Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:29

Ja, dan wordt ie krom.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:33

Aah okee! Ze zei dat het geen kwaad kon voor haar pony en dat ie rechtsom ook makkelijker vind

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:37

Froukje schreef:
Omdat de grond te nat is om te oogsten..

Hier hebben ze zelfs hele stukken aardappels laten staan en omgeploegd omdat er niet door te komen was.

Dat dacht ik ook, maar 9 van de 10 velden zijn wel leeg gehaald. Dan lijkt me dat het tiende veld ook had gekund.

Nog nooit van korrelmais gehoord, maar dat zou het idd kunnen zijn!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:28

_Mirjam schreef:
Deze beestjes vond ik in mijn hooivoorraad voor de cavia's. Iemand enig idee wat het zijn en of ze kwaad kunnen? De beestjes zijn erg klein, misschien 1 à 2 mm. De cavia's eten al bijna een week van deze voorraad en ik heb tot nu toe niks aan de cavia's gemerkt.

[ [url=m/bPz14k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan een snuitkever zijn
Dan is je voer besmet geraak door de larve ervan.
Dus je voer weggooien. Het volgende voer goed afgesloten bewaren. Ze vermenigvuldigen zich snel

Doe het echt want ze zijn ook dol op de inhoud van keukenkastjes. Dus alles preventief in bakjes, zakjes en weet ik wat doen.

Verder vrij onschadelijk

https://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/159008-zwarte-beestjes-in-huis-graanklander-kevers-in-de-keuken.html

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:38

Bedankt voor je antwoord knert. Ik heb die zak hooi inderdaad al weggegooid omdat ik het niet vertrouwde. Ik heb het hooi overigens mijn hele leven al in een open zak bewaard en nooit eerder beestjes ontdekt.

Ik zal ook de opslagruimte in de kelder even wat uitgebreider schoonmaken voor het geval dat ze daar verder nog zitten. Buiten het hooi en de brokken voor de cavia's wordt daar niks eetbaars bewaard. De brokken zitten wel in een afgesloten bak.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:04

Ik ga morgenochtend kijken bij een occasion bij een autodealer. Nu zag ik op 1 van de foto's dat de rechterspiegel kapot is, oftewel: het complete glas ontbreekt. De auto wordt ter plekke APK gekeurd maar wordt dit hierin meegenomen? En mag ik er überhaupt mee rijden als het niet ter plekke wordt gerepareerd? Ik kom namelijk uit Almere en de auto staat in Heerhugowaard dus het is ook niet zo dat we er even voor heen er weer rijden als we hem later willen ophalen.
Ik weet wel dat een rechterspiegel niet verplicht is aangezien de auto van 1999 is en hij geen trekhaak heeft maar hoe zit dit als er wel een spiegel hoort te zitten?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:09

1: X neemt een trekje van een sigaret.
2: Y neemt een trekje een blaast de rook uit, dit komt in het gezicht van X en die ademt de rook in.

Stel dat de hoeveelheden rook gelijk zijn. Is er verschil in het gevolg voor het lichaam van X?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:10

Jolien87 schreef:
Ik ga morgenochtend kijken bij een occasion bij een autodealer. Nu zag ik op 1 van de foto's dat de rechterspiegel kapot is, oftewel: het complete glas ontbreekt. De auto wordt ter plekke APK gekeurd maar wordt dit hierin meegenomen? En mag ik er überhaupt mee rijden als het niet ter plekke wordt gerepareerd? Ik kom namelijk uit Almere en de auto staat in Heerhugowaard dus het is ook niet zo dat we er even voor heen er weer rijden als we hem later willen ophalen.
Ik weet wel dat een rechterspiegel niet verplicht is aangezien de auto van 1999 is en hij geen trekhaak heeft maar hoe zit dit als er wel een spiegel hoort te zitten?

https://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk ... fault.aspx

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:15

xMarieke schreef:
Jolien87 schreef:

https://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk ... fault.aspx

Bedankt voor je reactie. :)
Inmiddels heeft de dealer laten weten dat er een nieuwe spiegel in zit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:17

Yentaah schreef:
1: X neemt een trekje van een sigaret.
2: Y neemt een trekje een blaast de rook uit, dit komt in het gezicht van X en die ademt de rook in.

Stel dat de hoeveelheden rook gelijk zijn. Is er verschil in het gevolg voor het lichaam van X?

Ja je longen zullen grotendeels schadelijke stoffen opnemen maar een deel blaas je uit.

Als de ander dat inademt is er een kans dat die longen het opnemen. De hoeveelheid schadelijke stof is wel lager, maar wel schadelijk.

Hoewel je van een rookwolkje niet meteen kanker hoeft te krijgen.. blijft het slecht.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:18

meeroken is ook slecht.
Dus dan heb je het antwoord al.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:19

Ja wat maakt dat eenmalige nou uit? Ik werk toch altijd minstens een half uur over, soms bijna 2 uur zelfs. Het gaat erom dat ik gewoon betaald word voor mijn werk, ik ben geen slaafje. Als ik mij zelf al helemaal uit de naad werk zie ik ook geen oplossing om eerder klaar te zijn of wat dan ook?

Ik denk er niet aan om vrij te vragen, ik vraag hier om advies wat jullie zouden doen.

Femek2902 schreef:
Ik zou in dit geval absoluut niet het hoofdkantoor of een andere leidinggevende bellen. Het gaat om eenmalig driekwartier waarbij de uitloop komt doordat jij en/of je collega's te langzaam hebben gewerkt. Mocht dit nou wekelijks voorkomen dan zou ik proberen om een gesprek met je eigen leidinggevende aan te knopen over hoe jullie dit kunnen oplossen. Dan zou ik me vooral richten op tips om het beter te doen en aankaarten dat het jullie op dit moment niet lukt (door welke reden dan ook) om op tijd klaar te zijn.

Verder over het feest vind ik het echt hondbrutaal dat je uberhaupt er nog aan denkt om nu nog vrij te vragen. Had het een half jaar geleden gedaan, dan was er geen enkel probleem geweest. Nu kan het echt niet meer. De enige optie die je hebt is onderling ruilen, maar ik gok zomaar dat dat geen optie is en dat je dus gewoon zal moeten werken dat weekend.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:27

Bedankt voor de antwoorden bruintje en knert :)

Meteen door met de volgende vraag haha, wat is het verschil tussen een automatisch en een niet-automatisch spel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:50

Een automatisch spel verwerkt gelijk de resultaten van wat jij voor opdrachten geeft, een niet automatisch spel wordt eens in de zoveel tijd bijgewerkt door de eigenaar (handmatig dus)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:15

Ik kwam er vanmiddag achter dat de muizen op stal mijn paardensnoepjes hebben gevonden en daar dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Ik vind muizen heel leuke beestjes maar het is niet echt de bedoeling dat ze de paardensnoepjes opeten :+ Hoe kan ik het nu het beste opbergen? Het zit nu in een extra plastic zak maar daar knagen ze in een mum van tijd natuurlijk doorheen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:18

In een plastic bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:20

Kan je geen oud kistje vinden bij de kringloop? Zo'n ijzeren ding.. of een beschuitbus ofzo.
Die zak is morgen wel kapot denk ik en plastic kunnen ze ook kapot vreten..

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:17

Oh, een beschuitbus is inderdaad wel een goed idee! Zal er morgen eens eentje zoeken. Dank voor de tips!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:38

Op een site waar ik wil solliciteren vragen ze “gewenste brutoloon” ik heb aangegeven dat ik 12 uur per week wil werken. (Bijbaan) is 150,- een normaal bedrag of is dat te hoog gegrepen? Weet niet zo goed hoe ik hem moet invoeren

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:43

SavannahNx schreef:
Op een site waar ik wil solliciteren vragen ze “gewenste brutoloon” ik heb aangegeven dat ik 12 uur per week wil werken. (Bijbaan) is 150,- een normaal bedrag of is dat te hoog gegrepen? Weet niet zo goed hoe ik hem moet invoeren

150 per week of maand?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:48

Eske_B schreef:
SavannahNx schreef:

150 per week of maand?

Per maand :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:49

Per maand indd. Ik wil niet dat ze namelijk denken van zo die is duur of die wilt graag veel geld vangen..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:56

Minimumloon ligt rond de 3.44 op jouw leeftijd, dus zou minimaal 165 invullen als ik jou was :)
(12×4weken×3.44=165.12)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:02

Eske_B schreef:
Minimumloon ligt rond de 3.44 op jouw leeftijd, dus zou minimaal 165 invullen als ik jou was :)
(12×4weken×3.44=165.12)

Oh mijn minimum uurloon is volgens mij 4,40 dacht ik. Maar mn vriend zei dat 100,- al teveel gevraagd was dus vandaar. Dus 150,- is gewoon safe?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:19

Minimumloon noem ik persoonlijk niet teveel gevraagd, daar is het voor bedacht toch :)