Maar mocht ik het idee hebben dat er nog wat broeid ga ik erover in gesprek met iig mijn partner en evt de ex in kwestie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Maar als je relatie goed is en je zit lekker in je vel dan moet dat toch kunnen? Het zijn niet voor niks exen denk ik dan. Tenzij je in het verleden bedrogen bent, dan kan ik de onzekerheid wel snappen.
Ik zou de bal bij henzelf laten en zelf even niet het initiatief nemen in deze situatie denk ik.
Hutcherson schreef:@sheran het zou best wel tof zijn van je ex om voor zijn vriendin, die duidelijk moeite heeft met jouw aanwezigheid in zijn leven, het contact met jou te verbreken.
Ik zou het persoonlijk ook echt niet tof vinden als mijn vriend nog 'intensief' contact heeft met zijn ex waar hij 6 jaar mee is geweest. Jullie hebben geschiedenis en dat kan onzekerheid geven.
Het was netjes van hem geweest als hij de communicatie met jou had beeindigd.
Ik vind dat je elkaar geen dingen mag gaan verbieden maar ik vind ook dat je een verantwoordelijkheid hebt om ervoor te zorgen dat je partner zich niet jaloers hoeft te voelen. Vaak ligt het niet aan de persoon zelf die jaloers is,maar aan de situatie of een verleden.
Hutcherson schreef:Ik zit perfect in mn relatie en ook in mn vel, maar ik zou me echt wniet lekker voelen als ik weet dat mijn partner contact blijft houden met zn exvriendin.
Waarom wil hij dat? Blijkbaar is ze dan dus nog goed/leuk genoeg om tijd mee door te brengen. Bovendien geloof ik niet in het feit dat je eerst head over heels op iemand kunt zijn en daarna dat ineens werkelijk ALLE gevoelens weg zijn. Net zoals de fijne herinneren die je samen hebt, dat dat je dan niks meer doet. Ik zou me ook enorm onzeker voelen. Dat zou me echt een rotgevoel geven en ik vind het jouw taak als partner om ten alle tijden rekening te houden met degene waar je van houdt. Als iemand er echt problemen mee heeft dat je contact hebt met je ex, heb dan het respect om het contact te verbreken. Is het het waard om die 'vriendschap' te behouden ten koste van het gevoel van je vriend(in). Als het antwoord ja is moet je jezelf eens afvragen of je echt geen gevoelens meer hebt.
Nayomie schreef:Verbieden vind ik ook niet kunnen. Wel vind ik dat de ruimte er moet zijn om aan te geven dat je je er niet prettig bij voelt. Dan is het aan je partner om daar wel of niet wat mee te doen.
Sheran schreef:Ja ik ben ook trouw, daarom laat ik ook exen niet zomaar vallen
Sheran schreef:Ja klopt, en dat doet hij ook wel, maar als we bijvoorbeeld samen ergens zijn heeft zij de neiging om steeds berichtjes te sturen, te bellen etc etc, waardoor ik het idee heb dat ik mijn ex in een vervelend pakket breng. Hij doet al best veel voor mij maar ik blijf het vervelend vinden dat ze mij en hem niet vertrouwt en ik denk steeds vaker: zo hoeft het voor mij ook niet.
Maar ik zou de vriendschap van mijn ex echt wel heel erg missen. Daarom zit ik nu zo op de wip: laat ik ze het gewoon lekker samen uitzoeken en trek ik me terug, of moet ik de vriendschap met mijn ex aanhouden (wat hij wel erg graag wil) en mijn eigen houding veranderen?
Jildau schreef:Ik vind vriendschappen ook heel belangrijk. Heb dat alleen niet met exen dus misschien dat ik het me daarom ook niet voor kan stellen. Heb ik andere gevoelens voor (gehad) dan vriendschap.