Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Smallheal schreef:Volgens mij kunnen ze dan kijken of hij gestolen is.
https://computertotaal.nl/artikelen/sma ... -is-68144/
Kirrietje schreef:Ik heb er gister weer wat advertenties opgezet waaronder een winterjas. Maar 1 winter gedragen zo goed als nieuw, echt leer en echt bont. Ligt nu alweer even in de kast. Kostte me nieuw 270 euro, nou hoef ik ook echt niet de volle pond ervoor ofzo, maar dat iemand vanochtend een bod deed van 15 euro dacht ik echt really?
Gee schreef:Vraagje: ik wil iets verkopen op marktplaats. Alle berichtjes gaan via marktplaats zelf. Iemand heeft interesse, we komen een bedrag overeen en zij wil het opgestuurd krijgen. Prima. Ik schrijf dat ik eerst wil uitzoeken wat de verzendkosten zijn. Kennelijk weet de koopster al de verzendkosten (of ze heeft dit geschat), want ze stuurt mij nu een betaalvoorstel.
Ik dacht dat alleen ik als verkoopster een betaalverzoek kan doen. Kan ik dit vertrouwen?
Voordat ik niet de exacte verzendkosten weet, klik ik sowieso nergens op.
Only2Bianca schreef:Hier al meer dan 3 weken opzoek naar het verloren Anky dek door postNL via Marktplaats.
Heel zuur vooral voor de koper en ik baal onwijs.
Onderzoek loopt. Iemand positieve ervaringen met zoekgeraakte pakketjes die teruggevonden werden?
Zit al 14 jaar op MP - maar dit nog nooit meegemaakt #irritant
Courses schreef:Recent een aantal zaken verkocht, ging allemaal vrij vlot. Wel heel wat rare berichten gekregen op een set sportkleding (legging + top) van mensenIk had er een aanfoto zonder hoofd bij toegevoegd, omdat iedereen anders continue gaat mailen over 'aanfoto's' en dat schiet echt niet op. Nou, dat heb ik geweten.
"Draag je ook dingen op aanvraag?"
"Hey, staat je goed die kleding ...."
"Hey, mooie tattoo zeg! Heb je meer van dit soort foto's?"
Excuse me?Note to self; doen we dus nooit meer.
cobiie schreef:Gee schreef:Vraagje: ik wil iets verkopen op marktplaats. Alle berichtjes gaan via marktplaats zelf. Iemand heeft interesse, we komen een bedrag overeen en zij wil het opgestuurd krijgen. Prima. Ik schrijf dat ik eerst wil uitzoeken wat de verzendkosten zijn. Kennelijk weet de koopster al de verzendkosten (of ze heeft dit geschat), want ze stuurt mij nu een betaalvoorstel.
Ik dacht dat alleen ik als verkoopster een betaalverzoek kan doen. Kan ik dit vertrouwen?
Voordat ik niet de exacte verzendkosten weet, klik ik sowieso nergens op.
Een betaalverzoek vanuit de verkoper moet je niet op klikken.
Gewoon zelf een betaalverzoek aanmaken maar zou goed kunnen dat de verkoper dan afhaakt omdat die je eigenlijk wilt bedonderen..
Roodvos schreef:Kunnen jullie mij misschien wat advies geven? Ik (ver)koop nooit via Marktplaats.
Ik wil een groot meubelstuk verkopen. Het is uniek en handgemaakt van mooie materialen. Ik ben dan ook voornemens om er een flinke vraagprijs aan te hangen. Denk richting €2500. Ik wil mensen best laten bieden, maar wel een realistisch bod. Geen €20 zeg maar.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Suzanne F. schreef:Roodvos schreef:Kunnen jullie mij misschien wat advies geven? Ik (ver)koop nooit via Marktplaats.
Ik wil een groot meubelstuk verkopen. Het is uniek en handgemaakt van mooie materialen. Ik ben dan ook voornemens om er een flinke vraagprijs aan te hangen. Denk richting €2500. Ik wil mensen best laten bieden, maar wel een realistisch bod. Geen €20 zeg maar.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Die markt is sowieso heel klein. Maar je kan een bieden vanaf prijs instellen. Dus bieden vanaf 1000 euro ofzo. Dan nog moet je er rekening mee houden dat je berichten zult ontvangen met: ik bied 50 euro.
DeMolenhoek schreef:Je kunt een minimumbedrag instellen bij biedenJe kunt ook nog altijd in de advertentie zetten dat onder deze minimumprijs bieden geen zin heeft en er op dergelijke biedingen niet wordt gereageerd.