Klinkt meer als iemand die gewoon schijt heeft als ik eerlijk moet zijn :+

Gezien haar leeftijd meer als iemand die beter haar rijbewijs kan inleveren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:15

Ah ja.. als ze al oud is dan is dat meer aannemelijk :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:58

xPabloBokt schreef:
Ah ja.. als ze al oud is dan is dat meer aannemelijk :Y)

in het appartementencomplex waar ik woon, is iedereen oud..... of stokoud..... :') (ik ook)