[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:50

Avalanche81 schreef:
Dat snap ik. Toch he..... Ik heb ooit een ongeluk gehad, waarbij ik de grond erg enthousiast benaderde. Je voelt er niks van. Toen ik in het ziekenhuis bijkwam wel trouwens.

Hier ook. Alleen ik kwam bij nadat ik de grond had geraakt, schijnbaar hard schreeuwend. Op dat moment had ik geen pijn, ik was alleen compleet de weg kwijt (letterlijk). De val zelf kan ik me niks van herinneren en je voelt inderdaad ook niks. De nasleep ervan echter %) Niks gebroken trouwens, alleen alles heel zwaar gekneusd :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:56

Divers schreef:
Onali schreef:
Beetje andersom als wanneer je te diep in het water gaat en dus door de waterdruk geplet wordt.

Over hoe diep heb jij het?

Titanic diep.

Of explodeer/ implodeer je dan.

Iig is niet goed voor je gezondheid.

Divers

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:52

Ah oke, Titanic diep wel ja :') Ik dacht dat je het over een metertje of 100 had, dat kunnen wij wel handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:08

Christiene schreef:
Bubblewrap schreef:
Bijzonder! Je hoort het inderdaad wel vaker.

Je hoort het ook bij mensen die bijv. een ongeluk hebben gehad. Ze roepen 'het valt wel mee!'.
Ondertussen begint het te regenen en zegt een voorbijganger: 'in mijn auto is het droog'. Slachtoffer gaat zitten in e auto, wordt rustig, en merkt bij aankomst van de ambu ineens dat zijn/haar nek wel zeer begint te doen... En zo wordt de mooie auto van de voorbijganger binnen een uur een cabrio.

Of een politie auto ook wel eens gezien.

Dus van hele grote hoogte val je gewoon te hard. Misschien wel beter dat je dan bewustzijn verliest. Zoals met die twin towers zo hoog en verschrikkelijk.

Wist dat niet. Weer wat geleerd.

Politieauto's ja _O-
Ken een verhaal van een brandweerkorps die een politieauto om bovenstaande reden open moesten knippen. Brandweer neemt het dak incl. zwaailichtbak mee naar de kazerne als 'troffee'.
Daar kon de politie niet om lachen :=

Over het duiken en de diepte is genoeg te vinden op google. Decrompessieziekte/duikersziekte en over- onderdrukverwondingen zijn wel interessante google-woorden. Al heb ik het dan over duiken met perslucht.
Maar volgensmij imploderen je organen zoals de longen op een bepaalde diepte gewoon. Cijfers kan ik zo snel niet vinden.

En toen zag je dat er een duiker in het topic zit. Jij enig idee?

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:40

Avalanche81 schreef:
Dat snap ik. Toch he..... Ik heb ooit een ongeluk gehad, waarbij ik de grond erg enthousiast benaderde. Je voelt er niks van. Toen ik in het ziekenhuis bijkwam wel trouwens.

Dit heb ik ook gehad! Heb mijn kaak gebroken op 4 plekken door de trap van een paard, en toen ik bijkwam in het weiland wilde mijn toemalige baas mij naar het ziekenhuis brengen, waarop ik aangaf (nja praten ging niet echt...) dat de paarden nog gevoerd moesten worden en er nog dieren in de stapmolen stonden. Dat ik die avond wel naar de dokter zou gaan en het wel over zou gaan.. :+
De pijn kwam pas toen ik wakker werd uit narcose overigens. Ik werd rond half 11 bij het ziekenhuis gebracht en om 6u geopereerd. Toen kwam pas de pijn

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:20

Ik heb ook ooit mijn telefoon na een val met de fiets uit mijn decolleté (15 jaar :+) gehaald met een gebroken elleboog zonder pijn. Die kwam ook pas in de wachtkamer van de eerste hulp.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:55

Bubblewrap schreef:
Ken een verhaal van een brandweerkorps die een politieauto om bovenstaande reden open moesten knippen. Brandweer neemt het dak incl. zwaailichtbak mee naar de kazerne als 'troffee'.
Daar kon de politie niet om lachen

Hier lag ik vlak om :') jammer dat de politie het niet grappig vond, ik wel :')

vionnesem schreef:
Dit heb ik ook gehad! Heb mijn kaak gebroken op 4 plekken door de trap van een paard, en toen ik bijkwam in het weiland wilde mijn toemalige baas mij naar het ziekenhuis brengen, waarop ik aangaf (nja praten ging niet echt...) dat de paarden nog gevoerd moesten worden en er nog dieren in de stapmolen stonden. Dat ik die avond wel naar de dokter zou gaan en het wel over zou gaan..
De pijn kwam pas toen ik wakker werd uit narcose overigens. Ik werd rond half 11 bij het ziekenhuis gebracht en om 6u geopereerd. Toen kwam pas de pijn

Ja bizar he..... alsof je de hele tijd in een soort roes bent. Ik ben ook af en toe niet bij bewustzijn geweest, wat op zich fijn was, want ik moest een MRI, maar ik ben claustrofobisch. Tegenwoordig vallen liften erg mee, maar een MRI apparaat vind ik niet grappig. Maar ik heb het helemaal niet bewust meegemaakt, gelukkig.

En idd, pas als je echt wakker wordt en beseft wat er aan de hand is, dan komt ook de pijn, maar het ongeluk zelf heb ik niets van gevoeld.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:43

Ailill schreef:
furious schreef:
- https://www.telegraaf.nl/nieuws/1495851 ... um=organic
Een Russische vrouw heeft een wild feestje in Sint Petersburg niet overleefd. Ze viel van negen hoog te pletter van een flat toen ze met een man seks had op de vensterbank.

En dan het lugubere:Dan man overleeft het, omdat de vrouw onder hem de klap opvangt :=
En toch is dit vaag. De meneer in kwestie zal vast nog in leven zijn. Maar toen ik research deed voor mijn boek kwam er uit verschillende onderzoeken/rapporten naar voren dat mensen die van grote hoogte vallen vaak sterven vanwege intern falen i.v.m. langdurige externe druk. Oftewel, je organen krijgen zo'n klap dat je voor de val al dood bent.

Ik had ook begrepen dat mensen vaan in de lucht al dood zijn, maar dacht dat dit kwam door een hartaanval van de stress...

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:13

Ben eergister van mijn paard gevallen in het bos. Paard ging er vandoor dus moest nog 1.5 km naar stal lopen. En dat leek 5 min te duren ipv halfuur. En toen ik op stal was en zag dat paard in stal stond helemaal heel kwam de pijn en de stijfheid. Maar bij mij was er ook sprake van paniek ik was bang dat ik mijn paard kwijt zou zijn. Waren gelukkig op een pad waar we de 2 dagen ervoor ook al waren geweest :o nu ben ik aan het nagenieten van alle pijn en spierpijn _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:38

Schrik en adrenaline doet een hoop. Maar ook alsiets heel scherp is voel je ook weinig pijn. Ooit eens heel hard het water u gerend waar oesterbanken lagen. Ik voelde 'flapjes' maar nog geen pijn. Beide voeten flinke diepe japen. Pijn kwam inderdaad pas in het ziekenhuis. Al wasik, naast dat het super scherp was en dus pijnloos gesneden, ook in shock wat ook een hoop overneemt.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 02:11

Ik heb een keer de binnenkant van mijn hand opengesneden, diep, met een broodmes. Ondanks dat het kartels had voelde ik niks, tot ik het zag. Grote paniek :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:22

Flapjes... :r _O-

Beeld denker hier.. juk :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:28

Met een papercut is dat toch ook zo. Je ziet het gebeuren, je kijkt erna, dan denk je nog: oooh valt mee.
En dan ineens: aaaaaaaaauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:39

Met een papiersnee heb ik het andersom.
*snijdt zichzelf* 'ah, sh i t. Stom papier!'
*kijkt* 'duidelijk. Stom (insert vloekwoorden) papier!

Al heb ik het met gym wel eens gehad dat het later pas zeer deed. Bij gym heb je altijd bankjes tegen de muur staan. Ik ren richting de muur, struikel, en val met mijn handpalmen op het bankje en met mijn vingers tegen de muur.
Nooit geweten dat mijn vingers 90° konden buigen. := Gymleraar zag het gebeuren, en zei dat ik ze maar snel onder de kraan moest houden. 'Nee hoor!, gaat wel.'
Poosje later ben ik toch maar naar de wc's gegaan. Autsh!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:46

Misschien weer ff terug ontopic? Valpartijen en papiersneetje zijn nou niet bijzonder luguber.. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:51

nine1987 schreef:
Misschien weer ff terug ontopic? Valpartijen en papiersneetje zijn nou niet bijzonder luguber.. :')

Nou flapjes wel hoor. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:02

Ik kreeg ooit tijdens longeren een mep van mijn jonge paard thv heup/bekken. Ik ben dubbelgeklapt, rechtstaan ging moeilijk. Zag een paar dikke druppels bloed op mijn schoen en heb nog als een idioot naar mijn paard staan gapen, denkende dat zij wat had. Toch niet.
Opnieuw gekeken en zag toen een gat formaatje €2 in mijn broek waar bloed uit kwam. Iemand geroepen om paard binnen te zetten en toen gelijk gemerkt dat stappen heel moeilijk was.
Zelf nog in de auto naar ZH gestapt en pas ter plekke bij het uitstappen gemerkt dat het immens pijn deed en niet lukte.
Zolang ik stil lag voelde ik vrij weinig, beetje zoals je je enkel net hebt omgeklikt. Maar ik kon niks meer bewegen van dat been.

De dagen nadien deed het wel flink pijn uiteraard, maar pas na 2 weken ontdekking gehad dat 2 spieren en een zenuw compleet afgescheurd waren en maanden nadien dat mijn bekken ook gebroken was dmv afscheuringsfractuur.
Heb ik pijn gehad? Oh ja. Maar dus zeker niet op het moment zelf....

Luguber detail: alle omstanders konden door dat gat in mijn rijbroek alle spieren en weefsel en bot zo zien zitten als ik rondliep. Ikzelf niet, omdat ik van bovenaf keek.
Stiekem wel spijt dat ik daar geen foto van heb :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:54

Liever op die hoogte veilig hangen bungelen dat dat je moet stoeltje en al loskomt en weggezwaaid wordt hoor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:47

Ik dacht ook al daaraan toch wel eens in Nederland.

Meen dat vorig jaar op een kermis een van de twee kabels los schoot van zo'n bal die omhoog gelanceerd wordt

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:01

Ik heb toevallig vannacht hierover gedroomd! Komt denk ik door dit topic met de voorbeelden :-)

Maar het lijkt mij dat je op de kermis sneller problemen hebt, omdat die dingen constant in elk uit elkaar geschroefd moeten worden. Anderzijds heb je dan wel weer dat ze constant alle "onderdelen" in hun hand hebben en alles controleren. En eigenaren kennen misschien hun eigen attractie daardoor heel goed.

Er is allebei wel wat voor te zeggen, nu ik erover nadenk.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:56

Haha ik heb ook over een kermis gedroomd, de break dance, daar wilde ik niet in. Was niet veilig.

Maar er gebeurt genoeg op kermissen ook in nederland

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:07

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:44

Onali schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/bezoekers- ... ~a2ff1f4e/

Tot zover dat het niet in Nederland gebeurd :+
Ze hebben op 80 meter hoogte vastgezeten.

Ik zei dag ervoor nog hell no dat ik hierin ga. Ziet er veel te gammel uit en dan zo hoog. En dag later werd mijn gevoel bevestigd haha.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:50

Wij hebben in dezelfde atractie,in een Belgisch pretpark,op grote hoogte vastgezeten enkele jaren geleden.Jaar daarop gingen we terug erin en je kan het al raden;weer een halfuur van het uitzicht kunnen genieten.