Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:27

Zebrastreep schreef:
Cayenne schreef:
Ruzie met Strava :')
Net op aanraden van een vriendin die app gedownload. Normaal gesproken loop ik met een andere app..
Maar tijdens mijn rondje viel het me op dat hij mijn snelheid en afstand veel trager telde. De snelheid lag blijkbaar lager en de kilometers waren minder.
Dus ik sneller lopen en mijn rondje langer maken.. Pas thuis kom ik er achter dat ie op miles stond ipv kilometers :')
Ja, toen had ik opeens veel meer gelopen _O- Ben nu wel bekaf!

Zo heb ik ooit eens 250 km per uur gehaald op mijn mountainbike :o en een paar km afgelegd in een paar seconden. Oh en ik ben ook wel eens in Amerika wezen fietsen volgens strava.

_O- Heerlijk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:31

Ik wil nieuw servies. Maar ik wil ook mijn boerenbont servies houden. Ik wil dus nieuw servies, maar ik wil ook geen nieuw servies.

Wat is dit.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:31

denisesilver schreef:
Terugkomend op het topic honden, zijn er hier mensen met een Wetterhoun? :o

Ik heb een mening over de baasjes van Wetterhoun honden.

Ik volg een opleiding kynologisch instructeur en daar zitten me toch een paar dames in die groep. Heel veel moeilijke honden, eigenwijze karakters en speciale types. Allemaal uitdagingen. Je zou soms denken dat ze het over zichzelf hebben :D

Die van mij niet -O- *D Dus voel ik me soms een sukkel want ik schraap een keer mijn keel en ze staan alletwee perfect in linie en doen gewoon wat ik wil.

We zitten nu nog in zo een kennismakingsfase maar dat vind ik altijd wel leuk om te zien hoe zo een groep vormt. Alleen zitten er sommige nog wel erg in de bewijsdrang in volle groep dus dat is wel af en toe een ergernis.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:42

Schijnbaar lok je discussie uit en zet je iemand voor het blok als je een open vraag stelt over iemands gevoelens?
Drama mens... Hypocriet, schijnheilig drama mens... Pffff

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:50

_San87_ schreef:
Ik wil nieuw servies. Maar ik wil ook mijn boerenbont servies houden. Ik wil dus nieuw servies, maar ik wil ook geen nieuw servies.

Wat is dit.

Dat is makkelijk op te lossen :j
Een dagelijks servies en een servies voor speciale gelegenheden :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:52

_San87_ schreef:

Wat is dit.

Ik heb nog een servies ongebruikt in de kast staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:52

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:

Wat is dit.

Dat is makkelijk op te lossen :j
Een dagelijks servies en een servies voor speciale gelegenheden :))

I like the way you think :)).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:54

Zo heb ik mijn man toen een 2de servies aangesmeerd :')

Mijn oma had dan zelfs nog een speciaal kerstservies naast het dagelijkse servies en speciale gelegenheden servies :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:57

M_D_H schreef:
Zo heb ik mijn man toen een 2de servies aangesmeerd :')

Mijn oma had dan zelfs nog een speciaal kerstservies naast het dagelijkse servies en speciale gelegenheden servies :+

Dat hoeft van mij dan weer niet :)).

Ik vind Boerenbont gewoon zo mooi en tijdloos <3. Maar soms wil je wel eens wat anders.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:00

Niet persé een ergenis maar enorm de behoefte even enorm te klagen.

Bijna 39 weken zwanger met alle kwaaltjes die er bestaan. Al 1,5 week een virale keel/longinfectie. Hoestbuien zo hard dat er meerdere aderen zijn geknapt in mijn ogen en ik niet slaap.

Nu is mijn zoon al een week enorm ziek met buikgriep. Zo vreselijk machteloos voel ik mij omdat ik ziek ben en niet mobiel ben en hem niet goed kan helpen. Gelukkig is mijn man er voor hem.

Sinds gisteren zijn buikgriep er zelf ook bij gekregen.

Dit is even nog maar een deel van de ellende maar ik ben er zo zo moe en verdrietig van en heb enorme angst dat mijn bevalling gaat beginnen want ik heb nul energie daarvoor.

Ik voel me een enorme negatieve Nancy de laatste dagen bij vriendinnen/familie dus dit lucht wel even op zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:01

Ik haat mezelf een beetje. Hoewel ik alles écht goed probeer te doen doe ik blijkbaar alles juist totaal niet goed. Sinds ik verhuisd ben heb ik meer mensen m'n huis blijkbaar uitgejaagd dan dat ik het gezellig met ze heb gehad. Notabene mijn eigen moeder die in m'n gezicht gaat staan schreeuwen omdat ik even een klein beetje chagrijnig heen en weer liep dingen op te ruimen. Even in mezelf gekeerd, de hele dag druk en non stop praten ik trek me even terug en probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat er is, ze voelt zich door alles aangevallen en schreeuwt vervolgens tegen mij dat ik psychische hulp moet zoeken, alsof zij alles zo lekker op een rijtje heb. Ik durf tenminste toe te geven dat het niet helemaal lekker gaat en dat ik een beetje in de war ben van de hele overgang naar een dorp te verhuizen, maar dat mag ik ook al niet zeggen want dan krijg ik te horen ja daar kies je zelf voor. Daar kies ik ook zelf voor maar blijkbaar mag ik dan niet overwhelmed zijn van alles wat er de laatste 3 maanden in noodgang op me af is gekomen???
Dus daar stormde er weer één boos de deur uit. Voor de zoveelste keer..

(Voor de duidelijkheid, ik heb al bij de huisarts aan de bel getrokken om in ieder geval met de praktijkondersteuner te gaan praten omdat ik moeite heb met weer in een normale draai te komen, heb bij de vorige huisarts ook met de poh gepraat en dat heeft me heel goed gedaan. Ik schaam me er ook niet voor maar ben zo langzamerhand een beetje op van alles. Zou deze week gebeld worden door de poh dus ik wacht nog af.. Dit doet alleen opnieuw weer zo'n pijn dat je alles goed probeert te doen en een minder momentje van een kwartier over de hele dag en bam er loopt weer iemand weg. Nog even dan heb ik niemand meer over... Heb al niet veel mensen en de mensen die hier dus boos de deur uit stormen zijn 2 van de mensen die juist dichtbij me staan en waar ik juist geen gezeik mee wil)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-23 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:01

Schuur_ schreef:
denisesilver schreef:

Ik volg een opleiding kynologisch instructeur en daar zitten me toch een paar dames in die groep. Heel veel moeilijke honden, eigenwijze karakters en speciale types. Allemaal uitdagingen. Je zou soms denken dat ze het over zichzelf hebben :D

Die van mij niet -O- *D Dus voel ik me soms een sukkel want ik schraap een keer mijn keel en ze staan alletwee perfect in linie en doen gewoon wat ik wil.

We zitten nu nog in zo een kennismakingsfase maar dat vind ik altijd wel leuk om te zien hoe zo een groep vormt. Alleen zitten er sommige nog wel erg in de bewijsdrang in volle groep dus dat is wel af en toe een ergernis.

Het type "In de rasbeschrijving stond eigenwijs, dus die van mij is bij voorbaat eigenwijs"? Ik mag dat eigenwijze wel als ze iets voor zichzelf aan het doen zijn, maar an die arbeit is an die arbeit.

Ik heb net pb gehad van iemand met een kruising, daarvoor dank! :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:02

Dat we op 6 januari de kerstboom buiten hebben gelegd, maar deze blijkbaar op 4 januari allemaal al zijn afgevoerd :roll: waarom zo vroeg?!?!

Nu zitten we met een dooie kerstboom..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:07

Annet_Dottie schreef:
Ik haat mezelf een beetje. Hoewel ik alles écht goed probeer te doen doe ik blijkbaar alles juist totaal niet goed. Sinds ik verhuisd ben heb ik meer mensen m'n huis blijkbaar uitgejaagd dan dat ik het gezellig met ze heb gehad. Notabene mijn eigen moeder die in m'n gezicht gaat staan schreeuwen omdat ik even een klein beetje chagrijnig heen en weer liep dingen op te ruimen. Even in mezelf gekeerd, de hele dag druk en non stop praten ik trek me even terug en probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat er is, ze voelt zich door alles aangevallen en schreeuwt vervolgens tegen mij dat ik psychische hulp moet zoeken, alsof zij alles zo lekker op een rijtje heb. Ik durf tenminste toe te geven dat het niet helemaal lekker gaat en dat ik een beetje in de war ben van de hele overgang naar een dorp te verhuizen, maar dat mag ik ook al niet zeggen want dan krijg ik te horen ja daar kies je zelf voor. Daar kies ik ook zelf voor maar blijkbaar mag ik dan niet overwhelmed zijn van alles wat er de laatste 3 maanden in noodgang op me af is gekomen???

(Voor de duidelijkheid, ik heb al bij de huisarts aan de bel getrokken om in ieder geval met de praktijkondersteuner te gaan praten omdat ik moeite heb met weer in een normale draai te komen, heb bij de vorige huisarts ook met de poh gepraat en dat heeft me heel goed gedaan. Ik schaam me er ook niet voor maar ben zo langzamerhand een beetje op van alles. Zou deze week gebeld worden door de poh dus ik wacht nog af.. Dit doet alleen opnieuw weer zo'n pijn dat je alles goed probeert te doen en een minder momentje van een kwartier over de hele dag en bam er loopt weer iemand weg. Nog even dan heb ik niemand meer over... Heb al niet veel mensen en de mensen die hier dus boos de deur uit stormen zijn 2 van de mensen die juist dichtbij me staan en waar ik juist geen gezeik mee wil)

Misschien tijdelijk even afstand nemen van je moeder? Er is niks mis met jezelf even ( eigenlijk altijd) op 1 te zetten.

--

Aan een vriend van mij aantal weken terug mij bellen dat hij gedoe heeft met een nieuwe collega op werk wat voor een super vervelende situatie heeft gezorgd. Tips gegeven dat werk en privé gescheiden houden soms wel beter is en nieuwe mensen niet gelijk gehele verhalen te vertellen zonder dat je ze werkelijk kent. Was hij helemaal mee eens , heeft daarna werken nog geklaagd over die collega dat ze heel vervelend is en niet te vertrouwen.

En dan twee dagen geleden even mededelen dat zij voor hem ging koken omdat ze vond dat hij slecht voor zichzelf zorgt.

Ik heb gezegd zelf weten , maar dan ook niet bij mij komen met gezeur.

Daag ik geef tips , is hij het enorm mee eens vertellen dat ik leuker ben en dan zo doen. Het irriteert mij meer dan ik dacht :') Maar lekker daar gaan eten joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:08

Zebrastreep schreef:
Annet_Dottie schreef:

Misschien tijdelijk even afstand nemen van je moeder? Er is niks mis met jezelf even ( eigenlijk altijd) op 1 te zetten.

--

Aan een vriend van mij aantal weken terug mij bellen dat hij gedoe heeft met een nieuwe collega op werk wat voor een super vervelende situatie heeft gezorgd. Tips gegeven dat werk en privé gescheiden houden soms wel beter is en nieuwe mensen niet gelijk gehele verhalen te vertellen zonder dat je ze werkelijk kent. Was hij helemaal mee eens , heeft daarna werken nog geklaagd over die collega dat ze heel vervelend is en niet te vertrouwen.

En dan twee dagen geleden even mededelen dat zij voor hem ging koken omdat ze vond dat hij slecht voor zichzelf zorgt.

Ik heb gezegd zelf weten , maar dan ook niet bij mij komen met gezeur.

Daag ik geef tips , is hij het enorm mee eens vertellen dat ik leuker ben en dan zo doen. Het irriteert mij meer dan ik dacht :') Maar lekker daar gaan eten joh.

Thanks, ik probeer mezelf ook wat meer op 1 te zetten idd, is wel heel moeilijk soms voor me.. Mijn moeder en ik hebben sowieso al een moeilijke band en de afgelopen 2 jaar af en aan wel contact en niet contact. Ik moet altijd de volwassene zijn die dan weer een eerste stap zet naar het weer uitpraten en oplossen en dit was letterlijk de 2e keer dat we elkaar weer zagen na ruim 4 maand geen contact..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:11

Annet_Dottie schreef:
Ik durf tenminste toe te geven dat het niet helemaal lekker gaat en dat ik een beetje in de war ben van de hele overgang naar een dorp te verhuizen

Ik pik dit er even uit Annet, jij woonde toch in Groningen vlakbij die weg die ze aan het verbouwen zijn/waren met heel veel overlast? Wat fijn dat je naar een wat rustigere plek kon verhuizen! Is het huis naar je zin, en zit je nu ver buiten de stad? Ik hoop dat je het er heel erg naar je zin gaat krijgen! En helemaal niet gek dat je hier even moet wennen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:21

prompter schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik durf tenminste toe te geven dat het niet helemaal lekker gaat en dat ik een beetje in de war ben van de hele overgang naar een dorp te verhuizen

Ik pik dit er even uit Annet, jij woonde toch in Groningen vlakbij die weg die ze aan het verbouwen zijn/waren met heel veel overlast? Wat fijn dat je naar een wat rustigere plek kon verhuizen! Is het huis naar je zin, en zit je nu ver buiten de stad? Ik hoop dat je het er heel erg naar je zin gaat krijgen! En helemaal niet gek dat je hier even moet wennen :)

Klopt helemaal that's me, in een gehorige koude portiekwoning middenin de chaos in Groningen momenteel en de laatste jaren inderdaad. Het huis is geweldig, de plek niet suuper rustig maar wel veel beter dan de stad. Naar Groningen is het 10/15 minuten fietsen (of 5 minuten met de bus) en dan 20 minuten met de trein. Maar wel dichtbij een andere stad, niet zo groot als Groningen maar alles is er. Super lief, dankjewel dat hoop ik ook..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:36

Alja schreef:
Kimberley_ schreef:
Parkeerboete daaaaaag 100 euro

Die van mij was 75 euro
Maar heb m’n vriend wijs gemaakt dat hij het was in mijn auto dus hij heeft het bedrag naar me overgemaakt :+

Deze past wel in het biecht topic hahaha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:42

Schuur_ schreef:
denisesilver schreef:

Bij O&O toevallig :)) ?

Ik heb die cursus ook gedaan :') Toen ik 17 was. Was inderdaad wel wat bijzonder volk wat daarop af kwam. Idd vooral mensen die hun eigen hond wilde fixen _O- ('t is net een beetje als de mensen die psychologie gaan studeren omdat ze zichzelf willen fixen :)) )

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:58

Kana schreef:
Niet persé een ergenis maar enorm de behoefte even enorm te klagen.

Bijna 39 weken zwanger met alle kwaaltjes die er bestaan. Al 1,5 week een virale keel/longinfectie. Hoestbuien zo hard dat er meerdere aderen zijn geknapt in mijn ogen en ik niet slaap.

Nu is mijn zoon al een week enorm ziek met buikgriep. Zo vreselijk machteloos voel ik mij omdat ik ziek ben en niet mobiel ben en hem niet goed kan helpen. Gelukkig is mijn man er voor hem.

Sinds gisteren zijn buikgriep er zelf ook bij gekregen.

Dit is even nog maar een deel van de ellende maar ik ben er zo zo moe en verdrietig van en heb enorme angst dat mijn bevalling gaat beginnen want ik heb nul energie daarvoor.

Ik voel me een enorme negatieve Nancy de laatste dagen bij vriendinnen/familie dus dit lucht wel even op zo.

Kana dikke knuffel voor jou :(:)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:28

SpikkelFire schreef:
Dat we op 6 januari de kerstboom buiten hebben gelegd, maar deze blijkbaar op 4 januari allemaal al zijn afgevoerd :roll: waarom zo vroeg?!?!

Nu zitten we met een dooie kerstboom..

Beetje spiritus en een vlammetje doen wonderen.

Dit heb ik niet geadviseerd. :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:46

_San87_ schreef:

Wat is dit.

Boerenbont kun je toch niet wegdoen joh! :?
Mocht je het wel doen, stuur mij dan eerst ff foto’s , mss heb ik interesse in stukken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:01

Iemand die vraagt wat mijn veulen moet kosten. Dus ik zeg de vraagprijs, maar dat vind diegene teveel. Na een paar dagen krijg ik weer bericht wat mijn uiterste prijs is. Dus ik geef antwoord, maar krijg niet echt reactie. Omdat ik mijn veulen graag aan deze persoon verkocht, vraag ik weer een paar dagen later wat diegene in gedachten heeft.

Krijg ik antwoord dat ik gewoon mijn uiterste prijs moet zeggen, "Dat is wel zo netjes" :')

Wtf :+ Laat maar zitten dan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:01

Siersma schreef:
_San87_ schreef:

Wat is dit.

Boerenbont kun je toch niet wegdoen joh! :?
Mocht je het wel doen, stuur mij dan eerst ff foto’s , mss heb ik interesse in stukken

Ik ga t ook niet weg doen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:20

Aaahw mn vriend en ik waren best wel hecht bevriend met een ander stel, en ze lieten net weten dat ze uit elkaar zijn.

Voor hun echt het allernaarste, maar voor mezelf (en vriendje is ook wel helemaal sad) ook wel naar. Want ik vind dit dus echt een diplomatieke hel :+ .

We spraken eigenlijk altijd met zijn 4’en, dus voelt ongepast om ze afzonderlijk te bellen/appen/spreken whatever, terwijl je ze toch wil steunen ofzo. Wat ik zei; diplomatieke hel dus :+

Ze staan beide ook wel echt in mn top 10 fav mensen ;(