Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:03

CalipsoLover schreef:
cursebreaker schreef:
1 woord: DPD -:(-

Ok, iets meer dan: Wat een klootviolen werken daar.

DPD heb ik ook echt al zo'n K*tzooi mee gehad.

Ja, wordt er echt niet goed van. M'n man had iets besteld wat dus met DPD geleverd werd. (normaal probeer ik er echt op te letten dat het dus niet meer met DPD komt, voor zover je dat onder controle hebt)
Zit ik in de auto toenstraks en wordt door een vreemd nummer gebeld. Bezorger van DPD (hoe komt die überhaupt aan mijn mobiele nummer?), die haast niet te verstaan is in persoon, dus via de telefoon was het helemaal drama. Is hij wat gepikeerd dat ik niet kan openmaken (sorry als niet iedereen 24/7 thuis zit en we hadden ook geen melding gehad van een tijdsbestek). Ik zeg van 'ja ik ben niet thuis dus de komende 1,5u dus sorry. Misschien is een van de buren thuis heb ik nog gezegd - er zijn een aantal die namelijk vaker pakketjes aannemen voor me.

Kwam een heel verhaal van zijn kant weer, maar wederom niet te verstaan dus moest maar gokken wat hij zei en uit het niks hing hij ook weer op en klaar. Zo asociaal. Laatst aan de deur stond hij ook al drama te maken omdat ik geen pakket van de overburen wilde aannemen (doe ik normaal wel), omdat ik een aantal dagen weg zou gaan. Uiteindelijk maar aangenomen nadat hij het zo ongeveer in m'n handen duwde. Maar de buren hebben een week op het pakket moeten wachten omdat we elkaar ook nog telkens misliepen.

Ben nu dus wel langzaam klaar met dat joch en de volgende keer ben ik niet meer zo vriendelijk en ga hier nu ook echt werk van maken en melden bij DPD - niet dat ze er wat mee doen waarschijnlijk. Ik heb nu dus ook geen briefje in de bus, dus ik heb geen flauw idee wat hij nu heeft gedaan met het pakket. Echt zo vervelend dit. Is ook niet de eerste keer dat wat fout gaat. Ook al vaker gehad dat ze zogenaamd aan de deur zijn geweest en het pakket opeens retour is naar afzender. Ik heb een bel die afgaat op de telefoon dus weet precies of er wel of niet iemand aan de deur is geweest. Eikels.

Loeky01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:43

Dat mijn vriend koste wat kost een koelkast moest met waterdispenser. Hij heeft er welgeteld 1 glas uit gedronken en het ding staat er al bijna een week :roll:

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:18

Wacht maar tot de hittegolven van de zomer, dan doen jullie een *\%/* *\%/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:22

Hier in huis al dik 22 graden. Kan alleen balkondeur niet open zetten vanwege die stomme rot wind.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:29

Aan dat k*tvirus _-:(
Mijn dochter en kleinzoon gaan bijna dagelijks met het OV wat ze afraden en mijn man is taxichauffeur dus moeilijk thuiswerken -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:36

chanicha schreef:
Mijn dochter en kleinzoon gaan bijna dagelijks met het OV wat ze afraden en mijn man is taxichauffeur dus moeilijk thuiswerken -O-

Ze raden het af voor ouderen en mensen met toch al een zwakke gezondheid.

Alleen met klachten als verkoudheid, keelpijn etc... thuisblijven.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:46

Ik kwam zojuist een fijne, toekomstige ergernis tegen in het nieuws:

De eerste eikenprocessierupsen komen naar verwachting rond 6 april uit het ei.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:51

Boras schreef:

Ik zag ook al een vacature voor bestrijder tegen die beestjes :))

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:59

Niobe schreef:
Boras schreef:

Nou Lau, daar liggen onze kansen. We worden eikenprocessierupsbestrijders! *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:04

Boras schreef:
Niobe schreef:

Nou Lau, daar liggen onze kansen. We worden eikenprocessierupsbestrijders! *\o/*

Let’s go *\o/*

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:04

Ja, het virus. Omdat alle evenementen zijn afgelast verdien ik nu de hele maand geen rooie cent, dat is mijn werk. En omdat het overmacht is heb ik nergens recht op als ZPPer ;(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:07

Ineke2 schreef:
chanicha schreef:

Ze raden het af voor ouderen en mensen met toch al een zwakke gezondheid.

Alleen met klachten als verkoudheid, keelpijn etc... thuisblijven.

Ik bedoel meer dat ze het zo wel makkelijk oplopen!
Mijn man krijgt dagelijks zomaar 20x andere mensen in de auto en meestal ouderen, voel me er toch niet zo gerust bij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:11

Sheehan schreef:
Ja, het virus. Omdat alle evenementen zijn afgelast verdien ik nu de hele maand geen rooie cent, dat is mijn werk. En omdat het overmacht is heb ik nergens recht op als ZPPer ;(

Mag / kan je ook geen bijstand aanvragen? Duurt waarschijnlijk wel even voor je dan wat geld krijgt ivm de verwerking van de aanvraag. Maar ik hoorde in de persconferentie wel zoiets zeggen door meneer Rutte.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:11

Die wind die hier niet hoort te zijn _-:(
Er waait net een stuk dak van mijn kippenstal los _-:( kippen binnen over de zeik en ik in de storm in poging het even vast te zetten.
Met mijn kippenkracht :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:19

Ineke2 schreef:
Sheehan schreef:

Mag / kan je ook geen bijstand aanvragen? Duurt waarschijnlijk wel even voor je dan wat geld krijgt ivm de verwerking van de aanvraag. Maar ik hoorde in de persconferentie wel zoiets zeggen door meneer Rutte.

Ik ga vanavond UWV bellen maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:19

Boras schreef:
Wacht maar tot de hittegolven van de zomer, dan doen jullie een *\%/* *\%/*

Daar had ik nog niet over na gedacht _/-\o_. Bij ons is het zomers 32 graden binnen dus dat gaat inderdaad een verademing worden!

LukieBradley schreef:
Die wind die hier niet hoort te zijn _-:(
Er waait net een stuk dak van mijn kippenstal los _-:( kippen binnen over de zeik en ik in de storm in poging het even vast te zetten.
Met mijn kippenkracht :')

_O- _O-

Ik erger me aan mijn 'verkoudheid' die niet echt een verkoudheid is maar wel op mijn stem slaat dus ik niet mag gaan werken. Wat ik echt begrijp en ik wil absoluut geen risico zijn voor anderen, maar ik vind het thuis zo saai -O-

Shavis91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:24

cursebreaker schreef:
Ja, wordt er echt niet goed van. M'n man had iets besteld wat dus met DPD geleverd werd. (normaal probeer ik er echt op te letten dat het dus niet meer met DPD komt, voor zover je dat onder controle hebt)
Zit ik in de auto toenstraks en wordt door een vreemd nummer gebeld. Bezorger van DPD (hoe komt die überhaupt aan mijn mobiele nummer?), die haast niet te verstaan is in persoon, dus via de telefoon was het helemaal drama. Is hij wat gepikeerd dat ik niet kan openmaken (sorry als niet iedereen 24/7 thuis zit en we hadden ook geen melding gehad van een tijdsbestek). Ik zeg van 'ja ik ben niet thuis dus de komende 1,5u dus sorry. Misschien is een van de buren thuis heb ik nog gezegd - er zijn een aantal die namelijk vaker pakketjes aannemen voor me.

Kwam een heel verhaal van zijn kant weer, maar wederom niet te verstaan dus moest maar gokken wat hij zei en uit het niks hing hij ook weer op en klaar. Zo asociaal. Laatst aan de deur stond hij ook al drama te maken omdat ik geen pakket van de overburen wilde aannemen (doe ik normaal wel), omdat ik een aantal dagen weg zou gaan. Uiteindelijk maar aangenomen nadat hij het zo ongeveer in m'n handen duwde. Maar de buren hebben een week op het pakket moeten wachten omdat we elkaar ook nog telkens misliepen.

Ben nu dus wel langzaam klaar met dat joch en de volgende keer ben ik niet meer zo vriendelijk en ga hier nu ook echt werk van maken en melden bij DPD - niet dat ze er wat mee doen waarschijnlijk. Ik heb nu dus ook geen briefje in de bus, dus ik heb geen flauw idee wat hij nu heeft gedaan met het pakket. Echt zo vervelend dit. Is ook niet de eerste keer dat wat fout gaat. Ook al vaker gehad dat ze zogenaamd aan de deur zijn geweest en het pakket opeens retour is naar afzender. Ik heb een bel die afgaat op de telefoon dus weet precies of er wel of niet iemand aan de deur is geweest. Eikels.

Een klacht indienen via het formulier wat je via de mail krijgt werkt zeker! Wij krijgen wekelijks pakketten van DPD omdat een van onze leveranciers daar graag (???????) mee werkt. Meerdere keren kapotte dozen, kapotte spullen of ronduit asociale bezorgers. Elke keer een negatieve reactie gegeven en na 3 keer werd ik elke keer door het hoofdbureau gebeld met wat mijn klacht precies was, pakketnummer enzo. Het heeft even geduurd, maar de vaste bezorger nu al 2 weken niet meer gezien en de nieuwe is heel voorzichtig met de pakketten *\o/*

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:29

Niet echt een ergernis, maar moet het ff kwijt..
Ik zag een man en een vrouw lopen, buitenlands uiterlijk. De vrouw liep met een kinderwagen met een baby erin. Het begon al toen ze om de bocht kwamen. De vrouw werd door de man hardhandig tegen de muur aan geduwd. Vervolgens sleurde hij haar weer naar de kinderwagen. Een stukje verder pakte hij haar schreeuwend aan haar haren vast. Ze liepen verder. Niemand deed iets!
Vijf minuten later kwam ik de vrouw alleen tegen. De man was niet te zien, dus ik liep snel naar haar toe om te vragen of ze hulp nodig had. Ze keek steeds achterom, angst in haar ogen. Zo zielig! Even later kwam die man weer terug. Schreeuwen, niet normaal. En toen heb ik maar 112 gebeld. Voor het eerst van mijn leven.
Ik hoop zo dat ze hem vinden... Ze had een knalrode jas aan, dus viel wat dat betreft wel op. Maar ze liepen net weer de andere kant op na mijn telefoongesprek.
Ik zit hier bijna met tranen in mijn ogen. Die angst die ik bij haar zag, ik weet uit ervaring hoe ze zich moet voelen. Een baby in de wagen. En dan zo'n bullebak van een vent erbij... ;(

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:31

xPabloBokt schreef:
Dat mijn Unicura zeep hier serieus op begint te raken maar er niks meer in de schappen ligt door al die hamsteraars _-:(

Gewone handzeep van Unicura? Is in de aanbieding bij mijn supermarkt. Manden vol zag ik vanochtend. Kan wel wat opsturen naar je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:37

amber15 schreef:
Ik zag een man en een vrouw lopen, buitenlands uiterlijk. De vrouw liep met een kinderwagen met een baby erin. Het begon al toen ze om de bocht kwamen. De vrouw werd door de man hardhandig tegen de muur aan geduwd. Vervolgens sleurde hij haar weer naar de kinderwagen. Een stukje verder pakte hij haar schreeuwend aan haar haren vast. Ze liepen verder. Niemand deed iets!
Vijf minuten later kwam ik de vrouw alleen tegen. De man was niet te zien, dus ik liep snel naar haar toe om te vragen of ze hulp nodig had. Ze keek steeds achterom, angst in haar ogen. Zo zielig! Even later kwam die man weer terug. Schreeuwen, niet normaal. En toen heb ik maar 112 gebeld. Voor het eerst van mijn leven.
Ik hoop zo dat ze hem vinden... Ze had een knalrode jas aan, dus viel wat dat betreft wel op. Maar ze liepen net weer de andere kant op na mijn telefoongesprek.
Ik zit hier bijna met tranen in mijn ogen. Die angst die ik bij haar zag, ik weet uit ervaring hoe ze zich moet voelen. Een baby in de wagen. En dan zo'n bullebak van een vent erbij... ;(

De volgende keer kun je beter 0800-2000 bellen, dat is Veilig Thuis, het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld. Hopelijk kan de hulpverlening nog wat :\ .

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:42

Vanmiddag ziek naar huis gegaan van werk, had overgegeven. Nu, paar uur later voel ik mij best weer fit. Gevalletje, valt niet lekker ofzo.

Komt mam net boven, ja pa zei al 2 weken quarantaine en Corona.
Nou, ik heb geen verkoudheidsklachten, ja een snotsneus. Koorts stelt weinig voor.
Niks aan het handje

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:48

_San87_ schreef:
amber15 schreef:

De volgende keer kun je beter 0800-2000 bellen, dat is Veilig Thuis, het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld. Hopelijk kan de hulpverlening nog wat : .

Dacht inderdaad ook, als ik nou weet waar ze wonen, bel ik veilig thuis. Maar nu moest er gewoon zo snel mogelijk iets of iemand komen, voordat ze weg waren. Was ook niet in mijn woonplaats.
Veilig thuis kan weinig toch, als de mensen waar het om gaat gewoon in het winkelcentrum lopen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:50

amber15 schreef:
_San87_ schreef:

De volgende keer kun je beter 0800-2000 bellen, dat is Veilig Thuis, het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld. Hopelijk kan de hulpverlening nog wat : .

Dacht inderdaad ook, als ik nou weet waar ze wonen, bel ik veilig thuis. Maar nu moest er gewoon zo snel mogelijk iets of iemand komen, voordat ze weg waren. Was ook niet in mijn woonplaats.
Veilig thuis kan weinig toch, als de mensen waar het om gaat gewoon in het winkelcentrum lopen?

True. Je kunt ze alsnog bellen en vragen wat je kunt doen mocht je deze mensen weer tegenkomen, het is ook een advieslijn.

Oh, ik lees nu dat het je woonplaats niet is, dan hoop ik dat de politie of wie ze ook maar gestuurd hebben het stel nog tegen is gekomen en zelf ook zien dat het niet goed is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:51

Sheehan schreef:
Ineke2 schreef:

Ik ga vanavond UWV bellen maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen

Ik zou NU bellen. UWV werken op ambtenaren tijden.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:56

_San87_ schreef:
amber15 schreef:

True. Je kunt ze alsnog bellen en vragen wat je kunt doen mocht je deze mensen weer tegenkomen, het is ook een advieslijn.

Oh, ik lees nu dat het je woonplaats niet is, dan hoop ik dat de politie of wie ze ook maar gestuurd hebben het stel nog tegen is gekomen en zelf ook zien dat het niet goed is.

Ik hoop het ook van harte...
Arme vrouw zag er slecht uit, dikke wallen onder haar ogen, ze keek zo bang.