Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LWDaisy schreef:oomens schreef:
En de pret is pas écht compleet als er dan nog een 2de koter volgt, nog eens dezelfde miserie qua ouderschapsverlof![]()
"We hebben iemand anders die beter bij de functie past"![]()
Ik geef je gelijk hoor! Wie zit er nou op een werknemer te wachten die vaker niet dan wel aanwezig is omdat vlinder een snotneus heeft.. As if ik mocht afbellen toen mijn kattenkind ziek was, nice try..
Collega van mijn vriend heeft al anderhalf jaar geen maandag meer gewerkt. Dat is zijn vaderschapsverlof. In oktober houdt dat eindelijk op, en moet 'ie weer fulltime komen.
Kan je die dagen niet beter opsparen/bijhouden voor wanneer ze echt nodig zijn, vraag ik me dan af..
Varekaj schreef:In vind het top dat ze allemaal voor de kinderen zorgen en dat ze elkaar daarin evenwaardig vinden. Ik vind het echter heel wat minder amusant dat ik als kinderloze er wel voor mag opdraaien door shiften/werk op te vangen, 2e keuze krijg bij aanvraag voor verlof omdat hun kind belangrijker is of hun verlofwens wegens kind prioritair. Net zoals ik het niet amusant kan vinden dat ze met kind als excuus zomaar eerder van werk weg kunnen of plots van huis uit mogen werken, maar dat wij wel gewoon moeten opdraven of onze reden tot onvoorzien verlof als "niet valabel" wordt bestempeld.
Varekaj schreef:Nee maar de uren moeten wel in overleg worden vastgesteld. Niet iedereen kan op bijv. op vrijdag ouderschapsverlof krijgen (in NL dan in elk geval).Maar ouderschapsverlof mag niet geweigerd worden. Loopbaanvermindering omwille van studie, reis, noem maar op mogen ze wél weigeren.
oomens schreef:Duhelo schreef:...
Kwoot verkloot of heb ik dat echt zo gezegd?
LWDaisy schreef:En de pret is pas écht compleet als er dan nog een 2de koter volgt, nog eens dezelfde miserie qua ouderschapsverlof![]()
"We hebben iemand anders die beter bij de functie past"![]()
Ik geef je gelijk hoor! Wie zit er nou op een werknemer te wachten die vaker niet dan wel aanwezig is omdat vlinder een snotneus heeft.. As if ik mocht afbellen toen mijn kattenkind ziek was, nice try..
Collega van mijn vriend heeft al anderhalf jaar geen maandag meer gewerkt. Dat is zijn vaderschapsverlof. In oktober houdt dat eindelijk op, en moet 'ie weer fulltime komen.
Kan je die dagen niet beter opsparen/bijhouden voor wanneer ze echt nodig zijn, vraag ik me dan af..
Duhelo schreef:Dagen opsparen kan je niet. Ouderschapsverlof moet je in een bepaald stramien opnemen (zoveel weken of maanden na elkaar thuis, of systematisch elke week zoveel dagdelen, of ...)
Werkgever moet dit ook op voorhand doorgeven, dus het is niet zo dat je een bunch dagen hebt dat je zomaar kan inplannen.
LWDaisy schreef:Want pappie en mammie kiezen uiteraard allemaal de leuke dagen - Kerst, de zomervakantie, paasvakantie, ... Het is niet omdat ik geen kinderen heb dat ik geen waarde hecht aan Kerst hoor. De zomervakantie hoef ik niet perse, wij gaan bewust buiten het seizoen op reis, maar Kerst valt toch echt gewoon op 24-25 dec. en die wil ik dan ook gewoon kunnen vieren.
Jildau schreef:LWDaisy schreef:Want pappie en mammie kiezen uiteraard allemaal de leuke dagen - Kerst, de zomervakantie, paasvakantie, ... Het is niet omdat ik geen kinderen heb dat ik geen waarde hecht aan Kerst hoor. De zomervakantie hoef ik niet perse, wij gaan bewust buiten het seizoen op reis, maar Kerst valt toch echt gewoon op 24-25 dec. en die wil ik dan ook gewoon kunnen vieren.
Ik heb liever 25-26 dec vrij.
DuoPenotti schreef:https://www.destentor.nl/gezin/medepass ... QNxFDi-7TA
En dat gaat dan vliegen
Want nee dat laat je niet schieten.
En dan die laatste zin:'betaal ik hier ook nog geld voor? Wat een ellende"
Je zou verdorie de rest moeten compenseren... Je zou er bij zitten