Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:48

petra8 schreef:
petra8 schreef:
Helemaal klaar met vinted.
Mijn bestelling is geannuleerd, de koper krijgt zijn geld terug terwijl ik het pakje verstuurd heb. Het ligt bij Bpost maar omdat Bpost het nooit heeft overgedragen aan DHL, staat er bij DHL dat het pakje niet verzonden is. Dus bestelling geannuleerd. Ik geen geld en geen pakje.....

De koper heeft zich de afgelopen dagen laten zien als een asociale l*l, dus ik verwacht niet dat hij iets laat horen wanneer hij het pakje toch mocht ontvangen. Wat een k*tzooi

Gister is de bestelling geannuleerd en heeft de koper zijn geld teruggekregen. Vandaag is het pakje bezorgd. Nu moet ik van Vinted de advertentie opnieuw plaatsen zodat de koper het opnieuw kan kopen zodat ik toch mijn geld ga krijgen. Ik vrees het ergste......

Ik heb precies dit. Pakketje weken geleden al verzonden, toen al geen automatisch bericht dat het was binnen gebracht (mondial relay, al 100x hetzelfde punt gebruikt en nooit problemen) maar heb dat dan maar handmatig aangeduid 'het is al verzonden'.

Nu kreeg ik ineens melding dat de verkoop geannuleerd werd en dat het geld wordt teruggestort. Ik heb de koper berichten gestuurd en gezegd dat het er al lang zou moeten zijn maar die reageert nergens meer op. Vinted helpdienst ingeschakeld maar dat duurt mega lang allemaal, wat een gezeik weer.

Heb gezegd dat ze me maar op de hoogte houden maar anders is dit gewoon de laatste keer geweest. Heb me al op vakantiemodus gezet want met paard op de kliniek wil ik hier echt niet onnodig tijd en energie in gaan steken als ik er toch naar kan fluiten.

Wat een bullsh*t ook dat je gewoon geen verzendbewijs mee krijgt en dat ze dan wel gaan vragen 'stuur eens een foto van het verzendbewijs', moet ik dan een foto maken van de winkeluitbater met mijn pakket in zijn handen of hoe zien zij dat? Zal de beste man leuk vinden

iirrssjjee

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:44

Ik heb 2 pakketjes van Mondial Relay die al een week onderweg zijn.... Ben ik niet gewend van deze bezorgservice

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:50

Ik lees al een poosje mee, ging hier altijd goed met zowel kopen als verkopen. Nu helaas 2 pakketjes met homerr verzonden die al 2 weken onderweg zijn. Kopers zijn gelukkig geduldig en snappen dat ik er niks aan kan doen maar vind het erg vervelend.
Ik had verder nog geen ervaring met homerr maar heb die optie nu uit gezet, dit was eens en nooit meer :\

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:20

iirrssjjee schreef:
Ik heb 2 pakketjes van Mondial Relay die al een week onderweg zijn.... Ben ik niet gewend van deze bezorgservice

Hier bleek koper pakketpunt aan te moeten passen. Heeft hij nu gedaan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:20

2 weken is niks met homer :')

Duurt lang, maar mijn ervaring is wel dat ze uiteindelijk altijd wel aankomen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:15

Weet iemand de Franse vertaling voor slaap shirtjes?

Ik heb 4 slaap shirtjes verkocht maar een hele boze Fransoos erbij gekregen want het waren geen nachtjaponnen…
Nu wou ze het gratis want ze waren te kort…
Nu zie ik bij haar reviews dat dit de 6de keer is dat ze dit doet.
We praten hier trouwens over 2,50 ex kosten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:26

Als het al de 6e keer is denk ik niet dat het aan jouw vertaling ligt :')

Wat een rare fransoos.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:27

Ik zou zeggen pyjama :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:53

Ik heb nu al 3 keer gehad dat de verkoper niks verstuurde en een keer dat mijn pakket niet werd opgehaald bij het punt, zo irritant. Vinted zorgt dat je netjes je geld of pakket terug krijgt, maar er gaat toch even tijd overheen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:01

Mijn probleem met Vinted is opgelost, ik heb gelukkig mijn geld gekregen.
Nog wel een lage zeikwaardering van de koper. Ik twijfel nog om ook een slechte review terug te geven maar eigenlijk wil ik geen energie meer aan die eikel verspillen. Ik hoop maar dat karma echt een bitch is......

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:12

Wat een narigheid Petra… waardeloos zo’n ‘klant’….

Ik heb ondertussen alle kleding die ik op Vinted had staan verkocht via Marktplaats :+ dus ik zal niet snel een revieuw krijgen als verkoper… pech gehad! Mijn 2e aankoop op Vinted is onderweg; wederom schoenen van Panama Jack. Ik ben dus ook iemand die een bod doet, kreeg een tegenbod en dat direct betaald. Nu wachten tot ze uit Spanje hier zijn. Valt me ook op dat verkopers vaker hoge bedragen (lees bijna de nieuwprijs) voor gedragen artikelen vragen… lekker onrealistisch

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:25

roxiie schreef:
Ik zou zeggen pyjama :D

Dan was ze vast boos geweest omdat het broekje er niet bij zat :+

Ze had me ook een slechte revieuw gegeven maar die heeft ze ook weer weg gehaald…

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:07

Ik heb best weer veel gekocht de laatste tijd op Vinted.
Nu voor het eerst weer via MR, ik was even vergeten hoe paasei lang die er altijd over doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:10

MR? Vind ik net 1 van de snellere. Homerr DHL en UPS vind ik vooral drama, helemaal met het trackinggedoe van de laatste 2.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:58

MR kan soms ineens best snel zijn, dat het er met 3 dagen is, maar een dikke week gebeurt ook regelmatig. 2 weken met Homerr is helemaal niet raar, gaat nog wel aankomen maar als je haast hebt zeker niet daarmee versturen :+
En ik zou mensen die problemen opleveren wel slechte reviews geven, als koper of verkoper kijk ik echt wel naar de reviews van iemand anders en besluit ik wel eens om niet in zee te gaan met een persoon obv de reviews. Maar uiteindelijk moet iedereen het natuurlijk zelf weten :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:04

Mr is vaak wel snel. Homerrr duurt momenteel weer eeuwig. Dhl is momenteel supersnel. Vaak dezelfde dag nog. Ik heb helaas 5 pakjes die met homerr onderweg zijn naar hun koper

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:19

DHL gaat bij mij meestal snel en goed, maar een heel enkele keer raakt er een pakket kwijt. Na onderzoek vaak wel weer gevonden. Mondial Relay gaat ook best snel en oké. Homerr doe ik niet aan, dat wil hier niet zo best (punten verdwijnen steeds). DPD was een complete ramp en is hier nu ook weg. :Y)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:28

Homer vond ik ook niet wat nee. Als ik wat koop wil ik daar niet zo lang op moeten wachten :D
DHL gaat altijd goed hier normaal. Alleen afgelopen keer kreeg ik melding dat ie vertraging had. En daar bleef ie ook op staan. Verkoopster contact opgenomen. Konden ze niets vinden. Heel vaag. En dag erna lag ie ineens op m'n ophaalpunt. :+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:44

Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met DHL of DPD. Nou ja, of misschien wel met het laatste bedrijf als dat wat een koper mij vertelde (dat zijn pakket 50 km verderop bezorgd was en dus niet op de door zijn gekozen locatie), waar is. Inmiddels is dat pakketje vandaag weer op de post gegaan. We wachten af of alles nu wel goed zal gaan.

Het valt mij ook op dat veel mensen bijna de nieuwprijs voor producten vragen, bijvoorbeeld voor kleding van de Zara. Ik ben zelf weer goed geslaagd op Vinted: in nieuwstaat Shoesme schoenen gekocht voor de kleine voor een klein prijsje. :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:05

Nou ik vraag niet de nieuwprijs voor Zara maar hun prijs advies van 1 of 2 euro vind ik ook niet heel netjes

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:52

Ik wacht al 5 dagen op m’n aankoop op Vinted wat verstuurd is via MR, ben heel benieuwd wanneer het komt!
Ik zag gister op Vinted schoenen die ik super graag wil hebben maar de laatste beoordelingen van de verkoper waren allemaal maar 1 ster: blijkbaar verstuurt ze niet… :( Ik heb haar eerst een berichtje gestuurd met de vraag of ze de zool kan fotograferen zodat ik kan zien dat t echt mijn maat is en om te peilen of ik op de ‘kopen’ knop kan drukken…
Wat denken jullie?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:08

Gewoon doen
Als ze niet verstuurd krijg je ook zonder moeite je geld terug dus ik persoonlijk zie het niet als probleem

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:06

Ik heb deze week ook iets gekocht van iemand waarvan ik pas later zag dat ze slechte reviews had ivm niet opsturen. Dan ben ik toch blij dat wanneer het niet opgestuurd wordt, dat Vinted de verkoop automatisch annuleert.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:20

Ik kreeg gisteren een mail van DPD over het pakketje wat inmiddels 2 maanden kwijt is, dat ik nog 1 dag had om het op te halen. Ik ben snel naar het pakket punt gereden, maar daar lag het pakket niet. Bleek de verkoopster het al terug te hebben ontvangen en het geld te hebben ontvangen omdat ik het niet had afgehaald..

Tussendoor helemaal niks van DPD gehoord dat het inmiddels wél beschikbaar was in het afhaalpunt, ook Vinted wist/weet van niks. Vinted gaat nogmaals bij DPD erachteraan dat ik ook mijn geld terug krijg. Echt heel irritant :(

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:34

Ben ik een pakketje aan het inpakken, ontdek ik een vlekje. Koper een berichtje gestuurd maar wordt niet op gereageerd, ik nog een keer naar de advertentie gekeken en zag dat ik het vlekje al wel benoemd had met foto dus nu maar een berichtje gestuurd dat ik het op ga sturen.