tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:18

Ik zou er juist geen moeite mee hebben, mits het ook daadwerkelijk is afgesloten zegmaar en er geen gevoelens blijven broeien bij één of beide.
Maar mocht ik het idee hebben dat er nog wat broeid ga ik erover in gesprek met iig mijn partner en evt de ex in kwestie. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:25

Bedankt voor jullie meningen! Er zijn echt geen gevoelens meer en erg intensief is het contact dus ook niet. Ik sta/stond er meer in zoals Marco: hij is/was mijn beste vriend en we gaan nu helemaal normaal met elkaar kom. Ik zou mijn vriend ook nooit willen 'verbieden' om om te gaan met een ex. Voor mij toch een teken dat je hem niet zou vertrouwen.
Onze relatie kwam trouwens ook voort uit een vriendschap, misschien dat we daarom zo makkelijk vrienden bleven.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:48

capopjekop schreef:
Maar als je relatie goed is en je zit lekker in je vel dan moet dat toch kunnen? Het zijn niet voor niks exen denk ik dan. Tenzij je in het verleden bedrogen bent, dan kan ik de onzekerheid wel snappen.

Ik zou de bal bij henzelf laten en zelf even niet het initiatief nemen in deze situatie denk ik.

Ik zit perfect in mn relatie en ook in mn vel, maar ik zou me echt wniet lekker voelen als ik weet dat mijn partner contact blijft houden met zn exvriendin.
Waarom wil hij dat? Blijkbaar is ze dan dus nog goed/leuk genoeg om tijd mee door te brengen. Bovendien geloof ik niet in het feit dat je eerst head over heels op iemand kunt zijn en daarna dat ineens werkelijk ALLE gevoelens weg zijn. Net zoals de fijne herinneren die je samen hebt, dat dat je dan niks meer doet. Ik zou me ook enorm onzeker voelen. Dat zou me echt een rotgevoel geven en ik vind het jouw taak als partner om ten alle tijden rekening te houden met degene waar je van houdt. Als iemand er echt problemen mee heeft dat je contact hebt met je ex, heb dan het respect om het contact te verbreken. Is het het waard om die 'vriendschap' te behouden ten koste van het gevoel van je vriend(in). Als het antwoord ja is moet je jezelf eens afvragen of je echt geen gevoelens meer hebt.

Mijn ex vriend heeft destijds ook aangegeven dat hij meermaals ruzie had gehad omdat we nog contact hadden en heeft me toen medegedeeld dat hij de communicatie wilde stoppen. Ik heb dat gerespecteerd. Ik mis er niks aan heel eerlijk gezegd en zij zijn nogsteeds samen. Problem solved

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:06

Ik heb ook niks met jaloerse en onzekere mensen in een relatie. Ik ben zo trouw als een hond. Als mijn vriend problemen zou hebben met bepaalde vriendschappen dan ga ik dat niet beëindigen. :=

Ik vind het verbieden van contact hebben zo kinderachtig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:26

Ik geloof ook niet in verbieden en ontmoedigen. Ik vind het soms ook wel lastig hoor maar ik weet dat het mijn stukje is. Dat weiger ik bij een ander op zijn bord te leggen. Gevoelens kunnen veranderen en het is zonde om een mooie vriendschap weg te gooien. Als ik nog wel contact zou hebben met een ex dan zou ik dat ook niet weg gooien als het een goede vriend is geworden.

Als mijn vriend verliefd wordt op een ander dan is dat heel jammer en ga ik kapot. Maar dan zijn we niet voorbestemd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:01

Ik ben geen vrienden meer met exen, heb daar ook geen ervaring mee vanaf de andere kant. Wel een vriendschap tussen een andere vrouw en mijn ex waar ik mijn twijfels bij had. Niet de vriendschap, wel de hoeveelheid tijd die er in gestoken werd en het gevoel dat hij haar belangrijker vond dan mij. Dat uitgesproken en voor gek verklaard/uitgelachen. Vreemgegaan is hij niet, maar die hele situatie, ook nadat hij weggegaan is zorgt er wel voor dat ik bij volgende relatie erg zou twijfelen over zo'n vriendschap.

Maar dat was wel veel intensiever contact dan wat er hier beschreven wordt.

Ik ben trouwens sinds vorige week officieel gescheiden. Beetje jammer dat ik dat 'hoorde' via een brief van een instantie een week na de datum omdat ik daarvoor iets moet regelen, ipv via de advocaat.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:05

Contact verbieden vind ik ook not done hoor. Sowieso vind ik dat je elkaar niks kan verbieden of verplichten in een relatie. Je bent een team. Enige wat ik zeg is dat een relatie geven en nemen is, en rekening houden met elkaar. Zelf hebben zowel mijn vriend als ik geen contact meer met onze exen. Hadden we al niet meer voordat we elkaar ontmoeten. Gewoon beide geen behoefte aan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:11

Hutcherson schreef:
@sheran het zou best wel tof zijn van je ex om voor zijn vriendin, die duidelijk moeite heeft met jouw aanwezigheid in zijn leven, het contact met jou te verbreken.
Ik zou het persoonlijk ook echt niet tof vinden als mijn vriend nog 'intensief' contact heeft met zijn ex waar hij 6 jaar mee is geweest. Jullie hebben geschiedenis en dat kan onzekerheid geven.
Het was netjes van hem geweest als hij de communicatie met jou had beeindigd.
Ik vind dat je elkaar geen dingen mag gaan verbieden maar ik vind ook dat je een verantwoordelijkheid hebt om ervoor te zorgen dat je partner zich niet jaloers hoeft te voelen. Vaak ligt het niet aan de persoon zelf die jaloers is,maar aan de situatie of een verleden.

Dit vind ik ook. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend nog met z'n ex zou afspreken. Maar ik kan me ook lastig voorstellen dat ik goede vrienden zou zijn met m'n ex. Je hebt er toch een andere band mee en andere gevoelens voor (gehad) dan met een gewone vriend(in). Als m'n vriend nog de behoefte zou hebben aan afspreken met z'n ex zou dat niet helemaal lekker voelen voor me.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:19

Verbieden vind ik ook niet kunnen. Wel vind ik dat de ruimte er moet zijn om aan te geven dat je je er niet prettig bij voelt. Dan is het aan je partner om daar wel of niet wat mee te doen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:26

Tsja .. ik vond verbieden ook niet nodig. Maar had bij mijn eerste vriend wel dat we ergens stonden te schilderen met één van zijn goede vriendinnen erbij en ineens was het, 'Schat', waarop ik wilde reageren, 'Nee jij niet!' … oké dan :')

Ik heb toen wel gevraagd of hij gewoon wat duidelijker kan zijn en zijn vriendinnen niet zoals ik als zijn echte vriendin wil behandelen. Zo vreemd is dat toch niet?
En ik vond het ook steeds minder leuk dat hij meer naar zijn exen trok … nou was dit ook een gevalletje van niet trouw dus uiteindelijk zat het er aan te komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:39

Hutcherson schreef:
Ik zit perfect in mn relatie en ook in mn vel, maar ik zou me echt wniet lekker voelen als ik weet dat mijn partner contact blijft houden met zn exvriendin.
Waarom wil hij dat? Blijkbaar is ze dan dus nog goed/leuk genoeg om tijd mee door te brengen. Bovendien geloof ik niet in het feit dat je eerst head over heels op iemand kunt zijn en daarna dat ineens werkelijk ALLE gevoelens weg zijn. Net zoals de fijne herinneren die je samen hebt, dat dat je dan niks meer doet. Ik zou me ook enorm onzeker voelen. Dat zou me echt een rotgevoel geven en ik vind het jouw taak als partner om ten alle tijden rekening te houden met degene waar je van houdt. Als iemand er echt problemen mee heeft dat je contact hebt met je ex, heb dan het respect om het contact te verbreken. Is het het waard om die 'vriendschap' te behouden ten koste van het gevoel van je vriend(in). Als het antwoord ja is moet je jezelf eens afvragen of je echt geen gevoelens meer hebt.

Dat zou voor mij dus echt een dealbreaker zijn. En dat heeft niks met gevoelens voor mijn ex te maken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:53

Ja maar dat mag ook een dealbreaker zijn vind ik. Ik zou geen relatie willen met iemand die voor de lol afspreekt met z'n ex en een ander wil weer geen relatie met iemand die dat niet okee vindt. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:28

Ik zou mijn partner wel vragen waarom die het niet oké vindt als er nog contact is met een ex.
Ik bedoel maar, er kan iig over gepraat worden en als de ander daar goede(!) Redenen voor heeft wil ik er ook best rekening mee houden.

Overigens ben ik nu richting een relatie aan het werken met iemand die ook contact heeft met haar ex, deels omdat er nog wat dingen moeten worden afgewikkeld maar ook omdat ze samen een hond hebben.
Ik ben deels de reden dat ze uit elkaar zijn, we werden 2 jaar geleden verliefd en zij heeft het aan haar ex verteld maar uiteindelijk voor ex gekozen.
Wij hebben in die 2 jaar bewust bijna geen contact gehad op af en toe een kort berichtje na of als we elkaar tegenkwamen ff een babbeltje.
Ex heeft vlak voor de feestdagen gezegd bij haar weg te gaan en dat ze toen gewoon voor mij had moeten kiezen zodat ex een reden had om toen al bij haar weg te gaan, heeft ook toegegeven het wel makkelijk gevonden te hebben dat zij er was en ontzettend veel deed voor ex. :roll:

Zij is nu de relatiebreuk aan het verwerken en aan het wennen aan weer alleen wonen, maar ook dat ze weer/nog steeds verliefd is op me enzo en ik ben aan het wennen aan het feit dat ik mijn leven weer met iemand ga delen.
Alles gaat dus met babysteps, maar dat is ook wel fijn moet ik zeggen, ondanks dat ik echt ff sip kan zijn als ik weer thuis ben/zij naar huis is of als ik haar eens een dag niet zie of spreek. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:29

Even los van mijn situatie: waarom zou iemand niet mogen afspreken met zijn/haar ex? Met iemand die (ooit) belangrijk voor hem/haar was/is? Waar ben je dan bang voor, als je relatie gewoon goed zit?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:37

Nayomie schreef:
Verbieden vind ik ook niet kunnen. Wel vind ik dat de ruimte er moet zijn om aan te geven dat je je er niet prettig bij voelt. Dan is het aan je partner om daar wel of niet wat mee te doen.

Hier ben ik het mee eens. Verbieden werkt nooit. Ik zelf ben erg trouw en zou het contact verbreken met een ex als ik een nieuwe partner heb. Gewoon omdat heel trouw ben uit principe, ik zou nooit iemand willen kwetsen. Geen idee waarom :+. Omgekeerd snap ik dus nooit zo goed waarom je wel contact zou houden? Ik heb er ook bijna altijd nooit behoefte aan. Ik begrijp dat niet iedereen hetzelfde is dus ik zou er wel over praten (gelukkig heeft mijn partner dezelfde waarden als het hierom gaat). Misschien ben ik wel onzeker diep van binnen. Ik weet het niet :+ ik ben ook heel romantisch, ik zie mezelf echt oud worden zeg maar met die persoon en op de achtergrond een ondergaande zon als ik verliefd ben. (Kots).

Edit: hele slechte geformuleerde zinnen, maar jullie lezen er vast doorheen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:19

Ja ik ben ook trouw, daarom laat ik ook exen niet zomaar vallen :))

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:24

Sheran schreef:
Ja ik ben ook trouw, daarom laat ik ook exen niet zomaar vallen :))

Iedereen ziet dat anders! Ik moet ook zeggen, met geen enkele ex ben ik goed uit elkaar gegaan. Jij bent al heel lang bevriend met je ex. Verder sluit ik mij aan met het voorgaande, zij moeten het onderling uitvechten. Ik hoop voor jou dat er een oplossing komt. Als er steeds een spanning is dat hij constant belt etc is het ook niet echt gezond nog.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:25

Sheran schreef:
Ja klopt, en dat doet hij ook wel, maar als we bijvoorbeeld samen ergens zijn heeft zij de neiging om steeds berichtjes te sturen, te bellen etc etc, waardoor ik het idee heb dat ik mijn ex in een vervelend pakket breng. Hij doet al best veel voor mij maar ik blijf het vervelend vinden dat ze mij en hem niet vertrouwt en ik denk steeds vaker: zo hoeft het voor mij ook niet.
Maar ik zou de vriendschap van mijn ex echt wel heel erg missen. Daarom zit ik nu zo op de wip: laat ik ze het gewoon lekker samen uitzoeken en trek ik me terug, of moet ik de vriendschap met mijn ex aanhouden (wat hij wel erg graag wil) en mijn eigen houding veranderen?

Maar je ziet hem misschien twee keer per jaar en hij doet best veel voor je?? Hoe moet ik dat rijmen?

En dit is het probleem van je ex, niet van jou. Wil hij contact blijven houden dan zal hij met zijn huidige partner dit moeten regelen, iets waar jij je, heel eerlijk niet mee moet bemoeien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:29

Ik vind het, mits je op een normale manier met z'n tweeen uit een relatie stapt dat je nog prima elkaar kan spreken. Ik heb nog steeds contact met mijn eerste vriendje, inmiddels alle twee bijna bejaard en compleet andere levens maar zijn mam leeft nog en daar ga ik zeker vier keer per jaar op visite. En dat vinden ze heel erg fijn.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 01:49

Ik ben ook loyaal (en echt dol op mijn partner). Ik hecht zelf waarschijnlijk minder waarde aan vriendschap omdat ik daarmee diverse keren onderuit ben gegaan (heel veel voor anderen doen, er altijd zijn, helpen, logeren zodat de ander niet alleen is, financieel een beetje helpen, helpen met tentamens en nooit iets retour krijgen). Ik vind weinig dingen meer waard dan mijn relatie met mijn partner.

Ik stond er vroeger hetzelfde in hoor: ik deed wat ik wilde en vond dat niemand mij kon vertellen met wie ik omging.. Ik was toch trouw? Maar ik ken ook de andere kant van de medaille. Dat mijn vriendje contact bleef hebben met zijn exvriendin. Uiteindelijk zijn ze na onze relatie weer samen gekomen (en toen werd zij weer jaloers op het contact met mij :')).

Ik vind gewoon dat je in een serieuze relatie altijd goed in de gaten moet houden of je je partner te kort doet in zijn/haar emoties en belangen. Ik wil mijn kerel voor niemand kwetsen. Hij gaat voor. Vriendschap vertrouw ik helaas niet meer zomaar op. Ik kan met veel mensen opschieten maar pas wel heel erg op voor wie ik wat doe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 05:48

We gaan het niet eens worden hierover en dat is natuurlijk prima. Iedereen heeft andere voorwaarde en condities in zijn relatie.

Ik heb die ervaring met vriendschappen niet, wellicht dat ik er daardoor anders tegenaan kijk.

Maar vriendschap met exen is hier nooit een issue geweest, niet toen we elkaar net leerden kennen en nu, nu we getrouwd zijn en ouders van 2 kinderen nog steeds niet. Toch wel tamelijk serieus en gewoon geen jaloezie.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 07:37

Ik zou niet weten wat ik zonder vriendschappen moet... Zonder relatie zou ik kunnen leven. Maar niet zonder vrienden. :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:32

Ik vind vriendschappen ook heel belangrijk. Heb dat alleen niet met exen dus misschien dat ik het me daarom ook niet voor kan stellen. Heb ik andere gevoelens voor (gehad) dan vriendschap.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:52

Jildau schreef:
Ik vind vriendschappen ook heel belangrijk. Heb dat alleen niet met exen dus misschien dat ik het me daarom ook niet voor kan stellen. Heb ik andere gevoelens voor (gehad) dan vriendschap.

Ik ook hoor, maar die gevoelens kan ik me nu niet meer voorstellen _O-

Ik heb steeds na 2/3 jaar de relaties beëindigd omdat ik geen gevoelens meer had. Zonder ruzie of verwijt. Maar alleen mijn 1e vriendje is echt wel muchos importantos voor me, de andere 2 zie ik wel her en der maar ik groet ze. Meer niet.

Ik vind de ex van mijn partner ook heel aardig en als ze hier is denk ik niet, sjonge de vonken vliegen er vanaf _O-

Maar goed, als mijn partner had gezegd dat ik omwille van hem een vriendschap van 10 jaar toen had moeten verbreken was het nooit mijn partner geworden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:12

Nee ik heb geen gevoelens meer voor m'n ex maar wel een ander gevoel bij hem dan bij een gewone vriendin. Kan hem nu niet als gewone vriend zien na 8 jaar samen zijn. En ook echt totaal geen behoefte aan gelukkig. Dat is verleden tijd en ik ben verder gegaan.

Nee maar dat begrijp ik heel goed. Ik kan ook niet zo goed tegen verbieden. Maar ben stiekem toch wel blij dat m'n vriend z'n exen niet spreekt of ziet. :D