Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:11

Babyshowers en vrijgezellenfeesten zijn volgens mij de momenten voor gierige acties :n

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:15

Dat is niet zozeer gierig maar eerder onhandig verdeeld en niet goed nagedacht over de prioriteiten (aka, cadeau eerst, activiteit later. Of zo zou ik iig naar het budget kijken). Gierig zou ik het vinden als ze er zelf wat aan over wilde houden.

Neemt niet weg dat het wel een suffe actie is idd. En als aanstaande moeder zou ik ook een wenkbrauw optrekken als een club van 12 man met een cadeau van 50 euro aan kwam zetten :+ Dat klinkt dan misschien weer gierig van mijn kant, maar als je zo'n babyshower organiseert, doe het dan goed.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:19

12 man....55 euro; ieder zou 5 euro in hebben gelegd? Met andere woorden; diegene die het verder allemaal geregeld heeft, heeft niet eens meebetaald aan het cadeau dus, want dan kom je immers op 60 euro uit. Wat idd nog steeds een heel schraal cadeau is gezien de grootte van de groep.

Maar wel zorgen dat in het dagdeel dat ze zelf komt er allemaal lekkere hapjes zijn.

Nee dat noem ik niet onhandig verdeeld hoor, maar idd gewoon gierig
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 22-09-20 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:19

Nou je kunt het toch ook niet echt verkopen dat een deel van de groep aan een karige high tea zit en een ander deel veel uitgebreider zit te eten en drinken.. En dan wel iedereen hetzelfde laten betalen :n En uiteraard zit degene die organiseert niet bij de karige high tea :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:20

xxCYNNxx schreef:
12 man....55 euro; ieder zou 5 euro in hebben gelegd? Met andere woorden; diegene die het verder allemaal geregeld heeft, heeft niet eens meebetaald aan het cadeau dus, want dan kom je immers op 60 euro uit. Wat idd nog steeds een heel schraal cadeau is gezien de grootte van de groep.

12 man incl degene waar de babyshower voor is denk ik? Dus 11 man hebben ingelegd, want de zwangere legt natuurlijk niet in.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:21

ow zo....ja dat zou kunnen idd. Dan had ik het verkeerd begrepen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:59

Nee, we waren met 12 gasten, dus 2 groepjes van 6.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:00

Ethelate schreef:
Nee, we waren met 12 gasten, dus 2 groepjes van 6.

Dan heeft er dus idd 1 iemand niet betaald?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:00

Huh ik snap niet wat er gierig is. 5€ pp voor babyshower cadeau is toch niks mis mee :?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:04

Ik vind het wel gierig als de ene groep meer krijgt dan de andere terwijl ze dezelfde bijdrage moeten betalen. Daarnaast vind ik het ook gewoon sociaal heel apart. Stel je voor dat je in de mindere groep zit, hoe moet je je dan voelen?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:08

Het gaat toch niet om of het kado goedkoop is maar dat de ontvanger blij is met t kado? Desnoods legt iedereen 0,001 in who cares

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:45

Het probleem is dat iedereen 17.50 ingelegd heeft. :P Dan is 5 euro wat naar het cadeau gaat en de rest naar wat koekjes en thee voor de ene groep, en een luxe maal voor de andere groep wel wat bijzonder te noemen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:47

julius_juut schreef:
Het probleem is dat iedereen 17.50 ingelegd heeft. :P Dan is 5 euro wat naar het cadeau gaat en de rest naar wat koekjes en thee voor de ene groep, en een luxe maal voor de andere groep wel wat bijzonder te noemen. :+

Pcies, Kado is prima, immers volgens er ook nog weer kado's bij de geboorte enzo. Maar de verdeling is wel scheef..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:48

Ah ok. Ik had niet begrepen dat er verschillende groepen waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:06

verootjoo schreef:

Ethelate schreef:
Laatst werd er een babyshower georganiseerd voor een vriendin. Een vriendin van haar hadden het geregeld en we waren met zijn 12e en gezien de Corona maatregelen hadden we een ochtend en middag groep. De kosten waren €17,50.
Ik zat in de ochtend groep en we gaven namens allemaal een massagebon van €55.
Ik zat daar echt van "meen je dit nou? Nog geen €5 pp voor het cadeautje..?" maar hield mijn mond ;)
Nu hadden wij 's ochtends 'high tea' idee, dus dat waren wat thee smaken en wat koekjes (waar ik met gluten intolerantie niks aan heb, dus had zelf bakje chocolaatjes meegenomen). Dat ik dacht, we zitten hier toch geen €12 pp te eten/drinken :?
Maar 's middags kwamen de foto's van de middag ploeg (waar dus de vriendin in zat die het organiseerde) en de hele tafel vol met lekkere hapjes, allerlei alcohol vrije cocktails enz.
Echt compleeeeet niet in verhouding en toen dacht ik wel had dit ff verdeeld in een ochtend en middag tarief :+
En voor mijzelf een wijze les: volgende keer vraag ik specifieker wat we cadeau doen, want vond dit echt wel schraal.

Het staat er letterlijk meerdere keren in :')

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:10

Ja ik vond de verdeling zéér scheef. Maar ook de inleg t.o.v. het cadeau.
Wij geven elkaar bijv. voor verjaardagen vaak een cadeautje per post (wat varieert van €10 tot €30, net wat op dat moment zo leuk is om te geven) en een etentje. Dan vind ik nog geen €5 pp best weinig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:43

Relaxed schreef:
verootjoo schreef:

Ethelate schreef:
Laatst werd er een babyshower georganiseerd voor een vriendin. Een vriendin van haar hadden het geregeld en we waren met zijn 12e en gezien de Corona maatregelen hadden we een ochtend en middag groep. De kosten waren €17,50.
Ik zat in de ochtend groep en we gaven namens allemaal een massagebon van €55.
Ik zat daar echt van "meen je dit nou? Nog geen €5 pp voor het cadeautje..?" maar hield mijn mond ;)
Nu hadden wij 's ochtends 'high tea' idee, dus dat waren wat thee smaken en wat koekjes (waar ik met gluten intolerantie niks aan heb, dus had zelf bakje chocolaatjes meegenomen). Dat ik dacht, we zitten hier toch geen €12 pp te eten/drinken :?
Maar 's middags kwamen de foto's van de middag ploeg (waar dus de vriendin in zat die het organiseerde) en de hele tafel vol met lekkere hapjes, allerlei alcohol vrije cocktails enz.
Echt compleeeeet niet in verhouding en toen dacht ik wel had dit ff verdeeld in een ochtend en middag tarief :+
En voor mijzelf een wijze les: volgende keer vraag ik specifieker wat we cadeau doen, want vond dit echt wel schraal.

Het staat er letterlijk meerdere keren in :')

Ja maar ik had dus niet begrepen, of niet goed gelezen, dat die groepen door dezelfde persoon werd georganiseerd en dat iedereen daarvoor dezelfde prijs moet betalen :')

Misschien ook omdat ik me totaal niet kan voorstellen dat een zwangere het leuk vind om in twee etappes verschillende clubs mensen over de vloer te hebben := Dus de hele dag bezig te zijn met je dikke pens en daarvoor een feestje te vieren.
Dit zou echt mijn horroscenario zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:51

Die dikke pens lijkt me sowieso al een horrorscenario, maar dat is offtopic :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:28

Apart was vanwege Corona meen ik gelezen te hebben.

Ik heb met het door mij georganiseerde vrijgezelleflnfeest gevraagd wat iedereen max wou besteden. Na die tijd waren er wel mensen die de andere gierige mensen noemden

2 die niet met activiteit mee deden maar wel mee gingen daar bij werd 2 glaasjes gedronken.2 anderen bleven helemaal weg en kwamen later.

Een was ziek en heeft alleen aan het cadeau mee betaald dat vond ook een gierig..(nou ik vond het juist netjes en de boel kon overal geannuleerd worden op de dag zelf dus koste de rest niks)

Ik kond dus alles apart gaan uitrekenen ook de 2 glazen drinken van de 2 die met het activiteit erbij keken. Dat werd ook als gierig gezien door de een.

Iedereen nam ook wat mee voor de high thee.. dat was van een pak cake , tros bananen tot zelf gebakken spul.of snoepjes.
Werd ook als gierig gezien door sommigen.

Op de dag zelf werd dat trouwens niet gezegd maar achteraf heb ik regelmatig gierig gehoord.

Ikzelf vond het wel mee vallen de glaasjes drinken ging dan om 5 euro. Het activiteit was rond de 20.

De heren vonden ons weer gierig.. die hadden busje erbij gehuurd 2 keer uit eten geweest (ook de lunch dat hadden wij zelf gedaan in high thee vorm) en ook nog hele avond stappen .
Laatst bijgewerkt door Christiene op 22-09-20 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:34

Maar de zwangere 'moest' dus 2x op 1 dag high tea en?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:37

Misschien was de zwangere nog niet hoogzwanger?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:39

Christiene schreef:
Misschien was de zwangere nog niet hoogzwanger?

Ik ben nog heel pril maar moet er echt niet aan denken 2x te moeten high tea en :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:39

Daarom was de ochtend dus zo karig :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:40

Relaxed schreef:
Babyshowers en vrijgezellenfeesten zijn volgens mij de momenten voor gierige acties :n

Yup, en ik ben daar ook iemand van :+ Tegenwoordig moet je al naar 30 feestjes gaan voor de baby geboren is, en dan krijg je nog eens een cadeaulijst om op baby bezoek te gaan als de baby geboren is.

Ik zat overlaatst in een groep voor vrijgezellenweekend, daar werd er 700 euro p.p inleg gevraagd om een weekendje weg te gaan. Heb ik vriendelijk voor bedankt. Ik had eerst nog gevraagd of het bedrag wel klopte, ik dacht dat ze misschien perongeluk een 0 teveel gezet had. Maar nee, we gingen op vakantie gaan en dat moest allemaal betaald worden. Zat nog niet eens drank bij in :') zo'n decadent levensstijl heb ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:43

The_Cat schreef:
Relaxed schreef:

Yup, en ik ben daar ook iemand van :+ Tegenwoordig moet je al naar 30 feestjes gaan voor de baby geboren is, en dan krijg je nog eens een cadeaulijst om op baby bezoek te gaan als de baby geboren is.

Ik zat overlaatst in een groep voor vrijgezellenweekend, daar werd er 700 euro p.p inleg gevraagd om een weekendje weg te gaan. Heb ik vriendelijk voor bedankt. Ik had eerst nog gevraagd of het bedrag wel klopte, ik dacht dat ze misschien perongeluk een 0 teveel gezet had. Maar nee, we gingen op vakantie gaan en dat moest allemaal betaald worden. Zat nog niet eens drank bij in :') zo'n decadent levensstijl heb ik niet

Halleluja, als ik 700 euro uit moeten geven wil ik dat wel doen aan iets wat ik leuk vindt.. Daar valt een vrijgezellenfeest zeker niet onder :') Of het moet echt met een leuke vriendinnengroep zijn, waardoor het ook een leuk vriendinnenweekend is. Maar dat is meestal met een vrijgezellenfeest niet zo :+