Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:08

Om het nog mooier te maken: ik mag niet weten in welke TBS hij straks komt, want hij heeft recht op privacy. Ze konden me alleen niet vertellen waar mijn recht op privacy dan is gebleven aangezien hij mijn adres wel heeft.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:12

[***] schreef:
Om het nog mooier te maken: ik mag niet weten in welke TBS hij straks komt, want hij heeft recht op privacy. Ze konden me alleen niet vertellen waar mijn recht op privacy dan is gebleven aangezien hij mijn adres wel heeft.

Ik schrik er gewoon van hoe bizar het Nederlandse recht/straf systeem is. Te gek voor woorden dat zo’n mafkees aan allerlei gevoelige/privé gegevens van zijn slachtoffers kan komen, maar dat slachtoffers geen informatie over de verblijfplaats van zo’n idioot krijgen. De omgekeerde wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:19

LiannePuthzy schreef:
[***] schreef:

Ik schrik er gewoon van hoe bizar het Nederlandse recht/straf systeem is. Te gek voor woorden dat zo’n mafkees aan allerlei gevoelige/privé gegevens van zijn slachtoffers kan komen, maar dat slachtoffers geen informatie over de verblijfplaats van zo’n idioot krijgen. De omgekeerde wereld

Ik mag ook niks weten over de rapporten die door psychiaters zijn opgesteld. Hij heeft wel het rapport over mij mogen lezen wat door een psychiater is opgesteld, over mijn hele levensloop.

Van de week zei iemand tegen mij dat een slachtoffer medeverantwoordelijk is voor nieuwe slachtoffers als je kiest voor geen aangifte. Daar word ik ontzettend boos van. Anderen beschermen prima, maar niet ten koste van mijzelf. De enige die verantwoordelijk is voor nieuwe slachtoffers is de dader zelf.
Daarnaast heeft aangifte en vastzitten hem er niet eens van weerhouden om nog iemand te verkrachten terwijl hij gewoon vastzat.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:22

Pony heeft geleerd om uit de paddock te springen. Ik heb zijn achterhand teveel getraind gok ik. -O-

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:23

Bizar, zou juist omgekeerd moeten zijn, of helemaal geen informatie naar zowel slachtoffer als dader. Maar het is bizar dat een dader zo ongeveer alle informatie over zijn slachtoffer(s) kan krijgen maar slachtoffer(s) niets over de dader krijgen. Ik kan mij heel goed inbeelden dat mensen geen aangifte willen doen als ze dit weten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:42

Is het geen idee om eens juridisch advies in te winnen? Mss heb je wel recht op een schadevergoeding en een advocaat kan je helpen met informatie verzamelen die voor jou als slachtoffer handig is. Die weten toch beter welke rechten je hebt en die laten zich niet van het kastje naar de muur sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:48

capopjekop schreef:
Is het geen idee om eens juridisch advies in te winnen? Mss heb je wel recht op een schadevergoeding en een advocaat kan je helpen met informatie verzamelen die voor jou als slachtoffer handig is. Die weten toch beter welke rechten je hebt en die laten zich niet van het kastje naar de muur sturen

Ik heb een advocaat, nu al 5 jaar. Vanaf dat moment is het iets beter gegaan maar het is nog steeds waardeloos.
Het stukje met de informatiepunten heb ik nu zelf opgepakt omdat ik heel goed weet wat mijn rechten op dit gebied zijn en ik wilde niet hulpeloos moeten zitten wachten tot mijn advocaat terug is van vakantie.
Ik heb wat de informatiepunten zeggen doorgestuurd naar haar en ze is gefrustreerd dat dit weer bij mij fout gaat.
Hopelijk kan zij er straks wat mee.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:53

Dat ik vanmorgen geen korte broek an heb getrokken....t zonnetje is alsnog flink tevoorschijn gekomen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 18:11

Dat ik zo de deur uit moet om te gaan paardrijden.. als ik er eenmaal op zit is het heerlijk maar ik heb nul zin om naar buiten te gaan :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:24

[***] schreef:
Superfijn. De tape van mijn teen is los, ik heb geprobeerd het zelf opnieuw te plakken, niet gelukt. Huisarts is niet bereikbaar dus ik heb het nummer op het nazorgformulier gebeld. "Ik moet even overleggen want dit is niet de bedoeling", in de wacht, "het is echt niet de bedoeling, is er niemand die het voor jou kan doen?" nee, daarom bel ik. "Nog even overleggen hoor", weer in de wacht. "Je mag langskomen, maar het is wel een beetje gekkig hoor"
JA HALLO IK WIL AL NIET NAAR EEN ZIEKENHUIS EN VOLGENDE KEER NEGEER IK DIE WAARDELOZE TEEN GEWOON
Er wordt mij steeds verweten dat ik een zorgmijder ben, goh wat raar zeg |o mijn ervaringen in de zorg zijn tot nu toe zwaar poedersuiker.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat je nu een probleem maakt die er niet is. De mevrouw aan de telefoon staat jou vriendelijk te woord en zorgt ervoor dat jouw teen straks goed geneest. Vervolgens ben jij pissig dat je terug moet komen? Kom op zeg, zeuren is prima, maar dit slaat nergens op. Laat nieuw tape zetten en door.

Wat betreft het andere verhaal. Dat is echt schandalig te noemen, hoe is dit mogelijk zeg.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 18:28

Ze is niet pissig dat ze terug moet komen, ze is pissig omdat die vrouw moeilijk doet dat ze terug wil komen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:30

xPabloBokt schreef:
Ze is niet pissig dat ze terug moet komen, ze is pissig omdat die vrouw moeilijk doet dat ze terug wil komen.

Dan lees ik het bericht duidelijk anders.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:42

Stond in de lift met kind en winkelwagen, deuren gingen dicht. Komt er een vrouw echt half beukend en half struikelend de ligt in. ‘Zo, dat kon nog net!’ Nee aso, dit is echt superirritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:43

marleen_88 schreef:
[***] schreef:
Superfijn. De tape van mijn teen is los, ik heb geprobeerd het zelf opnieuw te plakken, niet gelukt. Huisarts is niet bereikbaar dus ik heb het nummer op het nazorgformulier gebeld. "Ik moet even overleggen want dit is niet de bedoeling", in de wacht, "het is echt niet de bedoeling, is er niemand die het voor jou kan doen?" nee, daarom bel ik. "Nog even overleggen hoor", weer in de wacht. "Je mag langskomen, maar het is wel een beetje gekkig hoor"
JA HALLO IK WIL AL NIET NAAR EEN ZIEKENHUIS EN VOLGENDE KEER NEGEER IK DIE WAARDELOZE TEEN GEWOON
Er wordt mij steeds verweten dat ik een zorgmijder ben, goh wat raar zeg |o mijn ervaringen in de zorg zijn tot nu toe zwaar poedersuiker.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat je nu een probleem maakt die er niet is. De mevrouw aan de telefoon staat jou vriendelijk te woord en zorgt ervoor dat jouw teen straks goed geneest. Vervolgens ben jij pissig dat je terug moet komen? Kom op zeg, zeuren is prima, maar dit slaat nergens op. Laat nieuw tape zetten en door.

Wat betreft het andere verhaal. Dat is echt schandalig te noemen, hoe is dit mogelijk zeg.

Ik ben niet boos dat ik terug moest komen. Ik moest behoorlijk discussiëren om terug te mogen komen, daarom ben ik geïrriteerd. De mevrouw aan de telefoon stond me niet vriendelijk te woord, ze was geïrriteerd en wilde me afschepen.
Ik wil niet naar een ziekenhuis omdat dat een trigger is voor mijn ptss. Ik wil niet dat het nodig is en vraag niet voor mijn lol of ik terug mag komen. Normaal zoek ik al zelden hulp voor medische problemen maar als ik hulp zoek wordt er altijd moeilijk gedaan.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:38

Dat mijn vriend net bijna een kind onder zijn wielen had omdat deze om een hoek weg schoot in de blinde hoek van onze auto tijdens het manoeuvreren (pick up, en kind kleiner als de auto, nog geen 3j oud). Gelukkig zag ik het wel op tijd en kon ik ho roepen zodat hij op tijd kon stoppen. Komen de ouders van dat kind letterlijk enkele seconden, ja seconden! Later aanzetten met winkelwagen, niet eens kijkende naar hun kinderen.
zusje wat volgens mij nog maar net kon lopen kwam de hoek om met dat mijn vriend stil stond. In tussen tijd uitgestapt, gevraagd of het ging (nadat ik zeker was dat mijn vriend ook oké was met deze schok) en waar hun ouders waren.
Beginnen die ouders ook nog op mij te schelden.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:41

Dat mijn kat zeer waarschijnlijk allergisch is voor mijn edelpapagaai

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:49

fjord_brucht schreef:

Hè, dat is naar. Heeft hij dat ook bij ander gevogelte of eet hij dat wel zonder problemen?

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:57

oomens schreef:
fjord_brucht schreef:

Hè, dat is naar. Heeft hij dat ook bij ander gevogelte of eet hij dat wel zonder problemen?

Hahahaha de edel op eten gaat haar niet lukken. Zal dan eerder andersom zijn :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:07

GUSTIxBILL schreef:
Dat mijn vriend net bijna een kind onder zijn wielen had omdat deze om een hoek weg schoot in de blinde hoek van onze auto tijdens het manoeuvreren (pick up, en kind kleiner als de auto, nog geen 3j oud). Gelukkig zag ik het wel op tijd en kon ik ho roepen zodat hij op tijd kon stoppen. Komen de ouders van dat kind letterlijk enkele seconden, ja seconden! Later aanzetten met winkelwagen, niet eens kijkende naar hun kinderen.
zusje wat volgens mij nog maar net kon lopen kwam de hoek om met dat mijn vriend stil stond. In tussen tijd uitgestapt, gevraagd of het ging (nadat ik zeker was dat mijn vriend ook oké was met deze schok) en waar hun ouders waren.

Sommige ouders…….

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:16

oomens schreef:
fjord_brucht schreef:

_O- _O-
Scherp :')

Maar joh, dat katten allergisch kunnen zijn voor vogels, ook lastig

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:46

rien10 schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Sommige ouders…….

Ik snap dat het verschieten is als je zo een pick up met vreemde mensen bij je kinderen ziet.
Maar had ik ze niet gezien had het zoontje onder onze wielen gezeten.
Had mijn vriend geen reactievermogen gehad om u tegen te zeggen (vrachtwagenchauffeur), was het zoontje er niet meer geweest.
Maar om ons dan uit te schelden en daarna in een andere taal boos over en naar ons te wijzen en in de winkel nog meerdere keren boos onze kant op te kijken, wijzen en te blijven roepen…
Was te verbaasd om iets te reageren eigenlijk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:22

Dat ik mijn airpod doosje verloren ben….

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:32

Dat ik een su-pervet appartement hebt gezien, direct beschikbaar… Maar toch twijfel of ik de huur kan ophoesten, ik zou toch ook graag nog steeds blijven sparen.

Wat ben je als alleenstaande (zonder tuin/ moestuingelegenheid) per maand kwijt aan boodschappen ongeveer, heeft iemand daar een indruk van?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:37

AmyII schreef:
Dat ik een su-pervet appartement hebt gezien, direct beschikbaar… Maar toch twijfel of ik de huur kan ophoesten, ik zou toch ook graag nog steeds blijven sparen.

Wat ben je als alleenstaande (zonder tuin/ moestuingelegenheid) per maand kwijt aan boodschappen ongeveer, heeft iemand daar een indruk van?

Vind het lastig om nu te zeggen. Ik was voorheen tussen de 30 en 50 per week kwijt. Maar of ik het daar nu nog mee zou redden, geen idee :=

Waren voorheen met zn 2en tussen de 70 en 90 pw kwijt, maar dat zit nu makkelijk boven de 100

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:39

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van dit topic
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 01-08-22 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd