Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:36

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:42

Smallheal schreef:
Volgens mij kunnen ze dan kijken of hij gestolen is.

https://computertotaal.nl/artikelen/sma ... -is-68144/

IMEI inderdaad, maar die twee codes worden dus gebruikt voor een of andere actie in Fortnite (spel). Als je dit model telefoon hebt, krijg je een skin ofzo.

Dit had ik natuurlijk ook kunnen googlen voor ik het vroeg :-)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:01

Kirrietje schreef:
Ik heb er gister weer wat advertenties opgezet waaronder een winterjas. Maar 1 winter gedragen zo goed als nieuw, echt leer en echt bont. Ligt nu alweer even in de kast. Kostte me nieuw 270 euro, nou hoef ik ook echt niet de volle pond ervoor ofzo, maar dat iemand vanochtend een bod deed van 15 euro dacht ik echt really? :roll:

Ik verkoop zelf regelmatig kleding via mp, met kleding moet je een beetje geduld hebben maar uiteindelijk verkoop je het wel. Ik heb zelf vorig jaar een echte bontjas verkocht voor een goede prijs. (heb zelf niks met bont en was blij dat ik er vanaf was)

Kimberley_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:32

Als de koper via betaal verzoek betaald heeft en het geld staat nog niet op de rekening.. kan ik het pakket dan wel gewoon wegbrengen nu en er van uit gaan dat het komt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:38

In principe wel ja, maar maandag zal het er wel opstaan als de postpunten weer open zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:46

Ik heb kuikens te koop. Zoekertje is opgebouwd als: Ras .... 1 dags kuikens. Prijs... Zoekertje staat er nu 2 uur op. Eerste bericht: Hoe oud zijn deze kippen? :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:21

Hier weer een goede ervaring, maar voor mij wel wat apart :+

Ging over een deken. Mooi onderhandeld continu snel berichten heen en weer 67 goede revieuws.

Diegene gaf me een betaalverzoek wat binnen een minuut is betaald door mij. En vervolgens radio stilte :')
Geen “bedankt, ik zie het”
Of Dat diegene het verstuurd zou hebben (kon via mp wel track en tracé zien hoor)

Ik stuur toch altijd wel even een berichtje dat ik zie dat de betaling geslaagd is, en dat ik het op de post heb gedaan.

Maargoed deken is netjes volgende dag gepost en goed aangekomen dus absoluut goede ervaring maar gezien het contact verwachte ik geen radio stilte vanaf het moment van betaalverzoek :')

Ik ben iig happy met m’n deken *\o/*

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:21

DeMolenhoek schreef:
Ik heb kuikens te koop. Zoekertje is opgebouwd als: Ras .... 1 dags kuikens. Prijs... Zoekertje staat er nu 2 uur op. Eerste bericht: Hoe oud zijn deze kippen? :')

:')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:25

DeMolenhoek schreef:

_/-\o_ :')

Best doorverwijzen naar je advertentie voor uilskuikens :')

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:50

Vraagje: ik wil iets verkopen op marktplaats. Alle berichtjes gaan via marktplaats zelf. Iemand heeft interesse, we komen een bedrag overeen en zij wil het opgestuurd krijgen. Prima. Ik schrijf dat ik eerst wil uitzoeken wat de verzendkosten zijn. Kennelijk weet de koopster al de verzendkosten (of ze heeft dit geschat), want ze stuurt mij nu een betaalvoorstel.
Ik dacht dat alleen ik als verkoopster een betaalverzoek kan doen. Kan ik dit vertrouwen?
Voordat ik niet de exacte verzendkosten weet, klik ik sowieso nergens op.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 00:25

Jahoor, dit rekent mp zelf uit wanneer je de juiste verzend methode kiest.

Oh, lees nu pas dat zij heeft geklikt, dan weet ik het niet zeker maar als het echt van mp zelf is?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 08:39

Gee schreef:
Vraagje: ik wil iets verkopen op marktplaats. Alle berichtjes gaan via marktplaats zelf. Iemand heeft interesse, we komen een bedrag overeen en zij wil het opgestuurd krijgen. Prima. Ik schrijf dat ik eerst wil uitzoeken wat de verzendkosten zijn. Kennelijk weet de koopster al de verzendkosten (of ze heeft dit geschat), want ze stuurt mij nu een betaalvoorstel.
Ik dacht dat alleen ik als verkoopster een betaalverzoek kan doen. Kan ik dit vertrouwen?

Een betaalverzoek vanuit de verkoper moet je niet op klikken.
Gewoon zelf een betaalverzoek aanmaken maar zou goed kunnen dat de verkoper dan afhaakt omdat die je eigenlijk wilt bedonderen..

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:53

Hier al meer dan 3 weken opzoek naar het verloren Anky dek door postNL via Marktplaats.
Heel zuur vooral voor de koper en ik baal onwijs.
Onderzoek loopt. Iemand positieve ervaringen met zoekgeraakte pakketjes die teruggevonden werden?
Zit al 14 jaar op MP - maar dit nog nooit meegemaakt #irritant

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:56

Only2Bianca schreef:
Hier al meer dan 3 weken opzoek naar het verloren Anky dek door postNL via Marktplaats.
Heel zuur vooral voor de koper en ik baal onwijs.
Onderzoek loopt. Iemand positieve ervaringen met zoekgeraakte pakketjes die teruggevonden werden?
Zit al 14 jaar op MP - maar dit nog nooit meegemaakt #irritant

Alleen maar een slechte ervaring. Postnl zei de bezorger erover gesproken te hebben en die zei dat het afgeleverd was. Dat was het einde van het verhaal en heb het pakket nooit meer gezien

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:04

Recent een aantal zaken verkocht, ging allemaal vrij vlot. Wel heel wat rare berichten gekregen op een set sportkleding (legging + top) van mensen :+ Ik had er een aanfoto zonder hoofd bij toegevoegd, omdat iedereen anders continue gaat mailen over 'aanfoto's' en dat schiet echt niet op. Nou, dat heb ik geweten.

"Draag je ook dingen op aanvraag?"

"Hey, staat je goed die kleding ...."

"Hey, mooie tattoo zeg! Heb je meer van dit soort foto's?"

Excuse me? :') Note to self; doen we dus nooit meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:05

Courses schreef:
Recent een aantal zaken verkocht, ging allemaal vrij vlot. Wel heel wat rare berichten gekregen op een set sportkleding (legging + top) van mensen :+ Ik had er een aanfoto zonder hoofd bij toegevoegd, omdat iedereen anders continue gaat mailen over 'aanfoto's' en dat schiet echt niet op. Nou, dat heb ik geweten.

"Draag je ook dingen op aanvraag?"

"Hey, staat je goed die kleding ...."

"Hey, mooie tattoo zeg! Heb je meer van dit soort foto's?"

Excuse me? :') Note to self; doen we dus nooit meer.

Yep ik weet het. Is met turnpakjes nog veel erger.
Marktplaats is veel meer dan een verkoopsite hoor.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:27

Wij hadden een meubelset verkocht. Geholpen ingeladen etc. Man was helemaal blij. Krijgt mijn vriend maar 3 sterren. Dus gevraagd wat er beter kon. Was t antwoord "niets". Uiteindelijk was t iets dat je niet alles op marktplaats moet aangeven, omdat anders de belastingdienst het checkt of je teveel verkoopt >;) Rare snuiter. Wij hebben niks te verbergen voor de belastingdienst _O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:20

cobiie schreef:
Gee schreef:

Een betaalverzoek vanuit de verkoper moet je niet op klikken.
Gewoon zelf een betaalverzoek aanmaken maar zou goed kunnen dat de verkoper dan afhaakt omdat die je eigenlijk wilt bedonderen..

Onzin, ik als koper stuur ook wel eens een betaal voorstel via marktplaats. Verkoper krijgt dan gewoon een marktplaats pop up te zien waarin alles staat en kan dat accepteren of niet. Als verkoper accepteert, dan wordt het omgezet in een marktplaats betaalverzoek aan de koper.

Vooral handig als de verkoper iemand is die niet goed met marktplaats overweg kan en niet weet hoe ze meteen een verzendlabel moeten maken bij de betaling.

Zolang het een pop-up van MP is en niet een link in een bericht van koper, is het geheel veilig.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:44

Kunnen jullie mij misschien wat advies geven? Ik (ver)koop nooit via Marktplaats.

Ik wil een groot meubelstuk verkopen. Het is uniek en handgemaakt van mooie materialen. Ik ben dan ook voornemens om er een flinke vraagprijs aan te hangen. Denk richting €2500. Ik wil mensen best laten bieden, maar wel een realistisch bod. Geen €20 zeg maar.
Hoe kan ik dat het beste doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:49

Roodvos schreef:
Kunnen jullie mij misschien wat advies geven? Ik (ver)koop nooit via Marktplaats.

Ik wil een groot meubelstuk verkopen. Het is uniek en handgemaakt van mooie materialen. Ik ben dan ook voornemens om er een flinke vraagprijs aan te hangen. Denk richting €2500. Ik wil mensen best laten bieden, maar wel een realistisch bod. Geen €20 zeg maar.

Die markt is sowieso heel klein. Maar je kan een bieden vanaf prijs instellen. Dus bieden vanaf 1000 euro ofzo. Dan nog moet je er rekening mee houden dat je berichten zult ontvangen met: ik bied 50 euro.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 27-09-20 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:49

Je kunt een minimumbedrag instellen bij bieden :) Je kunt ook nog altijd in de advertentie zetten dat onder deze minimumprijs bieden geen zin heeft en er op dergelijke biedingen niet wordt gereageerd.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:16

Hebben jullie ook altijd dat baal moment wanneer je iets koopt op marktplaats en het netjes gelijk betaald en optijd ophaalt!

Dat je een beoordeling hebt gekregen met sterren en dat je eerst terug moet beoordelen om de aantal sterren te kunnen zien. Wanneer je terug beoordeeld met 5 sterren en later blijkt diegene je 3-4 sterren heeft gegeven. :') :roll:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:36

Sommige mensen geven geen 5 sterren en denken dat een 3 of 4 sterren beoordeling nog steeds een voldoende is. Is het ook wel, soort van :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:45

Suzanne F. schreef:
Roodvos schreef:

Die markt is sowieso heel klein. Maar je kan een bieden vanaf prijs instellen. Dus bieden vanaf 1000 euro ofzo. Dan nog moet je er rekening mee houden dat je berichten zult ontvangen met: ik bied 50 euro.

DeMolenhoek schreef:
Je kunt een minimumbedrag instellen bij bieden :) Je kunt ook nog altijd in de advertentie zetten dat onder deze minimumprijs bieden geen zin heeft en er op dergelijke biedingen niet wordt gereageerd.

Bedankt voor jullie reactie :j .
Dat is een goede tip DeMolenhoek. Dan kan ik dat soort onzin biedingen gewoon negeren.

Ik snap dat die markt klein is Suzanne. Het gaat ook om een flink bedrag dat niet iedereen kan missen. En dan moet het ook nog maar net je smaak zijn.
Het heeft ook geen haast en ik heb aan 1 koper genoeg.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:04

Nou ben al een poos gestopt met verkopen via marktplaats, maar moet nu echt van mn trailer af dus deze er toch maar weer opgezet. Heel benieuwd, heb er nu al geen zin in maar zal wel moeten. Poosje geleden een andere gekocht, en aangezien ik afgelopen zaterdag een paard erbij gekocht heb moet het nu echt van mn vriend.

Nog een update voor diegene die willen weten hoe het met onze oplichter is afgelopen; misdaad loont echt -O- .
We hadden het adres te pakken gekregen via een nieuwe advertentie die de oplichter 1,5 jaar later had geplaatst. We zijn ermee naar onze rechtsbijstandverzekering gegaan, en moesten de oplichter een aangetekende brief sturen waarin we hem in gebreke stelden en melden dat we na 2 weken juridische stappen gingen doen. Uiteindelijk was het voor de rechtsbijstand verzekering niet interssant genoeg om de kosten daadwerkelijk te verhalen op de oplichter en keerde ze het bedrag toch aan ons uit omdat we daar verzekerd voor zijn. Hoe krom kan het zijn? Toch ons geld terug, maar de oplichter is niet aangepakt en heeft het geld ook gewoon kunnen houden. Hoogstens dat hij erg geschrokken is omdat we hem toch gevonden hadden en brief gestuurd hebben met de juridische stappen dreiging. Schandelijk gewoon, dat hij daar zomaar mee weg komt, was een best bedrag.