Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:06

Flying_Angel schreef:
Haha vanochtend iets stoms! De incheckpoorten stonden allemaal op rood kruis! Dus toen er een man van de andere kant kwam rende ik er ook snel door, hek klapte weer dicht en die gaf niet mee! :+

Auw!

magda_90

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:07

Zo sloten de poortjes hier ook laatst voor mijn neus omdat 2 geliefden elkaar direct voor het poortje moesten omhelzen en ik vol op de rem moest. Denk even na zeg. >;)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:37

Hier komt een hele generaliserende en beledigende ergenis omdat ik even klaar ben met alles en OV in het specifiek -:(-
Spoiler:
Van die dames met kort-pittig kapsel die een dagje weg zijn geweest naar de huishoud beurs en dan zó hard schreeuwen terwijl de coupé praktisch leeg is -:(- :roll:

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:25

de Linda beurs? ik ben woensdag 3 keer op een trein vol linda moeders gezet, behoorlijk vervelend. :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:42

Bij hilversum is het vanochtend ook drama. Beide kanten zijn er problemen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:45

Het kunnen ook de Libelle zomerweken hier in Almere zijn. Daar komt vaak ook vrij typisch volk op af. (zei de gek die dit jaar voor het eerst zelf naar de HHB is geweest. :o )

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:28

Linda-beurs-dames, Libelle-zomerweken-dames, Huishoudbeurs-dames... We weten welk type we bedoelen :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:47

Wat ik echt heel erg irritant vind is (oude) mensen die in- en uitchecken gewoon niet begrijpen. Het is zo ongelooflijk simpel, kaartje ervoor klaar. Nou snap ik dat de techniek ivm de leeftijd allemaal heel snel gaat, maar ga dan alsjeblieft niet midden in het pad staan met z'n allen.
Laatst was ik in Zwolle en ik stapte over van Arriva naar NS en had niet echt heel erg veel tijd om over te stappen en moest dus helemaal vanaf de ene kant van het station naar de andere. Nou is Arriva al niet zo goed in genoeg paaltjes plaatsen en zijn ze allemaal ook zo ongelooflijk traag, dus dan sta je echt minutenlang te wachten achter zo'n groepje oude mensen die allemaal op dat ding aan het turen zijn of het wel gelukt is en de kaart dan te snel weghalen en weet ik veel. Had de trein maar net gehaald.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:58

Van die mensen die in een stilte coupe gaan zitten met de voeten op de stoelen en vervolgens gaan bellen over een of ander probleem over rechtsbijstand, zucht. Lijkt soms toch wel moeilijk leesbaar die letters op de ramen :D

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:35

Vandaag lekker in eek kapotte trein gezeten. Zeer fijn.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:21

Amburtjoz schreef:
Van die mensen die in een stilte coupe gaan zitten met de voeten op de stoelen en vervolgens gaan bellen over een of ander probleem over rechtsbijstand, zucht. Lijkt soms toch wel moeilijk leesbaar die letters op de ramen :D

Hier verbaas ik me ook altijd over, hoe kan je nou die enorme koeienletters missen?! -O- Het gebeurd echt zo vaak dat mensen gewoon keihard gaan zitten bellen of praten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:24

Yep vorige week ook. Zat in stilte maar 90% was aan het praten of zingen...

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:26

Arantes schreef:
Amburtjoz schreef:

Hier verbaas ik me ook altijd over, hoe kan je nou die enorme koeienletters missen?! -O- Het gebeurd echt zo vaak dat mensen gewoon keihard gaan zitten bellen of praten.

Ik denk eerder negeren dan missen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:32

Supertof. Morgen ga ik naar zandvoort met mn vader. We willen er graag om 9 uur zijn maar de eerste bus van syntus gaat pas om 10 voor 8 waardoor we pas 10 uur op zandvoort zijn. Eer we dan op t circuit zijn... lekker weer.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:44

Arantes schreef:
Amburtjoz schreef:

Ik was vorige week met een vriend in de trein. Tot twee keer toe wilde hij in een stilte coupe gaan zitten. Ik wees hem er op dat dat niet zo handig was.
Hij had het simpelweg niet door dat het een stilte coupe was.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:27

Ik reis bijna nooit met de trein en tot een jaar terug wist ik niet eens van het bestaan van de stiltecoupé af :+
Volgens mij heb ik dat hier gelezen. En als je het niet weet dat ze überhaupt bestaan vallen die letters ook niet erg op want dan kijk je er gewoon niet naar.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:28

Ik ging voordat ik aan mijn studie begon ook nooit met de trein, maar ik zag het gelijk. Ik ben wel iemand die altijd heel erg op de omgeving en details let, dus misschien dat ik me daarom moeilijk kan voorstellen hoe je ze kan missen :P

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:10

De sprinter Arnhem - Den Bosch waar mijn IC (Zwolle - Roosendaal) achter moest blijven plakken tot Den Bosch omdat de sprinter rem-problemen heeft...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:49

Ik mag 55 minuten wachten omdat Arriva en Deutsche Bahn zo fantastisch samenwerken *\o/* En dan straks in de bus en dan weer 12 minuten wachten op de trein...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:43

Je zou eigenlijk wel verwachten dat Arriva en DB samenwerken, Arriva is een onderdeel van DB :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:52

Inoterry schreef:
Je zou eigenlijk wel verwachten dat Arriva en DB samenwerken, Arriva is een onderdeel van DB :+

Valt vies tegen dus :') Ik had in de winter al over de zondagavond geklaagd, aangezien ik toen nog wel regelmatig daar op zondag reisde. Zo lang wachten in de kou, in de duisternis en met dronken mensen/zwervers die wat van je willen is echt niet fijn. Op zondagavond rijdt er dus weer gewoon een bus naar Nederland ongeveer 10 minuten nadat de trein aankomt. Kennelijk moet je eerst klagen voordat het wordt opgelost...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 00:07

En dan had ik 2 weken terug nog wel een reiziger in mijn trein die vond dat Arriva het maar snel over moest nemen van NS want dan zou het allemaal VÉÉÉÉÉl beter worden want NS bakt er niks van..... := . We zijn alleen maar het op 2 na beste spoorbedrijf ter wereld dus ja, we doen het echt heel slecht :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:59

Is daarbij ook gelet op hoe schoon de treinen zijn? :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:10

Geen ergernis maar juist leuk; ik heb mijn OV-chipkaart gewassen én in de droger gedaan. Per ongeluk. Nu issie zo krom als een hoepel, maar doet het wonder boven wonder nog. Een nieuwe ga ik aanvragen, maar ben ik nog niet aan toegekomen.

Maar dit levert leuke reacties van conducteurs op, die vinden het bizar dat dat ding nog werkt (net als ik) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:50

MarlindeRooz schreef:
Is daarbij ook gelet op hoe schoon de treinen zijn? :')

Dooddoener ik weet het........maar treinen maken zichzelf niet vies. Als iedereen het fatsoen zou hebben om met de trein om te gaan alsof het hun woonkamer is dan zou het er veel netter uit zien.