Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:42

Morrie schreef:
*newsflash*

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/03/co ... 0403103849

lekker dan, gaat weer opschieten allemaal :n
Zouden de huisartsen nog wel gaan prikken?
Ik ben bereid het risico te nemen met AZ, het alternatief is nog langer opgesloten zitten in m'n huis en dat trek ik niet veel langer meer.

en van Dissel brandt het Amerikaanse onderzoek af dat bewijst dat gevaccineerde mensen het virus niet meer kunnen overdragen:
https://nos.nl/artikel/2375183-rivm-ame ... ngaan.html

Dat zei ik gisteren ook inderdaad dat die titel misleidend was. Pure click bait en een reporter met haast om de eerste te zijn.

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:57

Lang leve onderzoek laten interpreteren door journalisten. Echtl, dat is standaard vragen om ellende.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:04

secricible schreef:
Lang leve onderzoek laten interpreteren door journalisten. Echtl, dat is standaard vragen om ellende.

Nou zeg dat, want er was gelijk alweer een halleluja media reactie dat dan zo snel mogenlijk ingeente mensen weer de disco in moeten kunnen.
Dat creeert ergernis en valse hoop.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:34

Nou ja, wij hebben tenminste 1 dag goede hoop gehad. Dat is nu weer de grond in geboord. Ik ga nu zonwerende dingen bestellen om de zomer in de flat te overleven. Het wordt hier met gemak 40 graden en dan functioneer ik helemaal niet meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:39

Naja, op zich maakt het voor jou als dadelijk ingeente individu niet zoveel uit, jij bent dan beschermt en kan gewoon weer zorgeloos op pad.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:41

Sizzle schreef:
Naja, op zich maakt het voor jou als dadelijk ingeente individu niet zoveel uit, jij bent dan beschermt en kan gewoon weer zorgeloos op pad.

ik ben niet geënt, ik ben 62 en zou geënt worden met AZ komende weken, mijn man is wel geënt met Pfizer, hij kan dus lekker met de caravan weg straks (en gaat dat ook doen)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:45

Morrie schreef:
Sizzle schreef:

ik ben niet geënt, ik ben 62 en zou geënt worden met AZ komende weken, mijn man is wel geënt met Pfizer, hij kan dus lekker met de caravan weg straks (en gaat dat ook doen)

Ik schreef ook ‚dadelijk‘.
Met de camper kun je toch samen wel weg? Dat is niet anders wanneer je samen thuis bent lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:48

Toen ik dat stuk las kon ik zelfs al opmaken dat het onderzoek niets zei over anderen besmetten.. Dus was niet verbaasd over de reactie van van dissel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:58

Sizzle schreef:
Ik schreef ook ‚dadelijk‘.
Met de camper kun je toch samen wel weg? Dat is niet anders wanneer je samen thuis bent lijkt mij?

we hebben geen camper, maar een caravan en ik heb geen zin om de hele dag met een mondkapje op rond te lopen/fietsen op zo'n camping en een negatieve test overleggen, heb ik al helemaal geen zin in.
Ik blijf wel thuis.
Ik heb copd en heb dus hoestbuien, heb nu wel nieuwe/andere puffers, maar het hoesten is nooit 100% weg. Heb thuis al gedoe met buren als ik op het balkon zit en niet op tijd alles dicht heb voor de hoestbui.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:00

Maar je hoeft toch buiten helemaal geen mondkapje?
Een negatieve test is nog nergens een eis behalve bij grensverkeer.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:02

Morrie schreef:
Nou ja, wij hebben tenminste 1 dag goede hoop gehad. Dat is nu weer de grond in geboord. Ik ga nu zonwerende dingen bestellen om de zomer in de flat te overleven. Het wordt hier met gemak 40 graden en dan functioneer ik helemaal niet meer.

Je kunt toch gewoon buiten
Als je maar afstand houdt
Alleen binnen is echt niet gezond

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:04

Sizzle schreef:

ik heb buiten ook een mondkapje op, ik ben doodsbang om het op te lopen en mensen fietsen toch rakelings lang je heen. (lopen kan ik moeilijk, dus dat doe ik niet)
De camping die ik geboekt heb, weet nu nog niet of ze een negatieve test eisen, het behoort wel tot de mogelijkheden.

@tokedri ik kom iedere dag een half uur buiten, op de fiets, met mondkapje. Rondje om de woonwijk fietsen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:00

Morrie schreef:
Sizzle schreef:

Dat kan toch nog steeds?
Boven de 60 wordt nog steeds ingeënt bij de huisarts met AZ. Of wil je dat zelf niet meer?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:20

lenaa_tje schreef:
Dat kan toch nog steeds?
Boven de 60 wordt nog steeds ingeënt bij de huisarts met AZ. Of wil je dat zelf niet meer?
dat vroeg ik me dus af.

Mijn huisarts moest ze nog bestellen en dacht half/eind april te kunnen beginnen met prikken. Ze moest nog een zaaltje regelen. Dat mailde ze dinsdag j.l.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:48

lenaa_tje schreef:
Morrie schreef:

Dat kan toch nog steeds?

Boven de 60 hebben ze nu ook stil gelegd ivm verspilling.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:55

Morrie: ik zou dan een split-unit airco kopen, stuk verkoelender dan zonwering...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:58

tokedri schreef:
Morrie schreef:
*newsflash*

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/03/co ... 0403103849

lekker dan, gaat weer opschieten allemaal :n
Zouden de huisartsen nog wel gaan prikken?
Ik ben bereid het risico te nemen met AZ, het alternatief is nog langer opgesloten zitten in m'n huis en dat trek ik niet veel langer meer.

en van Dissel brandt het Amerikaanse onderzoek af dat bewijst dat gevaccineerde mensen het virus niet meer kunnen overdragen:
https://nos.nl/artikel/2375183-rivm-ame ... ngaan.html

Helaas is bij ons in de zorg al gebleken dat mensen ook als ze gevaccineerd zijn corona kregen. Een aantal van onze clienten ( 2 x gevaccineerd al in januari) en personeel. Nu maanden later is corona uitgebroken en sommigen zijn heftig ziek

Ja maar, ja maar, ...

Allemaal echt, écht dramatisch en geloge... oeps, niet volledig correcte info van overheden/instanties/pharma voegt een heel vervelende onzekerheid toe.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:00

@elnienjo bij de ggd, niet bij de huisarts

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:03

Shadow0 schreef:
Morrie: ik zou dan een split-unit airco kopen, stuk verkoelender dan zonwering...

Split unit mag niet hier. Ik heb een verrijdbare airco maar aangezien het bijna 4 meter hoog is, heeft ie er veel moeite mee. Ik woon in een voormalig schoolgebouw, omgebouwd tot appartementen voor ouderen .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:05

Volgens mij vergeten sommige mensen dat vaccins niet bij iedereen top werken, zelfs Pfizer beschermt 95 van de 100 . Heb je een tehuis met 100 bewoners kunnen er nog steeds 5 doodgaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:38

Morrie schreef:
Split unit mag niet hier. Ik heb een verrijdbare airco maar aangezien het bijna 4 meter hoog is, heeft ie er veel moeite mee. Ik woon in een voormalig schoolgebouw, omgebouwd tot appartementen voor ouderen .

Dat een verrijdbare dat niet trekt snap ik wel. (Een mobiele airco blaast warme lucht naar buiten maar veroorzaakt daarmee onderdruk waardoor er weer warme lucht van buiten weer naar binnen wordt gezogen. Dat schiet dus echt niet op.)

Ik zou zelf in elk geval niet de hele tijd de Regels van het huis je eigen leven in laten perken. Jouw leven doet er ook toe!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:58

Je kan zo’n airco zo weer weghalen hier hoor, het staat met koeienletters in de reglementen van de vve waarvoor je voor akkoord hebt getekend bij de koop van het appartement.
Er zijn nog 15 pagina’s aan regels. Als ik daar niet mee kon leven, had ik dit nooit gekocht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:10

Shadow0 schreef:
Een mobiele airco blaast warme lucht naar buiten maar veroorzaakt daarmee onderdruk waardoor er weer warme lucht van buiten weer naar binnen wordt gezogen. Dat schiet dus echt niet op.

Een verrijdbare airco is als een ventilator die onderweg koelt.
Af en toe de waterbak legen en klaar. Dat is het enige nadeel, komt geen warme lucht van buiten.
Met een goed filter, maakt het de lucht ook nog eens stof´vrij´.
Werkt als bonus ook nog eens als een luchtontvochtiger.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:22

Morrie schreef:
Sizzle schreef:

ik heb buiten ook een mondkapje op, ik ben doodsbang om het op te lopen en mensen fietsen toch rakelings lang je heen. (lopen kan ik moeilijk, dus dat doe ik niet)
De camping die ik geboekt heb, weet nu nog niet of ze een negatieve test eisen, het behoort wel tot de mogelijkheden.

@tokedri ik kom iedere dag een half uur buiten, op de fiets, met mondkapje. Rondje om de woonwijk fietsen.

Probeer je wel eens vaker dan 1x een half uurtje naar buiten te gaan? Lijkt mij wel prettig, wat extra frisse lucht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:24