Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:49

ah die streep van feetje is leuk

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 17:57

Hier een hairy baby. Wordt ook nog niet kaal. Het groeit juist :)
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:02

Och ukkie!!!

Hier viel het uit met een maand of 5 >;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:06

Sophie heeft veel haar, hier bescheiden bosje.
Bij N gaat nu wel hard, voller en langer.
Die pakjes zijn heerlijk Lau heb er ooit eentje voor N gehad van TAO helaas niet bewaard, kende toen merk amper.

Panty ruk zeg maar is wel lichte kleur heb geen tip want ik ben slechte wasser.
Die trui is iid een oudje maar aasde zo lang op deze print.
Enne jij hoeft toch geen meisje op de wereld te zetten, knulletje stop jij ook in dat pakje.

Sam hier in mingo de winterlegging <3 bruin heerlijk stofje dik en super zacht en de cat advisce shirt best mooie combi foto volgt nog ik ben lui

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:21

[naam] had al veel haar, op 7 maanden is hij al voor de 1ste keer naar kapper geweest.
Bij [naam] is het juist andersom, had niet veel haar, begint nu juist wat te groeien, maar nug niet zo lang dat je het moet knippen, ook niet dik. Terwijl [naam] veel en dik haar heeft, denk dat hij dat van mij heeft. Alle, had want ik heb zoveel haaruitval, dat dat bij mij al niet meer t geval is :roll:

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:26

Leuke zomerpakjes!

@tita iréne gaat naar een antroposofisch kinderdagverblijf, daar worden echt absoluut geen filmpjes gekeken.

Dit heb ik gekocht bij su&jill
Mingo jogger en angulus schoentjes.
Afbeelding

Heb flink wat kleding weg gedaan, nu even bedenken hoe ik er een capsule wardrobe van kan maken. Heb best veel verschillende kleuren namelijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:40

Mooie kleur is die jogger liti. :D

Antroposofische ..... heb even opgezocht hier in Breda of dat ook bestaat.

Maar echt serieus..... wat denk jij wat de grote verschillen zijn met een reguliere crèche?
Volgens mij doen ze bijna allemaal het zelfde en volgen ze de zelfde richtlijnen.
Okay als je kind op een agrarisch KDV zit, snap ik dat ie andere dagbesteding kan hebben.
Wij hebben daar ook voor gekeken maar die zat 15km verder op, en toen ze refo bleken te zijn haakte ik af :x maar ik vind een agrarisch KDV mooi concept.
Maar ik snap verder niet verschil met alle naampjes.
Zo hebben wij de kids bijna verplaatst naar Montessori KDV omdat de huidige niet aan de afspraken hield.
Leuk Montessori maar ik merk geen enkel verschil tussen de twee type opvang(zitten bij elkaar in gebouw en ik loop die klas in omdat mijn petekinderen daar wel op zitten)

Op elke crèche mag kind een kind zijn...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 19:09

Jij hebt hetzelfde jeugdtrauma als ik Tita _O-
Hier Julia eerste jaar bij gastouder gehad. Had pas toen ze er heen ging door dat haar man predikant was en zij ook Alblasserwaard kwam. Maar was beste plek ooit. Het is dat ze gingen verhuizen anders waren beide dames daar gebleven tot 4 jaar. Maar heb echt even moeten slikken. ‘Gelukkig’ waren zij totaal niet streng ondanks dat ze wel uit een heel streng gezin kwam. Maar heeft ze zich echt ontworsteld. Hadden beide zelfde jeugdtrauma van vriendinnen die met 18 trouwden, op hun huwelijk de boodschap kregen dat hun man de Jezus in huwelijk was, ze moesten gehoorzamen en voor hun 30e 6 kinderen hadden en universitaire studie niet mochten afmaken.

Nu op agrarisch kdv. Hebben ze geen schermpjes. Kinderen spelen veel buiten. Maar dat lijkt mij redelijk normaal.
Overigens ook christelijk. Maar op een normale manier.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:16

Ik heb echt nog nooit gehoord van al die verschillende kdv’s :=

Hier is het meeste christelijk, maar wij ook dus ik vind dat geen probleem.
Hij gaat nu 2 ochtenden naar een christelijke peuterspeelzaal. Maar het enige verschil is geloof ik dat ze christelijke liedjes zingen en een bijbelverhaal voorlezen. (En dat nu dus Jona in de walvis zijn lievelingsboek + liedje is :'))

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:34

Wat een leuke setjes Lins! Mooie kleuren.

Synne gaat naar een gastouder, vanaf april naar een andere. Kdv is naast mijn werk, dus misschien tzt toch daarheen.

Moooooie jogger liti!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:38

Jullie hebben veel exclusieve kleding vind heel leuk om bij jullie kindjes te zien maar durf het zelf niet te kopen. Bang dat ik het toch te vind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:42

tita schreef:
Mooie kleur is die jogger liti. :D

Antroposofische ..... heb even opgezocht hier in Breda of dat ook bestaat.

Maar echt serieus..... wat denk jij wat de grote verschillen zijn met een reguliere crèche?
Volgens mij doen ze bijna allemaal het zelfde en volgen ze de zelfde richtlijnen.
Okay als je kind op een agrarisch KDV zit, snap ik dat ie andere dagbesteding kan hebben.
Wij hebben daar ook voor gekeken maar die zat 15km verder op, en toen ze refo bleken te zijn haakte ik af :x maar ik vind een agrarisch KDV mooi concept.
Maar ik snap verder niet verschil met alle naampjes.
Zo hebben wij de kids bijna verplaatst naar Montessori KDV omdat de huidige niet aan de afspraken hield.
Leuk Montessori maar ik merk geen enkel verschil tussen de twee type opvang(zitten bij elkaar in gebouw en ik loop die klas in omdat mijn petekinderen daar wel op zitten)

Op elke crèche mag kind een kind zijn...

Nee, antroposofisch is heel erg bezig met de jaarfeesten, bepaald speelgoed, biologisch eten. Is toch wel anders dan regulier. Het spreekt mij wel aan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:42

Hier niets exclusiefs hoor. Gewoon zara, wat hema, Tumble, Feetje en via Vente Exclusive sale small rags en Imps&Elfs.

Vind iets al snel te duur :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:08

LinsxDot schreef:
Jullie hebben veel exclusieve kleding vind heel leuk om bij jullie kindjes te zien maar durf het zelf niet te kopen. Bang dat ik het toch te vind.

Dan stuur je het toch weer terug als je het niet mooi vindt?
Verder is het gewoon uitproberen en een beetje je merken zoeken.
Het gaat me trouwens niet echt om het exclusieve, maar ik wil tegenwoordig alleen verantwoord geproduceerde kleding voor mijn kinders :o

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:13

Wat zijn jaarfeesten?

Ik vind het op zich wel een goed uitgangspunt, geen beeldschermen op het kdv. Er zijn zoveel kindjes om mee te spelen. Maar helemaal weghouden van schermen, kleuren of andere prikkels lijkt me ook niet goed, dat is nu eenmaal onderdeel van deze tijd. A kan mijn telefoon moeiteloos bedienen, YouTube vinden, advertenties overslaan en noem maar op. Ik vind het eigenlijk (op bepaalde momenten) prima.

Lautje, wie weet heb je geluk met Sophie’s haar. A heeft ook nooit echt een kale plek gehad. Op den duur brak het wel wat af, maar dat werd ook al weer bedekt door de haren hoger op haar hoofd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:13

Afbeelding

MR x Mingo

Ik kan echt iedereen adviseren 1/2 winterleggings te kopen vooral in de winter met tijgerende baby's

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:20

Dat is een hele mooie cimbi, tita. Een print, maar niet te druk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:22

Wanneer doe je dat setje weg Tita en welke maat is het :7

En wat is het verschil tussen een winterlegging en een zomerlegging? Is een winterlegging echt heel veel dikker?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:26

Wat een mooie combi tita. Ik heb het cat advice t-shirtje overgenomen van Lautje, denk dat ik op zoek moet naar een bruine korte broek voor erbij.

Verootje, de winterleggings die ik heb hebben fleece aan de binnenkant.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:30

Oh dat is wel lekker ja. Maar niet veel te warm dan?
Mijn peuter moet echt dun aangekleed worden anders heeft ie het te warm. Dat was als baby al zo, en dus mogelijk ook met de nieuwe beeb straks :P

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:35

Nee ik vind het alsnog niet heel warm. Prima voor in de auto en kleine stukjes buiten maar als je echt lekker buiten wil spelen doe ik er liever nog een maillot onder (als het rond de 5 graden is).

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:42

Dit is een beetje hoe een gemiddelde dag op het kinderdagverblijf gaat:

Kindjes komen binnen en worden toegezongen door de 'juffies'. Ze zitten aan tafel en maken iedere dag broodjes ieder kindje voegt iets toe aan het deeg voor saamhorigheid. Ze besteden aandacht aan de tijd van het jaar door bijvoorbeeld een antroposofisch verhaal over deze tijd van het jaar te vertellen/zingen/toneel, of ze doen rituelen/gebruiken die bij die tijd passen (Bijvoorbeeld nu speelt het verhaal van de wortelkindjes, dat gaat over bloemen die uit hun bol komen) daarna gaan ze gaan buitenspelen op het natuurlijke speelplein. Dan lunchen ze van de zelfgebakken broodjes en gaan de kindjes die daar behoefte aan hebben slapen. Daarna is er vrij spelen en het speelgoed dat er is is grimms/ostheimer/selecta/speelzijde. Het speelgoed is in ieder geval van natuurlijke materialen, rustige kleuren en met een open einde. Daarna gaan ze weer buitenspelen en afhankelijk van het weer of ze de rest van de middag buiten zijn. (er zijn natuurlijk ook fruit drink en handenwasmomentjes tussendoor)

En ze vieren een heel stuk meer jaarfeesten dan een gemiddelde opvang of school, naast de standaard dingen als kerst en Pasen vieren ze ook dingen als sint Lucia en sint Jan. Ieder feest heeft dan weer z'n eigen gebruiken, liedjes, spelmateriaal, en eten. Ook is de natuur heel belangrijk iréne weet bijvoorbeeld feilloos soorten vogeltjes en bloemen te onderscheiden.

De hele inrichting is ook antroposofisch natuurlijk rustig weinig prikkels en ronde en 5 hoekige vormen. Ook hebben kleine kindjes een strikmutsje op en worden ze ingebakererd of gedragen (wel met toestemming van de ouders) al het eten is biologisch, vega, en aangepast op het seizoen en de feesten.

Kleine samenvatting van hoe ze op peuter leeftijd omgaan met de antroposofische visie die natuurlijk veel meer omvattend is. Er zit een hele filosofie achter (waar ik overigens niet altijd achter sta/in geloof) maar dat gedeelte van de natuur volgen vind ik erg mooi. Daarom kiezen wij nu voor vrije school opvang maar zal iréne straks niet naar de vrije school gaan omdat ik het niet eens ben met de pedagogische ideeën binnen de antroposofie. Iréne gaat straks naar een montessorischool dat is kwa ideeën bijna het tegenovergestelde van de vrije school. Wij geloven namelijk in zelf doen, creativiteit en autonomie wat dus goed aansluit bij montessori. Terwijl de vrije school veel waarde hecht aan ritme en autoriteit wat mijn inziens meer binnen een communistische samenleving past dan in Nederland. Maar het leven met het jaar, die rituelen het speelgoed en de kinderboeken neem ik zeker over vanuit de antroposofische visie.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:55

Lautje ik ben ook uit de refowereld gestapt maar tis wel iets anders dan je daar omschrijft gelukkig. Maar ja ik ben ook 23 en zwanger van de 2e, zal vast ook meespelen dat dit in mijn omgeving normaal gevonden wordt. Wilde ook altijd graag jong moeder worden. Ml is ongelovig opgevoed en in zijn omgeving zijn wij echt piepjonge ouders. (ml is 25). Gelukkig is het altijd eigen keus ook bij refo's. Vroeger was dat anders, als je dan na 1 jaar nadat je getrouwd was nog niet zwanger was, dan werd er toch wel eens poolshoogte genomen hoe dat zat. Verder is de rolverdeling van man-vrouw in refogezinnen veel traditioneler, ook bij mijn ouders thuis. Maar m'n moeder is beslist geen onderdanige vrouw en kan ook niet zeggen dat ik herken dat refovrouwen niks te zeggen hebben. Lijkt misschien zo voor de buitenwereld maar als t er op aan komt hebben de meeste vrouwen toch de broek aan hoor.

Figuurlijk bedoeld natuurlijk want broeken voor vrouwen, foei. Ik trek dl altijd wel broekjes aan naar m'n ouders maar weet dat ze dit heel lastig vinden.

Onze dochter gaat nu nog naar een regulier kdv hier in de buurt. Maar heb toevallig vandaag naar een ander kdv gebeld waarbij ze de hele dag buiten spelen wanneer het niet regent en ook altijd buiten slapen in van die hokjes. Ik baalde zo dat dl nu zo weinig buiten komt, en dat ze daar met 15 kinderen op een betegeld pleintje spelen van 4 bij 5. Terwijl we zelf buitenaf wonen tegenwoordig en dl wil niet liever dan buiten zijn. Volgende week bij t andere kdv kijken, is in een oude boomgaard met diertjes enzo dus super leuk. Ben heel benieuwd.

Wel wat anders dan nu want kinderen mogen daar geen of bijna geen suiker, drinken zelfgemaakte kruidenthee. Ze beginnen de ochtend met kinderyoga en heel veel dingen net wat anders dan normaal. Lijkt me heel leuk iig.

Michelle snap dat je niet altijd zin hebt om te reageren, sterkte met alles!

Leuke kleertjes van Z8, dat 'spijker'broekje is ook lief!

Zaterdag hier kledingverkoop, verkoop zelf aantal kledingstukken maar hoop vooral ook wat leuks te kunnen vinden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:14

Ik kom uit 1 van de strengst gelovige gebieden van Nederland. Bij ons zijn overigens niet de gereformeerden, maar de hervormden zo streng. Ze zijn ook grotendeels allemaal uit de pkn gestapt om een eigen gemeente te houden want pkn of gereformeerd is niet streng genoeg.
Er wordt ook alleen zwart gedragen en rokken tot de enkels. Daarbij een hooggesloten blouse dat de nek grotendeels ook bedekt. Vrouwen mogen de haren niet knippen want de maagd Maria had lang haar en vanaf je 12e moet het opgestoken zijn want anders verleidt je mannen.
Het hele leven is lijden. En de vrouw heeft 1 boodschap: Gij zult uw man gehoorzamen.
Ik weet dat een hoop gereformeerden schrikken van hoe het bij ons is/was. Het wordt gelukkig minder.
Maar een meisje wat ik ken is op haar 16e verkracht door een jongen uit haat gemeente. Ze is onder druk van beide families met hem getrouwd. Want ze hadden immers al geconsumeerd en ze had hem verleid.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:18

Bizar toch dat dat anno 2019 én in Nederland nog gebeurd -O-

Eva dr gastouder die ze had tot ze een maand of 10 was, is Jehovagetuige. deed ze verder tijdens de oppas uren niks mee 'want ik ben om op te passen en niet om een geloof aan te leren'. Alleen als ze dinsdag avond (uit mn hoofd) bij de gastouder was moest ze mee naar de 'kerk'.
Laatst bijgewerkt door Smallheal op 13-03-19 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt